Millaista ihmistä pidät huonompana kuin muita? Rehellisesti?
Liittyykö se rahaan, ulkonäköön, älykkyyteen, siihen onko mt-ongelmia.. millainen on sinusta huono ihminen ja voiko huono ihminenkin onnistua myöhemmin?
Kommentit (145)
Ilkeitä, ahneita, itsekkäitä. Peruskäytöstavat ovat se alin rima, mikä jokaisen pitäisi savuttaa.
Kaikilla meistä on parantamisen varaa...en halveksi ketään, mutta välttelen ihmisiä, jotka kohtelevat toisia ylimielisesti, väkivaltaisesti tai muuten huonosti.
Niitä, jotka käyttää sukupuoltaan kilpenä ja kylvää naisiin uhriasennetta.
Myrkyllisiä ja negatiivisia jotka etsivät kaikista ja kaikesta jotain huonoa.
Pidän heitä huonompina koska he yrittävät tuntea itsensä paremmiksi vetämällä muut alas omalle tasolleen. Jos on oikeasti tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, miksi lytätä muita? Mitä lisäarvoa tuo elämään se, että keskittyy arvostelemaan muita, sen sijaan että nauttisi omasta elämästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
White trash ja heistä varsinkin sossun rahoilla elävät
Tämähän se. Useimmiten katkeria ja kateellisia.. Ja yksikään heidän ongelmista ei tietenkään ole itsestä johtuvaa.
Näitä jotka osoittaa oman tietämättömyytensä haukkumalla muita.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömiä, sossu_lusmuja jotka kuitenkin kitisevät saman elintason perään kuin me työssäkäyvät. Mt ongelmiin uppoutujat jotka eivät edes yritä vaan syyttävät kaikesta muita (ja mulla on vähän varaa sanoa näin koska olen itse vaikeasti masentunut kroonisten kipujen takia)
Työttömyys johon itse ei voi vaikuttaa tai alhaisempi koulutus ei tee ihmisestä huonompaa! On paljon ihmisiä jotka oikeasti yrittävät kaikkensa ja silti eteenpäin pääsy on lähes mahdotonta. Näitä sinnittelijöitä arvostan
Työttömiä on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeilussa. Mitä ajattelet siitä, että työstä ei makseta palkkaa, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eikä kerry eläke?
Persoonallisuushäiriöiset, juoruajat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jostain 1930-luvulta? Ei kun ihan oikeasti, silloin käytiin tuo keskustelu naisten osalta. Ovatko uhreja vai saavatko liittyä julkiseen elämään. Ja olettaa että ei tartte jakaa kusilaaria miesten kanssa.
Sinä et tiedä vattujakaan, edes alkeellista alkua siitä mitä nykyaikana tapahtuu. Ja jos tietäisit edes hitusen niin taputtaisit idioottipingviininä räpylöitäsi. "Öhöhöö öhöhöö nyt naimumisedd femoid menee viemäriin öhhöhhöö".
Näin elävän kuvan ainakin sain päähäni.
Pilkutusvirheitä tekeviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jostain 1930-luvulta? Ei kun ihan oikeasti, silloin käytiin tuo keskustelu naisten osalta. Ovatko uhreja vai saavatko liittyä julkiseen elämään. Ja olettaa että ei tartte jakaa kusilaaria miesten kanssa.
Sinä et tiedä vattujakaan, edes alkeellista alkua siitä mitä nykyaikana tapahtuu. Ja jos tietäisit edes hitusen niin taputtaisit idioottipingviininä räpylöitäsi. "Öhöhöö öhöhöö nyt naimumisedd femoid menee viemäriin öhhöhhöö".
Näin elävän kuvan ainakin sain päähäni.
Uhriasenteen omaksuminen ei palvele ketään. Siitä on tehty tutkimuksiakin, että uhrin identiteetin omaksuminen lisää erityisesti masennuksen riskiä. Parasta olisi korostaa toimijuuden merkitystä omille elinoloilleen, koska mitä suurempi usko ihmisellä on omiin vaihtoehtoihinsa, sitä paremmin hän voi henkisesti ja sitä suuremmat ovat myös hänen mahdollisuutensa pärjätä elämässä.
- eri
Tuilla eläjiä jotka mankuu paremman elintason perään, tuhlaavat vähät rahansa turhuuteen kuten tekokynsiin ja röökiin, kun pitäähän luksusta olla ja sitten itketään loppukuu kun ei ole rahaa ruokaan. Ei kuitenkaan olla valmiita tekemään oman taloustilanteen korjaamiseksi mitään, vaan vingutaan ja syytetään yhteiskuntaa. Ei esim kouluttauduta vaan haetaan etuuksia ja valitetaan niiden vähyydestä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömiä, sossu_lusmuja jotka kuitenkin kitisevät saman elintason perään kuin me työssäkäyvät. Mt ongelmiin uppoutujat jotka eivät edes yritä vaan syyttävät kaikesta muita (ja mulla on vähän varaa sanoa näin koska olen itse vaikeasti masentunut kroonisten kipujen takia)
Työttömyys johon itse ei voi vaikuttaa tai alhaisempi koulutus ei tee ihmisestä huonompaa! On paljon ihmisiä jotka oikeasti yrittävät kaikkensa ja silti eteenpäin pääsy on lähes mahdotonta. Näitä sinnittelijöitä arvostan
Työttömiä on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeilussa. Mitä ajattelet siitä, että työstä ei makseta palkkaa, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eikä kerry eläke?
Aivan oikein. Työttömyyskorvaukset pitäisi olla aina vastikkeellisia ja lisäksi nämähän saavat ekstraa sekä työkokeilut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin olla mahdollisesti koko ajan kotona näkemättä ketään ja tekemättä mitään. Eivät ole työssä koska eivät normaaliin työhön kykeneviä joten miksi palkkaa maksettaisiin tekemisestä joka ei työelämään riittävää tasoa. Poikkeuksetta työntekijä vähintään käy tarkistamassa ja korjaamassa työkokeilussa olevien virheet sekä tekee loput kun omien töiden lisäksi kun työkokeilijat jääneet puuhastelemaan muuta. Monella heillä kaikenlaisia ongelmia joten työnteko edes työkokeilun edellyttämällä tasolla haastavaa. Toki voisivat saada enemmän rahaa mutta ei työnantaja olisi oikea taho vaan vaikkapa Kela koska työnantajalle heidän hyötynsä on kuitenkin hyvin rajallinen.
Ihmisiä, jotka pitävät itseään muita parempina esim. työn, koulutuksen tai statuksen perusteella eivätkä kykene olemaan ystävällisiä tai tuntemaan empatiaa muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä, jotka pitävät itseään muita parempina esim. työn, koulutuksen tai statuksen perusteella eivätkä kykene olemaan ystävällisiä tai tuntemaan empatiaa muita kohtaan.
Pätee kyllä myös toiseen suuntaan. Vihaan yli kaiken sitä "marttyyrityyppiä" joka pitää itseään muita parempana koska on kokenut vastoinkäymisiä, aivan kuin kellään muulla ei niitä olisi.
Samat ihmiset useimmiten ajattelevat että parempiosaisilla/hyvännäköisillä ihmisillä ei voi olla vastoinkäymisiä tai minkäänlaisia ongelmia, tai ainakin vähättelevät niitä ja pönkittävät omiaan.
Kiusaajia, epärehellisiä rehentelijöitä, toisia manipuloivia valehtelijoita, eläinrääkkääjiä, huume-, väkivalta- ja talousrikollisia. Jos toistuvasti valitsee toimintatavaksi isottelun, valehtelun, väkivallan tai rikokset, kertoo se riittävästi ihmisestä. Näissäkin aste-eroja; läpeensä kierot yksilöt vielä pahempia kuin suorat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein. Työttömyyskorvaukset pitäisi olla aina vastikkeellisia ja lisäksi nämähän saavat ekstraa sekä työkokeilut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin olla mahdollisesti koko ajan kotona näkemättä ketään ja tekemättä mitään. Eivät ole työssä koska eivät normaaliin työhön kykeneviä joten miksi palkkaa maksettaisiin tekemisestä joka ei työelämään riittävää tasoa. Poikkeuksetta työntekijä vähintään käy tarkistamassa ja korjaamassa työkokeilussa olevien virheet sekä tekee loput kun omien töiden lisäksi kun työkokeilijat jääneet puuhastelemaan muuta. Monella heillä kaikenlaisia ongelmia joten työnteko edes työkokeilun edellyttämällä tasolla haastavaa. Toki voisivat saada enemmän rahaa mutta ei työnantaja olisi oikea taho vaan vaikkapa Kela koska työnantajalle heidän hyötynsä on kuitenkin hyvin rajallinen.
Työttömillä on nykyään tutkinnot esim. itsellä ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Osa saa paskan työharjoittelu paikan ja työllistyminen vaikeaa. Osa saa hyvän harjoittelupaikan ja työllistyy sinne.
Mutta mikä vika on niissä, jotka ei pääse edes ammattikorkeakouluun?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista joka ei osaa ottaa mitään vastuuta elämästään. Pettäminen johtuu muista, rahaongelmat johtuu muista, opintojen etenemisen hitaus ei johdu omasta itsekurin puutteesta vaan muista... Ylipäänsä sellainen ikuisen teini-iän eläminen on mun mielestäni vain noloa. En tarkoita nyt ihmisiä, jotka jäävät esimerkiksi lapsettomiksi omasta tahdostaan, vaan juurikin sitä henkistä kyvyttömyyttä ottaa itseään niskasta kiinni ja valita mihin suuntaan se oma elämä kulkee.
Ja ei, mua ei kiinnosta myöskään se onko mikä mielenterveysongelma messissä, kun itsekin olen mt-ongelmainen ja elämä kasassa. Masentuneenakin voi katsoa peiliin ja myöntää edes, että itse olen valintani tehnyt.
On muitakin mielenterveysongelmia kuin masennus. Ja masennusta on monta eri astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on nykyään tutkinnot esim. itsellä ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Osa saa paskan työharjoittelu paikan ja työllistyminen vaikeaa. Osa saa hyvän harjoittelupaikan ja työllistyy sinne.
Mutta mikä vika on niissä, jotka ei pääse edes ammattikorkeakouluun?
Niin, onhan amislaisia töissä, pitkät kahvitauot töissä, paljon saikuttamista ja käyvät salatupakalla. Oikein lusmut.
Tämähän se. Useimmiten katkeria ja kateellisia.. Ja yksikään heidän ongelmista ei tietenkään ole itsestä johtuvaa.