Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
581/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu taas, voi voi ... rahaa menee paljon jouluun, sellaiset 2000 euroa pelkkiin valoihin, koristeisiin, kuuseen, ilotulitukseen yms rekvisiittaan

Ei joulun pitäisi olla pelkkää pintaa.

Vierailija
582/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin yleensä. Perinteiset jouluruoat, aito kuusi, koristeita, lahjat ystäville sekä sukulaisille, jouluelokuvat, joulusauna ja ulko tulet. Joka vuosi samat asiat samalla kaavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sikarutto leviää niin jää possut syömättä! Sähköverkkoon voi tulla ongelmia, kun asutaan tässä tulilinjalla'

Maailmalla tarvitaan ruokaa, kohta enää suomeen riisiä tuoda.

Tulee kohta isoja virtoja ihmisiä Eurooppaan, nälkä, kuivuus, sodat pistää porukat liikkeelle.

Joku kato iskee niin K**ssa ollaan täälläkin, puhdas vesi vielä tällä hetkellä, olkaamme ilosia monista asioista.

Vierailija
584/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmun alla.

Vierailija
585/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
586/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen, kuin ennenkin. Lennetään Miamiin mun kummien luo, ollaan reilu 2 viikkoa. Sisko perheineen tulee sinne. Serkukset tapaa toisensa. Sisko on isossa Mall issa töissä ja saa aivan älyttömästi lahjuksia. Kummallakin on 4 lasta ja tuo meille älyttömät kasat kaikkea heille tarpeetonta. 2 lasta on jo muuttanut pois kotoa ja ovat muuttamassa isosta asunnosta pienempään. Amerikassa ei, ainakaan sielläpäin, myydä kirppiksillä. Kaikki lahjoitetaan. Antaa mielummin minulle heille tarpeettomat. Meille todellakin tulee joulu. Vielä ollaan paluussa jonotuslistalla businessluokkaan, tämä ei luult toteudu

Vierailija
587/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona versio 25000.

En vietä Joulua ollenkaan.

Vierailija
588/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siten että esim. ostaa yhden joululahjan valmiiksi silloin tällöin pitkin vuotta eikä juuri joulun alla. Koristeita kertyy vuosien mittaan ei ole joka joulu pakko ostaa uusia. Eikä jouluruuat niin kalliita ole, itsekin voi tehdä ja leipoa eikä kinkkua ole pakko hankkia. Tunnelmaan pääsee kiertelemällä joulutoreilla ja myyjäisissä, pakko ei ole ostaa mitään, eikä käsittääkseni seurakuntien järjestämät Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ole maksullisia. Mielikuvitusta  kehiin!

Vierailija
589/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee siten miten menee omatekoiset ruuat kuitenkin ja tekokuusi sekä kolme henkilöä joulua viettämässä.

Vierailija
590/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset vieroitettiin lahjarumbasta jo vuosia sitten. Keskustelimme lasten kanssa ja selitimme että turhan tavaran ostamisessa ei ole mitään järkeä ja ehdotimme heille että yksi pieni lahja per lapsi. Seuraavana vuonna he itse sanoivat että ei tarvitse lahjoja tänä vuonna.

Todella hyvät joulut ollut siitä lähtien kun tämä sanottiin kaikille selkeästi että me emme vastaanota lahjoja emmekä niitä anna kenellekään. Äärimmäisen stressivapaata aikaa koko perheelle kun tuo älyttömyys jäi kokonaan pois.

Senkin huomasi että vieraita käy nyt enemmän kun ei ole sitä typerää painetta että mitäs sinne nyt veisi. Yleensä lahjat ovat jotain täysin turhanpäiväisiä maljakoita jotka tosin maksavat paljon mutta niillä ei kukaan tee mitään.

Meillä on jo kaikkea mitä tarvitsemme ja enemmänkin. Siksi tuntuisi oudolta odottaa ja vastaanottaa turhaa tavaraa ihmisiltä nurkkiin pölyyntymään.

Tuliaisiksi voi viedä ruokaa/leivonnaisia tms. niin ei jää krääsää säilytettäväksi.

Vierailija
591/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo 30 vuotta. Yksinäinen eikä varaa mihinkään. Toivottavasti seurakunnasta saa joulutortun. Viime vuonna sai sekä kupin kahvia.

Vierailija
592/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto on sunnutaina ja  joulupäivä maanantaina.

Vierailija
593/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua samalla tavalla kuin aina aiemminkin. Vanhempieni luona, hyvää jouluruokaa ja rentoa yhdessäoloa.

Vierailija
594/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vielä suostunko kutsuun mennä joulunviettoon tyttären perheen luo kolmen tunnin automatkan päähän. Lupasivat noutaa.

Vai möllötänkö liikuntavaivaisena yksin kotona sekamelskan keskellä laiskotellen ja muistelleen menneitä jouluja, jolloin paistettiin isoa kinkkua uunissa tuntikausia. Jouluruokia olivat lisäksi laatikot, rosolli ja omatekoinen piimäjuusto, jälkiruokana luumukiisseli. Noita en kyllä itselleni ala kokkaamaan, rosolli ja ostokinkku riittäisi. Joulukuusikin pitäisi jostain löytää. Olen katsellut yhtä laihaa kuusta tuolla pensaikossa jo melkein vuoden verran siinä mielessä... Sukkia, tumppuja ja pipoja olen neuloskellut. Omistaja niillekin pitäisi löytää.

Joulu yksin vai...?

Vierailija
595/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn aamulla isovanhemmilla jotka ovat vielä elossa, sitten käyn porukoilla ja illaksi tulen kotiin ja olen yksin koko illan. En ole mikään hirveä jouluihminen enkä pahemmin noteeraa joulua, en esim osta lahjoja enkä koristele juurikaan kotiani. Olen ikisinkkulapsetonmies.

M31

Tuollainen olisi minun ihannejoulu. Mutta pitää ottaa aikuiset lapset huomioon ja ainoa elossa oleva vanhempi. Saisin lueskella ja katsoa, mitä ohjelmia haluan. Voisin käydä myös joulukirkossa.

Vierailija
596/605 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuu55 kirjoitti:

Veemäinen. Taas teeskentelyä että olen mielissäni kun miesystäväni lapset, kaksi kpl, perheineen tulevat jouluaterialle joulupäivänä. En ole jouluihminen, olen sitä viettänyt ainoastaan lapsuudessani. Heti kun muutin omaan kotiin, en ole kertaakaan joulua viettänyt. Tämä porukka mihin olen tutustunut, on aivan päinvastainen kuin meikäläinen.

Ehdotin jo että lähden yhden yhdistyksen mukana reissuun muttei saanut oikein kannatusta. Ottaa jo valmiiksi kupoliin.

jos ne ovat miesystäväni perheen perinteitä, eikö voisi ajatella, että sinä menisit heille jouluaterialle?

Vierailija
597/605 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölaskuun voi itse kuluttamalla vaikuttaa, joutavat valot pois jne..minulla on alle 1000e eläke ja sillä

pitää ruokkia itsensä ja 2 kissaa........autoon nyt menee killinkejä mutta sillä pääsee ukkoa katsomaan sairaalaan

Vierailija
598/605 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä, lepään. 

Vierailija
599/605 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouluun tarvitaan niin paljon kaikenlaista krääsää ??? Minulla on vuosia ollut nurkkapöydällä jouluinen

asetelma missä on jouluperhe ja nätti rasia missä on suklaakonvehteja.

Joulu on silti joulu vaikka ei ole tuhlannut rahaa loputtomiin...paistaa pikkuisen torttuja

ja pipareita, sekä pikkuisen pullaa..ei tarvitse joulun jälkeen viskata ruokaa

roskiin, lanttulaatikko ja pieni kinkku riittää jouluruuaksi..

En edes tykkää rosollista yms joulusapuskoista, miksi niitä ostaisin ???

Vierailija
600/605 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin viime joulut. Kotona omassa tahdissa omien menyydein ja koristeiden mukaan eikä kylässä.