Säästättekö DVD-levyt?
Muutto edessä ja suuri määrä dvd-levyjä, joita emme enää katso. Mitä niille kannattaisi tehdä?
Kommentit (21)
Jos ovat hyväkuntoisia niin vie kirpputorille.
Me muutimme melkein kaksi vuotta sitten ja n. 400 DVD- ja Blue ray -levyä vaihtoi meidän mukana paikkaa, helppo niitä oli kuskata matkakasseissa ja -laukuissa. Mutta me kyllä katsomme niitä edelleen, eli sinun tapaukseesi en osaa ottaa kantaa.
En säästä kun en ikinä ostanut ainuttakaan. Kaikki leffat tietokoneella ollut aina.
Roskiin vaan. Ei kukaan huoli enää mitään dvd-elokuvia. Ihmiset katsoo elokuvat suoratoistosta
Tottakai säästän, en ala mistään suoratoistoista maksamaan.
Vanhuuden dementiassa ne on kaikki taas uusia elokuvia
Vierailija kirjoitti:
Roskiin vaan. Ei kukaan huoli enää mitään dvd-elokuvia. Ihmiset katsoo elokuvat suoratoistosta
Paitsi kun ne häviävät, siis poistetaan niistä.
Onhan noita suunnilleen tuhat hyllyssä eikä ne sieltä mihinkään lähde.
Suoratoistopalvelut on tappaneet dvd:n vaikka niillä on paljon ohjelmia ja kommentti-raitoja, joita ei mistään muualta näe. Osasta tulee huippu-arvokkaita jossain vaiheessa.
Juu ja sitten kun joku keksii taas, että joku elokuva ei sovi nykypäivään niin otetaan suoratoistopalvelusta pois, mutta levyjäpäs ei vie kukaan hyllystä.
Lahjoita nuoriso- tai vanhainkotiin tms. laitokseen. Soitin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat hyväkuntoisia niin vie kirpputorille.
Kannatan, tulen ostamaan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai eivät ole koskaan niissä olleetkaan. Parhaillaan katsotaan yhtä hyvää 90-luvun lopun ja 00-luvun alun sarjaa dvd-boksin levyiltä, kun sitä ei ole missään suoratoistopalvelussa. Ja vastaavia leffoja on ihan yllättävän paljon, kun tulee mieleen, että katsoisinpa tuon tai tämän, niin ei ole. Tai vaikka jossakin yhdessä palvelussa olisikin, niin toinen on erissä jne, eikä kiinnosta maksaa jotain satasta kuussa siitä, että on "kaikki" eri palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksua maksaa kuukausittain elokuvasta, jota ei omista ja voi lähteä palvelusta koska vain. LOL. Dvd:n maksaa kerran ja on koska tahansa katsottavissa ilman lisämaksua.
Älä hävitä, noiden hinnat on nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Moni leffa ei ole missään suoratoistossa eikä myöskään moni sarja tai sitten pilkottu että pari kautta tuolla pari täällä ja loput ei missään tai muualla.
Olen pitänyt tallessa lähes kaiken fyysisen median mitä olen eläissäni ostanut, hyvin harvoja olen myynyt pois. Mediaa löytyy C-kasetista 4K UHD elokuvalevyyn, tietokonemediaa Amigan 3,5" korpuista usb muistitikkuihin ja ulkoisiin kiintolevyihin.
Commodore 64:n kasettipelit (alkuperäiset tehdastekoiset) tuli laitettua konetta myydessä mukaan, ja "kopioitujen" kasettipelien päälle nauhoittelin musiikkia myöhemmin.
Joskus 2010-luvun alussa mulla oli vähän aikaa Netflix, mutta lakkautin sen kun alkoivat jo heti silloin korotella kk-maksua ja sen jälkeen ei ole ollut mitään streamauspalvelua, youtubea tosin katselen mutta en maksa siitä.
Jos harvinaisia niin levykauppa äx ostaa aika hyvällä hinnalla. Itse möin blu-ray ja ihan tavallisia dvd:tä ja sain useita satasia rahaa
Jos on 100% varma ettei enää katso, niin sellaiset levyt voi tietysti myydä, mutta en minä niitä omia suosikkejani ikimaailmassa hävittäisi.
Säkkiin, ja kai ne johonkin nurkkaan saa sullottua. Voi sitten myöhemmin katsella, kun fyysistä mediaa ei enää saa kaupasta ja striimauspalveluiden hinnat on tonni kuussa.