Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
561/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aina, joulu kulunee keittiössä. Lapset ja lapsenlapset tulee. Auttaisivat varmasti, mutta pienissä tiloissa ei tuu mitään, jos on useempi kokki. Joten työntäyteinen joulu taasen... Haaveilen jostain hotellijoulusta, jossa pääsis itse valmiiseen pöytään ja ennättäisi vaikka itsekin vähän tunnelmoida.

Vierailija
562/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinase on peloite millä hallitaan. Jos naton konetta ammuttu, niin eipä tässä ole takuita mistään, mitä tulossa. Kuka tekee mitäkin, natoon kuulutaan nyt mekin. Nurkkaan ahdistettu on aina vaarallinen.

Ei mikään ole lintukoto Suomi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä tiedä kukaan, vaikka istutaan jossakin poteroissa tai muissa suojissa.

Niinpä. Tässä maailmantilanteessa varsin todennäköinen vaihtoehto. Pitkälti Putinin käsissä olevista naruista kiinni, missä sitä tulevana jouluna ollaan. Joko elävänä tai kuolleena.

Luuletko, että putinin rahkeet riittää monen maan kanssa alkaa sotimaan yhtäaikaa, ei tod!

Saadaan ihan rauhassa viettää joulua. Tuo joka epäilee moista niin on varmaan jokin venäjän trollikka taas.

Ei Putinin tartte muuta kuin laittaa ydinaseet puhumaan, jos ei saa tahtoaan läpi tuon Ukrainan suhteen. Siellä on jo Pohjois-Koreankin kanssa neuvoteltu seuraavista siirroista.

Kyllä nyt kannattaa ottaa kaikki vaaleanpunaiset lasit ja laput pois silmiltä ja lopettaa hokemasta Venäjän trolleista aina kun kuulee tai lukee jotain, mikä ei itseä satu miellyttämään. Kun niitä Venäjän trolleja nähdään nyt sielläkin, missä niitä ei ole.

Niin mukavaa kuin maailman rauhan säilyminen olisikin, niin valitettavasti se ei ole tässä kohtaa ollenkaan varmaa. Sotahullut kun ovat tosi hulluja, ei heistä ole mitään takeita, mitä seuraavaksi saavat päähänsä. Toivotaan nyt parasta mahdollista ja varaudutaan pahimpaan mahdolliseen.

Vierailija
564/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä tiedä kukaan, vaikka istutaan jossakin poteroissa tai muissa suojissa.

Niinpä. Tässä maailmantilanteessa varsin todennäköinen vaihtoehto. Pitkälti Putinin käsissä olevista naruista kiinni, missä sitä tulevana jouluna ollaan. Joko elävänä tai kuolleena.

Luuletko, että putinin rahkeet riittää monen maan kanssa alkaa sotimaan yhtäaikaa, ei tod!

Saadaan ihan rauhassa viettää joulua. Tuo joka epäilee moista niin on varmaan jokin venäjän trollikka taas.

Ei Putinin tartte muuta kuin laittaa ydinaseet puhumaan, jos ei saa tahtoaan läpi tuon Ukrainan suhteen. Siellä on jo Pohjois-Koreankin kanssa neuvoteltu seuraavista siirroista.

Kyllä nyt kannattaa ottaa kaikki vaaleanpunaiset lasit ja laput pois silmiltä ja lopettaa hokemasta Venäjän trolleista aina kun kuulee tai lukee jotain, mikä ei itseä satu miellyttämään. Kun niitä Venäjän trolleja nähdään nyt sielläkin, missä niitä ei ole.

Niin mukavaa kuin maailman rauhan säilyminen olisikin, niin valitettavasti se ei ole tässä kohtaa ollenkaan varmaa. Sotahullut kun ovat tosi hulluja, ei heistä ole mitään takeita, mitä seuraavaksi saavat päähänsä. Toivotaan nyt parasta mahdollista ja varaudutaan pahimpaan mahdolliseen.

putllll,eri onkin raukkis, ei pysty myöntämään tappiotaan!  Ei kyllä muuten ppppärjäiskäänn , kuin noilla ulkopuolisilla apujoukoilla ja yyyyyyyydinaaaaaaaaaseilllllllllaaaaaa.

Vierailija
565/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäinen. Taas teeskentelyä että olen mielissäni kun miesystäväni lapset, kaksi kpl, perheineen tulevat jouluaterialle joulupäivänä. En ole jouluihminen, olen sitä viettänyt ainoastaan lapsuudessani. Heti kun muutin omaan kotiin, en ole kertaakaan joulua viettänyt. Tämä porukka mihin olen tutustunut, on aivan päinvastainen kuin meikäläinen.

Ehdotin jo että lähden yhden yhdistyksen mukana reissuun muttei saanut oikein kannatusta. Ottaa jo valmiiksi kupoliin.

Vierailija
566/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuu55 kirjoitti:

Veemäinen. Taas teeskentelyä että olen mielissäni kun miesystäväni lapset, kaksi kpl, perheineen tulevat jouluaterialle joulupäivänä. En ole jouluihminen, olen sitä viettänyt ainoastaan lapsuudessani. Heti kun muutin omaan kotiin, en ole kertaakaan joulua viettänyt. Tämä porukka mihin olen tutustunut, on aivan päinvastainen kuin meikäläinen.

Ehdotin jo että lähden yhden yhdistyksen mukana reissuun muttei saanut oikein kannatusta. Ottaa jo valmiiksi kupoliin.

Oletko aikuinen ihminen? Tee niinkuin haluat, äläkä ulise täällä ja valita muiden perinteistä. Ihme uikuttaja 🙄

Vierailija
567/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joulu kuten aina.

Viimejouluna meni lasten joululahjoihin yli 1000 euroa, kun ostettiin uusi Play Station mm.

Lapset tietävät että tänä jouluna ollaan köyhempiä eli lapsi saa max 300 eurolla lahjoja per lapsi.

Itse ostan itselleni uuden IPhone +

Teen itse kaikki ruoat ja meillä on tiettyjä suosikki juttuja joita on pakko olla vuodesta toiseen.

Myös perinteenä on kaunis, puhdas koti ja antiikkiastiat ja hopeat kattauksineen.

Vierailija
568/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule, kiveshiki, kultainen! Eläköön joulusauna, heti aattoaamusta, eläköön!

Vierailija
569/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli juomat suli perhe sano puli puli

Vierailija
570/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen, kuten ennenkin.

Vierailija
571/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiminen jouluni tässä talossa. Olemme eronneet, todennäkösesti pääsen muuttamaan keväällä.

572/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna duunissa. Sopii ihan mainiosti.

Vierailija
573/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että minulla olisi ammatti, jossa saisi olla jouluna töissä. Olen lapseton sinkku, ja ystävät ovat perheellisiä, viettävät joulun perheensä kanssa, se on ihan ymmärrettävää. Menen vanhempieni luokse, molemmat ovat 80-vuotiaita. Syödään jouluruokaa, käyn lenkillä, koitan lueskella. Mutta kovin tylsältä ja pitkältä joulu aina tuntuu. Äitini on aina ollut jouluna pahalla tuulella, muistan sen jo ihan lapsuudesta. Hän aina siivoaa ja leipoo aivan valtavasti. Leipoo esim. piparkakkuja niin paljon pakastimeen, että niitä syödään vielä seuraavana juhannuksena. Olen usein miettinyt joulun viettoa ulkomailla, mutta en viitsisi matkustaa yksin. Vanhempani eivät halua matkustaa mihinkään.

Vierailija
574/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu taas, voi voi ... rahaa menee paljon jouluun, sellaiset 2000 euroa pelkkiin valoihin, koristeisiin, kuuseen, ilotulitukseen yms rekvisiittaan

Voi taivas!

Vierailija
575/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. jouluruokia syödään, muuten tuskin joulua sen kummemmin vietetään. Viime jouluksikaan ei tullut laitettua yhtään koristetta. Joulua ei kuitenkaan vielä mietitä piiiiiiiitkään aikaan! Nyt aloitetaan Halloweenin tunnelmointi ja sitä kestää hyvät tovit.

Vierailija
576/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun aika pitäisi olla mielestäni minimalistisempi. Ei käytetä varoja tarpeettomiin tavaroihin. Lapselle ostetaan ehkä vain yksi lahja. Aikuinen ei tarvitse mitään. Syödään ehkä vähän "paremmin" kuin tavallisena arkipäivänä. Mutta kaikki menee monella kuitenkin lopulta överiksi. Ihmiset eivät kertakaikkiaan pysty järkevään ja maapalloa säästävään ajatteluun.

Joulua vietetään kerran vuodessa. Minimalismia voi halutessaan viettää koko muun ajan. Tässä maassa  monilla on luultavasti elämä hyvinkin minimalistista ilman, että he olisivat valinneet niukan elämäntavan omasta tahdostaan.

Vierailija
577/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika samanlainen kuin kaikki muutkin päivät vuodessa. Köyhää. Vain sillä lisällä että ahdistaa enemmän.

Pelkään että lapsista tuntuu että he jäävät paitsi joulusta.  

Joten en ole vielä jaksanut ajatella joulua.  Lapsille pitää yrittää saada ostettua jotain jouluruokaa, edes jotain, jotta hieman joulutunnelmaa, mutta lahjoihin ei ole varaa. ANKEA joulu tulossa taas. 

Yritän jaksaa edelleen elää. Joululahjani lapsille. Kuullostaa hurjalta , mutta näin se vaan on.

Missään ei ole mitään järkeä tässä maassa. On niin vaikea olla yh, tai muu köyhä tässä maassa. 

T. Työssäkäyvä yh äiti

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Toivottavasti elämänne helpottuu ajan myötä. Olen ollut pikkasen ahdistunut viime aikoina, kun puhutaan niin paljon alkavasta lamasta. Voimia ja jaksamista sinulle!

Vierailija
578/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana joulu kuten aina.

Viimejouluna meni lasten joululahjoihin yli 1000 euroa, kun ostettiin uusi Play Station mm.

Lapset tietävät että tänä jouluna ollaan köyhempiä eli lapsi saa max 300 eurolla lahjoja per lapsi.

Itse ostan itselleni uuden IPhone +

Teen itse kaikki ruoat ja meillä on tiettyjä suosikki juttuja joita on pakko olla vuodesta toiseen.

Myös perinteenä on kaunis, puhdas koti ja antiikkiastiat ja hopeat kattauksineen.

Idyllistä. Varmaankin mukavaa ja viihtyisää.

Vierailija
579/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka joulu eron jälkeen, lähen varmaan ulkomaille ettei tarvi yksin olla.

Olen ollut useimmat jouluni yksin, toivottavasti myös seuraavan - ei mitään ongelmaa. Nautin!

Vierailija
580/605 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun aika pitäisi olla mielestäni minimalistisempi. Ei käytetä varoja tarpeettomiin tavaroihin. Lapselle ostetaan ehkä vain yksi lahja. Aikuinen ei tarvitse mitään. Syödään ehkä vähän "paremmin" kuin tavallisena arkipäivänä. Mutta kaikki menee monella kuitenkin lopulta överiksi. Ihmiset eivät kertakaikkiaan pysty järkevään ja maapalloa säästävään ajatteluun.

Joulua vietetään kerran vuodessa. Minimalismia voi halutessaan viettää koko muun ajan. Tässä maassa  monilla on luultavasti elämä hyvinkin minimalistista ilman, että he olisivat valinneet niukan elämäntavan omasta tahdostaan.

Minimalismi on taidesuuntaus, ei mikään elämänasenne.