Millaista ihmistä pidät huonompana kuin muita? Rehellisesti?
Liittyykö se rahaan, ulkonäköön, älykkyyteen, siihen onko mt-ongelmia.. millainen on sinusta huono ihminen ja voiko huono ihminenkin onnistua myöhemmin?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömiä, sossu_lusmuja jotka kuitenkin kitisevät saman elintason perään kuin me työssäkäyvät. Mt ongelmiin uppoutujat jotka eivät edes yritä vaan syyttävät kaikesta muita (ja mulla on vähän varaa sanoa näin koska olen itse vaikeasti masentunut kroonisten kipujen takia)
Työttömyys johon itse ei voi vaikuttaa tai alhaisempi koulutus ei tee ihmisestä huonompaa! On paljon ihmisiä jotka oikeasti yrittävät kaikkensa ja silti eteenpäin pääsy on lähes mahdotonta. Näitä sinnittelijöitä arvostan
Työttömiä on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeilussa. Mitä ajattelet siitä, että työstä ei makseta palkkaa, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eikä kerry eläke?
Aivan oikein. Työttömyyskorvaukset pitäisi olla aina vastikkeellisia ja lisäksi nämähän saavat ekstraa sekä työkokeilut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin olla mahdollisesti koko ajan kotona näkemättä ketään ja tekemättä mitään. Eivät ole työssä koska eivät normaaliin työhön kykeneviä joten miksi palkkaa maksettaisiin tekemisestä joka ei työelämään riittävää tasoa. Poikkeuksetta työntekijä vähintään käy tarkistamassa ja korjaamassa työkokeilussa olevien virheet sekä tekee loput kun omien töiden lisäksi kun työkokeilijat jääneet puuhastelemaan muuta. Monella heillä kaikenlaisia ongelmia joten työnteko edes työkokeilun edellyttämällä tasolla haastavaa. Toki voisivat saada enemmän rahaa mutta ei työnantaja olisi oikea taho vaan vaikkapa Kela koska työnantajalle heidän hyötynsä on kuitenkin hyvin rajallinen.
Työttömillä on nykyään tutkinnot esim. itsellä ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Osa saa paskan työharjoittelu paikan ja työllistyminen vaikeaa. Osa saa hyvän harjoittelupaikan ja työllistyy sinne.
Mutta mikä vika on niissä, jotka ei pääse edes ammattikorkeakouluun?
Niin, onhan amislaisia töissä, pitkät kahvitauot töissä, paljon saikuttamista ja käyvät salatupakalla. Oikein lusmut.
Savuton sairaala ja porukkaa on salatupakalla pihalla, osa kävelee vähän kauemmas sairaalasta ja osa on siinä sairaalan nurkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti työttömiä, sossu_lusmuja jotka kuitenkin kitisevät saman elintason perään kuin me työssäkäyvät. Mt ongelmiin uppoutujat jotka eivät edes yritä vaan syyttävät kaikesta muita (ja mulla on vähän varaa sanoa näin koska olen itse vaikeasti masentunut kroonisten kipujen takia)
Työttömyys johon itse ei voi vaikuttaa tai alhaisempi koulutus ei tee ihmisestä huonompaa! On paljon ihmisiä jotka oikeasti yrittävät kaikkensa ja silti eteenpäin pääsy on lähes mahdotonta. Näitä sinnittelijöitä arvostan
Työttömiä on kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeilussa. Mitä ajattelet siitä, että työstä ei makseta palkkaa, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eikä kerry eläke?
Aivan oikein. Työttömyyskorvaukset pitäisi olla aina vastikkeellisia ja lisäksi nämähän saavat ekstraa sekä työkokeilut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin olla mahdollisesti koko ajan kotona näkemättä ketään ja tekemättä mitään. Eivät ole työssä koska eivät normaaliin työhön kykeneviä joten miksi palkkaa maksettaisiin tekemisestä joka ei työelämään riittävää tasoa. Poikkeuksetta työntekijä vähintään käy tarkistamassa ja korjaamassa työkokeilussa olevien virheet sekä tekee loput kun omien töiden lisäksi kun työkokeilijat jääneet puuhastelemaan muuta. Monella heillä kaikenlaisia ongelmia joten työnteko edes työkokeilun edellyttämällä tasolla haastavaa. Toki voisivat saada enemmän rahaa mutta ei työnantaja olisi oikea taho vaan vaikkapa Kela koska työnantajalle heidän hyötynsä on kuitenkin hyvin rajallinen.
Työttömillä on nykyään tutkinnot esim. itsellä ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto.
Osa saa paskan työharjoittelu paikan ja työllistyminen vaikeaa. Osa saa hyvän harjoittelupaikan ja työllistyy sinne.
Niin, onhan amislaisia töissä, pitkät kahvitauot töissä, paljon saikuttamista ja käyvät salatupakalla. Oikein lusmut.
Savuton sairaala ja porukkaa on salatupakalla pihalla, osa kävelee vähän kauemmas sairaalasta ja osa on siinä sairaalan nurkalla.
Pastilli ja purkka ei auta. Hengitys haisee tupakalle ja vaatteet. Järkyttävä lemu.
Sellaisia, jotka halveksuvat muita esimerkiksi sen perusteella, että he ovat kohtalon oikkuna sairastuneet mieleltään. Ikään kuin kukaan sellaista valitsisi itselleen tahallaan. Kas kun ette halveksi syöpäsairaita. Yleensä en toivo muille pahaa, mutta kyllä saisi elämä opettaa teitä. Sitten kun sairaus tulee omalle kohdalle tai vaikka lapselle, voi aueta hieman eri näkökulma asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia, jotka halveksuvat muita esimerkiksi sen perusteella, että he ovat kohtalon oikkuna sairastuneet mieleltään. Ikään kuin kukaan sellaista valitsisi itselleen tahallaan. Kas kun ette halveksi syöpäsairaita. Yleensä en toivo muille pahaa, mutta kyllä saisi elämä opettaa teitä. Sitten kun sairaus tulee omalle kohdalle tai vaikka lapselle, voi aueta hieman eri näkökulma asiaan.
Ongelmat aiheutuvat yleensä muista itsekkäistä ihmisistä esim. minun täti antoi 9 kuukautta vanhalle vauvalleni suklaata ilman minulta lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työterveyshuoltoa ole monella muullakaan ja sairaslomatodistus pitää olla ensimmäisestä päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan hyvä, että kaikissa kaupungin ja valtion työpaikoissa on työttömiä työkokeilussa ja palkkatuella ja näkee vakituisten tauot, sairaslomien pituudet, työtehtävistä lusmuamisen ja salatupakoinnin.
Vierailija kirjoitti:
No noita vihreiden tänne raahaamia kehitysmaalaisia pidän ihan ali-ihmisinä...
Nämä.
Lisäksi instapyllistelijät ja muut, joiden elämä on yhtä valheellista kulissia. Samaan kategorian menee reality-"tähdet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työterveyshuoltoa ole monella muullakaan ja sairaslomatodistus pitää olla ensimmäisestä päivästä.
Niin, mutta työtön saa 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa työpäivä, ei palkkaa ja ammattikorkeakoulututkinto.
Semmoista jolla on huonot käytöstavat. Semmoista, joka satuttaa ja hyväksikäyttää muita ympärillään.
Toimeentulotukea ei saa, jos tilillä 0 euroa ja lapsia, jos on asuntolainaa, yhtiölainaa tai kesämökki eli terveisiä ensi talven irtisanotuille.
Säästäkää rahaa, ansiosidonnaista voi joutua odottaamaan 2 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos tilillä 0 euroa ja lapsia, jos on asuntolainaa, yhtiölainaa tai kesämökki eli terveisiä ensi talven irtisanotuille.
Vuokralla asuvat perheet ovat turvassa, muut ei.
Vierailija kirjoitti:
Liitto haluaa paperin, missä on koko edeltävän vuoden kaikki palkat. Ansiosidonnais hakemusta ei käsitellä ennenkuin liitto on saanut tuon lapun.
Ihmiset jotka kateellisia toisten tuloista/menestyksestä tai elämästä muuten vaan mutta eivät ole valmiita tekemään mitään päästäkseen samoihin saavutuksiin. Syyllistetään siitä, jos jollakulla on varss esim. Remontoida. Odotetaan että yhteiskunta toisi kaiken kultalautasella ilman, että itse tehdään mitään ja sitten kitistään, kun naapurilla oli varaa ostaa uusi auto itse ansaitsemillaan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti :
- Luottotiedot mennyt (jos on maksanut ja saanut ref-merkinnät se vähän eri)
- Mt-ongelmia
- Tehnyt rikoksia
- ilkeä luonne
- matalasti koulutettu tai ei tee töitä ikinä
Eri kuin kirjoittaja, mutta haluaako joku perustella miksi alapeukku?
Joo alin kohta koulutuksen kohdalla oli outo, mutta muutenhan tämä oli asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka kateellisia toisten tuloista/menestyksestä tai elämästä muuten vaan mutta eivät ole valmiita tekemään mitään päästäkseen samoihin saavutuksiin. Syyllistetään siitä, jos jollakulla on varss esim. Remontoida. Odotetaan että yhteiskunta toisi kaiken kultalautasella ilman, että itse tehdään mitään ja sitten kitistään, kun naapurilla oli varaa ostaa uusi auto itse ansaitsemillaan rahoilla.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko eikä kattoa. Esim. 1970-luvun putkia ei makseta, kastunutta lattiaa jne. voidaan korkeintaan maksaa.
Muistakaa pitää siis talvella asunnossa peruslämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista joka ei osaa ottaa mitään vastuuta elämästään. Pettäminen johtuu muista, rahaongelmat johtuu muista, opintojen etenemisen hitaus ei johdu omasta itsekurin puutteesta vaan muista... Ylipäänsä sellainen ikuisen teini-iän eläminen on mun mielestäni vain noloa. En tarkoita nyt ihmisiä, jotka jäävät esimerkiksi lapsettomiksi omasta tahdostaan, vaan juurikin sitä henkistä kyvyttömyyttä ottaa itseään niskasta kiinni ja valita mihin suuntaan se oma elämä kulkee.
Ja ei, mua ei kiinnosta myöskään se onko mikä mielenterveysongelma messissä, kun itsekin olen mt-ongelmainen ja elämä kasassa. Masentuneenakin voi katsoa peiliin ja myöntää edes, että itse olen valintani tehnyt.
On muitakin mielenterveysongelmia kuin masennus. Ja masennusta on monta eri astetta.
Tiedän, itsellänikään ei ole masennus. Oli vain esimerkki. Nuorempana olin pitkiä aikoja sairaalassa mt-ongelmien vuoksi, ennen kuin tajusin, että elämähän on musta itsestäni kiinni.
- sama
1980 - luvun kattoremontti voi maksaa yli 20000 euroa, jos on asbestia, oliko se nyt joku vartti levy katto.
Ihmisiä, jotka eivät käy töissä ja vielä ylpeilevät sillä. Tyyliin "en ymmärrä, miksi ihmiset suostuvat tuollaiseen oravanpyörään, jossa lomia ja vapaitakin täytyy anoa!", ja elelevät tyytyväisinä kelan rahoilla. Äärimmäistä tyhmyyttä ja itsekkyyttä, ja kun noita tulee tarpeeksi niin se on Suomen menoa. Nyt ollaan jo aika lähellä.
Kaikkia itsesäänselviä ihmisryhmiä, kuten vaikka eläinrääkkääjät ja rikolliset, en nyt ala luetella.
Ja voi olla tatuointeja ja lävistyksiä.