Apua (pettäminen?)
Auttakaahan kokeneemmat.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 16v. ja meillä on kolme lasta. Mieheni oli pari viikkoa sitten työpaikan illan istujaisissa ja alkoi sen jälkeen miettimään haluaako jatkaa meidän liittoa. Jonkun naispuolisen työkaverin kanssa oli jutellut meidän parisuhteen ongelmista siellä juhlissa. Ei ole suostunut kertomaan kuin murusia tästä illasta.
Sanaakaan ei mieheni ollut maininnut aikaisemmin minulle meidän suhteen ongelmista. Tottakai on ollut omia haasteita, mutta hän ei ole ikinä sanonut miettivänsä eroa. Eropohdinnat tuli ihan puskista.
Tilanne on ollut nyt aika tulehtunut. Mies on illat pois (monta tuntia), mutta käy ensin suihkussa ja pesee hampaat. Puhelimen salasanan on vaihtanut ja sijainnin piilottanut. Eilen hän jätti eropaperit, kun painosti häntä tekemään päätöksensä. Mitään muita vaihtoehtoja hän ei ole nähnyt kuin eron. Hän ei ole halukas tekemään mitään liittomme pelastamiseksi. En usko, että tämän takana voi oikein olla muuta kuin toinen nainen, minkä hän kieltää.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka kummastelevat miksi on tärkeää tietää onko pettänyt vai ei. Mulla on parikin kertaa käynyt niin, että suhde päättynyt epäselvissä merkeissä ja mulla vaikutti tosi paljon eteenpäin pääsemiseen se etten tiennyt totuutta asioista. Se jää kalvamaan.
Totuuksia voi olla useampia. Toiselle riittä se että voi etsiä syyllisen ja tietää oman totuutensa siitä. Joku toinen taas haluaa etsiä niitä syitä miksi parisuhde epäonnistui, miksi toinen ylipäätään lähti etsimään muita tai halusi pois suhteesta.
Aivan selvästi toinen nainen. Päästä miehesi menemään ilman draamailua. Miehesi on rakastunut tähän naiseen ja haluaa jatkaa elämäänsä hänen kanssaan. Hänelläkin on oikeus olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tärkeintä onko toinen pettänyt vai ei?
Kun ero tulee puun takaa, niin tottakai se jolle se ero tulee yllätyksenä tahtoo jonkunlaisen selitykselle miksi kaikki tapahtuu. Se on ihan normaalia.
Kävin itse samanlaisen läpi ja totuus sitten paljastui, että oli pettänyt toisen naisen kanssa jo pitkään.
Onko sillä merkitystä miksi pettämistä tapahtuu?
Usein petetylle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ero tulee puun takaa, niin tottakai se jolle se ero tulee yllätyksenä tahtoo jonkunlaisen selitykselle miksi kaikki tapahtuu. Se on ihan normaalia.
Kävin itse samanlaisen läpi ja totuus sitten paljastui, että oli pettänyt toisen naisen kanssa jo pitkään.
Pettäminen on seuraus. Ne syyt ja ongelmat on muualla. Nimeämällä pettäminen eron syyksi on menemistä sieltä mistä aita on matalin, eikä todellisten ongelmien kohtaamiselle.
Ero tulee yllätyksenä, no eiköhän ne merkit ole ollut ilmassa, mutta niitä ei ole haluttu nähdä.
Monesti se, joka ei halua eroa, keksii aina pettämisen, koska ei voi mennä pohtimaan sitä, mikä suhteessa mennyt pieleen.
Pääasia että mies on ottanut asian esille ja toiminut. Toista on ne, jotka pitävät sivusuhteita vuosi tolkullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, juhlissa on tavannut tämän naisen ja tullut jokin herätys. Hyvää on se, että tuntuu olevan rehellinen. Eli ei aio pitää kahta kumppania samaan aikaan.
Niin, tämä.
Hattua nostan miehellesi siitä että selvästi välittää aidosti sinusta ihmisenä ja pitkäaikaisena kumppanina, ettei halua satuttaa sua ja aloittaa sivusuhdetta.Voihan olla ettei hän ole pettänyt, mutta on esimerkiksi ihastunut/rakastunut ja tämä joku toinen nainen on avannut hänen silmänsä. Yleensä ihminen tarvitsee jonkin kimmokkeen tehdäkseen isoja ratkaisuja. Tässä yhteydessä tää nainen on ilmeisesti ollut se kimmoke.
On varmasti todella suuri järkytys. Voimia ap sinulle. Tämä on sitä elämän arvaamattomuutta . Miehesi voi tehdä suuren virheen, mutta en usko että voit häntä nyt estää. Muista että avioerossa on 6kk harkinta-aika. Käytä sinäkin se aika hyvin. Kokeile, deittaile. Kaipaatko vielä miestäsi? Ottakaa harkinta-aika sinä mitä se on. Miehesi voi tulla toisiin ajatuksiin, mutta nyt hänen on saatava mennä.
Kannattaako pettävää miestä ottaa takaisin, vaikka tulisi "toisiin ajatuksiin"?
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka kummastelevat miksi on tärkeää tietää onko pettänyt vai ei. Mulla on parikin kertaa käynyt niin, että suhde päättynyt epäselvissä merkeissä ja mulla vaikutti tosi paljon eteenpäin pääsemiseen se etten tiennyt totuutta asioista. Se jää kalvamaan.
Ei jää kun nostaa sen katseen peiliin. Itsensä kohtaaminen on ainoa tapa selvitä erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
"Hyvin yleistä on, että pettämiseen päädytään, kun omassa parisuhteessa ei toimi joko kommunikaatio tai seksi."
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvästi toinen nainen. Päästä miehesi menemään ilman draamailua. Miehesi on rakastunut tähän naiseen ja haluaa jatkaa elämäänsä hänen kanssaan. Hänelläkin on oikeus olla onnellinen.
Anna kun minä kirjoitan uudelleen.
"Päästä miehesi menemään. Hän on itsekäs itseäänsä ajatteleva sika, joka ei pitkän suhteen jälkeen kanssasi ajatellut lainkaan sinun tunteitasi tai hyvinvointiasi. Tuollaiset ihmiset eivät tule koskaan muuttumaan ja he tulevat aina ajattelemaan omia halujaan ja hyvinvointiaan ennen sinua. Sinä et menetä yhtään mitään päästäessäsi tämän miehen vapaaksi, koska mies ei ole mitään muuta kuin itsekäs pettäjä joka ajattelee itseäänsä. Todennäköisesti pettää myös uudessa suhteessa."
Vierailija kirjoitti:
Monesti se, joka ei halua eroa, keksii aina pettämisen, koska ei voi mennä pohtimaan sitä, mikä suhteessa mennyt pieleen.
Pääasia että mies on ottanut asian esille ja toiminut. Toista on ne, jotka pitävät sivusuhteita vuosi tolkullakin.
Myös ap:n miehellä voi olla jo pitkä suhde takana, mutta nyt on tullut jokin kulminaatiopiste. Lue aloitus, niin tiedät miksi pettämistä on tässä tapauksessa syytä epäillä. Tämän lisäksi se on vielä äärimmäisen yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
"Hyvin yleistä on, että pettämiseen päädytään, kun omassa parisuhteessa ei toimi joko kommunikaatio tai seksi."
"Hyvin yleistä on, että pettämiseen päädytään, kun suhteessa on yksi osapuoli joka on itsekäs narsisti, joka ajattelee vain itseäänsä ja omia tunteitaan ja halujaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuuksia voi olla useampia. Toiselle riittä se että voi etsiä syyllisen ja tietää oman totuutensa siitä. Joku toinen taas haluaa etsiä niitä syitä miksi parisuhde epäonnistui, miksi toinen ylipäätään lähti etsimään muita tai halusi pois suhteesta.
Tietenkään asiat ei ole mustavalkoisia. Mutta jos eroa käsitellessä ei kunnolla edes tiedä mitä käsittelee, niin se on ainakin minulla ollut tosi hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
"Hyvin yleistä on, että pettämiseen päädytään, kun suhteessa on yksi osapuoli joka on itsekäs narsisti, joka ajattelee vain itseäänsä ja omia tunteitaan ja halujaan"
Miksi parisuhteeseen edes päädyttäisi elle ajattele omia tunteitaan ja halujaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, juhlissa on tavannut tämän naisen ja tullut jokin herätys. Hyvää on se, että tuntuu olevan rehellinen. Eli ei aio pitää kahta kumppania samaan aikaan.
Niin, tämä.
Hattua nostan miehellesi siitä että selvästi välittää aidosti sinusta ihmisenä ja pitkäaikaisena kumppanina, ettei halua satuttaa sua ja aloittaa sivusuhdetta.Voihan olla ettei hän ole pettänyt, mutta on esimerkiksi ihastunut/rakastunut ja tämä joku toinen nainen on avannut hänen silmänsä. Yleensä ihminen tarvitsee jonkin kimmokkeen tehdäkseen isoja ratkaisuja. Tässä yhteydessä tää nainen on ilmeisesti ollut se kimmoke.
On varmasti todella suuri järkytys. Voimia ap sinulle. Tämä on sitä elämän arvaamattomuutta . Miehesi voi tehdä suuren virheen, mutta en usko että voit häntä nyt estää. Muista että avioerossa on 6kk harkinta-aika. Käytä sinäkin se aika hyvin. Kokeile, deittaile. Kaipaatko vielä miestäsi? Ottakaa harkinta-aika sinä mitä se on. Miehesi voi tulla toisiin ajatuksiin, mutta nyt hänen on saatava mennä.
Kannattaako pettävää miestä ottaa takaisin, vaikka tulisi "toisiin ajatuksiin"?
EI MISSÄÄN NIMESSÄ. Älä ikinä ota pettävää miestä takaisin.
Pettävä mies on jo osoittanut sinulle, ettei välitä sinun hyvinvoinnista ja tunteistasi. Pettävä mies todennäköisesti siis pettää uudelleen jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
Miksi parisuhteeseen edes päädyttäisi elle ajattele omia tunteitaan ja halujaan?
Parisuhde tarkoittaa, että siinä on kaksi ihmistä joiden kummankin tunteet ja halut tulisi ottaa huomioon. Ei pelkästään omia haluja ja tunteita.
Narsistien on tätä vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään asiat ei ole mustavalkoisia. Mutta jos eroa käsitellessä ei kunnolla edes tiedä mitä käsittelee, niin se on ainakin minulla ollut tosi hankalaa.
Toisen ihmisen kannalta edes sen puolison et kuitenkaan voi käsitellä asiaa. Vain sitä kautta voit käsitellä asiaa olisinko itse voinut tehdä jotakin toisin. Valita sen puolisoni paremmin, hoitaa parisuhdetta paremmin, otinko itse puolisoa riittävästi huomioon jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ap:n miehellä voi olla jo pitkä suhde takana, mutta nyt on tullut jokin kulminaatiopiste. Lue aloitus, niin tiedät miksi pettämistä on tässä tapauksessa syytä epäillä. Tämän lisäksi se on vielä äärimmäisen yleistä.
Niin entä sitten? Kaikki ongelmat ratkeaa sillä, että mies myöntää että on pettänyt? Pettämiseen takertuminen on pelkuruutta. Ja varsinkin sen yleisyyteen vetoaminen on lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
Parisuhde tarkoittaa, että siinä on kaksi ihmistä joiden kummankin tunteet ja halut tulisi ottaa huomioon. Ei pelkästään omia haluja ja tunteita.
No, niin tulihan se narsismi sieltä.🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein petetylle on.
Onko se narsistin syytä että sinä otat puolisoksi narsistin ja haluat hänen rakastavan itseäsi? Minun mielestäni ei. Miksi edes haluaisit jatkaa suhdetta narsistin kanssa riippumatta siitä onko hän pettänyt vai ei?