Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää lähes kaikkien seuraaminen instagramissa

Vierailija
25.10.2022 |

On alkanut kyllästyttämään instagramissa vähän yhden jos toisen elämän seuraaminen. Kyllästyttää oikeastaan selata hakuosiotakaan, kun se on täynnä nykyään vain kaupallista yhteistyötä sinne ja tänne.

Tämä alkoi viime viikolla, kun yhden seuraamani julkkiksen (tähän asti ollut suht kivoja postauksia, sellaisia elämänmakuisia) koko perjantaipäivä oli vain yhteistyötä. Oli lasten uudet vaatteet (*vaatteet saatu), siivottu keittiö (*kaupallinen yhteistyö), perjantaikukkaset (*palvelu saatu), leivottu omenapiirakka (*kaupallinen yhteistyö) ja lapset menossa hoitoon kun puolison kanssa oltiin lähdössä hotelliin yöksi (*palvelu saatu). Loppuun kysyttiin mitä sun viikonloppuun kuuluu ja koska oot viimeks ottanu aikaa itelles ja puolisolles?

Eikä siinä mitään väärää ole, että ihmiset tienaavat elantonsa näillä mainosjutuilla. Kateutta kai ärsyttää, kun itse ei ole ruvennut somejulkkikseksi ja hyödynnä kaikkia mahdollisia yhteistöitä. (Ihan kuin voisi vain ruveta.) Olisihan se kiva olla kotona töissä, joka päivä lapsia vastassa koulun jälkeen ja tuoksua pullalta. Mutta tuli valittua väärä ala.

Tänään huomasin yhden säästämiseen liittyvän tilin lähteneen kelkkaan. Kyllä on helppoa säästää lasten talvivaatteissa, kun ne saa yhteistyöllä! Siinä onkin kiva kertoa seuraajille, miten vähän menee rahaa tänä vuonna ulkovaatteisiin. Toinen somejulkimo oli pukenut lapsensa yhteistyöllä saatuihin Gugguun talvihaalareihin ja kertoi miten mukavaa on kun on hyvät kausivaatteet. Viimeiset neljä vuotta ovat käyttäneet vain Gugguun haalareita. No niinpä!

En ihmettele että sosiaalinen media sairastuttaa ihmisiä henkisesti. Koska minä, joka olen täysin tyytyväinen elämääni sen kaikkine puolineen, huomasin kaiken tän jälkeen miettiväni, että onpa ihanan näköistä arkea! Oispa! Puhtaita, uusia, hienoja lastenvaatteita ja ihania perjantaipäiviä hotelliviikonloppuineen ja perjantaikukkineen. Onneksi sitä osaa palata takaisin omaan elämään eikä jää kiinni näihin.

Nimimerkillä kaupallinen yhteistyö kateus

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa ei ole pakko seurata ketään.

Juuri te seuraajat mahdollistatte ne kaupalliset yhteistyöt. Ei niitä sellaisten kanssa tehdä, jolla on vaan pari kaveria seuraajina.

Vierailija
2/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytkö olet vasta herännyt todellisuuteen (tai siis somemaailman valheellisuuteen)? Me muut herättiin jo ikuisuuksia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sua pakottaa somee seuraamaan kuka?!

Vierailija
4/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa ketään some en ole instagram,en F.B eli nykyinen Meta.Katsoin kyllä asia ohjelman Arman pohjantähden alla Jim: Some vierotaa ihmiset toisi elämästä.F.B. ollan kuplassa. Tietoinen valinta ei älypuhelin .En tarvitse WhasApp yhteyttä. Mikä rauha kaiken kätkeytyy. Sen tajuaa vain ne ihmiset jotka ei edellä mainitussa ole.

Vierailija
5/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nytkö olet vasta herännyt todellisuuteen (tai siis somemaailman valheellisuuteen)? Me muut herättiin jo ikuisuuksia sitten.

Joo! 😂

Vierailija
6/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram on itse SAATANA, sen saisi joku heittää johonkin palavan hornan tuuttiin ja varmuuden vuoksi vielä jäädyttää sen.

Vierailija
7/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa julkkiksia. Sillähän siitä selviää. Seuraa pienempiä tilejä jos haluat toisten elämää seurata.

Vierailija
8/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somettajat voisivat vihdoin mennä oikeisiin töihin, ei ketään kiinnosta katsoa valheellisesti käsiteltyjä mainoskuvia.

Vierailija
9/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa poistua instasta. Parantaa elämänlaatua!

Vierailija
10/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on ylipäätään seurata jotain influensseria somessa?Mitä se antaa? Kysyn ihan tosissani.

Vierailija
11/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidäppäs kuule taukoa ja keksi muuta tekemistä.

Vierailija
12/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan varmaan ikuisesti kun Alina Voronkova joskus joulun alla postasi jotain kuinka ihanaa kun joku lähettää hänelle lahjan kun yrittäjänä hän ei koskaan saa joululahjaa kun ei ole työnantajaa. Mietin että onko se oikeasti niin taukki, koko ajan saa kaikkea ilmaista.

Sara Parikkakin on alkanut ärsyttämään, elämä on niin ihanaa, on täydellinen mies, täydellinen koti, täydelliset lapset ja sitten ne puetaan täydellisiin vaatteisiin. Kotona käy siivooja ja postilaatikko pursuaa pr-lahjoja. Kaikki on niin ihanaa ja mahtavaa täydellisen pikku perheen kanssa.

Juu ei oo pakko seurata. Tylsinä hetkinä vaan tekee mieli selata somea.

Vierailija
13/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram on itse SAATANA, sen saisi joku heittää johonkin palavan hornan tuuttiin ja varmuuden vuoksi vielä jäädyttää sen.

Mikäs sua noin paljon ottaa päähän? Miehes kattelee sieltä nättien tyttöjen kuvia?

Vierailija
14/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta olis edelleen hyvä jos olisi niin kuin alkuaikoina, pelkkiä kuvia ihmisten arjesta ja elämästä, ei kaupallisia yhteistöitä, ei kilpailua siitä kellä on parhaimmat kuvat, uusimmat filtterit, eniten päivityksiä, eniten stooreja ja muuta turhaa. Mutta siihenhän se menee, koska ihmiset on sellaisia kuin on.

Vierailija
15/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitään jonninjoutavampaa kuin seurata jonkun julkkiksen touhuja somessa, ellei ole sitten joku suuri ajattelija tms. Jotkut kotiäitibloggaajat, somemallit, missit, seiskajulkkikset, pyllistelijät, villegallet jne sen sijaan - kyllä saa olla päästään vajaa, että noita seuraa. Katsoisin mieluummin vaikka sitä kun maali kuivuu seinässä.

Vierailija
16/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan ainoastaan muusikoita ja urheilijoita, mutta niitäkin olen karsinut. En seuraa yhtäkään mainostajaa, jotka saavat rahaa siitä, että mainostavat eri tuotteita, krääsää. Sara Sieppikin on kävelevä mainos.

Vierailija
17/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan vain sukulaisen pikkulapsen "instastoryja". Saavat aina hyvälle tuulelle. Miten jollakin voi olla uteliaisuutta ja elämäniloa.

Vierailija
18/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun näihin yhteistyöpostauksiin kuten muihinkin mainoksiin, esim. tv mainoksiin. En kylläkään seuraa instassa kuin vain yhtä ammattibloggaajaa, joka siis tekee työkseen myös paljon yhteistöitä. Oon seurannut hänen blogiaan n. 10v ja yhteistyöt on sen tyyppisiä jotka on ihan kivoja. En aina lue niistä sen tarkemmin jos ei kiinnosta.

Sen sijaan ärsyttää kaikki instagramissa jaetut julkaisut, jotka ei liity mun mielenkiinnon kohteisiin.

Aiemmin seurasin n. 150 ihmistä instassa. Pikkuhiljaa lopetin seuraamasta tuttuja, joiden jaettu sisältö ei niin kiinnostanut.

Nyt seuraan n. 70 henkilöä. Niistä n. 20 hlö julkaisee aktiivisemmin, ja sen tyyppistä sisältöä josta oon usein tykännyt.

Lopputulos on se että instassa on järkevää seurata niitä ihmisiä ketkä on sulle läheisiä, ja joiden julkaisut saa sut useimmin hyvälle tuulelle.

Vierailija
19/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kyllästyttää, mutta ei niinkään kaupalliset yhteistyöt, koska en juurikaan seuraa mitään "influenssereita" ja jaksan vielä toistaiseksi hyppiä noiden yhteistyöpostausten yli. Mutta olen tosi kyllästynyt siihen, että kaikki somessa on niin ennalta-arvattavaa. Kaikki ketkä viettävät paljon aikaa somessa alkavat aina kuulostaa samalta. Se on kuin jokin parviäly, jota on pakko seurata. Jopa ihmiset jotka tunnen somen ulkopuolelta ja joiden TIEDÄN olevan älykkäitä ja mielenkiintoisia tosielämässä kuulostavat ihan toistensa klooneilta somessa. En tiedä millä tämä oikein selittyy??

Liityin hiljattain Twitteriin yhden uuden kiinnostuksenkohteen vuoksi, ja nyt jo aion poistaa tilini (jopa viikon kestin!), koska se on niin puuduttavan tylsää. Jos jotain tapahtuu, tiedän jo etukäteen, miten siihen reagoidaan. Osaan arvata jopa lauseet, joilla reagoidaan. Kaikki kirjoittavat aina samoista aiheista. Kaikki yrittävät aina keksiä jotain syvällistä "diskurssia" jostain hemmetin TV-sarjoista ja intellektuellien sijaan kuulostavat ihan pelleiltä.

Instagramissa seuraan lähinnä taiteilijoita, ja siellä tämä samankaltaisuus esiintyy vähän eri tavalla. Toisin sanoen on tiettyjä taidetyylejä ja aihepiirejä, joilla saa enemmän huomiota (esim. hyperrealistiset piirustukset kauniista naisista tai julkkiksista), ja useimmat taiteilijat alkavat aina pikkuhiljaa hilautua niitä suosittuja tyylejä kohti, vaikka se ei olisi heille ominaista ollenkaan. Ja ne jotka pitäytyvät omassa tyylissään, alkavat toistaa itseään, teos teoksen jälkeen melkein täsmälleen samaa, koska algoritmin takia kannattaa pitäytyä siinä millä on aiemminkin saanut tykkäyksiä ja seuraajia.

Some on kaiken mielenkiintoisen tuho.

Vierailija
20/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää sama asia.

En enää pitkään aikaan ole tykännyt yhdestäkään postauksesta, jossa on jokin yhteistyö. Tykkään ja kommentoin vain niihin, joissa tällaisia ei ole.

Pahimmat mainostajat olen poistanut seurattavistani.

Ja joo, itselleni on myös ehdotettu kaupallisia yhteistöitä, mutta olen sanonut EI KIITOS kaikille.

Ärsyttää kaiken kaupallistaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme