eivätkö ihmiset siedä enää yhtään nälkää? Jatkuva valitus päällä että pitäisi syödä jotain.
Pieni näläntunne on mielestäni tervettä, kuin se että on jatkuvasti pullamössöt kiehumassa mahassa kun pikkasenkin tulee sellainen olo.
Näläntunne ei tarkoita että juuri NYT pitää äkkiä syödä jotain ja paaaljon.
Kommentit (69)
Onhan se myös tottumuskysymys nämä ruoka- ajat ja raskaan työn tekijät tietysti kuluttaa enemmän energiaa kuin hiiren naputtelija. Miehet myös yleensäkin syö enemmän kuin naiset.
Se nälkä, joka tulee valkoisen jauhon, hesburgerien ym roskan jälkeen on ihan hirveä. Osa puputtaa koko ajan jotain, mutta nälkä ei väisty kun ei osata syödä ravitsevaa ruokaa. Keho huutaa oikeita ravintoaineita, mutta ihminen kuvittelee, että nälkä lähtee millä vain.
Vastenmielistä toisten asioihin puuttumista. Jokainen kantaa itse kilonsa. Itse olen sairastamisen ja lääkkeiden takia ylipainoinen. Uskallan väittää, että syön vähemmän kuin suurin osa. Syön 3-4 kertaa päivässä pieniä annoksia. Esim. ravintolassa syön yleensä puolet annoksesta. En käytä alkoholia, enkä syö makeisia tai leivonnaisia. Ennen sairastamisia painoin noin 50 kg, nyt yli 80 kg.
Syökää kunnolla aterioilla, lounaalla ja päivällisellä ja aamupala niin ei tarvitse jatkuvasti syödä välipalapatukkaa. Välipalapatukat on kaikenlisäksi enimmäkseen epäterveellisiä, tutkikaapa paljon niissä on sokeria. On ihan normaalia että esim lounaalle mentäessä on nälkä, se on merkki siitä että kuuluukin mennä syömään.
Patukan syönnin kyllä huomaa kadulla kun vastaantulijat alkaa olla valaan kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Se nälkä, joka tulee valkoisen jauhon, hesburgerien ym roskan jälkeen on ihan hirveä. Osa puputtaa koko ajan jotain, mutta nälkä ei väisty kun ei osata syödä ravitsevaa ruokaa. Keho huutaa oikeita ravintoaineita, mutta ihminen kuvittelee, että nälkä lähtee millä vain.
Ai jaa, outoa. Mulla kyllä pitää hyvin nälkää kerrosateria...
Ei ole rahaa muuhun kuin syömiseen.
Valtio ei ole vielä tajunnut, että olisi hyvä antaa rahaa työttömille vaikka liikunta harrastukseen. Nyt tuetaan vain eläkeläisiä.
Tiedän erään joka yrittää laihduttaa kovasti onnistumatta siinä ja hänkin valittaa nälkää helposti. Jokin yhteys tällä on.
Vierailija kirjoitti:
Syökää kunnolla aterioilla, lounaalla ja päivällisellä ja aamupala niin ei tarvitse jatkuvasti syödä välipalapatukkaa. Välipalapatukat on kaikenlisäksi enimmäkseen epäterveellisiä, tutkikaapa paljon niissä on sokeria. On ihan normaalia että esim lounaalle mentäessä on nälkä, se on merkki siitä että kuuluukin mennä syömään.
Patukan syönnin kyllä huomaa kadulla kun vastaantulijat alkaa olla valaan kokoisia.
Jos haluaa valaan kokoiseksi, niin pitää syödä vähän jotain muutakin kuin välipalapatukoita. Ne patukat on minunkin mielestäni täysin turhia ja kalliita, eivätkä minkään makuisiakaan, mutta ei minua kiukuta yhtään, jos joku niitä haluaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ensin ähky ja muutaman tunnin päästä vatsa syö jo itseään. Niillä kaloreilla pitäisi pärjätä päivä ihan hyvin, mutta ei. Syön siis välillä kyllä itsekin, mutta jälkeenpäin kaduttaa se turhuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, kyllä näläntunne on nimenomaan merkki siitä, että pitää syödä. Samalla tavalla kuin janontunne on merkki siitä, että pitää juoda. Eivät ne ole mitään evoluution virheitä. Ortoreksiset ja syömishäiriöiset ihmiset keskittyvät toisten ihmistten syömisiin vähän liikaa. Normikansalainen ei juuri tule ajatelleeksi, että söikö joku juuri jossain pullan, tai onko kollegalla suklaapatukka kädessä taas.
Nälkä aterioiden välissä on normaalia eikä mikään syömishäiriö. Vähän vaikea se on olla huomaamatta, kun nämä ahmatit pelkäävät kuihtuvansa ja töissä ottavat luvattomia taukoja.
Mielestäni tuossa on ongelmana ainoastaan sinun pakkomielteinen kiinnostuksesi toisten nälän astetta kohtaan. Nälkä aterioiden välissä voi tulla monesta eri syystä. Edellinen ateria oli liian kevyt, tai elimistössä on tulehdus, henkilö on ollut esim. leikkauksessa. Tai henkilö on jo pitkään syönyt liian vähän (ehkä alitajuisesti yrittäen miellyttää sitä kyttäävää ruokapoliisikollegaa) jne. Nälkä sinänsä on normaali tunne. Mutta sinä neuvot että siitä ei tulisi välittää. Sanotko janoiselle, että ei sais nyt juoda, kun just juotiin?
Ahmatit kyllä kertovat nälästään ja syömisistään, vaikka ei kysyisi. Koko ajan valitetaan nälkää ja koitetaan pummata syötävää, eikä kyse ole mistään leikkauksesta vaan elämäntavasta, joka jatkuu vuodesta toiseen.
Olet kyllä erikoisten ihmisten ympäröimänä. Itse en ole koskaan ollut moisessa ahmattilaumassa, joka koko ajan toitottaa nälkäänsä vuodesta toiseen. Tällä voisi olla jo tieteellistäkin arvoa. Voisin kuvitella, että tutkijat kiinnostuisivat tuollaisesta anomaliasta. Minkä alan työpaikka on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Haloo, välipala voi olla vaikka hedelmä. Itse en ainakaan mitään patukoita syö. Mutta kai tähänkin tulee kommenttia, että valehtelen ja olen varmasti läski, ja että hedelmät ovat epäterveellisiä 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ensin ähky ja muutaman tunnin päästä vatsa syö jo itseään. Niillä kaloreilla pitäisi pärjätä päivä ihan hyvin, mutta ei. Syön siis välillä kyllä itsekin, mutta jälkeenpäin kaduttaa se turhuus.
Kerrosateriassa on jotain tuhat kaloria, riippuen juomasta, joten ei sillä kukaan koko päivää selviä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on taas ihana fiilis kun on nälän tunne. Teen monesti niin että menen nälässä nukkumaan ja voi että sitä nukkuu hyvin ja sikeästi. Eikä edes aamulla tee tiukkaa. Usein tulee paastottua ja voi miten on hyvä olla. Helposti pysyy hoikkana. Se on vain itsekurista kiinni.
Hiukan nälkä niin on kevyt olo.
Iso lihapiirakka,se riittää koko päiväksi jos lounaaksi syö. Vaikka se on jauhoa enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on taas ihana fiilis kun on nälän tunne. Teen monesti niin että menen nälässä nukkumaan ja voi että sitä nukkuu hyvin ja sikeästi. Eikä edes aamulla tee tiukkaa. Usein tulee paastottua ja voi miten on hyvä olla. Helposti pysyy hoikkana. Se on vain itsekurista kiinni.
Ei ole itsekurista kiinni vaan juuri tuosta mistä itsekin alussa sanoit. Meillä on kaikilla oma suhde ja tunnereaktio minkä nälkä aiheuttaa. Minäkin pidän nälän tunteesta, mutta aika moni ei. Jotkut menee lähes paniikkiin kun kokevat nälkää ja siksi märsyävät pullaa, patukkaa, jotain pientä suuhun pantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Verensokeri voi laskea liian alas, jos ei syö 2-3 tunnin välein jotain. Yleensä kannattaa jokin välipalapatukka tai pulla syödä isompien aterioiden välillä, niin ei tajunnantaso laske verensokerin mukana. Useissa maissa tosin pärjäävät muutamalla aterialla päivässä, eikä ole mitään hätää ihmisillä, vaan ovat hoikkia ja energisiä.
Suomessa tosin tiedetään paremmin.
No kyllä se joillakin voi laskea liian alas. Minulla esim. tulee oksennusolo ja pyörryttää jos sokerit on alhaalla. Mutta olenkin laiha (55 kg/168 cm) ja syön tasaisesti 2-3 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana olosi viittaa syömishäiriöön.
Eikä viittaa. Minullakin tulee hyvä olo kun on nälkä. Sellainen euforia, kevyt ja huumaava. Syömishäiriötä minulla ei ainakaan ole, kun olen ihan normaalin kokoinen. En syö ikinä iltapalaa, koska silloin en voi nukkua hyvin, vaan näen painajaisia ja olen levoton. Nälkäisenä nukkuu tosi hyvin.
Nuorempana oli jatkuva nalka sitten se muuttui aikuisena makkaraksi.
Kiireet tuli, makkarat jai. Aikuinen ei tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori. Vahalla parjaa. Tosi vahalla.
Jos laihduttaa niin ei todellakaan tarvitse nähdä nälkää. Kun oppii syömään oikein niin ei ole nälkä.
Ja tietyt ruuat/juomat aiheuttavat näläntunnetta, esim coca-cola/kokis/pepsi ja tuollaiset aiheuttaa sitä, että tulee nopeasti näläntunne.
Puolituttu kaipaa töihin vain siksi että saa ruokaa. Ei ole muuten varaa ostaa tai tehdä. On kyllä ylipainoinen?