Pissattaa aina öisin- missä vika?
Herään joskus kolmekin kertaa yössä vessaan pissalle. Mistä se johtuu. En juo normaalia enempää.
Kommentit (11)
Minkä ikäinen olet? Voi johtua korkeasta verensokerista, vaihdevuosista tai uniapneasta.
Kalaruoka päivällä pissattaa yöllä, kuivat limakalvot tai sitten voi olla jotain piilevää sairautta.
Munuaisten toiminta heikentyy iän myötä ja usein ensimmäinen oire on, että pitää nousta yöllä useammin pissalle (tai yleensä pissahätään herääminen yöllä, jos sitä ei ole aiemmin tapahtunut).
Mulla vähän samaa vaivaa. En tiedä onko vika ylä- vai alapäässä vai missä, kun aina, kun käyn sänkyyn pitkäkseen alkaa kusettamaan. Käyn sitten vessassa, vähän aikaa on hyvä ja kohta taas on mentävä. Kaksi, kolme kertaa pitää käydä ennen nukahtamista. On sellainen epämääräinen lievä pissahädän tunne heti käynninkin jälkeen. Yöllä en yleensä käy. Päivällä ihan normaali käyntiväli. Käyn siis illalla ennen maatamenoa vessassa, en juo ylettömästi ilta-aikaan, kahvia vain kupillisen aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samaa vaivaa. En tiedä onko vika ylä- vai alapäässä vai missä, kun aina, kun käyn sänkyyn pitkäkseen alkaa kusettamaan. Käyn sitten vessassa, vähän aikaa on hyvä ja kohta taas on mentävä. Kaksi, kolme kertaa pitää käydä ennen nukahtamista. On sellainen epämääräinen lievä pissahädän tunne heti käynninkin jälkeen. Yöllä en yleensä käy. Päivällä ihan normaali käyntiväli. Käyn siis illalla ennen maatamenoa vessassa, en juo ylettömästi ilta-aikaan, kahvia vain kupillisen aamulla.
Tuosta "epämääräisestä lievästä pissahädän tunteesta" voi opettaa itsensä pois, kun ei vain mene pissalle siinä vaiheessa, vaan keskittyy johonkin muuhun, esimerkiksi jännittävään kirjaan.
Yliaktiivinen rakko. Opetuksen tulos. Voi opettaa myös pois välittämättä pienistä pissahädistä sekä käymättä vessassa "varmuuden vuoksi".
Mulla sama vika. En enää juo ennen nukkumaan menoa. Pyrin myös pysymään sängyssä, vaikka heräisin, koska jostain syystä mua tuntuu usein pissattavan, mutta vessassa paljastuu ettei siellä paljon mitään ollut :/
Jos oot käyny usein niin sun pää on saattanu tottua.