25 vuotta poliisisurmista
Tänään tulee kuluneeksi 25 vuotta Kapteeninkadun poliisisurmista. Mitä muistoja herättää?
Kommentit (38)
Tänään kävelin tapahtumapaikan ohi ja siellä paloi yksi hautakynttilä. Ihmettelen, etteivät lehdet ole nostaneet tätä tapahtumaa esille, oli kuitenkin todella isosti uutisoitu silloin.
Olin itse lukioikäinen ja muistan todella hyvin uhrit, tapahtumat ja miten mitättömästä syystä Christensen ampui poliisit. Ja muistan myös, missä olin kun kuulin ampujan kiinnijäämisestä. En voi käsittää miksi Christensen sai vankilaan niin paljon rakkauskirjeitä.
Oli hirveä kohtalo noilla poliiseilla. Muistan telkkarin uutiset asiasta. Ei mitenkään voi puolustella tuota tanskalaismiestä. Toivottavasti viruu vankilassa koko loppuelämänsä ajan.
Ei ole oikein, että poliisin surmaamisesta saa isomman rangaistuksen kuin tavallisen pulliaisen surmaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävelin tapahtumapaikan ohi ja siellä paloi yksi hautakynttilä. Ihmettelen, etteivät lehdet ole nostaneet tätä tapahtumaa esille, oli kuitenkin todella isosti uutisoitu silloin.
Olin itse lukioikäinen ja muistan todella hyvin uhrit, tapahtumat ja miten mitättömästä syystä Christensen ampui poliisit. Ja muistan myös, missä olin kun kuulin ampujan kiinnijäämisestä. En voi käsittää miksi Christensen sai vankilaan niin paljon rakkauskirjeitä.
Christensen sai kirjeitä Pasilan poliisivankilaan ennenkuin hänet oli edes toimitettu varsinaiseen vankilaan.
Kapteenikadulla asui mun tyttöystävä481
A change of scenes, a change of style.
A change of hopes, with no regrets,
A chance to watch, admire the distance,
Still occupied, though you forget.
Different colors, different shades,
Over each mistakes were made.
I took the blame.
Directionless so plain to see,
A loaded gun won't set you free.
So you say
We'll share a drink and step outside,
An angry voice and one who cried,
I gave you everything and more,
The strain's too much, can't take much more
I've walked on water, run through fire,
Can't seem to feel it anymore.
Because we're, yay
Hoping for something more,
Hoping for something else
We're, yay
You seeing me this way,
You're hoping for something more
When our love goes wrong
Olin 7-vuotias. Muistan erityisesti sen, kuinka monet naiset lähetti rakkauskirjeitä Steenille. Se ihmetytti ja järkytti pientä lastakin.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan suomimiehistä mitä tahansa, mutta eivät suominaiset jää heistä yhtään. Sekopäisiä ovat nuo suominaiset!
Ei halunnut mielentilatutkimukseen koska hänen psykopaattisuutensa olisi tullut kaikkien tietoon, otti mieluummin koko tuomion vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei halunnut mielentilatutkimukseen koska hänen psykopaattisuutensa olisi tullut kaikkien tietoon, otti mieluummin koko tuomion vastaan.
Ei mielentilatutkimuksessa etsitä psykopatiaa vaan syyntakeettomuutta, eikä diagnoosit ole julkisia.
Mitäs se stenkka nykyään touhuilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tänä se Tanskalainen mies ? Joku Krister ?
Steen Christensen
Suomalainen angstiräppärihän katsoi sopivaksi ottaa tuon taiteilijanimekseen vain puoli vuosikymmentä myöhemmin. Tajusi myöhemmin sentään vaihtaa muodon vähemmän tunnistettavaksi.
Arhinmäki osallistui muutamia vuosia sitten poliiseja provosoiviin huutoihin Jokereiden jalkapallopelissä. Aamulehden mukaan vasemmiston silloinen nuorisojohtaja Paavo Arhinmäki herjasi Jokeri-kannattajana poliiseja muiden mukana.
– Missä on Holsti ja missä on Palo, Steen Steen Christensen, kuului Jokereiden kannatushuuto.
https://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/a/2011121414943841
Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielentilatutkimuksessa etsitä psykopatiaa vaan syyntakeettomuutta, eikä diagnoosit ole julkisia.
Ei etsitäkään, mutta jos se tehdään kunnolla niin se vain löytyy sieltä jos tekijä on sellainen ja kyllä näissä paljon julkisuutta saavissa jutuissa ne tutkimuksen tulokset vuotavat lähes poikkeuksetta julkisuuteen.
Muistan tosi hyvin. Asuin silloin ihan korttelin päässä siinä Eirassa. Olin just aloittanut opinnot Helsingin Yliopistolla. Jotain poliisiautoja oli seuraavana päivänä siinä, en mennyt rikospaikkaa tarkemmin katsomaan.
Myöhemmin oli juttua että naiset lähetteli rakkauskirjeitä tälle hullulle vankilaan. Silloin tajusin lopullisesti, että tunneasioissa naisetkin osaa olla ihan sairaita päästään.
🇺🇦🇮🇱
Eikös se yksi eliittisotilas ampunut sen yhden poliisin rynkyllä muutama vuosi sitten?
Ja nyt Steeni haluaa ehdollista.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011343645.html?gsid=eb6bc94f-c879-4a2d-…
Tosta tapauksesta on erinomainen dokkari youtubessa, poliisi etsii murhaajaa