Millainen on joulusi tänä vuonna?
Kommentit (605)
N61 kirjoitti:
Voi, miten lapsellinen ehkä olen, mutta tykkään joululahjoista. Vaikka sukat, suklaata tms. Ei tarvitse olla kallista, mutta lapsenomainen jännitys on aina jouluna.
Äh, älä turhaan kanna huolta tuollaisesta asiasta. Jokainen saa olla just sellainen kun haluaa. Jos joku pitää tuota asiaa lapsellisena, niin ihan sama. Mä tykkään myös joululahjoista, eikä niiden todellakaan tarvitse olla mitään suurta. Jonain vuonna sain itse neulotut villasukat ja ne oli aivan ihanat. Taitaa vieläkin olla jossain tallessa.
Äidin luo mennään maalle. Perinteinen joulupöytä laatikkoineen ja kinkkuineen ja lisäksi tarjolla on hirveä määrä kaloja. Pihasauna lämpiää ja saadaan saunoa pitkän kaavan mukaan. Yhdessäolo on tärkeintä.
Tänä vuonna pääsen taas osallistumaan ruokien valmisteluun, viime vuonna olin sairaalassa ja kotiuduin vasta aattona. Taatelikakkua ainakin pitää leipoa ja ruokapöytään teen Waldorfin salaatin ja perinteisesti jälkiruoka on minun vastuullani.
Lisäys edelliseen: ei vaiskaan,
kaksi miestä ja minä on villi veikkaus.
Iäkkäiden vanhempien riitelyä kuunnellessa, jos vaan heissä vielä jouluna henki pihisee.
Toivottavasti terve. Viime joulu meni pilalle erilaisten vaivojen kanssa ja yksin. Yleensä ollaan perheen kanssa vietetty porukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys edelliseen: ei vaiskaan,
kaksi miestä ja minä on villi veikkaus.
Kuulostaa ihanalta!!!
Joulu tulloo ja joulu männöö niin se on vuan.
Lisääntyvään kurjuuteen valmistautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰
Mistä tiedät, että mökkiseudulla on jouluna jo niin paljon lunta, että voi pulkilla laskea mäkeä?
Onko sulla jokin kristallipallo, josta voit katsoa asian?
Aivan ihana unelma joulusta ja sinä kateellisena morkkaat toisen suunnitelmia. Häivy kristallipalloinesisi. Miten voi olla noin negatiivinen ihminen? Tosin kirkossa emme käy, mutta kaikki muut ihan samaa ihanaa!
Toivottavasti ihana. Minä, vanhemmat ja veli perheineen. Toivottavasti ollaan kaikki terveitä, kaikki muu ihana on takuuvarmaa. Kaksi pientä tekee koko touhusta jouluisan.
Mistä pirusta minä sen tässä vaiheessa vuotta tietäisin?
Vain ihmiset joilla ei ole oikeaa elämää vaan hirmuinen kontrollisfriikkeys suunnittelevat joulunviettoaan tähän aikaan alkusyksystä
Yök, tässä nyt vielä mitään jouluja mietitä!
Mistä sen voi vielä tietää, millainen on joulu tänä vuonna, kun ei sitä ole ollutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰
Mistä tiedät, että mökkiseudulla on jouluna jo niin paljon lunta, että voi pulkilla laskea mäkeä?
Onko sulla jokin kristallipallo, josta voit katsoa asian?
Aivan ihana unelma joulusta ja sinä kateellisena morkkaat toisen suunnitelmia. Häivy kristallipalloinesisi. Miten voi olla noin negatiivinen ihminen? Tosin kirkossa emme käy, mutta kaikki muut ihan samaa ihanaa!
Jopa oli ylireagointia tavalliseen kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn aamulla isovanhemmilla jotka ovat vielä elossa, sitten käyn porukoilla ja illaksi tulen kotiin ja olen yksin koko illan. En ole mikään hirveä jouluihminen enkä pahemmin noteeraa joulua, en esim osta lahjoja enkä koristele juurikaan kotiani. Olen ikisinkkulapsetonmies.
M31
Pahempi niillä isovanhemmilla olisikin käydä, jos eivät olisi enää elossa.
Lämpimät onnittelut! Kun lapsia on, niin joulutkin ovat aivan erilaisia. Ihanaa jännitystä! On ollut ihanaa kun lapset olivat pieniä, kun käveltiin metsässä ja etsittiin lumesta tontun jälkiä ja sitä lapsen riemua ja innostusta, kun niitä "löydettiin" 🤗Aivan ihanaa on ollut, kun esimerkiksi pikkujoulutontut ovat tuoneet paketteja parvekkeelle kun ollaan kirjoitettu ja jätetty pukille kirjeen lahjatoiveista. Sitä riemua ja innostusta, kun kirje on hävinnyt ja on tullut pikkupaketit tilalle! Nauttikaa ja antakaa mielikuvituksen viedä. Lapsille ihanaa aikaa ja muistoja. Jäänyt perinteeksi, kun itse lapsena muistan saunatontun ja joulun odotuksen taian ym, kun vanhempani olivat samanlaisia kun itse olin pieni.
Vierailija kirjoitti:
meille syntyy esikoinen lähikuukausina joten tämä joulu tulee olemaan astetta spesiaalimpi ja ihanampi kuin edelliset <3
Ennen ryypättiin armottomasti monta päivää koko rahan edestä tosin oli kystä kyllä myös ja sikaa
Enpä halua muiden kans joulua viettää kuin oman perheen. Ei mitään sukujoulua koskaan.
Tapanina voi vierailla mummeilla ym.
Luultavasti kokoonnutaan lapsuudenperheen kanssa johonkin, toivon ettei pitkän matkan päähän omasta kodista, koska jos vähänkin kauemmin yhdessä ollaan niin joku riita saadaan kyllä aikaiseksi. Kotona taannutaan vai miten se oli. Eli max yksi yö reissussa, jos sitäkään.
Muuten menee oletettavasti mukavasti. Omat lapset pyörivät jo mukana ja se tekee joulupuuhista erityisiä. Onneksi sukulaiset lahjovat vielä sen verran paljon lapsia, että itsellä ei tarvitse montaa pakettia ostaa, kun rahatilanne on huono.
Saunotaan, pukeudutaan vähän paremmin mutta mukavasti, syödään ja leikitetään lapsilla joululeikkejä ja lauluja. Joulupukki oletettavasti käy ja ilta päättyy herkutteluun ja lasten touhujen katseluun.