Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En anna isä-viikonlopulle kuin päällä olevat vaatteet lapselle mukaan

Vierailija
22.08.2008 |

Koska en saa kumminkaan takaisin lähellekään kaikkia vaatteita joita olen tässä aikojen kuluessa lapsen mukaan laittanut. Luulisi varavaatteita niistä isällä löytyvän

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä on tästä kärsitty myös. Kiva lähteä lauantaina kaupungille, kun muksulla ei ole kuin kulahtaneet verkkarit päällä. Monet kerrat peruttu joku ravintolassa syöminen tai vastaava, kun ei kehtaa resupetteriä viedä sellaisissa vaatteissa.

Ja meillekin on varmaan jäänyt joskus jotain (silloin kun joskus viitsii jotain laittaa), mutta usein siitä syystä, että vaatteet on menneet pesukoriin. Sitten taas on lähetetty jotain takaisin ja välillä ostettu uuttakin mukaan. Itseasiassa uutta on ostettu aika paljonkin ja ne ei koskaan tule takaisin tänne viikonloppukäyttöön vaan samat vanhat, piintyneet ja rispaantuneet.

Vierailija
2/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko hoitaa asia aikuismaisella tavalla ja yrittää puhua asiasta lapsen isän kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että erolapset voivat huonosti! Lapsiraukkaa käytettään välikätenä isälle vittuiluun.

Eikö pääasia ole, että lapsella on hyvä olla? Varmaan lapsesta kiva lähteä isänluo ja olla koko vkl samoissa vaatteissa!

Varmaan kannattaisi keskustella tosta vaateasiasta ja kysyä miksei vaatteet tule takaisin.

Vierailija
4/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä on tästä kärsitty myös. Kiva lähteä lauantaina kaupungille, kun muksulla ei ole kuin kulahtaneet verkkarit päällä. Monet kerrat peruttu joku ravintolassa syöminen tai vastaava, kun ei kehtaa resupetteriä viedä sellaisissa vaatteissa.

Ja meillekin on varmaan jäänyt joskus jotain (silloin kun joskus viitsii jotain laittaa), mutta usein siitä syystä, että vaatteet on menneet pesukoriin. Sitten taas on lähetetty jotain takaisin ja välillä ostettu uuttakin mukaan. Itseasiassa uutta on ostettu aika paljonkin ja ne ei koskaan tule takaisin tänne viikonloppukäyttöön vaan samat vanhat, piintyneet ja rispaantuneet.

Vierailija
5/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:lle: miksi ette sitten pidä siellä teillä jotain pientä vaatevarastoa sille lapselle, joka jää aina teille? Eli kun lapsi tulee, riisutte häneltä nämä vaateet pois joilla tuli, laitette "teidän" vaatteet päälle. Ja kun lapsi lähtee, niin taas "teidän" vaateet pois, ja kulhataneet päälle. Where's the problem??

Vierailija
6/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poika tulee isälleen, on aina rikkinäisissä sukissa, siis AINA. Varmaan kymmenen paria kerrankin ostin ja pakkasin pojan laukkuun, että riittää, niin seuravalla kerralla tuli taas rikkinäisissä, äitinsä tekemää pikku kiusaa... Meillä on kyllä kivat varavaatteet täällä, joten voidaan juhlia ja pukeutua siististi, en anna äitinsä meitä häiritä =)

Vierailija
7/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne ole kuitenkin sen lapsen ne vaatteet...

Vierailija
8/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aikuinen ihminen ja osaa itsekin pakata lapsille vaatetta mukaan jos varavarastot ovat huvenneet.

Ihan kaapista voi itse käydä ottamassa hakiessaan. Eikä ole ollut ongelmia.

Se on tietysti ongelma, jos mies on nyhväke, joka ei mosaa itse arvioida mitä OMAT lapsensa tarvitsevat kullekin käynnilleen mukaan. Mutta sehän ei ole enää ex-vaimon ongelma.

Vierailija
9/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vaatteet ovat lapsen. Mutta niin että lapsella on eri vaatteet isän ja äidin luonna. Ja lapsi palautettaan samoilla vaatteilla joilla tuli, ja siinä välissä, eli sen aikaa kun on tämän toisen vanhemman luonna, käyttää omia vaatteita jotka ovat siellä ja pysyvät siellä.

En mä ainaskaan jaksaisi mitään ehjiä sukkia laittaa lapsen mukaan, jos tiedän että äiti antaa lapsen takaisin jossain reikäsissä sukissa.

T.4

Vierailija
10/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ruveta tekemään noin, etten laita lapselle mitään vaihtovaatteita mukaan. Syy vois olla vaikka se että saan takasi vaan repullisen paskasia vaatteita.

Vierailija
11/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tärkeintä olisi että lapsella on puhtaat ja ehjät vaatteet - oli hän sitten missä hyvänsä. Olkaa aikuiset aikuisia ja VANHEMPIA.

Tietenkin vaatteet ovat lapsen. Mutta niin että lapsella on eri vaatteet isän ja äidin luonna. Ja lapsi palautettaan samoilla vaatteilla joilla tuli, ja siinä välissä, eli sen aikaa kun on tämän toisen vanhemman luonna, käyttää omia vaatteita jotka ovat siellä ja pysyvät siellä.

En mä ainaskaan jaksaisi mitään ehjiä sukkia laittaa lapsen mukaan, jos tiedän että äiti antaa lapsen takaisin jossain reikäsissä sukissa.

T.4

Vierailija
12/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulle jäi vaatteitaan. Tietenkin jäi mutta mitä v...n väliä, jos oli toinen vaatekerta päällä takaisin mennessään.

Ostin kokonaan uuden varaston ja nyt on isän tehtävänä hoitaa että on mun vaatteissa tullessaan meille. Eipä tarvi enää kitistä!

Vierailija
13/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä isälle lähtenyt kasoittain vaatteita, leluja, harrastusvälineitä, yms. eivätkä ne vaan tule takaisin. Lasten vuoksi tietysti yrittää luovia ja olla "aikuinen", mutta valitettavasti minulla 3 lapsen yh:na ei ole rahaa varustaa kahta asuntoa. Ja keskuteltu isän kanssa on. Joskus keskustelu ei vaan herätä iältään aikuistakaan.... Aika painavat syythän ne on alunperin siihenkin johtaneet, että on erottu eikä enää keskusteltu ja jatkettu yhdessä. Silloin ei oikeastaan auta kuin pitää tavarat erillään, kahdessa kodissa kahdet eri tavarat.

Vierailija
14/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä maassa on niin paljon huonosti voivia nuoria/lapsia.Me ollaan kyllä vielä ns.ehjä perhe,mutta joku päivä voidaan hyvinkin olla eronneita,mistä sitä tietää...ihmiset ja tilanteet muuttuu...yksi mikä EI muutu on se että mun lapset tulee aina olemaan siistejä,puettuja,ja rakastettuja...pitäisin siis huolen siitä,jos en likavaatesäkkiä halua tuliaisiksi että isin luona olis lapsella oma vaatevarasto,siitä riippuen kenen ostamat paljonko olis isän maksama elatusapu (jos nostaisin mukavaa summaa lasten elättämiseen,niin enköhän itse kaikki vaatehankinnatkin suorittaisi)

Vierailija
15/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä maassa on niin paljon huonosti voivia nuoria/lapsia.Me ollaan kyllä vielä ns.ehjä perhe,mutta joku päivä voidaan hyvinkin olla eronneita,mistä sitä tietää...ihmiset ja tilanteet muuttuu...yksi mikä EI muutu on se että mun lapset tulee aina olemaan siistejä,puettuja,ja rakastettuja...pitäisin siis huolen siitä,jos en likavaatesäkkiä halua tuliaisiksi että isin luona olis lapsella oma vaatevarasto,siitä riippuen kenen ostamat paljonko olis isän maksama elatusapu (jos nostaisin mukavaa summaa lasten elättämiseen,niin enköhän itse kaikki vaatehankinnatkin suorittaisi)

Vierailija
16/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saan sen minimin ja senkin kunnan maksamana jolloin kunta odottelee sitä isältä, ei äiti......

Varusteleppa siinä sitten parin asunnon verran lapselle tavaraa ja vaatetta.

Vierailija
17/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös käy niin, että kaikki mitä laitan lapsille mukaan isälleen, jää sinne. Ei ole auttanut keskustelu eikä mikään. Esimerkki: lapsilla on päällään olevat vaatteet sekä kolme vaihtovaatekertaa. Takaisin tulevat jossain muissa liian pienissä ja kulahtaneissa vaatteissa ja uusista siisteistä ei ole mukana mitään. Rupeaa vähitellen v*tuttamaan, että laitan 4 vaatteet per viikonloppu kaksi kertaa kuussa ja saan takaisin niistä yhdet per viikonloppu.

Tässä häviää aika monet vaatteet vuodessa! Luulisi, että noista hävinneistä kolmesta vaatekerrasta/vkloppu olisi jo sievoinen varasto isällä.

Mikä teidän kaikkitietävien ratkaisu tähän olisi? Keskustelusta ei siis ole mitään hyötyä.

Vierailija
18/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja piintyneissä vaatteissa. Ts. haemme suoraan koulusta ja päällä on liian lyhyet verkkarit ja 15 vuotta vanha (kiertänyt puolisukua) college, jonka hihansuut on rispaantuneet. Meitä hävetää aivan mielettömästi. Samoin viimeksi kengät oli kokoa 34 ja pojan koko on jo 38, oikein silmillä näki, kuinka jalat pullisteli lenkkareissa. Poika sanoi, että sattuu kävellä ja äiti on luvannut ostaa uudet, kun "seuraavan kerran mennään markettiin" Eikö normaali ihminen lähde heti ostamaan kenkiä, jos lapsen sattuu kävellä? Ongelma ei myöskään ole lähettää meille joulukuussa verkkaritakissa, koska mehän voidaan aina ostaa uusi. Ja kyllä me ostetaankin. Tämän vuoden aikana on ostettu kaksi takkia, kolmet farkut, kolmet kengät jne. ja silti niitä ei ikinä näe päällä. Lähetetään ne äidille, jotta lapsi pukeutuisi koulussa edes asiallisesti, mutta mitään muuta ei tule kuin riita, jos mies yrittää varovaisesti huomauttaa. Lisäksi suhtautuu meidän lähettämiin vaatteisiin täysin yliolkaisesti: niitä ei yleensä näy koskaan ja ne samat rehjut aina päällä. Esimerkiksi ostin tänä kesänä pojalle shortsit ja seuraavan kerran, kun tuli, niin shortsit oli taas kotona/ teillä tietymättömillä. Me taas mentiin otsamaan uudet sinne moolokin kitaan.

Vierailija
19/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin jo 5.v ja 7.v osaa ottaa kaapista vaatteet ylleen sekä eteisestä kengät jalkaan. jos lapselle on ostettu kunnollisia vaatteita ja sopivia kenkiä niin miksi lapsi itse ei laita niitä päälle? osaako selittää että onko ko. kamat siellä kotona?

tuskin lapsi nyt itsekkään kenkiä jalastaan hävittää.

Vierailija
20/108 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamaan lapselleen vaatteita ja leluja, mikä perkele siinä on että ainoastaan äitin pitäisi huolehtia moisesta?? Isät ei muutenkaan monesti tosiaan maksa kuin sen pakollisen 120e, niin eikös hänkin voi osallistua esim. toppapukuihin ja muihin isompiin ostoksiin??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän