Mulle riitti työttömyys. Mille alalle lähden opiskelemaan 48v?
Mikä ala työllistää ja mille alalle kannattaa lähteä opiskelemaan kun ikää on 48v.? Nyt ei kysytä mielenkiinnon mukaista alaa, olen sellaisella enkä työllisty. Ehdotuksia, kiitos.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
https://ammattibarometri.fi/top15valinta.asp
Sieltä vaan valitsemaan. Koodareille, kokeille, siivoojille ja hoitsuille on varmasti töitä.
Noista aloista koodaus on lähinnä omaa mielenkiintoa, mutta heistä on kysyntää vain jos on tosi pro. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tee only fans hot granny videoita niin ansaiset kymmeniä tuhansia euroja kuukaudessa.
En mä viitti nolata lapsiani ja vanhempiani. Yritän nyt ensin hankkia elannon muilla keinoilla. Ap
Nyt on jo hyvä aika ruveta harjoittelemaan. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi peniksenkantajaksi tuleviin videoihisi.
Kiitos vinkistä ja tarjouksesta. Laita yhteystiedot tähän, niin otan yhteyttä kun asia on ajankohtainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin hammashoitajaksi (eli siis lähihoitajaksi), töitä riittää.
Tätä en tiennytkään, lähihoitaja/hammashoitaja. Millaista työsi on? Ap
Olen ollut alalla pari vuotta, nyt yksityisellä.
Pääsin suoraan koulusta töihin, aloitin kunnallisella.
Normaalina päivinä on paljon paikkausta ja tarkastuksia. Hh tekee myös juurihoitoja ja poistoja. Teen itse myös kirurgiaa ja protetiikkaa.
Palkkani on nyt yksityisellä 2650e, asun pk seudulla.
Työ on usein kiireistä, plussaa on jos olet luonteeltasi rauhallinen, mutta tehokas. Potilaat usein pelokkaita, empaattisuus ja varma ote työhön kannattaa. Hammaslääkärit ovat luonteeltaan erilaisia, mukava työpari vaikuttaa työn mielekkyyteen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mies, voisin lähteä sähkäriksi tai johonkin muuhun kiinteistöpuolelle. Mutta tämän ikäisenä naisena minut naurettaisiin pihalle koulutuksessa ja viimeistään työn haussa. Ap
Höpöhöpö. Ei kun vaan sinne jos kiinnostaa.
Terv keski-ikäinen putkitäti
Vierailija kirjoitti:
Lähde ammattikorkeaan opiskelemaan rakennustekniikkaa. Sähkärinaiset on yllättävän arvostettuja, jopa sellaisten eläkeikää lähestyvien inssien toimesta. T. suunnitteluinssi talotekniikan alalla.
Tämä kyllä kieltämättä kiinnostaa hiukan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mies, voisin lähteä sähkäriksi tai johonkin muuhun kiinteistöpuolelle. Mutta tämän ikäisenä naisena minut naurettaisiin pihalle koulutuksessa ja viimeistään työn haussa. Ap
Oletko kauan ollut alalla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kauan ollut alalla? Ap
Pari vuotta, eli alanvaihtaja minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäreitä ei kouluteta enää työvoimakoulutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkäreitä ei kouluteta enää työvoimakoulutuksessa.
Meillä päin koulutetaan. Mutta ainakin omatoimisena opiskeluna luulisi onnistuvan. Ensin vaan pitää saada te-keskukselta puolto, joka varmasti työttömälle onnistuu. Ja sit perustietä aikuiskoulutuksen puolelle. Toki jos on valittavana työvoimapoliittinen koulutus, kannattaa mennä sinne kun saa lisäksi sen ruhtinaallisen 9 e päivä.
Vierailija kirjoitti:
Katso TE-toimiston työvoimakoulutuksia. Ovat aika lyhyitä ja sieltä löytyy sellaisia mistä olisi tarkoitus päätyä johonkin tiettyyn yritykseen töihin. Mitään takeita työllistymisestä ei toki ole. Mutta missäpä olisi.
Hoiva-avustajan koulutusten työllistämisprosentti valmistumishetkellä noin 95%. Aika lailla täysi työllisyys. Se vaan että ensin pitää valmistua eikä siihen ammattiin kaikki sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Sh
3 vuoden koulutus, palkka 4500-5500 kun tekee vähän lisävuoroja
Koulutus kestää 3,5. Jos haluaa kolmessa vuodessa läpi, niin pitää tiiviistää opintoja. Asiaa auttaa paljon jos saa vähintään ensimmäisen harjoittelun ahotoitua. Kaikkia kursseja ei suorittaa miten tahtoo vaan pitää olla ensin suoritettuna pohjalle tietyt kurssit. Myös harjoitteluihin pitää olla suoritettuna tietyt kurssit. Voi tehdä aiemmin aloittaneiden kanssa kursseja jos ne sopii yhteen omien kurssien aikataulujen kanssa eikä ole harjoittelussa.
Pulaa on ainakin palkanlaskijoista ja tilinpäätöstaitoisista kirjanpitäjistä. Entäs hätäkeskuspäivystäjän työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalina päivinä on paljon paikkausta ja tarkastuksia. Hh tekee myös juurihoitoja ja poistoja. Teen itse myös kirurgiaa ja protetiikkaa.
Työ on usein kiireistä, plussaa on jos olet luonteeltasi rauhallinen, mutta tehokas. Potilaat usein pelokkaita, empaattisuus ja varma ote työhön kannattaa. Hammaslääkärit ovat luonteeltaan erilaisia, mukava työpari vaikuttaa työn mielekkyyteen paljon.
Whaat? En tiennyt että hammashoitaja tekee juurihoitoja ja hammaskirurgiaa, olen aina luullut että ne hommat tekee hammaslääkäri. Hui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on usein kiireistä, plussaa on jos olet luonteeltasi rauhallinen, mutta tehokas. Potilaat usein pelokkaita, empaattisuus ja varma ote työhön kannattaa. Hammaslääkärit ovat luonteeltaan erilaisia, mukava työpari vaikuttaa työn mielekkyyteen paljon.Whaat? En tiennyt että hammashoitaja tekee juurihoitoja ja hammaskirurgiaa, olen aina luullut että ne hommat tekee hammaslääkäri. Hui!
Tuli kumma tarve pestä huolellisesti hampaat ja puhdistaa hammasvälit
Vierailija kirjoitti:
Katso TE-toimiston työvoimakoulutuksia. Ovat aika lyhyitä ja sieltä löytyy sellaisia mistä olisi tarkoitus päätyä johonkin tiettyyn yritykseen töihin. Mitään takeita työllistymisestä ei toki ole. Mutta missäpä olisi.
Te toimisto ei kouluta enää muita kuin hoiva-avustajia ja lähihoitajia lähinnä. Ravintola ala ehkä.
Minä päädyin nelikymppisenä opiskelemaan toimintaterapeutiksi.
Ravintola- tai matkailuala. Niissä ainakin pulaa työntekijöistä. Myös IT-ala työllistää hyvin. Itse olen harkinnut koodariksi ryhtymistä, jos vaihdan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on ainakin palkanlaskijoista ja tilinpäätöstaitoisista kirjanpitäjistä. Entäs hätäkeskuspäivystäjän työ?
Olen taloushallinnon hommia tehnyt, mutten tilinpäätöksiä. Ja meidän seudulla ei ole niitä töitä, olen laittanut avoimia hakemuksia esim. tilitoimistoihin. Hätäkeskuspäivystäjän homma on liian rankkaa henkisesti minulle, luulen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te toimisto ei kouluta enää muita kuin hoiva-avustajia ja lähihoitajia lähinnä. Ravintola ala ehkä.
Työvoimapoliittisena koulutuksena on tarjolla perustutkintoja laidasta laitaan yhteistyössä paikallisen amiksen kanssa. Myös ammattitutkintoja, osatutkintoja jne.
Koodarien parissa on ikäsyrjintää jonkun verran. Ehkä se lähihoitaja.