Millainen on joulusi tänä vuonna?
Kommentit (605)
Mun tulevan joulun päätin viime joulun tienoilla, että se tulee olemaan jotakuinkin seuraavanlainen. Ostan kaljaa pari koppaa ja tilaan jostakin kebabraflasta ruokaa kotiin. Perinteinen joulu ei ole minua varten. Muutenkin olen saattanut syödä itsetekemää pitsaa tai vaikka makaronilaatikkoa jouluisin, koska en pidä perinteisistä jouluherkuista. Toki tilanne voisi olla hieman eri jos minulla olisi lapsia ja ainakin jotakin lahjoja tulisi silloin hankittua.
Nyt toivon, että menemme sisarelle jouluaatoksi. Viime vuonna olivat kaikki meillä ja 800€ meni yhden illan tarjottaviin. Voisi olla nyt toisten vuoro
Joulu on aina samanlainen. Joka vuosi. En erityisemmin pidä joulusta. Enkä oikein mistään juhlapyhistä.
Joulu taas, voi voi ... rahaa menee paljon jouluun, sellaiset 2000 euroa pelkkiin valoihin, koristeisiin, kuuseen, ilotulitukseen yms rekvisiittaan
Ero tuli tänään, niin varmaan aika karu joulu. Mutta kuusi hankitaan ja ehkä joulupukki käymään. Laatikoita ja lahjoja lapsen kanssa. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tulevan joulun päätin viime joulun tienoilla, että se tulee olemaan jotakuinkin seuraavanlainen. Ostan kaljaa pari koppaa ja tilaan jostakin kebabraflasta ruokaa kotiin. Perinteinen joulu ei ole minua varten. Muutenkin olen saattanut syödä itsetekemää pitsaa tai vaikka makaronilaatikkoa jouluisin, koska en pidä perinteisistä jouluherkuista. Toki tilanne voisi olla hieman eri jos minulla olisi lapsia ja ainakin jotakin lahjoja tulisi silloin hankittua.
Sama minulla eli perinteiset pöperöt ei maistu. Pizzaa haen ja ostan jäätävän määrän karkkia. Katson tvtä ja lepään. Kyläilemässä käyn yhtenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ero tuli tänään, niin varmaan aika karu joulu. Mutta kuusi hankitaan ja ehkä joulupukki käymään. Laatikoita ja lahjoja lapsen kanssa. Kyllä se siitä.
Ensimmäinen on aina vaikein.
Kannattaa panostaa tavalliseen tapaan, kuten suunnitteletkin.
Jaksamista!
Otamme koko suku lasillisen viiniä jouluaterialla. Muuten emme juo koko vuonna, mutta jouluna sitten koittaa koko vuoden odotettu hetki kun aikuisten viinilasit kannetaan pöytään ja koko vuoden kärvistelllyt suku saa lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluna.🍷
Hyvää joulua kaikille.
En kuulu kirkkoon joten kapitalistien riemujuhla on jäänyt viettämättä yli parikymmentä vuotta.
No, katotaan nyt, ollaanko tässä enää joulua näkemässä. On vähän noiden sotaherrojen käsissä asiat.
Joulun aika pitäisi olla mielestäni minimalistisempi. Ei käytetä varoja tarpeettomiin tavaroihin. Lapselle ostetaan ehkä vain yksi lahja. Aikuinen ei tarvitse mitään. Syödään ehkä vähän "paremmin" kuin tavallisena arkipäivänä. Mutta kaikki menee monella kuitenkin lopulta överiksi. Ihmiset eivät kertakaikkiaan pysty järkevään ja maapalloa säästävään ajatteluun.
Otan talviloman joulun yhteyteen, että saan kunnolla chillata ja nauttia. Lapsi perheineen tulee varmaan silloin käymään, mutta aaton ja pyhät vietän yksin. Laitan hyvää ruokaa, juon vinkkua ja glögiä, katselen telkkaria ja syön suklaata. Koristelen aina kodin, ostan joulukukkia ja kynttilöitä, sekä uuden oloasun. Joulu on ihanan tunbelmallista aikaa, siitä pitää ottaa kaikki irti 🎄🎁
Vierailija kirjoitti:
Yksin olen.
Ei eroa muista päivistä juuri mitenkään.
Itse vietin aikoinaan toistakymmentä joulua yksin, Joskus tein ylitöitä, ainahan yksinelävällä duunarillakin on menoja, kuten talvivaatteiden ostoa, tai tarvii jonkun kodinkoneen.
Ei se yksinolo tuntunut pahalta, kun tiesi sen olevan tulossa. Hankki itselleen mieluista jouluruokaa, jotain mielenkiintoista luettavaa, rentoutui.
Leskeksi jäätyäni samanlainen kuin kaikki muutkin päivät vuodessa - yksin kotona.