Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terhojen viikonloppu

04.11.2006 |

Ihanko oikeasti ei vielä kukaan oo ehtinyt ennen mua =)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8756048&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa hurjalta. Kymmenen viikkoa laskettuun, mutta pikku-ukkohan voi hyvinkin syntyä jo kahdeksan viikon päästä. Jaiks! Vaatteet on pesemättä, sänky kasaamatta jne jne... Tarkoitus on laittaa nuo kaikki kunhan saisin ensin makkarin seinän paikattua ja maalattua niin saa huonekalut suunnitelluille paikoille. Niinpä, sitä pesänrakennusvimmaa odotellessa...

Jouluostoksille tarttis joku päivä lähteä. Ensin vain pitäis tietää mitä ostella. Niin monella tuntuu olevan jo paketit hommattuna. Muksut on tehny mahottomat listat jotka täytyy " ruotia" mitä itse hommataan ja mitä vinkataan kummeille ja mummeille. Poikien (7 ja 8v) toiveet kallistuu vuosi vuodelta :/

Korttivehkeet oon saanut jo hankittua. Joka vuosi askartelen itse. Tänä vuonna kortteihin tulee huopakangassydämiä <3

Isyyspakkauksesta; kolmosta odottaessa tilasin sen valmiin pakkauksen, joka oli kyllä sitten jotenkin pettymys (mainoskamaa aika paljon). Nyt en aikonut pakettia hommata / väsätä, toisaalta pikkusen tekis mieli jotain kehitellä.

Meillä on tutulta käytettynä ostettu hyvässä kunnossa oleva Maxi Cosi Citi-turvakaukalo. Saas nähdä kuinka paljon autolla liikutaan kun ei kaikki kerralla mahduta (6 henkeä)... Tila-autoon ei tällä hetkellä budjetti anna periksi. Voi kun joku haltijakummi osoittais taikasauvallaan meitä seuraavalla lotto-kierroksella *haaveilee*

Viikonloppu on menny anoppilassa röhnöttäessä. No, eipä ole tarvinnu itse ruokia tehdä. Ruoan teko ja silitys lukeutuu mun inhokkihommiin.. Leipoa kyllä tykkään.

( . ) pikku-ukko jytää tasaiseen tahtiin pitkin päivää... ja yötä. Masu rupeaa olee tiellä. Selkä vaivaa yhä, samoin ajoittaiset napakat supparit. Hiljaa hyvä tulee =)

Nyt täytyy heittää siskolle pussillinen vaatetta. Kierrätys toimii meillä.

Sunmom ja pikku-ukko rv30+0 !!!

Vierailija
22/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan muutamaan päivään kirjoitellut..

Meillä oli kaveri kylässä neljä päivää länsi-Suomesta. Heidän kakkosen laskettu aika vko mun jälkeen. Kierrettiin eilen kirpparilla ja hamstrattiin lastenvaatteita yms tarvikkeita. Ja nyt on mulla ainakin kaikki mitä tarvii. Tänään siivosin vielä ullakonkin ja tein ihania löytöjä. Kaikki pikkuruiset vaatteet on nyt pesty, odottaa vaan hyllytilan järjestelyä.

Mies lähti tänään pariksi päiväksi Saksaan. Laittoi juuri viestiä että oli mennyt jonkun lastentarvikeliikkeen ohi, jossa olis upouudet Teutoniat 350e. Saa luvan huomenna käydä katsomassa tarkemmin. Vois kyllä melkein raahata ne mukanaan. No, katotaan..

Talvivaatteista: kävin perjantaina HM:ssä ja siellä olis ollut edullisesti normaalitalvitakkeja. Kiva ettei edes koko 46 ollut sopiva. Tai se meni kiinni kyllä nyt mut eipähän mene kuukauden päästä. Aika surkee fiilis tuli! Sitten kaverille meni mun normaalit takit kiinni viellä ja hän ottikin yhden mukanaan. No, ollaan me onneks hiukka erikokoisia muutenkin mut aika surkeeta... Mä kuljen varmaan miehen takeissa ja housuissa seuraavat pari-kolme kuukautta. Mulla on maha pullahtanut nyt todella isoksi. Asiaa ei auta tämä hirmuinen herkuttelu. Ehkä vetelen tulevan viikon ananasta ja näkkäriä että perjantain neuvolassa vaaka ei näyttäisi niin järkyttäviä lukemia... Huh!

Mirabella: laitan sulle meiliä ihan kohta. jos vaikka jo tulevalla viikolla..?

Leivottiin tytön kanssa äsken ekat piparit, valmistaikinasta kylläkin. Poika on kaverinsa sählysynttäreillä. Kohta pitäis lähteä hakemaan...

Illanjatkoja!

t. H ja Iines 30+1!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on lunta ja kaunista, Turkuun luvattu ensi viikoksi yli +5 ja vettä, hyvästi lumi ja kaunis luonto =(!

MIELETÖN: meillä on laskettu laskurien mukaan 10.1 ja ultran mukaan 6.1, mut tuo 10.1 on pidetty " voimassa olevana" . Teillä oli 25.1? Kävin tuolta esittelystä katsomassa, Mutta ei sitä koskaan tiedä vaikka TYKSissä tavattais =)... Oletko muuten menossa sinne sairaalakierrokselle tutustumaan? Mun pitäis sinne soitella ja varata aika ryhmään.

SINDA: Puskaratsuja nuo mun kopukat on, 17-v eestin raskastyöhevonen ja toinen on 8-v ratsu-lv millä oli tarkoitus aloittaa kisaaminen (este) tänä kesänä, mut se sitten jäi sattuneesta syystä =), katotaan ens vuonna uudestaan. Varsa on Andalusialainen harvinaisuus, 1,5-v oripoika. Hänestä odotan suurta ja mahtavaa =). Itse en sitä Suomeen tuonut, eli en tiedä yhtään missä tai kenellä siellä päässä on ollut. Jos haluat kuvia käydä katsomassa niin niitä löytyy täältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Laa-Di-Daa

Viikonloppu hurahti hetkessä, eilen oli mun vanhemmat ja mun äidinäiti täällä meillä syömässä, sitten samaan syssyyn tänne pöllähti myös isäni vanhemmat jotka asuvat n.10km päässä. Onneksi ruokaa riitti ja oli kyllä ihan mukavaakin. Saatiin samalla vierashuoneesta yksi sänky pois mikä meni isoäidilleni ja nyt sitten saadaan tietokone nurkkaus siirrettyä sinne makuuhuoneesta ja tilalle pääsee kohta laittamaan vauvannurkkausta, jippii!!!

( . ) kasvaa kohisten, Pikkueepo riehuu vatsassa urakalla, yleensä silloin kun menen makuuasentoon johonkin rauhoittumaan, päivällä ehkä vähän laiskempi, mutta aamulla ja illalla on jumppahetki =). Öisin olen aika mukavasti saanut nukkua, jos vessassa käy, niin sitten pikkuinen herää.

Turvakaukalosta; me ollaan lähdössä Tallinnaan parin viikon päästä ja sieltä ajateltiin istuinta katsoa, Britaxin istuimia sieltä saa kuulemma vähän halvemmalla kuin täältä, sellaista olin ajatellut.

Nyt täytyy kerätä pyykit kuivausrummusta (mikä ihana taivaanlahja tuo laite on, saatiin se tällä viikolla ja on ollut ahkerassa käytössä ja vauvan tultua on varmaan korvaamaton...) ja pannukakkukin on valmistumassa uunista, tuoksu tulee jo ja nälkä kasvaa...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, meidän viikko alkaa taas huomen illalla synnytysvalmennuksella!

-Outi ja pikkueepo 30+4

Vierailija
24/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteista:Mulle mahtuu jalkaan ainoastaan haalarimalliset toppahousut,joissa on venyvät olkaimet (kumpparit antaa vähän masuvaraa lisää) ,eli tällä hetkellä se tarkottaa miehen työhousuja (en kokoa tiiä,mutta ei hän isokokoinen oo,n.180cm.pitkä) jotka on sopivat masusta ja lahkeista. Toisena vaihtoehtona oon pitäny tavallisia henkselillisiä ulkoiluhousuja,niin että jätän vetskarin ja napin auki ja irrotettavat henkselit oon laittanu vyöksi :D toimii hyvin jos ei tarttee missään riisua. Tai sit tavallisia housuja missä venyvä vyötärö niin pidän ihan mahan alla ja pitkiksiä tmv. alla.

Turvaistuin: Ostin meille kanssa autobaby istuimen jalustalla,kuten alkuraskauden aikana täällä puhuttiinkin niin jenkkiautoissa on niin lyhyet vyöt ettei perusistuinta saa kiinni kunnolla.

Meillä nyt siis 3 istuimen käyttäjää autossa,ekaluokkalainenkin istuu vielä turvavyöistuimessa niin kauan kun mahtuu,pituutta vasta n.120 senttiä eli suositusten mukaan vielä hetken aikaa =)

Nyt on vauva muljahtanu poikittaisesta asennosta pois ja mahan muoto on muuttunu samantien,takki kiristää nyt aikalailla,viime viikolla ei moisesta puhettakaan.. eli näemmä vauvan asento aika paljon vaikuttaa.

Nyt nukkumaan..

Rauhallisia unia kaikille ja mukavaa alkuviikkoa!

T:Isa ja masukki 29 :) viikko enää

Vierailija
25/25 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus ennen nukkumaan menoa. Mieskin palasi eilen reissusta onneksi, kunnossa ei kyllä ollut kehumista :-)

Hermione - laitoin viestiä takaisin.

Toppavaatteista - ostin halvat toppahousut venyvällä vyötäröllä, eivät kyllä mahdu jalkaan. Tarkoitus olisi niitä vähän avata ja ommella joku resori mikä menee mahan päälle.

( . ) taas on ruvennut supistelemaan, mutta ei mitenkään älyttömän kipeästi tai säännöllisesti joten ehkä ei huolta. Muuten olo aikalailla hyvä. Kävely on auttanut turvotukseen ja tosiaan mulla vähentänyt supistelut, mutta kyllä nivusissa tuntuu. Varsinkin yöllä kun herää vessaan on olo aikalailla kankea.

Huomenna sitten enempi, nyt sänkyyn.

t. Mirabella ja Albert 31+6