Miten sait 5 kg laihdutettua nopeasti? - For dummies
Puhutaan kaloreiden laskemisesta ym. En ymmärrä yhtään, miten lasken kalorit jostain random kotiruoka-annoksesta esimerkiksi. Tai voileivästä, jos lastaan siihen juustoa tai margariinia ym.
Kysymys kuuluu: Miten olette saaneet painoa pudotettua sen 5 kg (tai enemmän)? Etenkin, kun en ole varsinaisesti kovin ylipainoinen, mutta niin vain on ennen hoikkaan varteeni kertynyt vuoden aikana tuo 5 kg ylimääräistä rasvaa. Tiedän, että se on tullut sipseillä ja viinin lipityksellä. Laihdunko, jos vain yksinkertaisesti jätän ne pois? Vai onko nähtävä nälkää eli hankittava se kalorivaje?
Kommentit (45)
Ei pidä tehdä asioista monimutkaisia. Ap'eellähän on tarkoitus vaan ottaa se 5 kiloa pois. Nestevajauksella se hoituu nopeasti.
Siihen nyt en ota kantaa että onko terveellistä tai järkevää. Jos millä tahansa tavalla nopeasti ottaa sen 5 kiloa pois niin se on tilapäistä, paino palautuu takaisin, eli täysin turhaa touhua.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kaiken ei tarvitse olla niin tarkkaa, on ihan naurettavaa miten täällä jokainen kommentti perustuu johonkin ihme kaloreitten laskemiseen vaa alla jne.
Senkun jätät kaiken epäterveellisen ja liikut, kyllä se paino siitä alkaa tippumaan.. Juokseminen on todella tehokas keino. Kyllä syödä saa reilusti kunhan se on oikeata ruokaa eikä mitään kaljaa ja eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken ei tarvitse olla niin tarkkaa, on ihan naurettavaa miten täällä jokainen kommentti perustuu johonkin ihme kaloreitten laskemiseen vaa alla jne.
Senkun jätät kaiken epäterveellisen ja liikut, kyllä se paino siitä alkaa tippumaan.. Juokseminen on todella tehokas keino. Kyllä syödä saa reilusti kunhan se on oikeata ruokaa eikä mitään kaljaa ja eineksiä.
Sitä oikean ruoan määrää pitää kyllä sinti säännöstellä, kyllä silläkin voi lihoa.. Valitettavasti..
Muuten täysin samaa mieltä.
Ei ruokailua klo 19 jälk. Aamupalana hedelmä. Lounaana kalaa, kasvispaistos. Iltapäiväkahvveet väliin. Päivälinne joku keitto ruokajuoma vesi, vissy. Leipää vähän ja ilman voita, margarriinia. Mieluiten näkkärii jos hampaat kunnossa..
Joku mainitsi, että ei saisi syödä klo 18 jälkeen. Sinänsä ihan sama, jättääkö aamu- vai iltapalan syömättä, riippuu ihan omasta rytmistä. Mä syön ekan kerran vasta klo 12 päivällä ja iltapalan klo 20. Tämä rytmi sopii minulle. Idea on se, että elimistö saa riittävän paastoajan.
Päivän energiasta 10 % hiilihydraateista,
30% proteiinista ja 60 % rasvasta, sillä laihtuu ihan varmasti. Mahdollisimman puhdasta prosessoimatonta ruokaa ja hyviä rasvoja (ei mitään makkaraa ja meetvurstia) .
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi, että ei saisi syödä klo 18 jälkeen. Sinänsä ihan sama, jättääkö aamu- vai iltapalan syömättä, riippuu ihan omasta rytmistä. Mä syön ekan kerran vasta klo 12 päivällä ja iltapalan klo 20. Tämä rytmi sopii minulle. Idea on se, että elimistö saa riittävän paastoajan.
Päivän energiasta 10 % hiilihydraateista,
30% proteiinista ja 60 % rasvasta, sillä laihtuu ihan varmasti. Mahdollisimman puhdasta prosessoimatonta ruokaa ja hyviä rasvoja (ei mitään makkaraa ja meetvurstia) .
Antaisitko jonkun esimerkin sun syömisistä?
Tehokkainta mitä itse olen koskaan kokeillut tällä saralla on ollut pätkäpaaston ja matalahillarisen ruokavalion yhdistelmä.
Mie pudotin 10kiloo ihan KK vähän reilu, kun vaan jätin pois kaiken epäterveellisen, join vettä paljon ja aloin juoksemaan iltaisin. Ei se sen kummosempaa ole. Syön silti paljon monta kertaa päivässä.
Liikunnalla ei ole kovinkaan paljon vaikutusta painoon ellei liiku kuin huippu-urheilija.
Paino riippuu syömisestä. Vähän kaloreita ja vielä vähemmän hiilihydraattia. Elimistö vain pyrkii ylläpitämään ruokavaliosta riippumatta saavutettua painoa, joten tie on pitkä ja kivinen. Uutta ruokavaliota ei myöskään voi koskaan lopettaa.
Olen laihduttanut tehokkaasti normaalipainon sisällä Dukan dieetillä, pysyi poissa n. vuoden, joten voisi sanoa, että oli onnistuminen. En silti enää haluaisi elää niin tiukalla dieetillä (pelkkää protskua).
Helpompi versio on esim. syödä päivässä kilo kasviksia ja juoda vettä vähintään litran. Joka aterialla kämmenen kokoinen määrä proteiinin lähdettä, max. 1,5 dl hiilihydraattia, hyvää rasvaa kohtuutta käyttäen.
Kaloripitoisia nesteitä ja korkeaenergisiä ruokia vain harkitusti. Monelle toimii esim. että voi syödä pienen annoksen sosiaalisissa tilanteissa. Tai sitten jos päivittäinen iltapäiväkahvi on tärkeä hetki, niin silloin.
Mitenköhän ne nutrilet juomat, jos jois vaan niitä jonkun viikon, silloin ainaki tietäis paljonko kaloreita tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata miettiä, miten sen saa pous just _nopeasti_. Nopeasti pudetetut kilot tulevat helposti takaisin korkojen kera.
Kyllä, ymmärrän, mutta en kysynyt sitä.
Et kysynyt. Mutta totuus on, että kun nyt laihdutat nopeasti ne viisi kiloa, ne tulevat takaisin (joskus hyvin nopeastikin) ja tuovat pari kaveria mukanaan. Parempi kysymys olisikin ollut: "Jos nyt laihdutan nopeasti viisi kiloa, niin paljonko painoni on noussut neljän kuukauden kuluttua?"
-eri
Laihduin itse 6 kg kun jätin kaikki herkut ja alkoholin pois. Meni noin 3 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Tehokkainta mitä itse olen koskaan kokeillut tällä saralla on ollut pätkäpaaston ja matalahillarisen ruokavalion yhdistelmä.
Tällä kombolla sain itselleni suht nopeasti kilpirauhasen vajaatoiminnan.
Yazio sovellus puhelimeen on helppo tapa laskea kaloreita. Löytyy valtaosa kauppojen elintarvikkeista jne. Keittiövaaka käyttöön ja laskemaan kaikki suuhun syötäväksi tarkoitettu. Viikossa rutinoituu sen käyttöön ja myös samalla osaa jo vähän silmälläkin arvioida eri ruoka ainesten kalorimääriä. Hyvä olisikin saada tämänhetkisestä syömistottumuksesta vähän tarkempaa tietoa, eli alkuun pari viikkoa laskee kaiken mitä normaalisti syö ilman mitään rajoja.
20 e vuosi maksaa täysversio.
Jäin vangiksi Mariupolissa, hyvin lähti vähän enemmänkin kiloja ja nopeasti veljeskansan suosiollisella avustuksella.
Hopeakettu kirjoitti:
Ei pidä tehdä asioista monimutkaisia. Ap'eellähän on tarkoitus vaan ottaa se 5 kiloa pois. Nestevajauksella se hoituu nopeasti.
Siihen nyt en ota kantaa että onko terveellistä tai järkevää. Jos millä tahansa tavalla nopeasti ottaa sen 5 kiloa pois niin se on tilapäistä, paino palautuu takaisin, eli täysin turhaa touhua.
No ap ei tavoittele mitään nestevajausta vaan polttaa läskiä 5 kg.
IBSn paheneminen johti melko lyhyessä ajassa (n. 1 vuosi) noin 10 kilogramman painon pudotukseen (~ 180/84 > 73).
Ruokahalu on lähes olematon; suklaa maittaa parhaiten, "kahvileipänä" gluteeniherkkyyden takii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata miettiä, miten sen saa pous just _nopeasti_. Nopeasti pudetetut kilot tulevat helposti takaisin korkojen kera.
Kyllä, ymmärrän, mutta en kysynyt sitä.
Jaa, minusta kyllä "Miten sait 5 kg laihdutettua nopeasti?" viittaa siihen, että kysyt neuvoja juuri nopeaan laihduttamiseen.
Kyllä, mutta en kysynyt, että kannattaakohan yrittää pudottaa 5 kg nopeasti vai onko se turhaa kun palaa kuitenkin korkojen kera takaisin?
Anteeksi kärjekkyyteni, mutta tuota vain aina tarjotaan "ratkaisuksi" kun joku kysyy neuvoa nopeaan painonpudotukseen. Että älä yritä pudottaa nopeasti. No, en minäkään toki ihan viikkoa tarkoita, mutta jos vaikka parissa kuukaudessa?
Ongelma on siinä, että useimmiten nopean painonpudotuksen jälkeen poka luulee, että nyt voi palata takaisin entisiin tapoihin, sipseihin ja viini lipitykseen. Sitten itse asiaan: Nopea painon pudotus edellyttää niitä kalorien polttamista eli on tehtävä fyysistä työtä ja liikuttava esim. uitava 2-3 km päivittäin tms., kalorit rajattava jonnekin 1000kcl/päivä.
Puolisoni on aina syönyt paljon kotiruokaa, herkuttelee kerran viikossa eikä syö karkkia. Huomasi kuitenkin jossain vaiheessa, että on lihonut 10 kiloa.
Laihtui aivan raivostuttavan helposti... Minä olen tehnyt hänelle ruoat, ja aiemmin kokosin ne ns. lautasmallin mukaisesti. Kun sanoi haluavansa hieman laihtua, jätin annoksista hiilarin pois tai hyvin pienelle määrälle. Käytännössä syö kanaa ja kasviksia, raejuustoa ja avocadoa keskivertopäivänä. Joskus mukana pari lusikallista riisiä.
Laihtui sillä sitten ihan itsekseen sen kympin pois eikä oikeastaan edes huomannut puuttuvaa pastaa, riisiä tai perunaa :D muuten päivän aikana sitten syö myös hiilaria, esimerkiksi aamiaiseksi aina leipää ja iltaisin hedelmäsalaattia tai smoothieta, eikä kieltäydy tekemistäni leivoksistakaan.
Toki miehet tuntuvat hirveän helpolla laihtuvan, mutta oma vinkkini on tinkiä sellaisesta mitä et välttämättä tarvitse ja mikä ei ole liian suuri osa ruokailujasi. Hiilareiden karsiminen kokonaan voi tulla liian vaikeaksi, kaiken makean karsiminen alkaa maistua puulta jne.