Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää lähes kaikkien seuraaminen instagramissa

Vierailija
25.10.2022 |

On alkanut kyllästyttämään instagramissa vähän yhden jos toisen elämän seuraaminen. Kyllästyttää oikeastaan selata hakuosiotakaan, kun se on täynnä nykyään vain kaupallista yhteistyötä sinne ja tänne.

Tämä alkoi viime viikolla, kun yhden seuraamani julkkiksen (tähän asti ollut suht kivoja postauksia, sellaisia elämänmakuisia) koko perjantaipäivä oli vain yhteistyötä. Oli lasten uudet vaatteet (*vaatteet saatu), siivottu keittiö (*kaupallinen yhteistyö), perjantaikukkaset (*palvelu saatu), leivottu omenapiirakka (*kaupallinen yhteistyö) ja lapset menossa hoitoon kun puolison kanssa oltiin lähdössä hotelliin yöksi (*palvelu saatu). Loppuun kysyttiin mitä sun viikonloppuun kuuluu ja koska oot viimeks ottanu aikaa itelles ja puolisolles?

Eikä siinä mitään väärää ole, että ihmiset tienaavat elantonsa näillä mainosjutuilla. Kateutta kai ärsyttää, kun itse ei ole ruvennut somejulkkikseksi ja hyödynnä kaikkia mahdollisia yhteistöitä. (Ihan kuin voisi vain ruveta.) Olisihan se kiva olla kotona töissä, joka päivä lapsia vastassa koulun jälkeen ja tuoksua pullalta. Mutta tuli valittua väärä ala.

Tänään huomasin yhden säästämiseen liittyvän tilin lähteneen kelkkaan. Kyllä on helppoa säästää lasten talvivaatteissa, kun ne saa yhteistyöllä! Siinä onkin kiva kertoa seuraajille, miten vähän menee rahaa tänä vuonna ulkovaatteisiin. Toinen somejulkimo oli pukenut lapsensa yhteistyöllä saatuihin Gugguun talvihaalareihin ja kertoi miten mukavaa on kun on hyvät kausivaatteet. Viimeiset neljä vuotta ovat käyttäneet vain Gugguun haalareita. No niinpä!

En ihmettele että sosiaalinen media sairastuttaa ihmisiä henkisesti. Koska minä, joka olen täysin tyytyväinen elämääni sen kaikkine puolineen, huomasin kaiken tän jälkeen miettiväni, että onpa ihanan näköistä arkea! Oispa! Puhtaita, uusia, hienoja lastenvaatteita ja ihania perjantaipäiviä hotelliviikonloppuineen ja perjantaikukkineen. Onneksi sitä osaa palata takaisin omaan elämään eikä jää kiinni näihin.

Nimimerkillä kaupallinen yhteistyö kateus

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram on suurelta osin juurikin tietynlaisilla kuvilla ja videoilla itsensä hehkutus kanava. Nykyisin melkein mitä vain saa sinne laittaa paitsi selkeää alastomuutta ja tiettyjä päihteitä. Itsellä Instagram on lähinnä sisällön seuraamiskanava ja myös yhteydenpitokanava tosin vähemmän sitä kautta kukaan kirjoittelee. Mutta ehkä kyllästyttävämpi/ärsyttävämpi on kuitenkin vaikka joku tiktok joka on koukuttavampi vie aikaa ja jää katsomaan jotain hömppää klippi klipiltä.

Vierailija
42/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytkö olet vasta herännyt todellisuuteen (tai siis somemaailman valheellisuuteen)? Me muut herättiin jo ikuisuuksia sitten.

Tämä on vähän sen makuinen trollauskommentti, että koko AV:hen ei voisi kirjoitella enää mitään mistään. Aina voi kommentoida että me muut olemme lukeneet tämän uutisen jo tunti sitten tai etkö tiennyt sitä ja tätä ja tota. Kovin montaa uutta tutkivaa aloitusta en tällä palstalla ole nähnyt. Taas joku väsynyt mätisäkki huutelee.

Mätisäkki. Aina jaksan ihmetellä että puhuuko ihmiset oikeasti toisista näin rumasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole itse moista harrastanut, enkä tosiaankaan aio aloittaakaan. Tähänkin asiaan sopii vanha kansanviisaus, että "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa", eli kaikkea mahdollista taivaan ja maan välillä on tarjolla netissä, mutta itse pitää miettiä, mihin sen (vapaa-)aikansa siellä käyttää ja haluaako osaltaan mahdollistaa tyhjäpäiden "influenssereiden" olemassaolon.

Vierailija
44/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole itse moista harrastanut, enkä tosiaankaan aio aloittaakaan. Tähänkin asiaan sopii vanha kansanviisaus, että "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa", eli kaikkea mahdollista taivaan ja maan välillä on tarjolla netissä, mutta itse pitää miettiä, mihin sen (vapaa-)aikansa siellä käyttää ja haluaako osaltaan mahdollistaa tyhjäpäiden "influenssereiden" olemassaolon.

Komppaan tätä. En ole ikinä ollut instassa, ei kiinnosta tiktok, ja FB:ssa olin aikoinaan pari vuotta, mikä oli virhe. Some haperoittaa aivot. Vielä kun pääsisin tästä vauvapalstastakkn eroon, menisi tämäkin aika johonkin järkevämpään toimintaan.

Vierailija
45/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagram on itse SAATANA, sen saisi joku heittää johonkin palavan hornan tuuttiin ja varmuuden vuoksi vielä jäädyttää sen.

Insta olis edelleen hyvä jos olisi niin kuin alkuaikoina, pelkkiä kuvia ihmisten arjesta ja elämästä, ei kaupallisia yhteistöitä, ei kilpailua siitä kellä on parhaimmat kuvat, uusimmat filtterit, eniten päivityksiä, eniten stooreja ja muuta turhaa. Mutta siihenhän se menee, koska ihmiset on sellaisia kuin on.

Tätä minäkin kaipaan. Ilman jatkuvaa kilpailua ja maksettuja mainoksia meno voisi olla siedettävämpää. Vaikka kyllä silloinkin naapurin puolella aita ois vihreämpää.

Vierailija
46/52 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mahdollistatte tämän typerän Instagramin. Itse en ole koskaan seurannut ketään instagramissa enkä ole instagramissa. Elän elämääni ihan livenä, suosittelen kaikille samaa. Ennen elettiin omaa elämää, eikä seurattu miten muut elävät. Ei ole pakko mennä mukaan kaikenmaailman nykyajan hullutuksiin.

Nainen50

Vierailija
47/52 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä yhteistyöjuttuja oli kommentoitu melko suoraan eräälle säästämiseen liittyvälle tilille, että kun ilmaiseksi saa. Melko mielenkiintoinen vastausasenne oli

Samassa yhteydessä kävi ilmi, että yhteistyöt ovat pitkälti henkilön omasta tarpeesta johtuvia. Eli vaikuttajat ottavat yhteyttä yritykseen x, että tarvisin vaikkapa nyt uudet matot, mitä tehdään? Siis oikeastikko? 😂 Meinasin tikahtua nauruun, itse menen kauppaan jos tarvitsen jotain, enkä vingu ilmaiseksi jotta voin kehua säästäväni.

Vierailija
48/52 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta ja some ja netti ylipäätään on p erseestä. Poistuin kaikkialta, ja koska aluksi poistin instan vaan hetkeksi, mutta en jaksanut kuukauden päästä aktivoida tiliä niin se poistui kokonaan ja olen ainoastaan huojentunut. Niin huojentunut! Facebookissa en ole ollut myöskään vuoteen, vuosikymmenen sielläkin vierähti ja nyt huomaa että sillä ei tee mitään. Netti ja Keskustelupalstat myrkyttää mielen. Uutisista puhumattakaan. Bussimatkat istun aina puhelin tiukasti taskussa maisemia katsellen. Kyllä saa hermosto levätä edes vähän tällä tavalla vaikka olen minäkin tämän älypuhelimen orja silti. Jossain vaiheessa vaan tajusin että vaikka some on valitettavasti nykyaikaa niin miksi olla siellä jos itselle tulee epämääräinen paha olo?

Vierailija
49/52 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/52 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako sitä niin vakavasti.

Huvina vaan joutilaina hetkinä.

Vierailija
51/52 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään mitä mainostetaan kaupallisella yhteistyöllä. 

Vierailija
52/52 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt somet kokonaan, Facebook lähti jo monta vuotta sitten. Instagram muutama kuukausi sitten. Eikä ole ollut ikävä mainoksia, riitelyä ja pinnallisuutta. Mutta kukin tehköön mitä haluaa. Somessa ei ole pakko olla jos ahdistaa. Itselleni se ei anna mitään. Joillekin se on koko elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi