Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?

Vierailija
24.10.2022 |

Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.

Kommentit (556)

Vierailija
541/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tulehtunut viisaudenhammas toivoin että koko suu olis räjähtänyt kipu oli uskomatonta.

Vierailija
542/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukakin nimeää pahimmaksi kivukseen riippuu myös siitä, mitä kipuja on kokenut. Ei minulla ole kokemusta esim. migreenistä tai synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti varmaankin se kun ranteesta murtui kaksi luuta pahoinpitelyn seurauksena. Toisaalta tuo kipu oli sillälailla lyhytkestoinen että enää kipsattuna ja ruuvattuna se ei hirmukovaa särkenyt vaikka hankalaahan se aika oli ja kuntoutuminen hidasta eikä tuosta ihan entisen veroista enää ikinä tullutkaan.

Toisin oli olkapään alkaessa temppuilemaan tai kun sain jännetupentulehduksen ranteeseen (eri käsi kuin tuo murtunut), koska se kipu kesti todella kauan ennen kuin lopulta rauhoittui vaikka ei se tietenkään missään vaiheessa sattunut kuten tuo luiden murtuminen. Sen kivun kesto teki siitä melko sietämätöntä.

Henkisesti sitten on ollut kaksi pahaa kipukokemusta eli tuo lähisuhdeväkivallan uhriksi joutuminen sekä myöhemmin sitten tämä yksinäisyys jota koen tälläkin hetkellä. Elämässäni ei ole yhtä ainutta ihmistä jonka kanssa voisi jutella tai tehdä joskus jotakin vaan ainoat sosiaaliset kontaktit on tämä palsta ja kaupan kassan kanssa vaihdetut heit ja moit sekä työkkärin virkailijan kanssa käydyt puhelut pari-kolme kertaa vuodessa.

Sen sijaan vaikka suurta surua omien vanhempien hautaamiset on luonnollisestikin aiheuttaneet on se kipu kuitenkin ollut erilaista, hallittavissa olevaa sekä toisaalta myös helpottavaa. Fyysistä kipua kun kumpikin heistä koki viimeisien vuosien aikana eikä se elämänlaatu enää ollut kovinkaan korkealla liki sänkyyn kahlittuna.

Vierailija
544/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaiheen kivut, aivan järkyttävää.

Myös välilihan leikkaus, puudutus ei auttanut mitään. Tunsin kun sakset leikkasi.

Vierailija
545/556 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös välilihan leikkaus, puudutus ei auttanut mitään. Tunsin kun sakset leikkasi.

Pituus - vai mäkihypyssä?

Vierailija
546/556 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömän kovat yläselkäkivut niin että oksettaa, ei pysty olemaan aloillaan ja toivon kuolemaa kun kipukohtaus yltyy. Toisena tulee ibs- ja kuukautiskrampit. 

Vierailija
547/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
548/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvikipu. Jatkuva voimakas kipu joka ei lähtenyt särkylääkkeillä mihinkään. Ainoastaan yhdessä asennossa kun istuin niin oli vähän parempi.

Vierailija
549/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivikohtaukset sattuu lujaa ja vetää ihan kippuraan, siinä kylpee kylmässä tuskanhiessä ja toivoo armahdusta.

Ne oli kuitenkin erittäin helppo nakki synnytyksiin verrattuna.

Mulla taas sappikivikohtaukset oli selkeästi kivuliaampia synnytyksiin verrattuna. Toki erona oli se, että synnytyksiin sai epiduraalin, kun taas sappikivikohtauksissa ei voinut olla missään asennossa ja toivoi vaan kuolemaa. 

Vierailija
550/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuumen aiheuttama munuaissärky.

Vierailija
551/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset.

Myös tulehtunut hampaan juuri oli aivan hirveä.

Vierailija
552/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ois ehkä kauheinta. https://youtu.be/D7jfhb8xGnQ?si=WRePf3qd8mcUeJAR

Vierailija
553/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kävi näin tuon leikkuun kanssa.

Vierailija
554/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien barronisaatio. Minulle on sattunut paljon kaikenlaista ja kipukynnys on korkea mutta ei edes saatu tehtyä operaatiota kokonaan, koska lääkäri ei pitänyt sitä enää inhimillisenä minua kohtaan. Onneksi saatiin pahimmat vuodot paikattua. Kyseistä toimenpidettä sanotaan kivuttomaksi... Edes maksimiannos Panacodia ei helpottanut oloa sinä iltana, luulin että sekoan sen kivun vuoksi.

Vierailija
555/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vissiin korkea kipukynnys. Jalja meni poikki kahdesta kohtaa illalla. Pikkupierussa menin nukkumaan ja aamulla totesin tapahtuneen, ei juurikaan sattunut. Samoin vakava haimatulehdus ei juurikaan sattunut. Kun sairaalassa se todettiin niin lääkäri antoi samantien kaksi annosta kipulääkettä ja lähdettiin Meilahteen kirurgiselle. 

Vierailija
556/556 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miesystäväni sulkeutui ystävättäreni kanssa hänen makuuhuoneeseen koko yöksi soluasunnossa ja he tulivat onnellisena aamulla aamukahville. Olin kuolla rintakipuun, menin siniseksi ja minut vietiin ambulanssilla päivystykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä