Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
541/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tuota iältäkäsin tietee!

Kun ei edes tiedä, onko elossa.

Vierailija
542/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään joulun tunnelmasta, jos sitä ei pilata stressaamalla ja riitelemällä. Olen muutenkin syksy- ja talvi-ihminen ja joulukuussa vietän myös syntymäivää.

Jouluaattona perhe yleensä kokoontuu vanhemmilleni, siellä syömme, seurustelemme ja vaihdamme lahjat.

Kun pääsen kotiin, vaihdan jotkut mukavat vaatteet, otan vähän hehkuviiniä tai kuohuviiniä ja ehkä hieman suklaata. Ostan vain yhden konvehtirasian ja pari joulutorttua, jotta herkuttelu ei mene överiksi.

Koristeeksi riittää pieni pöytäkuusi, hyasintti ja kynttilät. Joulukuusi oli lapsuuden jouluissa tärkeä, mutta omaan kotiin en ole oikeaa kuusta koskaan hankkinut.

Tänä vuonna aion hommata lahjat hyvissä ajoin, jotta ei tule kiire. Pyhien yhteyteen on tarkoitus ottaa muutama lomapäivä, jolloin voin rentoutua, lueskella ja ulkoilla.

Toivottavasti tulee valkoinen joulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin vuokrakämpässä kuten edellisetkin joulut.

Vierailija
544/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tuota iältäkäsin tietee!

Ainakin minä tiedän, että tänä vuonna jouluaatosta tulee kammottava. Viime vuonna olin vapaalla eli tänä vuonna töissä.

Vierailija
545/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sitten kun joulun jälkeen kun tiedän miten se meni.

Vierailija
546/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen kotona koko pidennetyn viikonlopun. Annoin vähän aikaa sitten kaikki joulukoristeet pois, joten en enää vietä joulua mitenkään. Yritän muutenkin vältellä koko aihetta mahdollisimman paljon.

Vierailija
547/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa vielä 

Varmaan  kotimaassa olen 

Vierailija
548/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään aattoviikolla äitiyslomalle. Esikoista odotan. Joulusta tulee varmasti ihana 🙂 Olen loman tarpeessa ja odotan rauhallista tunnelmaa, vauvanvaatteiden ja tarvikkeiden hypistelyä sekä sairaalakassin pakkaamista.

Vierailija
549/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule, kiveshiki, kultainen!

Vierailija
550/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan työvuoro merkitty joulun- ja uudenvuodenpyhiksi.

Vierailija
551/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin vietän , kuten aina.

552/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme puolisoni ja minun perheeni (sisarukset lapsineen, vanhempamme) kanssa eri päivinä joulua, sillä jouluhan kestää monta päivää, ei vain aattoa. Vuorottelemme, kumman kotikaupungissa olemme aattona. Tunnelma on tärkeintä, ja kokoontumispaikka vaihtelee sen mukaan kenellä on intoa järjestää. Järjestelyjen standardit ovat joulu- ja muu herkkuruoka ja joulukuusi. Ruuat voivat olla joko kaupasta valmiiksi ostettuja tai itsetehtyjä, kuusi voi olla ennestään kellarista löytyvä muovinen tai aito. Joulun järjestämisestä ei saa tulla stressiä, ja siksi järjestäjät yleensä ovatkin niin sanottuja jouluhulluja kuten minä :D Lahjat eivät ole tärkeitä, paitsi lapsille, mutta yleensä niitä kuitenkin jaetaan. Rehellisesti voi sanoa jos ei ole rahaa tai mitä vaan. Jos asuisin yksin, hakeutuisin sukulaisten tai kavereiden seuraan: Jouluna sopu sijaa antaa <3

Vierailija
553/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kinkku laitetaan ja kuusikin haetaan ja koristellaan.

Muutenkin vähän parempaa ruokaa ja herkkuja. Pihalle lyhdyt ja jouluvalot sekä roihut.

Sisällä kynttilöitä ja joululaulut levyltä.

Vierailija
554/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä tiedä kukaan, vaikka istutaan jossakin poteroissa tai muissa suojissa.

Vierailija
555/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samanlainen kuin kaikki muutkin päivät vuodessa. Köyhää. Vain sillä lisällä että ahdistaa enemmän.

Pelkään että lapsista tuntuu että he jäävät paitsi joulusta.  

Joten en ole vielä jaksanut ajatella joulua.  Lapsille pitää yrittää saada ostettua jotain jouluruokaa, edes jotain, jotta hieman joulutunnelmaa, mutta lahjoihin ei ole varaa. ANKEA joulu tulossa taas. 

Yritän jaksaa edelleen elää. Joululahjani lapsille. Kuullostaa hurjalta , mutta näin se vaan on.

Missään ei ole mitään järkeä tässä maassa. On niin vaikea olla yh, tai muu köyhä tässä maassa. 

T. Työssäkäyvä yh äiti

Vierailija
556/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tuodaan aikuiset lapsemme, heidän puolisonsa ja lapsenlapsemme Suomen Lappiin kokemaan oikea talvi ja joulu.

Vierailija
557/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä tiedä kukaan, vaikka istutaan jossakin poteroissa tai muissa suojissa.

Niinpä. Tässä maailmantilanteessa varsin todennäköinen vaihtoehto. Pitkälti Putinin käsissä olevista naruista kiinni, missä sitä tulevana jouluna ollaan. Joko elävänä tai kuolleena.

Vierailija
558/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikeinusko tuohon. Ei putteri ainakaan tänne tuu, sillä on tarpeeksi hommaa Ukrainan suunnalla.

Eivät muutenkaan ole kovin motivoituneita nuo vesnkulaisten   so ti laat    so ti m aan.

Joulu on ihanaa aikaa, tunnelmallista ja rauhaisaa, kiusaajatkin rauhoittuu.

Vierailija
559/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tässä maailmantilanteessa varsin todennäköinen vaihtoehto. Pitkälti Putinin käsissä olevista naruista kiinni, missä sitä tulevana jouluna ollaan. Joko elävänä tai kuolleena.

Luuletko, että putinin rahkeet riittää monen maan kanssa alkaa sotimaan yhtäaikaa, ei tod!

Saadaan ihan rauhassa viettää joulua. Tuo joka epäilee moista niin on varmaan jokin venäjän trollikka taas.

Vierailija
560/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron sitten kun joulun jälkeen kun tiedän miten se meni.

Mutta jos parin kuukauden sisällä syttyy kolmas maailmansota, niin onko täällä joulun jälkeen kukaan mitään mistään kertomassa? Itse näen ja moni muukin näkee, että nyt ollaan samanlaisessa tilanteessa kuin vuonna 1939.

Pessimisti on realisti, se on todettu jo lukemattomat kerrat.