eivätkö ihmiset siedä enää yhtään nälkää? Jatkuva valitus päällä että pitäisi syödä jotain.
Pieni näläntunne on mielestäni tervettä, kuin se että on jatkuvasti pullamössöt kiehumassa mahassa kun pikkasenkin tulee sellainen olo.
Näläntunne ei tarkoita että juuri NYT pitää äkkiä syödä jotain ja paaaljon.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Se nälkä, joka tulee valkoisen jauhon, hesburgerien ym roskan jälkeen on ihan hirveä. Osa puputtaa koko ajan jotain, mutta nälkä ei väisty kun ei osata syödä ravitsevaa ruokaa. Keho huutaa oikeita ravintoaineita, mutta ihminen kuvittelee, että nälkä lähtee millä vain.
Puhutko itsestäsi? Minulla ei tule nälkä hesburgerista. Mutta olenkin normaalipainoinen, enkä ole ikinä laihduttanut.
elävänä kannattaa syöd'ä mahdollisimman paljon koska kuolleena sitten laihtuu luurangoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on taas ihana fiilis kun on nälän tunne. Teen monesti niin että menen nälässä nukkumaan ja voi että sitä nukkuu hyvin ja sikeästi. Eikä edes aamulla tee tiukkaa. Usein tulee paastottua ja voi miten on hyvä olla. Helposti pysyy hoikkana. Se on vain itsekurista kiinni.
Ei ole itsekurista kiinni vaan juuri tuosta mistä itsekin alussa sanoit. Meillä on kaikilla oma suhde ja tunnereaktio minkä nälkä aiheuttaa. Minäkin pidän nälän tunteesta, mutta aika moni ei. Jotkut menee lähes paniikkiin kun kokevat nälkää ja siksi märsyävät pullaa, patukkaa, jotain pientä suuhun pantavaa.
Mä olen lähes koko ikäni hoikka lukuunottamatta aikaa jolloin lihoin kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. En pysty nukkumaan kunnolla vatsa tyhjänä joten tykkään syödä illalla vatsan täyteen. En pinkeäksi kun en syö sellaisia ruokiakaan.
Mutta tosiaan oma suhde ruokaan on että haluan syödä oikeaan nälkään ja niin ettei jää nälkä. Mutten pupella patukoita ja pullaa vaan jos herkkua syön niin ihan normaalina herkkuna enkä poisselitä sitä "näläksi".
On kyllä tyhmä keskustelu
Minä syön välipaloja, koska 10h keskiraskasta työtä syömättä olisi aika pitkä aika
Tosin, syön välipalaksi pari porkkanaa tai hedelmän, en välipalapatukkaa (vaikka osan palstalaisista mielestä on toki pahempi syödä omena kuin kilo puhdasta sokeria)
Syön aamupalan, päivällisen ja iltapalan, sekä töissä yhden tai pari välipalaa
Ihmettelen kyllä, millaisia ahmatteja te välipala-vihaajat olette? Minä syön melko tuhteja annoksia, ja kaloreita tulee päivässä noin 1300 (pudotan painoa). Miten te kerran tai kaksi päivässä syövät, pystytte ahtaamaan sen 1000-2500 kaloria yhdellä aterialla??
En ole vielä tänään syönyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin jos haluaa laihduttaa niin siihen näläntunteeseen pitää tottua.
Väärin: ruoan määrää ei tarvi vähentää. Ruoan koostumusta pitää keventää lisäämällä sen 500-1000 grammaa kasviksia, marjoja ja hedelmiä päivittäiseen ruokavalioon. Ruokaa koostaessa voi ottaa esille päivän hevit ja sen lisäksi proteiininlähteet ja sitten miettiä niistä syötävänsä. Täysjyvävilja on tärkeä kuidunlähde. Nälissään ei tarvi eikä kannata olla siksi, että nälissään lankeaa kiusauksiin.
Olen toimistotyössä asiantuntijatehtävissä, kollegat enimmäkseen 30-40 vuotiaita hyvin koulutettuja, älykkäitä naisia. Syövät aamupalan töissä kahdeksan jälkeen, välipalaa aamupäivällä (patukoita, energiajuomia, rahkoja), lounaan klo 11 ja iltapäivällä välipalaa vähän koko ajan taas. Ja wolttaavat illalla kotiin ruokaa. Useimmat reilusti ylipainoisia. En tajua miksi toimivat noin.
Tosi tosi tosi moni tuttu sanoo, että pitää syödä parin tunnin välein, tai alkaa heikottaa, tai tulee nälkäkiukku.
Onkohan tuo oikeasti sellainen fysiologinen ominaisuus, mistä ei pääse eroon harjoittelemalla? Siis pitämällä lyhyitä paastoja.
Jos on kyse tuntemattomista niin mistä tietää milloin ovat syöneet? Se tyyppi on saattanut syödä tuntikausia sitten ja valinnut syödä siellä junassa.