Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

25 vuotta poliisisurmista

Vierailija
22.10.2022 |

Tänään tulee kuluneeksi 25 vuotta Kapteeninkadun poliisisurmista. Mitä muistoja herättää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta tapauksesta on erinomainen dokkari youtubessa, poliisi etsii murhaajaa

Vierailija
22/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävelin tapahtumapaikan ohi ja siellä paloi yksi hautakynttilä. Ihmettelen, etteivät lehdet ole nostaneet tätä tapahtumaa esille, oli kuitenkin todella isosti uutisoitu silloin.

Olin itse lukioikäinen ja muistan todella hyvin uhrit, tapahtumat ja miten mitättömästä syystä Christensen ampui poliisit. Ja muistan myös, missä olin kun kuulin ampujan kiinnijäämisestä. En voi käsittää miksi Christensen sai vankilaan niin paljon rakkauskirjeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hirveä kohtalo noilla poliiseilla. Muistan telkkarin uutiset asiasta. Ei mitenkään voi puolustella tuota tanskalaismiestä. Toivottavasti viruu vankilassa koko loppuelämänsä ajan.

Vierailija
24/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että poliisin surmaamisesta saa isomman rangaistuksen kuin tavallisen pulliaisen surmaamisesta.

Vierailija
25/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävelin tapahtumapaikan ohi ja siellä paloi yksi hautakynttilä. Ihmettelen, etteivät lehdet ole nostaneet tätä tapahtumaa esille, oli kuitenkin todella isosti uutisoitu silloin.

Olin itse lukioikäinen ja muistan todella hyvin uhrit, tapahtumat ja miten mitättömästä syystä Christensen ampui poliisit. Ja muistan myös, missä olin kun kuulin ampujan kiinnijäämisestä. En voi käsittää miksi Christensen sai vankilaan niin paljon rakkauskirjeitä.

Christensen sai kirjeitä Pasilan poliisivankilaan ennenkuin hänet oli edes toimitettu varsinaiseen vankilaan.

Vierailija
26/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steen on sankari!

Vierailija
27/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteenikadulla asui mun tyttöystävä481

Vierailija
28/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A change of scenes, a change of style.

A change of hopes, with no regrets,

A chance to watch, admire the distance,

Still occupied, though you forget.

Different colors, different shades,

Over each mistakes were made.

I took the blame.

Directionless so plain to see,

A loaded gun won't set you free.

So you say

We'll share a drink and step outside,

An angry voice and one who cried,

I gave you everything and more,

The strain's too much, can't take much more

I've walked on water, run through fire,

Can't seem to feel it anymore.

Because we're, yay

Hoping for something more,

Hoping for something else

We're, yay

You seeing me this way,

You're hoping for something more

When our love goes wrong

Vierailija
29/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotias. Muistan erityisesti sen, kuinka monet naiset lähetti rakkauskirjeitä Steenille. Se ihmetytti ja järkytti pientä lastakin. 

Vierailija
30/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan suomimiehistä mitä tahansa, mutta eivät suominaiset jää heistä yhtään. Sekopäisiä ovat nuo suominaiset!

Vierailija
31/38 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut mielentilatutkimukseen koska hänen psykopaattisuutensa olisi tullut kaikkien tietoon, otti mieluummin koko tuomion vastaan.

Vierailija
32/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halunnut mielentilatutkimukseen koska hänen psykopaattisuutensa olisi tullut kaikkien tietoon, otti mieluummin koko tuomion vastaan.

Ei mielentilatutkimuksessa etsitä psykopatiaa vaan syyntakeettomuutta, eikä diagnoosit ole julkisia.

Vierailija
33/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se stenkka nykyään touhuilee?

Vierailija
34/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tänä se Tanskalainen mies ? Joku Krister ?

Steen Christensen

Suomalainen angstiräppärihän katsoi sopivaksi ottaa tuon taiteilijanimekseen vain puoli vuosikymmentä myöhemmin. Tajusi myöhemmin sentään vaihtaa muodon vähemmän tunnistettavaksi.

Arhinmäki osallistui muutamia vuosia sitten poliiseja provosoiviin huutoihin Jokereiden jalkapallopelissä. Aamulehden mukaan vasemmiston silloinen nuorisojohtaja Paavo Arhinmäki herjasi Jokeri-kannattajana poliiseja muiden mukana.

– Missä on Holsti ja missä on Palo, Steen Steen Christensen, kuului Jokereiden kannatushuuto.

https://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/a/2011121414943841

Oksettavaa.

Vierailija
35/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mielentilatutkimuksessa etsitä psykopatiaa vaan syyntakeettomuutta, eikä diagnoosit ole julkisia.

Ei etsitäkään, mutta jos se tehdään kunnolla niin se vain löytyy sieltä jos tekijä on sellainen ja kyllä näissä paljon julkisuutta saavissa jutuissa ne tutkimuksen tulokset vuotavat lähes poikkeuksetta julkisuuteen.

36/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tosi hyvin. Asuin silloin ihan korttelin päässä siinä Eirassa. Olin just aloittanut opinnot Helsingin Yliopistolla. Jotain poliisiautoja oli seuraavana päivänä siinä, en mennyt rikospaikkaa tarkemmin katsomaan.

Myöhemmin oli juttua että naiset lähetteli rakkauskirjeitä tälle hullulle vankilaan. Silloin tajusin lopullisesti, että tunneasioissa naisetkin osaa olla ihan sairaita päästään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
37/38 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se yksi eliittisotilas ampunut sen yhden poliisin rynkyllä muutama vuosi sitten?

38/38 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset