***SYYSQ-04 JA WIIKKISPINKKA***
Kommentit (48)
Toivottavasti Lilan perheessä jo nukutaan..
Joo,oon täs miettiny Kättärille soittoa, ja Jatulle! :) Klo 12 heräsin supistukseen. Kauhea särky oli koko oikeassa pakarassakin ja nivusessa, otin Panadolia et sais nukuttua, mut sit aloin laskeskella suppareita ja niitä tuli 4-10min välein. Kaksi kertaa piti juosta pöntöllekin... Nyt sitten kävin lämpimässä suihkussa ja ei tunnu supistuksia! Olin jo ihan varma lähdöstä, mut kuulostellaan tässä nyt. Kauhea nälkäkin iski ja pakko jotain syödä, jos meinaan saada nukuttua. Ellei ala nyt uudelleen supistella. Illalla oli pahaenteinen olo; tänä yönä en jaksa synnyttää, kun väsyttää niin törkeesti. Samalla tavalla tunsin ja sanoin sinä iltana Neaa odottaessa, kun supistukset alkoi ja en saanut nukuttua. Nyt en tosin miehelle maininnut mitään. Tuolla se nukkuu tietämättä mun valvomisesta. No, nyt syömään jotain, hoh hoi..kylläpä väsyttää. Jos en nyt mee synnyttämään (miltä vahvasti näyttää), toiv. saan edes nukuttua loppuyön.. Ruokaa ja pinon pariin! Jaa..nyt tuli supistus..laitanpa paperille ylös näitä aikoja!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv38
Supistuksia tulee, mut ei ihan säännöllisesti. Välillä taukoa 20min ja sit taas 10 min välein. Oon tässä syönyt muroja, meikannut aikani kuluksi ja kynnetkin vois lakata heh heh hee, ei paljon paranna turvonneen naaman tilannetta! En viittis Kättärillekään soittaa vielä, sanovat varmaan, et oottele vaan. Kuin kauan uskaltaa odottaa..? No kai niiden suppareiden pitää olla säännöllisiä. Vessassa taas äsken juoksin, ku maha sekasin. Miks supistusten pitää alkaa yöllä?? Epäinhimillinen aika, kun haluis nukkua..
Hauska sattuma muutes! Maailma on hyvin pieni! Eilen tuli Öttis perheineen tekemään kauppoja auton koiraverkosta, olivat miehemme huuto.netissä asioineet keskenään! Olipa mukava ylläri! :) Veeti tuli sisällä käymään isänsä mukana ja suloisesti otti Nekkua kädestä kiinni ja lähti kävelemään, ois kai halunnu lähteä leikkimään! Nea oli hieman hämmentynyt! Toivottavasti verkko oli sopiva autoon!
Illalla oltiin muutama tunti Itiksessä. Oli vähän rasittava reissu ja kävely ei tuntunut kivalta. No saatiin ostettua jotain mitä pitikin, mut mieheltä puuttuu edelleen talvikengät. Voi että haluisin mennä nukkumaan, mut ei siitä mitään tuu, ku herään aina supistukseen. Itku tulee, jos ei olekaan synnytys tiedossa, vaan lisää samanlaisia unettomia öitä--huoh--
No, palailen varmaan vielä...
Enkeli1 superväsyneenä
Taitaa olla turha toive. Onneks ei montaa tuntia, niin tulee aamu. Jos vauva syntyis päivällä, sopis mulle! Jos Jatu vaik pääsis Nekun seuraks! Mut eihän se välttämättä lähde syntymään. Ihmeellistä, et masussa ihan valmis vauva! :)
Heippa..
Eli täällä ollaan. Sain muutaman tunnin nukuttua, ei supista. Olen raato. :-/ Kamalan kylmä ulkona ja meidän patterit ei lämpene, jäädyn! Nea pötköttelee sängyssään. Mulla on taas nälkä. Aamupalaa...
Mukavaa lauantaita kaikille. Ilmoittelen jos jotain uutta!
Jokohan se Enkeli meni? Toivon kyllä et oisit saanu nukuttua ja vauva syntyis päivällä! Mikähän siinä on et vauvat yöllä tahtoo ruveta syntymään?
Meillä herättiin taas klo 6.30 siis miksi miksi miksi??? tiedän et toisille tää on myöhäinen mut Ida menee nukkumaan 21.30 ja on sentäs päivät päiväkodissa mut ei niin ei. Ei meidän tarvii edes arkisin herätä näin aikaisin. Mä kyllä nukuin tosi huonosti, ihan pieniä pätkiä vaan vaik menin myöhään nukkumaan. Viime vkolla kun meillä oli lomaa ni Ida nukahti iltaisin vasta 22.30 mut nukku aamulla puol ysiin, ja sit viel 1½h päiväunet iltapäivällä (eli joskus kolmen jälkeen). Heti ku tarvii olla tällasessa arkirytmissä niin se vähentää uniaan... ja ei auta vaikka laittais kahdeksalta tytön sänkyyn, se ei vaan nukahda...
Ajateltiin lähteä Idan kans mun vanhempien luo, mennään bussilla vaikka tonne maaseudulle onkin matkaa :) ja joutuu maksamaan ihan törkeästi mut saadaan sit aika kulumaan ja kun kävellään se 2km bussipysäkiltä mun vanhemmille niin tulee ulkoiltuakin... mitenköhän meinaan jaksaa noin paljon kävellä???
Aika mielenkiintosta kun eilen vertasin Idan serkkutytön vikingin goretexejä Idan vastaaviin niin Idan kengät on kokoa 26 ja serkulla 24 ja niissä oli pohjalliset tasan saman kokoset! Tosin serkkutyttö tarttis isommat, säälittää niin ku tiedän et toisella on liian pienet kengät. Muutenkin vaatteiden laita on niin ja näin mut äitinsä on kyl aina ihan viimeisen päälle trendikäs ja laitettu.
Näin unta et meil tuli poliisi sanomaan et miehen suku kuolee sukupuuttoon, koska meil ei tule poikaa :D En ookaan mitään vauvaan liittyvää unta nähny vähään aikaan. Oon ollu kiukkunen ja ärsyyntyny ku miehen äiti koko ajan hokee, et syö nyt lisää jätskiä ym. et POIKAkin saa... vähän päinvastoin ku Äitikuulla, jos tää vauva onkin tyttö niin onkohan miehen vanhemmat sit kauhean pettyneitä?
Mut nyt Ida tahtoo seuraa, tuli vaan omaa napaa...
Petra, Ida ja vauva rv 33+1
Enkeli: huisaa menoa sulla ollut viime yönä! Ihanaa, että olet käynyt raportoimassa, tuntuu kuin olisi aitiopaikalla seuraamassa lapsen tuloa maailmaan :-)
Juuri viime viikon tohinoissa kiinnitin huomiota julisteeseen, jossa on ihmisen biologinen kello vuorokaudessa. Sen mukaan synnytys lähtee käyntiin useimmiten klo 1 yöllä :-)
Hilu: voi kurjuus niitä pääsykokeita.
Tauti ei ota talttuakseen. Onneksi Typy on selvinnyt saamatta uutta flunssaa. Mulla on antibiootit puolessa välissä kuuria, mutta eivät ole tepsineet. Musta taitaa tulla Finrexin-addikti. Töistä en ole ollut poissa, vaikka lepo varmaan edesauttaisi paranemista...
Koti onkin melkoinen sekamelska. Aina. Näinkin unta, että mies toi meille puolalaisen au-pairin :-) Nyt sellainen olisi tarpeen. Voisin lainata Enkelillekin.
Lapsi tuli riippumaan ja roikkumaan, joten seuraneidin hommat kutsuvat...
Keilin
Teki mieli hypätä heti pinon loppuun kattomaan oletko lähtenyt vai et:)
Saamuska, meilläkin on vähän lunta (teillä varmaan paljon enemmän), mutta risusavotta odottaa silti. Saa nähdä onko oksat kovasti jäässä. Ehkä ei kuitenkaan. Ulkona on IHANA sää! -8 ja aurinko paistaa!
Nyt syömään, mies teki munakokkelia... terveellistä:)
T: Ynis
Enkelillä ollut melkoinen yö! Jäi mieleen tuo, kun sanoit että maha on sekaisin. Eikös se Öttikselläkin ollut se tunne? Ja veljen kätilö-vaimo sanoi kerran, että monesti elimistö ikään kuin tietää tyhjentyä ennen synnytystä. Taitaa se olla aika lähellä jo:)
Eilen oltiin koko päivä mummulassa. Mulla olis niin tehnyt mieli illalla vähän käydä kylillä mutta kukaan ei ollut lähdössä. No hyvä ehkä niin. Menin 23 aikaa nukkumaan pari siideriä nauttineena. Onni nukkui hyvin 21-7 ja itse heräilin 8 jälkeen. Kohta taas mummulaan, mies jää yksin kotiin tekeen hommia ja menee sitten Kärppien peliin. Eikä ihan suoraan kai tule sieltä kotiin, joten ehkäpä jäädään Onnin kanssa mummulaan yöksi.
Aamulla oli pakkasta -25 täälläkin. Ihanan talvinen ilma pihalla, puut on kuurassa ja lumessa. Eilen kävin marketeilla ja oli niin jouluinen olo. Katselin jo, että missäs ne kuusikauppiaat on kun ei näy. Sitten hoksasin, että onhan sinne jouluun kuitenkin vielä aikaa.
Tiivistä oli kiva kuulla pitkästä aikaa!
Hyvä, että Yniksen koiruli saapi hoitoa. Meidän porukoilla on ollut yhteensä 4 suomenajokoiraa. Ja pari kissaa. Silti eläinten lääkäriin vienti on ollut usein vähän niin ja näin. Tai siis että vähän turhan kauan on aina odoteltu ennen kuin on viety. Se on kumma homma, eihän sitä itse kauaa odota lääkäriin soittoa jos itse on kipeä. Harmittaa kovasti, että vein vuosi sitten Tikrunkin niin myöhään lääkäriin vaikka ainakin kuukauden olin jo pannut merkille, ettei se syönyt. Sittenpä kun vietiin lääkäriin ei mitään ollut tehtävissä. Lihaksetkin oli jo surkastunu pois kokonaan. Torstaina tuli vuosi siitäkin surullisesta tapahtumasta.
Pojat tuolla katselee puhelimesta kuvia. Mies kysyi äsken, että olenko minä tehnyt sen palikkatornin, josta on kuva mun puhelimessa. Ei uskonut kun sanoin että ONni sen on tehnyt. Yks päivä nimittäin Onni oli pitkän tovin omassa huoneessa. Menin katsomana mitä se teki ja siellä se keskittyneesti rakensi Brion puupalikoista torneja. Niitä oli kaksi melko korkeaa, toisessa oli kaksi haaraa tehty pienemmistä palikoista. Oli minunkin mielestä aika hyvä saavutus ja otin valokuvan siitä sitten:)
Oli eilen ihana käyttää Onnia parturissa. Istui ihan rauhassa eikä itkenyt ollenkaan. Kuukausi sitten oli vähän eri meininki, joskin saatiin sitten rauhoittumaan ja tukka leikattua. Nyt oli niin ison pojan elkein. Suloista. Ja kiva,e ttä sujui. Siksipä aionkin käyttää kuukauden välein, että tottuu.
Nyt pitää alkaa pakkaileen ja valmistautumaan mummulaan lähtöön. Vähän jänskättää, onko Enkeli jo lähtenyt. Huomenna palaan vasta takas koneen ääreen, lieköhän Enkelillä jo nyytti sylissä sitten?
T-P
Joko Enkeli meni???????????? Jaiks!!!
Hilma läks isänsä ulos,mulla amerikkalainen suklaakakku uunissa
(siis ensi viikolla mä lopetan tän leipomisen!!)
Kirppu nukkuu ekoja unia.Yö meni hyvin,olo pirteämpi itelläkin kun oon
mennyt aikasemmin nukkumaan.
Meiän sänky on ihan finaalissa.Ensi viikolla pitäis
lähtreä kiertelee ja ostaa uusi.Kaime taas jenkkisänkyyn päädytään,se on niin ihanan korkea ja pehmeä.
Mun sisko lähti perheineen tänään 4kksi thaimaaseen lomalle.
Tulee ihan hirmu ikävä!!!!
Voi että ihan tajutonta et nyt ne jo lentää sinne.Just sitä vasta suuniteltiin.
Haudoille aateltiin suunnata ja illalla tulee kavereita.
Elämä on aika ihanaa oikeastaan!!
Pitää nauttia joka hetkestä,lapset on niin vähän aikaa pieniä.
Terveydestä pitäis olla myös kiitollinen.
Mitä mä ny aloin wiilistelee?
Yht äkkiä?
Lilalle Jaksuja
Reelille ja Äklle tsemppiä!!
No juu Voikaa Hyvin
Terkkujaaa
Ramika ja Irmat
Enkeli ja Jatu, heti kertomaan tietoja, jos lähtö tulee!:) Täällä päivystän, kun luen tenttiin. Eikö Nekkua voi viedä Jatulle, jos lähtö tulee näin päivällä? Vai onko jotenkin hankalaa? Heh, kaikkea sitä miettii...Enkelille kovasti tsemppiä, ei taida tosiaan raskauden loppurutistus olla kaukana!
Paranemista sairastupiin, päällimmäisenä jäi mieleen Keilin. Täällä toinen finrex addikti, hörppään sitä heti jos oireita tuntuu ja väitän, että flunssia on sillä vältetty. Hih, kuinka tieteellistä!
Poijjaat lähti hommiin ja minä luen ja teen muita opiskeluhommia. Katsotaan joskos Motti jättäisi päikit välistä tai nukkuisi traktorissa, saisi rytmin aikaistettua. En meinaa saada millään Mottia nukahtamaan päivällä ennen kahta ja sit menee yöunet kymmeneen. Ei kiva, en tiedä oikein mitä tekisi, koitetaan ensin aikaistaa iltaa ja aamua. Iltapäivällä sitten mennään haudoille ja liikutaan yhdessä.
Mulla on hurjan hyvä mieli. Eilen oli asioiden hoitopäivä ja sain monta mieltä kuormittanutta asiaa tehtyä. Äitini aina sanoo, että pienikin hoitamaton asia vaivaa tiedostamatta mieltä, ärsyttää ja väsyttää, pitää kyllä kohdallani paikkansa. Hengitys on vapaampaa kuin eilen aamulla:)
Aavis ja Motti
Eli mulla ei muuta tietoa Enkelistä ole kun tämän just luin..
Juu Aavis,näin päivällä jos synnytys alkaa Nea voi tulla meille,jos Enkelin mies ehtii ajaa..vaikutti siltä et synnytys saattas alkaa aika reippaasti..hui!Mulla pojan synnytys alko limatulpal ja vessasistumisel...
Eikä kumpikaan ole onneks alkanu klo1 yöllä vaan päivällä :-)
Nyt ei ehi muuta...
jatu
En oo mennyt vielä, enkä varmaan vähään aikaan..tai ehkä tiedossa taas kurja yö! Yöllä kyllä olin eka aika varma lähdöstä, kun Nekun kohdalla sain ravata vessassa supistusten välissä ja nyt oli niin sama meininki! Mut nyt on hiljaista.. Mä pesin aamulla vessa ja imuroin äsken asunnon (oisko jo kolmas krt tällä viikolla :) ) ja järjestelin Nekun kirjakorit. Mies naureskeli mun vimmaa, mut kun pitää olla puhdasta sit kun vauva tulee!!! Lattioita en nyt jaksa pestä.. Mies lähti Nekun kanssa vähän ulkoilemaan. Suuri ongelma oli rukkasten laitto! Siis eivät mene käteen H&M:n rukkaset, eikä Reiman, kun lapaset alla! On jotenkin niin tiukat! Peukalo ei löydä oikeeseen paikkaan! Voi rasitus! No nyt ulkoilijat tuli, palaan...
Jännät paikat. IIK! Saapi nähdä mitä ensiyö tuo tullessaan.. Minulla on molemmat synnytysten supistukset alkaneet yöllä. Lapset ovat kyllä ulos tulleet vasta seuraavana yönä. Olen niin hidas synnyttäjä.
Nyt kaappien siivoukseen. Rosa nukkuu ja Sini on isänsä kanssa ulkona.
Lila75
Isiä taasen ootellaan..huokaus!
Imuroin ja illalla pitäs leipoo,aattelin koklata uutta broileripiirakkaa,oli ohje jossain lehessä...
HUomentulee kamut kylää,kaverin synttäreitä juhlitaan:-)
Lahja pitäs viel hommata,heti ku kaupta huomenaukaa..eilen en löytäny mitää!!!
Jos veis typyn vessaa ja vihdoin päästäs lähtee!
jatu
...kirjoitin aamupäivällä pitkän viestin (ei sisältänyt muuta kuin valitusta ja yleistä kurjuutta), mutta ei suostunut lähettämään sitä. Mitä lie, koneessako vika vai tökkiikö vauva-sivut?
Minä jännitän täältä pakkasen keskeltä myös Enkeliä ja uutta vauvaa, ihanaa!
Ja sitten kaarimaljat esiin;
Yleinen alavireys jatkuu. Huonot yöt jatkuu. Huonoja uutisia pukkaa joka suunnalta, esimerkiksi minun mummolta löydettiin aivoista kasvain, eikä sille aiota tehdä mitään, ottaen huomioon mummon iän, monet perussairaudet ja huonon yleiskunnon...Lisäksi kavereiden kanssa suunniteltu tyttöjen oma vapaa viikonloppu peruuntui :( Mies lähti esikoisen kanssa pelireissulle naapuripitäjään, eli olen taas iltaan asti pienten kanssa yksin kotona. Pankkitilin saldo on huolestuttavan pieni, ahdistaa! Lisäksi omat ja miehen työkuviot ei näytä saavan selvyyttä. Ääh, lista tuntuu olevan loputon!
Lilalle jaksuja monien asioiden parissa, toivottavasti asiat järjestyy hyvin!
Yniksen koirulille myös paranemista, joko näyttää yhtään helpottavan?
Jepjep, taidan mennä etsimään, löytyisikö kaapista jotain hyvää, nyt nimittäin tarvitsen sellaista, laihkarista ja elämäntaparemontista huolimatta.
Mimmu ja lapset x3
Alkuun:
Olipas jännittävä pinonaloitus. Enkelille lykkyä! Mullakin oli ennen synnytystä maha sekaisin. Luulinkin jo kaiken tyhjentyneen, kunnes tositoimissa ;).....
Mimmulle ylävireisempää jatkoa. Toivottavasti tulee myös parempia uutisia. Hali.
Keilinin perheestä pöpöt pois ja sassiin ja puolalaisia kehiin ;9
Sitten tämä possu jatkaa omasta navasta:
Pikkuflunssa, siis mulla. Iskee uudet kannat ympärillä näemmä aikuisiinkin. Kepalilla on vaikeuksia totutella lumiseen ulkoiluun. Lähinnä marisee jos ei ole kärreissä. En tiedä onko syönyt tarhassa jotain sopimatonta vai mitä kun taipeissa on ihottumaa ja maha sekaisin. Kakkaa jopa päivittäin ja kipristelee ja tuskailee. Ihanaa kyllä, myös öisin. Näiden huonojen öiden seurauksena tajusin taas kirkkaasti, että ei, ei meidän perheeseen heti vielä uutta vauvaa. Tämä itskekäs äiti ei tahdo :)
Tänään on kummilapsen synttärit. Mukavaa, että on ohjelmaa. Huomenna menemme pariin asuntonäyttöön. Tälläkertaa ihan kerrostaloihin. Töistä en stressaa ihan niin paljon kuin vielä hetki sitten. Joko selitys on, että menee hieman paremmin, tai sitten olen vain turtunut siihen meininkiin tai sitten satui olemaan itsellä henkisesti parempi viikko. Toisaalta perjantainratoksi saldona yksi lastensuojeluilmoitus. :`(
tämmöttii
Ilmoittautukaa kaikki, siis kaikki possut siellä sohvillanne. Nimim. paraskin sanoja
hk
vaikkei minuun erityistä jännitystä liitykään :)
Kauniin päivän kunniaksi olemme pysytelleet sisällä, vasta vajaa tunti sitten saatiin vaatteet päälle. En osaa olla edes pahoillani " hukkaan menneestä" hienosta ilmasta, olin hitaan aamun tarpeessa.
Olen koettanut muistella, miten vanhoja Ykkönen ja Kakkonen olivat, kun lakkasin olemasta aina väsynyt. En muista. Ehkä olen ollut väsynyt viimeiset 13½ vuotta.
Työn ja lapsien yhdistäminen on tavallaan sujunut oikein hyvin, mutta välillä karvastelee. Työnteossa on vielä mitälie uutuuden viehätystä - kotona olo on kuin muuttuisi dinosaurukseksi. Valintatilanteissa ratkaisu on selvä (ja helppo): lapset on tärkeämpiä, mutta ajatuksen tasolla, hmm... Sekavia mietteitä.
Minä juon nyt kahvia, moro.
Jännittää Enkeli sun puolesta kun täällä ei mitään tapahdu.
POitsu tuossa leikkii muumilaukku päässä ja kaikki paikat on hyrskyn myrskyn.
Ihana sää tosiaan muutama aste pakkasta ja aurinkoa! Mies on hoitanut ulkoilut ja käytiin ajelemassa vähän autolla niin Lennikin otti torkut. Illalla ois tarkoitus pitää sormivärikestit ja sit saunaan pesulle et saa poika rauhassa maalailla.
Mut käynpä jos selviän niin vielä piipahtamassa ja tarkistelemassa tilannetta. Mut rauhallista pyhäinpäivää kaikille!
Reeli, Lenni ja masu 39
Täällä riekkuu niin muksut (minkälie algeerioiden ja uhmien kanssa)kuin äippäkin ( kaikenlaisia kuvioita pähkäillen). Kivaa kun kukaan ei nuku! :-) On tälläinen puuhamaa-yö. Senkin sanan merkitys on muuttunut kovasti viiden vuoden takaisesta.. ;-D
Hyvä ja rauhallista yötä, etenkin raskautetuille ja yleensä yöt valvoville!
Mukavaa viikonloppua kailille!
Lila75