T e-palveluissa on tällä hetkellä 15 829 työpaikkaa. Nämä siis 8 h päivässä ja yli 12 kk kestäviä työpaikkoja. Miksi hakijoita ei löydy?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko palkka on näissä töissä? Ei kukaan halua siivoojaksi,puhelinmyyjäksi,kaupan kassalle yms koska niissä töissä palkka on surkea.
Jos matalapalkkaisten töiden palkat nousisivat reilusti enemmän kuin muiden alojen palkat niin aivan varmasti työntekijöitä löytyy niihin hommiin.
Menisin heti siivoojaksi(joka on rankkaa ja vastuullista työtä) jos siitä työstä maksettaisiin vaikka 3500e/kk palkkaa.
M32Ihmisellä on kyllä vinksahtanut maailman kuva. Eihän työstä, jota voi tehdä täysin ilman koulutusta missään voida maksaa 3500 e/kk joka on reippaasti enemmän kuin suomalaisten mediaanipalkka.
Sinä et tajunnut viestin pointtia ja se oli se että mitä järkeä on tehdä pienipalkkaista työtä? Eläkettä siitä ei kerry juurikaan ja suomessa jokainen saa sen takuueläkkeen vähintään.
Suomessa on vinksahtanut maailmankuva(joka on yhdyssana) koska täällä palkkaa pitäisi maksaa koulutustason mukaan.
Työttömänä en saisi mitään tukia paitsi ensin ansiosidonnaisen ja nyt pienituloisena tienaan kuitenkin bruttona 2300 euroa. Puoliso tienaa jonkin verran enemmän. Jos olisin työtön meidän talouden käytettävissä olisi huomattavasti vähemmän rahaa kuukausittain. Kahden aikuisen kohdalla pienemmässä kaupungissa elelee aivan mukavasti näilläkin tuloilla. Joku takuueläke yli kahden vuosikymmenen kuluttua ei motivoi makaamaan kotona. Elämän laatu työssäkäyvänä on parempi koska varaa kuitenkin matkustella yms. Työttömänä huokailisi vain kotisohvalla.
- eriTäytyy muistaa se että noin puolet kotitalouksista on yhdenhengenkotitalouksia. Jos asut yksin niin saisit enemmän tukia esimerkiksi asumistukea saisit.
Alle 3000e/kk bruttopalkan työtä jos teet koko työelämäsi ajan niin eläkkeesi tulee olemaan noin 800-1000 euroa kuukaudessa jonka kaikki saa myös makoilemalla kotona.
Velaton omistusasunto joten ei tulisi asumistukea vaikka asuisin yksin eikä siihen olisi kyllä tarvettakaan. Vastike kun parisen sataa euroa. Omalla kohdallani toki olen vasta viime vuosina siirtynyt hyvätuloisesta tehdastyöstä (vuosiansio yli 50 000 euroa) nykyiseen. Minä viiltäisin ennen ranteeni auki kun jäisin kotiin eläkeikään asti. Olin välillä puolisen vuotta työttömänä ja ylivoimaisesti elämäni kauheinta aikaa.
On se hienoa kun sinä hyväosaisena täällä kehuskelet... Suomessa vain lähinnä eläkeläisillä on velaton asunto ja suomessa on valtavasti ihmisiä ketkä asuu yksin ja ne kituuttelee pienellä palkalla.
Minulla on velaton talo.
Olen 41v ja töissä olen viimeksi ollut 5v sitten.Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun putkia ei korvata.
Niin?
1980 - luvun taloon oli kattoremontti maksanut yli 20 000 euroa, kun oli asbestia, taisi olla sellanen varttilevy katto.
Niin entä sitten? En nyt ymmärrä miksi mulle ruvetaan kertomaan jotain remonttihintoja.
Talo on piloilla, kun tulee vesivahinko, siksi. Muista peruslämpö ensi talvena.
Pidätkö minua tyhmänä?
Teitkö lukollisen puuvaraston. Lehdessä oli, että puita saatetaan varastaa.
Itse asun kerrostalossa niin ei ole huolta.
Kun on lukollinen puuvarasto niin ei tarvitse murehtia työssä tai yöllä, kun nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikilla eläkeläisillä rahaa ensi talvena kodin siivoukseen, kun tulee isoja sähkölaskuja.
Sähkötuessa on omavastuu 400 kuukaudessa.
On eläkeläisiä joilla ei ole koskaan ollut varaa palkata kotisiivoojaa.
Onpa valtava työvoimapula.
Avoimet paikat on lähihoitaja, sairaanhoitaja, rakennusmestari ja metsäkoneenkuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
- "Avoimien työpaikkojen" joukossa on paljon valepaikkoja. Niitä ei tarkoituskaan täyttää.
Tää ylläoleva on kyllä niin uskomatonta, että epäilisin sen todenperäisyyttä jollen itse tietäisi satavarmasti tähän esimerkkiä. Tiedän nimittäin yhden pienehkön yrityksen, jolla on ollut avoin työpaikka varmaan jo vuoden haussa. Silloin tällöin haastatteleekin jonkun hakijan, mutta ei ikinä ota siihen ketään. Ei ota, koska haluaa itse tehdä kyseistä työtä, johon hakee tekijää, mutta pitää haun auki, jos kumminkin siihen sattuisi osumaan joku superyliluonnollinen tekijä (jollaista ei ole olemassakaan). Ihan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikilla eläkeläisillä rahaa ensi talvena kodin siivoukseen, kun tulee isoja sähkölaskuja.
Ilmais siivousta ei ole eli joko omainen siivoaa tai siivous on ostettava siivousyritykseltä, muuten koti on siivoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen esimiehrnä alalla, joka kärsii työvoimapulasta. Hakemuksia kyllä tulee, mutta hakijoilla ei ole tehtävän vaatimaa koulutusta eikä osaamista. Ilman aiempaa vastaavaa kokemusta on riski palkata ns märkä korva.
Pääsithän sinäkin esimieheksi, vaikka et osaa kirjoittaa. Ei sinulla ole varaa vaatia muilta muuta kuin mitä itse olet; epätäydellisyyttä.
Oppisopimus koulutusta pitää laajentaa ja helpottaa. Suomessa käytetään aivan liian vähän oppisopimusta hyödyksi verrattuna esimerkiksi Saksaan.
Suomessa oppisopimus tarkoittaa ilmaista työtä ilman oppia, työnantajat käyttävät oppisopimusta väärin.
Minä opiskelin oppisopimuksella laitoshuoltajaksi ja sain noin 1800 euroa kuuukaudessa. Sain oppia ja sain palkkaa. Välillä aina koulupäiviä seassa.
Meillä omaiset kävi mummolle siivoamassa, oli 10 lasta, nykyään taitaa olla 1-3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmais siivousta ei ole eli joko omainen siivoaa tai siivous on ostettava siivousyritykseltä, muuten koti on siivoamatta.
Löysin täältä palstalta kotiavustaja keskustelun 2 vuoden takaa. Kyllä nauratti, kotiavustajat on laitettu pois jo - 90-luvulla.
Et voi tietää, onko niitä työvoimatoimistojen työpaikkoja haettu vai onko kyse siitä, että työnantaja on niin nirso, ettei palkkaa hakijoita. Tästä on tehty aloite eduskunnassa, että pitäisi tilastoisa hakijat, jotta tiedettäisiin, kummasta on kyse:
Siellä on avoinna julkisen alan paikkoja, jotka on pakko laittaa hakuun, mutta oikeasti joku on jo siinä työssä/valittu talon sisältä.
Nämä on työnhakijoille todella ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on avoinna julkisen alan paikkoja, jotka on pakko laittaa hakuun, mutta oikeasti joku on jo siinä työssä/valittu talon sisältä.
Nämä on työnhakijoille todella ikäviä.
Tiedän, niiden nimet on asiakaspalvelussa jo haku vaiheeessa.
Mistä niin päättelet? Perustele
Mä haen jatkuvasti sitä kautta töitä. Ja muista paikoista.
Ei ole enää nykyään kotiavustajaa, joka siivoaisi, kävisi kaupassa ja laittaisi ruokaa.
Toki yksityiseltä yritykseltä saa ostaa mitä haluaa, mutta kaikki ei saa verovähennystä, koska eivät maksa verojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siivoavat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siivoavat itse.
Eivät varmasti pysty, jos joutuvat lonkkaleikkaukseen tai tulee syöpä. Ei silloinkaan kukaan tule siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siivoavat itse.
Eivät varmasti pysty, jos joutuvat lonkkaleikkaukseen tai tulee syöpä. Ei silloinkaan kukaan tule siivoamaan.
Kotihoitaja voi auttaa pukemisessa ja haavan hoidossa, mutta hän käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, maksaa noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa. Kotihoitaja ei siivoa, hänellä on monta asiakasta vuoron aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko palkka on näissä töissä? Ei kukaan halua siivoojaksi,puhelinmyyjäksi,kaupan kassalle yms koska niissä töissä palkka on surkea.
Jos matalapalkkaisten töiden palkat nousisivat reilusti enemmän kuin muiden alojen palkat niin aivan varmasti työntekijöitä löytyy niihin hommiin.
Menisin heti siivoojaksi(joka on rankkaa ja vastuullista työtä) jos siitä työstä maksettaisiin vaikka 3500e/kk palkkaa.
M32Ihmisellä on kyllä vinksahtanut maailman kuva. Eihän työstä, jota voi tehdä täysin ilman koulutusta missään voida maksaa 3500 e/kk joka on reippaasti enemmän kuin suomalaisten mediaanipalkka.
Sinä et tajunnut viestin pointtia ja se oli se että mitä järkeä on tehdä pienipalkkaista työtä? Eläkettä siitä ei kerry juurikaan ja suomessa jokainen saa sen takuueläkkeen vähintään.
Suomessa on vinksahtanut maailmankuva(joka on yhdyssana) koska täällä palkkaa pitäisi maksaa koulutustason mukaan.
Työttömänä en saisi mitään tukia paitsi ensin ansiosidonnaisen ja nyt pienituloisena tienaan kuitenkin bruttona 2300 euroa. Puoliso tienaa jonkin verran enemmän. Jos olisin työtön meidän talouden käytettävissä olisi huomattavasti vähemmän rahaa kuukausittain. Kahden aikuisen kohdalla pienemmässä kaupungissa elelee aivan mukavasti näilläkin tuloilla. Joku takuueläke yli kahden vuosikymmenen kuluttua ei motivoi makaamaan kotona. Elämän laatu työssäkäyvänä on parempi koska varaa kuitenkin matkustella yms. Työttömänä huokailisi vain kotisohvalla.
- eriTäytyy muistaa se että noin puolet kotitalouksista on yhdenhengenkotitalouksia. Jos asut yksin niin saisit enemmän tukia esimerkiksi asumistukea saisit.
Alle 3000e/kk bruttopalkan työtä jos teet koko työelämäsi ajan niin eläkkeesi tulee olemaan noin 800-1000 euroa kuukaudessa jonka kaikki saa myös makoilemalla kotona.
Velaton omistusasunto joten ei tulisi asumistukea vaikka asuisin yksin eikä siihen olisi kyllä tarvettakaan. Vastike kun parisen sataa euroa. Omalla kohdallani toki olen vasta viime vuosina siirtynyt hyvätuloisesta tehdastyöstä (vuosiansio yli 50 000 euroa) nykyiseen. Minä viiltäisin ennen ranteeni auki kun jäisin kotiin eläkeikään asti. Olin välillä puolisen vuotta työttömänä ja ylivoimaisesti elämäni kauheinta aikaa.
On se hienoa kun sinä hyväosaisena täällä kehuskelet... Suomessa vain lähinnä eläkeläisillä on velaton asunto ja suomessa on valtavasti ihmisiä ketkä asuu yksin ja ne kituuttelee pienellä palkalla.
Minulla on velaton talo.
Olen 41v ja töissä olen viimeksi ollut 5v sitten.Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun putkia ei korvata.
Ketjun asia on TYÖLLISTYMINEN, ei remontti. Perustakaa erillinen remonttiketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on velaton talo.
Ketjun asia on TYÖLLISTYMINEN, ei remontti. Perustakaa erillinen remonttiketju.
Talvella irtisanotaan porukkaa, kun tulee isoja sähkölaskuja. Ei tehdä keittiöremontteja jne. remonttimiehiä irtisanotaan ja partureita ja myyjiä ja tarjoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siivoavat itse.
Totta varmaan mutta ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
En päässyt ylilääkäriksi. Kumma juttu.