Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terhojen viikonloppu

04.11.2006 |

Ihanko oikeasti ei vielä kukaan oo ehtinyt ennen mua =)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8756048&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sitä vielä jotain raapustellakin ;)

Taas heräsin jo seiskalta kun miehellä oli herätys ja masuvauva huomasi, että se onkin jo aamujumpan aika! Ja oikeaan pohkeeseen tuli kamala kramppi ihan ylös, tuntui jopa polvitaipeessa asti. Mies joutu mut auttaa ylös sängystä että sain helpotusta =/

Beijaflor taisi pohtia kapalointia ja unipussia eilen. Minä kapaloin pojan pikkuvauvana ihan pehmään pyyhkeeseen ja auttoi kyllä monesti itkuisuuteen. Opettivat vielä laitoksella kuinka kapalo sidotaan. Unipussin ompelin itse sitte syksyllä (Eetu on kesäkuinen), kun meillä oli sillon aika vetoisa kämppä. Poitsu oli silloin jo sen verran iso, ettei niistä käsistä tarvinnu niin huolehtia, tarkeni paljaanakin. Ja saa ne pienelläkin olla paljaana, niitä lapasia käytetään lähinnä estämään raapimista. Vauvat kun voi joskus raapia itseään aika pahan näköisesti, kun ei heillä ole vielä mitään käsitystä kuinka ne kädet toimii =(. Mutta kuiteski, käyttää sitten tumppuja jos käsien paljaana oleminen huolettaa tossa unipussissa. Voishan sitä ommella vaikka trikoosta sellasia pitempiä lapasia, jotka voi vetää hihojen päälle, että pysyy varmasti.

Zatu, olipa sulla pitkä ostosreissupäivä! Mä oon aina ihan poikki jo sellasesta kolme-neljän tunnin reissusta... Aika harvoin tuleekin käytyä kaupungissa.

Mies tuossa tuumaili ennen töihin lähtöä, että jos keräisin vähän " tarvikkeita" kun setämies on tulossa piipahtamaan. Kesti hetken ennenku tajusin, että tais tarkoittaa ihan vaan siivousta ;). Pitää varmaan keräillä kamat pois niin kauan ku poitsu vielä nukkuu (tuli valvottua vähän myöhään...) kun siitä on tosi hauskaa kulkeä äiskän perässä ja heittää heti kaikki takas lattialle mitä äiti laittaa hyllyihin tai laatikkoihin!

Elina ja masukki 28 (hui! enää kaks viikkoa vikaan kymppiin!)

Vierailija
2/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rentouttavaa pyhäinpäivää kaikille! Mulla torttulevyt odottaa pakkasessa, tänään saadaan joulutorttuja!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin taas aikaisin vaik ajattelin kyl nukkua vähän pidempään. On vaan tullut sellainen " vaiva" et kun lapset herää ja kuuluu ääniä niin mie en saa enää unta. Ei sen puoleen nyt on saanut nukuttua yöt tosi hyvin. " koputtaa puuta" .

Minulla on noitten unien suhteen muutenkin ihmeellinen juttu. Alussa olin tosi väsynyt, nukuin lähes koko ajan. Nyt sit menee illalla tosi myöhään ennen kuin väsyttää, tuonne 23-01, ja aamulla herään ihan pirteänä aikaisi, viimeistään 7-8 aikaan joka päivä. Eikä kroppa vaadi enää niitä päiväuniakaan. No kai se univaje tulee viimeistään siinä vaiheessa kun tulee nyytin kanssa kotia. Tosin hoidetaan miehen kans yösyötöt puoliksi niin saan minäkin nukkua.

Hyvää viikonloppua kaikille terhoille ja voikaahan paksusti! Täällä ainakin ollaan jo luvattoman isoja.

birgit ja pörrö 28+2

Vierailija
4/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan ennenku viikonloppukurssi taas alkaa..

Niin, alkoi ärsyttää kun lueskelin noita brunolla käyneitä niin ei se meille vaan mitään painoarviota sanonu eikä kattonu niitä napavirtauksia, joka mua ärsytti kyllä jo aiemminkin. Pitäskö kaikki osata ite kysyä?! Mietin et voisko sinne soittaa et jos sillä on joku yksinkertanen käyrä mistä se sen kattoo ni kai se sen voi puhelinajallakin sanoa. Olisi tosiaan kiva tietää tosiaan kun mies oli 5 kg ja meillekin on poika tulossa..itse olin 2 kg keskonen joten ei voi mitään johtopäätöksiä sen puoliin tehdä, hirvittää vaan kun mies oli syntyessään niin iso. tietääkö kukaan voiko sinne soittaa näin jälkeenpäin?????

Beijaflor rv 30+5

Vierailija
5/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Eilen oli hektinen päivä, ensin siivoilin vähän, sitten stressasin neuvolaan lapset mukana, sen jälkeen haettiin kaksi vanhempaa mukaan koulusta ja anoppikin vielä ja suunnistettiin kaupunkiin, lähdettiin yhdeltä ja palattiin seitsemältä (kuvitelkaa 5 lapsen kanssa, iältään 1, 3, 9 12 ja 15 v) taas kotona keitin kahvit ja sitten tulikin jo appivanhemmat vanhimman pojan 15-v synttärikahveille =) Lähtivät klo. 21.30 ja silloin tämä mamma oli jo aika kypsä sänkyyn, tosin sekin venyi puoli kahteentoista =)

[color=darkviolet]Neuvolakuulumiset: painoa lisää 450 g/ viikkoa, kaiken kaikkiaan 14 kiloa lähtöpainosta, verenpaine 120/70 (ai minäkö stressaantunut?) , HB 126 pissa oli puhdas ja Sf mitta oli 32, oli kasvaut 5 cm kahdessa viikossa ja pompahti keksikäyrältä yläkäyrälle, vauva on raivotarjonnassa ja syke oli 140-150, ihan kuten kaikilla lapsillani on ollut =) Tukisukat ovat auttanet turvotukseen, onneksi.

[color=darkblue]Sinda: viljely oli puhdas, ei mitään, onneksi! Toivottavasti sullakin käy samoin! Ja puut makaavat aivan samssa paikassa kun viime lauantaina, täällä ei mikään asia tapahdu nopeasti =) Ihan oikeudenmukaisuuden nimissä on ollut tosi kiireinen viikko miehellä ja eilenkin imuroi ja pesi lattiat töitten jälkeen kun itse shoppailin kaupungilla...

[color=darkred]Chikkalle, en tiedä miksi ne synnytyskertomukset ovat niin pyhiä, mutta näin on minullekin käynyt kun olen omiani yrittänyt saada käsiini, niitä ei kuulemma anneta?! Kyllä mä nauroin kun luin sun kertomukset olgasta, nimimerkillä kokemusta on =) Ihan hassu lääkäri. Mulla oli painoarvio pojasta 2600 rv. 32 ja arvioitu syntymäpaino oli 5 kg, eli onneksi olga oli väärässä!

[color=purple]Joulu vietetään tänä jouluna appivanhempien luona, ja seuraava täällä kotona mun vanhempien ja sisarusten kanssa. Joululahjoja en ole ostanut syystä kun ei ole olut vielä ylimääräistä riihikuivaa, tiedän kyllä mitä aion ostaa kunhan saan rahaa. Alkaa näillä vanhemilla lapsilla olla jo niin kalliit toiveet ettei niitä osteta siinä sivussa kun ostetaan ruokaa. Jolukortit jää aina viimeiselle päivälle ja on perinteisiä ostokortteja.

Oliko täällä TYKS:issä synnyttäviä? Mun täti on siellä töissä kätilönä synnyttäneiden osastolla, vaikka en taida täällä nimeä kertoa ; )

[color=darkviolet] Eilen tarttui käteen kaikenlaista, piti ostaa synttärilahja pojalle, ja käteen osui leviksen farkut (hinta oli kyllä aika huimaava kokemus) =) 3 vuotiaalle piti ostaa kengät, ostin eccon mustat nilkkurit ja sitten ostettiin anopin kanssa kangas vauvankoriin, jospa saisimme sen nyt piakkoin tehtyä ja saisin kuvan nettiin. Lisäksi ruokaa, ruokaa enmmän ruokaa.

[color=blue]Nyttaidan mennä ulos lasten kanssa, olenkin taas istunut tässä liian kauan, kiva oli lukea tuiskuan kuulumiset, ja onneksi ei ole vielä kukaan jakaantunut =) Mielettömälle onnittelut tyttöuutisesta!!

nenn 31+5

Vierailija
6/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pojan kanssa kaksin kun mies lähti eilen venekerhon porukan kanssa viettämään pikkujouluja Tallinnaan. Tulee (toivottavasti) illalla. Käytiin ulkoilemassa ja nyt on syötykin, ihanaa kun on semmoinen rauhallinen päivä ja ulkona tosissaan upea keli. Jos sitä lähtisi vaikka kävellen appivanhempia moikkaamaan...

Monttu - kai ne jotain samansuuntaista mulle tekevät, paitsi että ottavat sen paastosokerin.

Chicca - kiva painoarvio, toivottavasti tulee ihan normaalikokoinen :-)

tiitunen - onnittelut tyttöuutisista

marge - Kultsi on siis Kulomäki, asuttiin siellä muutama vuosi. Ja kyllä täällä aika hyvät tuoksut välillä leijuu :-)

Zatu - kävisitkö munkin puolesta ostoksilla, mä en yleensä löydä mitään kivaa ja edullista.

Sinda - toivottavasti löytyy naapurista jotain kivaa. Ja kyllä täytyy sanoa että olokin on jo ihan erilainen :-) Tsemppiä viimeisiin työpäiviin.

nenn - otahan tänään sitten rauhallisemmin :-)

Tänään näin lyhyesti, hauskaa viikonloppua!

t. Mirabella ja Albert rv 31+5

Vierailija
7/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu poikien kanssa ulkona liukuri mäessä, pulkaa ei voi vielä ottaa ulos. Ei oo nimittäin kuin n2cm lunta. Mut muuten oli kyllä hauskaa. Pakkastakin sopivasti 5c.

Mun pitäis alkaa eristämis puuhiin, huomattiin viikolla että ikkunat on unohtunut eristää ja niistä vetää ihan kauheesti. Asutaan vanhassa talossa ja ikkunat kunnostettii kesällä ja silloin ei laitettu eristenauhaa. Pitäis varmaan hommata sitä karmeeta ikkunateippiä, olis se perinteinen, mutta sen raapiminen pois keväällä on karmeeta puuhaa, nimimerkillä kokemusta on edellisestä keväästä.

Joulusta: me ollaan tää juolu min vanhempien luona, sinne tulee mun veli perheineen ja mun mummo. Joka toinen joulu ollaan meillä. Anoppilaan sitten mennään tapanina. Silloin on kanssa mun kummipojan synttärit, joten se päivä on kiireinen.

Parivuotta sitten yritin että anoppi ja appi olis tulleet meille jouluaattona, siis silloin kun mun vanhemmat tulee. Mutta ei, he eivät haluneet muuttaa omia traditioitaa. No, eivät sitten nä lapsenlapsiaan kuin tapanaina ja silloinkin vain ruokailun ajan kun meillä on ne synttäritkin.

Nukkumisesta: mä oon kanssa ottanut tyynyt käyttöön, mulla on kolme isoa tyynyä extrana nyt sängyssä. Mun rakas gubbe valittelee, että hän ei kohta mahdu mukaan ;D

Joku kertoi että vauvalla on jumppa tuokio aina aamulla, mulla ihan sama juttu paitsi että mä herään kanssa n klo 2-3 jolloin baby vetää kunnon jytä jumpat, sitten rauhoittuu n 2-3h ja taas sama. Eipä silti kyllä tää baby liikkuu todella paljon myös päivällä. Pojat olivat vatsassa todella rauhallisia, nyt sitten taas eivät kokoajan meno päällä.

Chikka ja Nenn: Kyllä teidän se synnytys kertomus pitä saada ainaskin yhteenveto, epikriisi. Jos ette voi sitä saada, voitte vaatia että se mennän yhdessä läpi vaikka kätilön kanssa. Mutta ei ne voi sitä teiltä pimittää. Nykyään henkilön on saatava nähdä omat hoitotiedot jos vaan haluaa. Mä pyysin omat mukaan jo silloin laitoksella ja ne jotka oli sanelussa halusin kotiin postissa (poikien lääkärin kotiutus sanelu) ja ne sain kanssa sitten myöhemmin. Pitää vaan vaatimalla vaatia jos ei muuten ne tuu.

Ieku lepäilemään nyt kun pojatkin ovat lepäämässä.

-MM- ja baby rv28+1

Vierailija
8/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut mahtava ulkoilupäivä tänään: pientä pakkasta, ei tuulta, auringonpaistetta. Kovin suuri talven ystävä en ole, mutta jos tälläisia päiviä olisi talviaikaan useammin, niin voisin jopa kääntyä ehdottomasta kesäihmisestä talvi-ihmiseksi. Ulkoiltiin perheen voimin, ja oli tosi kivaa. Taaperolle pitää tosin ostaa uusi pulkka, ei tuo enää mahdu vauvapulkkaan;)

En ole saanut muutamaan päivään kirjoiteltua, niin paljon tapahtunut lähipiirissä kaikkea, ja niitä asioita pohtien. Sitä vain miettii, miten itsellä voikin olla kaikki niin hyvin. Tuntuu ihan naurettavalta, että vielä hetki sitten nämä oman rakennusprojektin viivästykset, esikoisen vessanpönttöön heittämät kännykät ja muut vastaavat, olisivat jotenkin mullistavia. Nyt taas osaa laittaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. Kaikkien muiden uutisten päälle saatiin vielä suru-uutisia, miehen mummo kuoli. Eli kun niin monet ovat tälläkin palstalla pukeutuneet suruasuun, niin sama on edessä meilläkin, samoin 800 km hautajaismatka. Mutta eiköhän se mene ihan hyvin, kun oma vointi on ollut niin hyvä.

Torstaina oli neuvolalääkärikin. Se oli tosi läpihuutojuttu, kesti varmaan kokonaiset 2 min se aika mitä olin lääkärin huoneessa. Sanoi vain,että kohdunsuu kiiinni ja napakka, mitoista ei sanonut mitään. Sf vähän keksikäyrän yläpuolella, 27 cm. Verenpaineet ihan omat normaalit, 125/65. Paino oli tismalleen sama kuin viimeksi. Mukavaa, että osui tällöinen tasannevaihekin, kun kokonaissaldo on kuitenkin jo se aikas tasan 10 kg. Lähetettä synnytystapa-arvioon ei kirjoitettu, kirjoitetaan kuulemma ihan oikeasti vasta rv36, eli samalla viikolla, kuin se synnytystapa-arvio pitäisi tehdä. Mielenkiintoiseksi sen tekee se,että neuvola on välipäivät kiinni, ja juuri noille joulun välipäiville osuu minun rv 36+...

Mirabella se tosiaan asuu herkkutuoksujen kupeessa. Minulla oli tapana esikoisen synnyttyä vaunutella usein siitä Fazerin ohi, kun silloin tuli vaunuteltua tosi pitkiä lenkkejä. Se Rajakylän Maratontie tuntui kyllä joskus nimensä mukaisesti tosi maratonilta, jos sattui taivaltamaan sitä tuulessa ja tuiskussa juuri vastatuuleen,ja vielä loskassa...Ja Fazerin kohdalla iski aina nälkä, ja piti kiirehtää kotiin! Nyt asutaan sen verran kauempana, vaikka yhä itä-VAntaalla, että sinne asti ei varmaan nyt ennätä ja jaksakaan lenkkeillä.

Mutta nyt taidan lähteä kävelemään vielä pienen lenkin, kun perheen miehet nukkuu. Ja sen jälkeen lähdetäänkin Halloween-kutsuille, lähinnä lastenjuhlat, mutta aikuisetkin saa/pitää pukeutua, kunhan ei liian pelottavasti;)

t.Meku rv 28+6

Vierailija
9/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Pakkasta oli aamusella jotakuinki -18, mut nyt enää kymmenkunta. Ulos vois lähtee, jos sais aikaseksi. Siivouspäivää viettäny. Ukko kuletti aamupäivällä puita liiteristä puuvarastoon ja muutenki puuhas akan kans pihalla, ku mie alotin siivouksen.

Peräti pyyhin pölyjä. Se ei oo sellasta mitä kovin usein viihtisin tehä. Lattiat pitäs viel mopata, sit oiski huusholli suht tiptop.

[color=blue]Elin@ [color=violet]tosiaan tunteroisen aina suuntaansa voi laskee matkaan eli siksi ostosreissulla on pituutta. Asustellaan aikalailla sadan kilsan päässä kaikista isoista kaupungeista.

[color=blue]Birgit [color=maroon]nyt ku sanoit ääneen niin mieki kuuhaan mielellään aikas myöhään ja silti kesäajassa tulee noustua välillä seiskalta välillä kasilta. Ja ei tarvi päikkäreitä ottaa. Tosin harvon oon niitä muutenki ottanu.

[color=blue]Mirabella [color=violet]viettäkää rentouttava päivä poitsun kanssa :) Oli kyllä kiva tehä löytöjä täytyy myöntää.

[color=blue]Synnytyskertomuksesta [color=maroon]ettei mullakaan sitä oo. Jossain välissä oli tarkotus soittaa ja pyytää se, mut sit päädyin siihen etten ehkä halua lukee sitä nyt ku odotan.

S-kertomusta ei keretty käymään läpi kuten pitäs synnytyksen jälkeen laitoksella, koska mua varsinaisesti hoitanu kätilö jäi lomalle. Siksikin ehkä jääny mietteitä koskien akan syntymää. Mut viimestään, ku peipi on syntyny niin haluan molemmat epikriisit itelle.

Mulla tuli synnytyksen edetessä selattua omia papereita, koska homma veny ja veny. .

[color=darkviolet]Nyt sain pyyhittyä peipin lipastonki (minäkö hijas). Alkaa tyhjään ä-paketista vaatteita sinne. Pitää kans eteisen kaapeista tyhjätä yks hylly mihin saan peipin haalarit ja tumput järjestykseen. Nyt ois kyllä aikaa, ku ukko lähti kaveriaan viemään auto-ostoksille.

[b]TurvakaukaloG -> [/b]eli millanen terholle on varattuna tai minkä aiotte kenties ostaa? Ja tiiättekö hintaa suurin piirtein?

Mä kävin eilen kattelemassa eka kerran vaihtoehtoja ja joitaki sai satasella. Sitten tarjouksessa oli Gracon Autobaby 150,- ja säädöllä oleva (kiinnitysjalusta kera) 189,- Mulle yllätys oli, ett nuo jalustan kera olevat voi silti kiinnittää ilmanki sitä jalustaa.

Saa nyt nähä mihin päädytään.

[b]Sinda [/b]ookko käyny kattomassa siellä Lastentarvikeliikkeessä hintoja? (Tai olit kai käyny, mut sanoit vaan minkä verran edullisempaa rajan takana on. )Kuulin huhun, ett Tyrnäväntiellä olevassa ois edullista.

Z ja peipi 28+1

Vierailija
10/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma että täällä on kovemmat pakkaset kuin entisellä paikkakunnalla. Hrrr.. käytiin lasten kans ulkoilemassa, mutta eipä tuota kauan viittinyt olla, mittari näytti -17´C, aamulla -24´C. Onneksi mies lämmitti takkaa ennen kuin lähti töihin. Ollaan lasten kans keskenään ilta kymmeneen asti.

Eilen kävin sitten shoppailemassa Oulussa ja eihän tuo aika riittänyt mihinkään kun lapset oli mukana. Noh, sain ainakin ostettua itelle ne Amorin tukisukkahousut, joita Sinda suositteli. Löysimpä myös äitiys" välihousut" (tai kalsari)t H&M:ltä. Nyt ekaa kertaa jalassa nämä tukisukkahousut, on kyllä napakat. KAtotaan mitä jalat sanoo illalla kun otan pois. :)

JouluG: Me ollaan käyty aina iltasella pyörähtään mun kotona aattona ja sitten seuraavana päivänä miehen kotona. Nyt ollaan varmaan kotona kun mies joutuu iltavuoroon aatoksi näillä näkymin. Meille sitten tulee ehkä mun vanhemmat illaksi jos joudun olemaan yksin lasten kans.. tai sitten me mennään mun kotiin ja viedään mies samalla töihin.

Tälläiset olis suunnitelmat, ellen jo ole synnyttänyt/synnyttämässä. En kyllä haluais..

Niin lahjoja en ole ostellut vielä. Pitäis niitäkin pikkuhiljaa alkaa miettiin..ettei jää viime tinkaan.

UniasentoG: Kyljellään joutuupi nykyään nukkuun ja tyyny jalkojen välissä. Yleensä nukun selällään, mutta ei pysty enää.

IsyyspakkausG: Ei pä ole tullut tehtyä kertaakaan ukolle, joten jää nytkin tekemättä. :)

Kiitos kaikille onnittelijoille äitiysloman alusta... =)

Äitiliinille: että parannelkaahan itseänne koko perhe.. On ikävä tuo flunssa lapsilla kun se ainakin meillä valvottaa myös öitä.. Toivottavasti saat univelkaa nukuttua pois. Paranemisia!

Mulla ei ajatus oikeen kulje nyt.. väsyttää kun tuli nukuttua viime yö huonosti.. Anteeksi on aika omanapainen stoori tällä kertaa..

mellum ja peukaloinen 31+6

Vierailija
11/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brrr. olipa ulkona kylmä tuuli, mutta tulipa oltua vähän aikaa.

Moominmammalle ajattelin sanoa että epikriisi ja synnytyskertomus ei ole samoja asioita, eikä normaali synnytyksestä tehdä epikriisiä, itse sain kylläkin semmoisen viimeeksi kun synnytykseen tuli komplikaatioita. En tiedä miksi sitä sanotaan, mutta Vaasan sairaalasta saa sellaisen liitteen neuvolakorttiin missä lukee synnytyksen kulku ja ajat ja toiminpiteet yms, ja ymmärtääkseni sen tiedon saa jokainen omasta sairaalasta. Mutta epikriisiä ei tosiaankaan saa ellei synnytyksessä tule komplikaatioita.

Ja synnytyskertomuksia ei Vaasassa anneta, syy on tosin hieman epäselvä kun sitä kyselin, mutta päätös on yksimielinen. Periaatteessa siellä ei pitäisi mitään salaista olla, että itse en ymmärrä tuota salamyhkäisyyttä, tuli ihan semmonen olo että mitähän siellä lukee musta kun en saa nähdä niitä??!

Tiedän että jotkut sairaalat antavat synnytyskertomuksen (kopion) pyydettäessä, eli siksi kovasti ihmettelen vaasan kantaa. Jos joku täällä on saanut omansa, kertokaa ihmeessä. En tosin usko että se on kovin yleistä.

Nyt illanviettoon täällä pidetään halloween-juhlat lasten kavereille, eli meidän pitäisi vähäksi aikaa häippästä =) Täällä on kurpitsoja jotka nauravat häijysti, on veri-popcornia, veri-boolia, hämähäkkejä, seittiä jne. talo pullollaan rekvisiittaa.... =) Ihan kivalta näyttää, täytyy myöntää =)

nenn

Vierailija
12/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten tähän touhuun menee näin hitosti aikaa! No, toisaalta, kaikki astiat piti käydä yksitellen läpi, ettei sinne väliin vaan jää mitään elukoita ja kaikki muutkin sellaiset tavarat, joita ei voi viedä pakastukseen pitää imuroida äärettömän tarkasti tai pestä. Koko päivän olenkin ollut imurin varressa kiinni ja vesseli ei kyllä siitä äänestä ihmeemmin tunnu tykkäävän... Aloitti aina kauhean hillumisen, kun koneen laittoi käyntiin. Huomenna jatketaan taas.

Ota Nenn muutama kuva ja laita tuonne fileen: Olis kiva nähdä miltä teidän kauhutunnelma näyttää!

Nyt on pakko nostaa jalat ylös hetkeks. Tukisukat tuntuu olevan aikasmoisen täynnä meinaan...

Happy Halloween everyone!

¨c¨

Vierailija
13/25 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epikriisi eli yhteenveto hoidosta jonka on saannut. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saa sellaisen jos sen vaan tajuaa pyytää tai sitten vaan kopsut koko synnytyskertomuksesta. Se on oikeus. Mä sain sekä kopsut että lyhennelmät (jos sitä nyt ei ehkä synnytyksen suhteen sanota epikriisksi, kun hoito aika niin lyhyt) synnytyksistä jotka mun kohdalla molemmat sektio. Sulla on todellakin oikeus lukea mitä susta on kerrottu, ihan kokonaisuudessaan. Usein henkilökunta haluu olla mukana jotta ei jää epäselvyyksiä (sanaston takia), mutta sun pitää saada tutkia niitä juuri niin paljon kuin haluat ja ihan kaikkee mitä potilas kansioissa on. Niitä ei saa salata.

-MM-

Vierailija
14/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Niinhän se kävi, kuten aiemmin arvelin etten jaksa lähtee käymään rimpsalla eilen. Ku tuli koko päivä siivoiltua niin torkuin jo kovastikki ysin aikaan soffalla. Kympin jälkeen jo mentiin ukon kans nukkumaan :O

Akka tuli seiskan aikaan herätteleen eli täällä mökissä on jo täys tohina ollu päällä. Ukko jo torkahti tuohon sohvalle, ku katteli akan kanssa lastenohjelmia :) Pyykit ja astiat pyörii. .

Ukko yritti saaha muaki asettuun, ku kuulemma aina puuhaan jotaki. Mut sain sit sen ylipuhuttua antaan mulle akan ä-paketin yläkaapista. Oonki nyt " ylpee" ja hehkutan, ku sieltäki on nyt purettuna lipastoon pienimmät/neutraalit vaatteet. Tosin, ett muistin meiänki vaatekaapin yläkaapissa olevan jotai pieniä vaatteita laatikossa. Pitäs seki saaha tuolta käsittelyyn. .

Tuli kyllä laitettua lipastoon jo joitaki 70 senttisiä ja tais olla muutama 74 senttinenki mukana. Järkkäilin niitä alahyllyille. Hyvähän se on jo olla niitäki siellä valmiina. Ku kerta oli tilaa :)

Tänään mennään systerin ja kummipojan synttäreille, joten mietin pitäskö jo heiltä tuua pinnasänky. Sais tuon ä-paketin pois lattialta. Sit vois pikku hiljaa alkaa suunnitteleen pinnasuojia ja päällysteitä laatikkoon. Vaikkakin en haluais liian aikasi saaha kaikkee valmiiksi. Ohan täs vielä aikaa.

Nyt pitää alkaa tekeen akalle puuro, että pääsee anopin mukaan käymään hoitokaverinsa synttäreillä.

Z ja peipi 28+2

Vierailija
15/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ostettiin liikkeestä craco autobaby II jalustalla ja maksoi yhteensä sen 150. olis ollu jotain 169, mutta tinkasin ja intin vastaan :) ilman jalustaa oli täällä jotain 120 paikkeilla. laitetaan jalusta ykkösautoon ja kauppakassiini vyötän sen tavallisesti.

täälläkin lunta ja pakkasta.. 2h meni kun kolasin viikolla pihan! pakkasta oli äsken -13. kyllä tuli äkkiä tällaiset kelit :)

( . ) ei kummempia. siinähän tuo kulkee matkassa. eilen sukulaisissa kyselivät, onko laskettuaika varmasti oikea, kun masu on jo niin iso ja alhaalla :) voi ku oliskin...

rv28+1

Vierailija
16/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana aurinkoinen pakkaspäivä! Käytiin tytön kanssa pulkkailemassa, kikatti ihan onnessaan =) Alkaa vaan tuo vauvapulkka jäämään jo pieneksi meidän pitkäkoipiselta neidiltä.

Eilen pääsin oikein lenkillekin, kun mutsi katsoi sen aikaa esikoisen perään. Kyllä teki hyvää ja tulee todella tarpeeseen. Tosin nivuset oli hieman tulessa kun vauva tuntuu olevan jo tosi alhaalla.

Ens viikolla selkä joutuukin taas koville kun normaalin 9 h istumisen sijaan pitää istua pari tuntia päivässä pidempään kun on niin karsea kiire töissä. Lisäksi mies on kolme päivää pois, joten mä olen sitten töiden jälkeen täysin jumissa kotona. Pitäisi keksiä vaan joku tehokas tapa pitää itsensä kunnossa, niin että taaperokin voi olla mukana. Nyt ainakin tuntuu, että fyysinen kunto on niin alamaissa, etten ikinä selviäisi synnytyksestä...

BEIJAFLOR: Uskon, että Bruno olisi teille sanonut painoarvion, jos se olisi jotenkin poikkeuksellinen! Mutta jos pojan koko vastaa viikkoja, niin silloin varmastikin odotettu syntymäpaino on se n. 3600 g mitä suomalaisvauvat keskimäärin ovat. Tai siis ei ainakaan ole poikkeuksellisen pieni tai suuri. Mun kaveri ei ainakaan saanut Brunolta mitään arviota, mutta itse sain, kun poika kasvaa ihan omissa sfääreissään. Mutta miksei hänelle voisi soittaa myöhemminkin, kyllä ne tiedot varmasti koneelta löytyy!

SINDA: Mä yritin oikein muistella että mistä ihmeen kirjasta luin tuosta RT1 vs. RT2, mutta en kyllä muista... Kyllähän se vähän hassulta tuntuisi, että miksi vauva voisi kääntyä synnytyskanavassa vain yhteen suuntaan?! Voihan siis olla, että puhuin ihan puppua, mutta jostain sen joka tapauksessa luin esikoisen odotusaikana.

Me meinataan tänään lähteä katsomaan vihdoin viimein sitä lipastoa vauvan vaatteille. Taidetaan ostaa Askosta samanlainen, joka oli esikon vaatteilla aikanaan (nyt eteisessä), on Ice -sarjaa. Ja sitten jos huomenna muistaisi ottaa töihin ne kelan paperit vihdoin mukaan, niin olisi sekin homma hoidossa.

Jep, mutta hyvää sunnuntain jatkoa Terhoille!! Niin ja onnittelut tyttöuutisista niitä saaneille ja tervetuloa uusimmille jäsenille!

ariella & paavo 28+1

Vierailija
17/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... piti vielä sanoa, että me ostettiin silloin vuonna 2005 Britaxin Römer BabySafe, kun se voitti ylivoimaisesti TM:n turvallisuustestin. En tiedä miten on uusimmissa testeissä pärjännyt, mutta oikein tyytyväisiä oltiin ainakin muuten. Mitä nyt aurinkosuoja oli aika tökerö. Hinta taisi olla silloin jotain 129-139 eur.

ariella

Vierailija
18/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo pitkä väli kun olen viimeksi ehtinyt kirjoittamaan ja lukenutkin olen vain selailemalla kun tuntuu ettei ole aikaa koskaan.

Joku kyseli turvakaukalosta, meillä tulee käyttöön esikoiselle ostettu ihan " perusmallinen" turvakaukalo. Merkki taitaa olla Safety Baby. Ihan on ajanut asiansa vaikka sellainen kaukalo joka asennetaan siihen " vastakappaleeseen" olisi kyllä tosi kätevä niin ei tarvitsisi joka kerta kaukaloa viritellä turvavöihin. Etenkin kun meillä tulee sitten olemaan kaksi kiinnitettävää kun esikoinen matkustaa luonnollisesti vielä turvaistuimessa. Muita ei sitten takapenkille mahdukaan ja pahaa pelkään ettei vaunut mahdu takakonttiin kovan kopan kanssa, ratasosalla kyllä. Täytyy toivoa ettei tule vastaan kovin monia pakollisia menoja koko perheen ja vaunujen kanssa. Tai sitten on auton vaihto edessä.

Onko kaikki jo pesseet ja silittäneet vauvan vaatteet omille paikoilleen kuten Zatu oli ilmeisesti jo tehnyt? Vai olenko viimeinen jonka pakkaus nököttää vieläkin apukeittiön pöydällä viemässä tilaa? Sain sen kylläkin vasta viime viikolla. Meni papereiden lähettäminen viime tinkaan kun pohdin pitkään otanko pakkauksen vai en. Päädyin sen sitten ottamaan vaikka esikoiselta jääneet 60 cm vaatteet vielä suht hyvässä kunnossa. Mutta meillä oli silloin aika paljon vaatteita myös lainassa ja onhan se kiva aina saada vauvalle jotain uuttakin. Seuraavalla kaupunkireissulla aion katsella myös vaaville yhden ihan itse valitun asunkin joka voisi olla vaikka 56 senttinenkin.

Olikos tammikuisissa muita sokereiden tai muun vaivan vuoksi seurannassa äitipolilla säännöllisesti käyviä? Mulla aika pitkä matka polille ja siksi mietin että saakohan Kelalta minkäänlaista matkakorvausta matkoista? Muuten en välittäisi muttakun näitä reissuja on ollut neljän viikon välein jo rv 7 lähtien ja nyt ne käynnit vaan tihenee entisestään. Että tulee kilometrejä kiitettävästi.. Mielelläänhän siellä kyllä tulee käytyä kun vauvan vointia seurataan.

Talvista sunnuntaita kaikille ja hyviä vointeja!

toivottaa Aino

Vierailija
19/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikaisesti selasin mooooonen päivän pinoja, joten voi olla että olen jossain asioissa vähän hakoteillä ;)

Tänään tein ystäväperheelle tuliaisiksi sellaisen tuttipullon muotoisen täytekakun. Marsipaanista päällinen. Lasten kanssa väsättiin, ja kivaa oli! :) Kohta päästään sitten lähtemään, ihanan nähdä sellainen pariviikkoinen tuhisija! Kuinkakohan se vauvakuume taas kohoaa sen jälkeen... :)

Hui kun tuntuu että monet teistä on jo laittaneet vauvalle kaiken valmiiksi... Meikäläisellä vielä hakemus Kelaankin vaiheessa ;) No, on se jo varmaan siellä, muttei vielä käsitelty. En ota pakkausta tälläkään kertaa, noita vaatteita ja muita kamppeita kyllä on ihan tarpeeksi tälle seuraavallekin. Mutta ei olla kyllä vielä edes ajateltu esim. sängyn laittamista, tai ylipäätään mitään. Vauvan vaatteetkin on vielä tuossa vaatekomeron ylähyllyillä laatikoissaan, ei siis lipastoissa ;) Nooh, tässä vielä kyllä ehtii! Kun jos liian aikaisin laitan niitä, niin nuo neljä muuta termiittiä ehtii kyllä varmasti vielä sataan kertaan hajottaa ne ja ihastella niitä :) Kyllä minä vauvallekin kaiken valmiiksi laitan - sitten joskus! ;)

Nyt on kyllä ollut vähän heikohkonlainen olo meikäläisellä. Siis semmosta yleistä jaksamattomuutta ja vetämättömyyttä. Haluais vaan käpertyä itseensä ja peiton alle ja nukahtaa :) Mutta neljä kaveria pitää minutkin sinnikkäästi vaan arjessa kiinni... Heidän takiaan on pakko jaksaa herätä aamuisin, laittaa ruokaa ja siivota ;) Hyvä niin, toisaalta! Vaikka kieltämättä ne pienet torkut päivällä tai muuten vaan semmonen " löysäys" välissä olis tarpeeseen...

Mulla on taas tuo vanha tuttu raskausajan vaiva tullut mukaan kuvioihin. Eli iskias :( Voi että välissä riepoo kipeästi jalkaa, aivan kuin joku repisi sitä irti! Kävellessä joskus menee yhtäkkiä jalat alta sen takia. Ei kai tässä auta muu kuin odottaa vauvan syntymää, niin tääkin asia helpottaa.

Sit on noita ihania liitoskipuja taas enenevässä määrin seurana. Samoin supistuksia. Oikein joskus itsekin säikähtää, kun alkaa supistaa ihan tosissaan, hengitystä siinä pitää tasailla ja rauhoitella itseään, että ei oo mitään hätää :)

Olen käynyt välissä aina lenkillä, mutta tosi harvoin. AINA lenkin jälkeen supistelee kovasti, ja selkää särkee. Alaselkä on lenkin jälkeen illalla ja seuraavana yönä kuin tulessa :( Taitais olla järkevintä jättää kävelylenkitkin odottamaan aikaa tulevaa, mutta kun se olisi niin ihana henkireikä välissä päästä vähän tuulettuu ulos. No, kyllä tää tästä!

Nyt pitää lähteä suihkuun, että päästään katsoo sitä ihanaa pientä kääröä! ;)

Nasu rv 31+1

Vierailija
20/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä vaatteilla te ulkoilette nyt näillä pakkasilla? Kun meikäläisellä ei mahdu mitkään toppahousut tms. jalkaan! :( Kokeilin miehenkin housuja, semmosia henkselillisiä toppiksia, mutta ne oli sitten puoli metriä liian pitkät ne lahkeet... Ja omista vastaavanlaisista ei mennyt peppukaan enää housujen sisään, puhumattakaan masusta, vaikka jätti vetskarinkin auki, grrrr!

Huoh! Eikö tosiaan MISSÄÄN myydä sellaisia toppahousuja, jotka menis raskausaikanakin jalkaan? Olen käynyt marketit ja joitain erikoisliikkeitä läpi, testannut sekä miesten että naisten malleja, eikä mikään oo hyvä :( Joko housut tippuu jalasta tai sit ne on liian pitkät. Tai sitten ei puhettakaan että venyisivät mahan päälle...

Tää on oikeesti tosi rasittavaa, kun OMA vaatetus rajoittaa lasten kanssa ulkoilua. Kun ei tuolla ulkona aikuinenkaan (ainakaan minä) pärjää kalsareilla ja pelkillä jollain legginseillä tai kollegehousuilla :(

Olisko jollain vinkkejä, mistä löytäis ulkoiluun sopivat housut?

Eikö esim. H&M, Lindex, KappAhl tai joku muu vastaava liike, joka myy semmosia mammamalliston housuja muutenkin, voisi periaatteessa samoilla kaavoilla tehdä housuja vaan paksummasta kankaasta?! Tekis tuohon mahan kohdalle vaan semmosen samanlaisen tuplaresorin kuin näissä kollareissakin on?!

Hölmöksi tunnen itseni, todella,

Nasu