Mikä tai mitkä tuotteet on sulle ARJEN LUKSUSTA?
Semmoisia kaupasta ostettavia käyttötarvikkeita,jotka tuo tunteen että nyt menee hyvin?
Tuli vain mieleen vuoden työttömyyden jälkeen, kun pääsin töihin ja sain ostaa vihdoinkin Palmoliven käsisaippuoita, Omon pyykinpesuainetta ja "vähän parempia wc-pöntön raikastimia " ym. 😀
Onko sulla tämmöisiä tuotteita joista olet joutunut rahan takia luopumaan tai jotka tuo sulle arjessa tunteen että asiat on hyvin?
Kommentit (66)
Arjen luksusta on vuosikerraton standardisampanja esim Bollinger. Tai oopperassa käynti Suomessa. Jälkimmäistä ei voi usein luksukseksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kallis italialainen nestemäinen oliiviöljysaippua, jota ei saa käyttää kun on niin kallista.
Hetkinen! Eikö vieraasi avannut sen kysymättä ja ottanut käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Arjen luksusta on vuosikerraton standardisampanja esim Bollinger. Tai oopperassa käynti Suomessa. Jälkimmäistä ei voi usein luksukseksi sanoa.
Tämä. Huipputalot eivät esitä mitään musikaaleja kuten FNO.
Arjen luksuksella tässä haettiin ihan päivittäistavaroita normaalista kaupasta . Ei oopperoita ja shampanjoita. Ne on kyllä mielestäni jo juhlaa .
Kiitos kivoista viesteistä, näitä on mukava lukea. Ymmärrän oikein hyvin tuon WC ankan 😀
- ap
Perusruokakaupassa jotkin hintavammat ruoat, kuten kala, tietyt juustot tai vaikka ihan vain ne kalliit mutta niin syntisen hyvät suklaakeksit.
Kalliimmat shampoot, suihkugeelit ym. kosmetiikkajutut.
Ekstrapehmeät nenäliinat.
Tiettyjen ruokatarvikkeiden tilaaminen suoraan maahantuojalta kuten tietyt pastat ja balsamicot.
Lämmin koti. Asun vuokrakodissa. Ollut useita vuosia oikein ok. Lämmintä. Nyt vaihtui isännöitsijä. Kustannussäästöt. Makkariin 19, kylppäriin 21 jne. Mietin poismuuttoa mutta mihin?
Vierailija kirjoitti:
Lämmin koti. Asun vuokrakodissa. Ollut useita vuosia oikein ok. Lämmintä. Nyt vaihtui isännöitsijä. Kustannussäästöt. Makkariin 19, kylppäriin 21 jne. Mietin poismuuttoa mutta mihin?
Öljylämmitteinen taloyhtiö. Rahaa tilillä. Remontteja ei ole tehty eikä tehdä. Taustat.
Viikonloppuna aamupalalle paistopistetuotteita, tuoreita hedelmiä ja jugurttia, sekä vähän kalliimpaa kahvia. Toisinaan ostan perjantaina töiden jälkeen myös kukkakimpun piristykseksi. Arkiaamuisin syön yleensä puuroa tai tavallista paahtoleipää ja pikakahvia, joten viikonloppuna on ihana syödä paremmin, kun on kunnolla aikaa. Tämä oma rauhallinen aika on minulle myös sitä luksusta.
Kyllä varaa olisi ostaa lihoja, "parempia saippuoita"ym. mutta ne asiat eivät ole mulle yhtään tärkeitä niin en osta. Esim. Ps5 pelien ostaminen on mulle tärkeämpää En muuta teekkään osa-aikatyössä käymisen lisäksi kuin käyn ruokakaupassa ja kotona saunon,katson leffoja ja pelailen Muita asioita en eläämääni tarvitse :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varaa olisi ostaa lihoja, "parempia saippuoita"ym. mutta ne asiat eivät ole mulle yhtään tärkeitä niin en osta. Esim. Ps5 pelien ostaminen on mulle tärkeämpää En muuta teekkään osa-aikatyössä käymisen lisäksi kuin käyn ruokakaupassa ja kotona saunon,katson leffoja ja pelailen Muita asioita en eläämääni tarvitse :)
Sekä nautin yksin olrmisesta. Nämä asiat ovat mulle luksusta :)
Kylmä Hartwallin lonkero lähibistrossa.
Meillä katetaan pöytä aina kunnolla. Yleensä Paratiisiastiat. Arkena käytämme paperisia servettejä.
Vesimelonimehu, tuore basilika, kapseliespresso, kasmirvillaiset verkkarit, rubiinisuklaa, Davines shampoo, tuore patonki ja joku hyvä juusto. Ikean Toftlund-matto sängyn vieressä johon on ihana upottaa paljaat varpaat aamulla. Kertakäyttöpiilarit.
Meille on luxusta hyvä kahvi. En vaan pysty juomaan mitä tahansa.... Mutta kahvin juomista on jouduttu vähentämään....ei laatua.
Nykyään vain yksi mukillinen aamulla, ja yksi iltapäivällä.
Toinen on ( minulla) hyväksi aikoja sitten havaittu kasvovoide....ei ihan halpa , mutta ei kosmetiikan kalleinkaan.
Siinäpä luxusta näinä aikoina.
Usein lauantaisin sään salliessa, patikoimme mieheni kanssa luonnossa, nautimme luonnosta ja termospullosta hyvästä kahvista 🌟.
Ruokaan on meidän budjetissa varattu ( kaksi lähes 60 vuotiasta) n. 300€ / kuukaudessa.
Melkoisen tiukkaa vääntöä se on.
Kukkakimput, viini, monet herkut. Uusi vaate, kengät tai asuste, nykyään tulee käytettyä samoja vuosikausia. Siksi jo uudet sukat tai alkkarit tekee luksusolon, vaatteen ei tarvitse olla edes mitään merkkiä, mutta uusi vaate on siinä hetkessä luksusta.
Silkki ihoa vasten. Silkkivillahousut.
Kallis italialainen nestemäinen oliiviöljysaippua, jota ei saa käyttää kun on niin kallista.