Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa nukuttua. Järki lähtee

Vierailija
26.10.2022 |

Nukahdan kyllä illalla. Herään 1-3 tunnin päästä, enkä enää nukahda. Ei edes väsytä yöllä. Päivällä aivan tokkurassa. Miten saan nukuttua yöllä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä historia unettomuudesta. Tällainen heräily on kuitenkin uutta. Käytössä on mirtatsapiini lähinnä tavan vuoksi. Pitäisiköhän annosta muuttaa kun olen ottanut pitkään vain n.3mgrammaa? Voisin kokeilla nostaa.

Melatoniinia otan 6mg lyhytvaikutteisena. Ehkä voisin ottaa osan pitkävaikutteisena?

Imovane ollut kaapissa/käytössä kauan. Mielestäni ei kuitenkaan sovi aamuyön heräilyyn kun pitää olla auton ratissa klo 6 aamulla ja illalla otettu ei anna unta kuin sen pari tuntia. Illalla saan nukahdettua ilmankin ihan yhtä hyvin.

Töitä teen mutta nukun yhtä huonosti viikonloppunakin.

Voikohan uudet verenpainelääkkeet, vasta sairastettu korona tai antibioottikuuri aiheuttaa tällaista?

Kesän ja syksyn nukuin hyvin ja nyt reilun kuukauden ollut tällaista. Sopisi ajallisesti verenpaineen lääkehoidon aloitukseen. Korona ja ab-kuuri ollut vasta nukkumisongelmien alkamisen jälkeen.

Rautatasot pitäisi olla aika hyvät, on aiemmin mittailtu ja kohentunut, samoin d-vitamiini ollut matala mutta sekin varmasti noussut.

Ap

Vierailija
22/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pitkä historia unettomuudesta. Tällainen heräily on kuitenkin uutta. Käytössä on mirtatsapiini lähinnä tavan vuoksi. Pitäisiköhän annosta muuttaa kun olen ottanut pitkään vain n.3mgrammaa? Voisin kokeilla nostaa.

Melatoniinia otan 6mg lyhytvaikutteisena. Ehkä voisin ottaa osan pitkävaikutteisena?

Imovane ollut kaapissa/käytössä kauan. Mielestäni ei kuitenkaan sovi aamuyön heräilyyn kun pitää olla auton ratissa klo 6 aamulla ja illalla otettu ei anna unta kuin sen pari tuntia. Illalla saan nukahdettua ilmankin ihan yhtä hyvin.

Töitä teen mutta nukun yhtä huonosti viikonloppunakin.

Voikohan uudet verenpainelääkkeet, vasta sairastettu korona tai antibioottikuuri aiheuttaa tällaista?

Kesän ja syksyn nukuin hyvin ja nyt reilun kuukauden ollut tällaista. Sopisi ajallisesti verenpaineen lääkehoidon aloitukseen. Korona ja ab-kuuri ollut vasta nukkumisongelmien alkamisen jälkeen.

Rautatasot pitäisi olla aika hyvät, on aiemmin mittailtu ja kohentunut, samoin d-vitamiini ollut matala mutta sekin varmasti noussut.

Ap

Verenpainelääke voi tosiaan haitata unta. Juttele lääkärisi kanssa mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile mirtazapin 15mg jaa puoliksi se riittää toimii jopa paremmin kuin isompi

1/4 tabletti on paras vaihtoehto. Pienempi annos vaikuttaa paremmin

Vierailija
24/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella sama vaiva. Miksi tätä pitää rautalangasta vääntää. Tästä johtuu kaikki nämä uudet oireet.

realnotrare.com

Vierailija
25/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella sama vaiva. Miksi tätä pitää rautalangasta vääntää. Tästä johtuu kaikki nämä uudet oireet.

realnotrare.com

Höpönlöpön

Vierailija
26/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ihan unirytmiin liittyvä ongelma, jos olet mennyt tavallista aikaisemmin nukkumaan. Kokeile mennä myöhemmin nukkumaan vaikka väsyttäisi aikaisin.

Melatoniini voi mun kokemuksen mukaan myös aiheuttaa yöunien lyhenemistä. Kokeile jättää se pois tai jos et mitenkään pysty niin vaihda pitkävaikutteiseen. Imovanekin aiheuttaa pitkään ja jatkuvasti käytettynä yöunien lyhenemistä.

Vierailija
27/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla aamuisin töihin lähtö? Älä ota paineita nukkumaan menosta, mene vasta kun nukuttaa (heti)

Yksi keino jonka oon kuullut usein ja kuulostaa tehokkaalta on että menet aina täsmälleen samaan aikaan nukkumaan ja heräät (aluksi herätys) täsmälleen samaan aikaan. Jatka kunnes alkaa toimimaan vaikkei heti pelittäisikään.

Vierailija
28/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihniset kehtaavat vielä painaa vielä alanuolta, ja sitten vielä tullaan hämäämään yhtään en ole ottanu.

Vierailija
29/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unettomuuttani lääkinnyt runsaalla jokapäiväisellä alkoholin käytöllä. Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti.

Vierailija
30/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanstsii kokeilla myös luontaistuotteen nukahtamiseen. Itse kokeilin novanightiä ja vähän oli apua (mutta kallis, en ostanu enempää) Mulla se mirtatsapin 15mg 1/4 jolla nukun nykyään, mutta ei mulla oo paineita elämässä nyt mitkä sotkisi unta.

Vierailija
31/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussittuna nukkuisit sikeämmin!

T: Toimi K

Vierailija
32/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla ihan unirytmiin liittyvä ongelma, jos olet mennyt tavallista aikaisemmin nukkumaan. Kokeile mennä myöhemmin nukkumaan vaikka väsyttäisi aikaisin.

Melatoniini voi mun kokemuksen mukaan myös aiheuttaa yöunien lyhenemistä. Kokeile jättää se pois tai jos et mitenkään pysty niin vaihda pitkävaikutteiseen. Imovanekin aiheuttaa pitkään ja jatkuvasti käytettynä yöunien lyhenemistä.

Nyt huomasin että käytät vielä mirtatsapiiniakin. Jatkuva pienen annoksen käyttö lakkaa nukuttamasta. Voit toki kokeilla isompaakin annosta mutta pitkällä aikavälillä kannattaisi päästä tuosta eroon.

Pikaisen googlauksen perusteella myös verenpainelääkkeet voivat aiheuttaa unettomuutta. Kokeile laittaa ne ihan ensimmäiseksi tauolle.

Vierailija
33/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanstsii kokeilla myös luontaistuotteen nukahtamiseen. Itse kokeilin novanightiä ja vähän oli apua (mutta kallis, en ostanu enempää) Mulla se mirtatsapin 15mg 1/4 jolla nukun nykyään, mutta ei mulla oo paineita elämässä nyt mitkä sotkisi unta.

Mites nuo luontaistuotteet lääkkeitten kanssa yhdistettynä? Sedix nimistä olen joskus kokeillut mutta silloin ei ollut lääkkeitä käytössä. Onko yhteisvaikutuksia tai haittoja?

Kokeilen nyt jättää toisen verenpainelääkkeen pois ja ottaa pitkävaikutteista melatoniinia ja suurentaa mirta-annosta vajaasta neljäsosasta puolikkaaseen. Sekä otan imovanen puolikkaan vasta herätessä jos kello ei ole enemmän kuin 2.30. Kello soi 6.30.

Ongelma ei ole illalla nukahtaminen. Menen samaa aikaa joka ilta nukkumaan ja nukahdan hyvin. Ongelma on aamuyön herääminen ja siitä valvomaan jääminen ihan joka yö.

Vierailija
34/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt huomasin että käytät vielä mirtatsapiiniakin. Jatkuva pienen annoksen käyttö lakkaa nukuttamasta. Voit toki kokeilla isompaakin annosta mutta pitkällä aikavälillä kannattaisi päästä tuosta eroon.

Pikaisen googlauksen perusteella myös verenpainelääkkeet voivat aiheuttaa unettomuutta. Kokeile laittaa ne ihan ensimmäiseksi tauolle.

Epäilen, että verenpaine nousee lähtölukemiin hyvin äkkiä jos lääkkeet lopettaa. Kokeilen lopettaa toisen ja seuraan miten käy. Molemmissa lukee harvinaisena sivuvaikutuksena vaikutukset uneen. Toisessa nukahtamisen vaikeus ja toisessa unettomuus. Ap

Vierailija
35/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile.

Vierailija
36/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita saada unilääke. Luultavasti saat jotain mieliala pilipali mömmöjä. Osa niistä nukuttaa mutta niiden haitat on paljon suuremmat kuin oikeilla unilääkkeillä. Se on vaan nykyään ihan persiistä koko unettomuuden hoito.

Mun kokemus oli päinvastainen. En tiedä mikä mielestäsi on oikea unilääke, mutta minä testasin kaikki mahdolliset (lakkasin nukkumasta kokonaan) ja ne nukahtamaan pakottavat ei oikeastaan auttanut lähes yhtään, koska niiden todellinen teho on oikeasti aika surkea, enimmäksi lumetta. Ne toimii hyvin vain, jos uskot, että ne toimii. "Mieliala pilipali mömmöt" syventää unta ja auttaa rakentamaan unta takaisin ja pitemmällä aika välillä turvallisempi. Jos joku tarvii lääkeapua uneen niin uskokaa mieluummin lääkäriin kuin palstamammaan.

Ketipinoria ei saisi edes kirjoittaa unettomuuteen. Jotenkin hullusti se on suomessa toinen mitä kirjoitetaan. Jos ei haittaa että tulee reikiä aivoihin niin syö vaan niitä.

Se on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön.

Niin ja sitä on kirjoitettu myös krooniseen unettomuuteen. Otin sen koejakson 10 iltaa. Sitten googletin lääkkeen. Lääkäri olisi kirjoittanut vahvempaa ketipinoria mutta ne haitat oli niin suuret että sanoin valvovani mielummin.

Vierailija
37/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele kuulokkeilla youtubesta Sami Minkkisen massahypnooseja tai jotain muuta rentouttavaa energiahoitoa tms.

Vierailija
38/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita saada unilääke. Luultavasti saat jotain mieliala pilipali mömmöjä. Osa niistä nukuttaa mutta niiden haitat on paljon suuremmat kuin oikeilla unilääkkeillä. Se on vaan nykyään ihan persiistä koko unettomuuden hoito.

Mun kokemus oli päinvastainen. En tiedä mikä mielestäsi on oikea unilääke, mutta minä testasin kaikki mahdolliset (lakkasin nukkumasta kokonaan) ja ne nukahtamaan pakottavat ei oikeastaan auttanut lähes yhtään, koska niiden todellinen teho on oikeasti aika surkea, enimmäksi lumetta. Ne toimii hyvin vain, jos uskot, että ne toimii. "Mieliala pilipali mömmöt" syventää unta ja auttaa rakentamaan unta takaisin ja pitemmällä aika välillä turvallisempi. Jos joku tarvii lääkeapua uneen niin uskokaa mieluummin lääkäriin kuin palstamammaan.

Ketipinoria ei saisi edes kirjoittaa unettomuuteen. Jotenkin hullusti se on suomessa toinen mitä kirjoitetaan. Jos ei haittaa että tulee reikiä aivoihin niin syö vaan niitä.

Se on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön.

Niin ja sitä on kirjoitettu myös krooniseen unettomuuteen. Otin sen koejakson 10 iltaa. Sitten googletin lääkkeen. Lääkäri olisi kirjoittanut vahvempaa ketipinoria mutta ne haitat oli niin suuret että sanoin valvovani mielummin.

Olen kokeillut tuota ja triptyliä aiemmin. En ota käyttöön. Tenoxia ollut joskus. Ekalla kerralla ei vaikuttanut millään lailla. Kuin olisi näkkäriä syönyt.

Näitä en enää huoli. Ennemmin valvon.

Vierailija
39/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/67 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kahvia tai jotain energia juomia, niitä ei enää klo 14 jälkeen. Usein kun juo kofeiinia on se kahvia, kolaa, energijuomaa, teetä jne. Uni tulee kyllä, mutta herää sitten muutaman tunnin päästä virkeänä.