Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen äitini väittää että yliluonnollisia kauhuleffoja katsellessa kotiini voi tulla henkiä

Vierailija
22.10.2022 |

Jopa musiikin kautta niitä voi kuulemma tulla. Mihin tämä perustuu? Äitini on helluntailainen

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katso televisiota juuri lainkaan, koska monet ohjelmat vaikuttavat minuun. Väkivaltaisia elokuvia tai kauhua en ole voinut katsoa edes lapsena. Ihmiset puutuvat televisioon ja illat television ääressä istuva on mielestäni telakalla, tuottamaton ja aivopesty.

Vierailija
62/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon yliluonnollisia kokemuksia ja niiden myötä olen tullut myös uskovaiseksi. Vältän katsomasta yliluonnollisia kauhuleffoja juuri siksi, että se houkuttelee paikalle pahoja henkiä. Minun tapauksessani siis, ei välttämättä muiden kohdalla. Se mekanismi toimii niin, että tuollainen leffa ohjaa ajatukseni ko aiheeseen, mikä jo itsessään näyttää aiheuttavan yliluonnollisia ilmiöitä ympärilläni. Lisäksi ne leffat aikaansaavat pelkoa, mikä on voimakas energia, jota pahat henget käyttävät hyväkseen pelotellakseen ihmisiä.

Kaikilla näin ei ehkä tapahdu, luulen sen liittyvän pääasiassa sellaisiin ihmisiin, jotka ovat vähän mediumistisia. Termiä on vaikea selittää, mutta joillain ihmisillä on ehkä sellaista energiaa, jota henget voivat hyväksikäyttää ns tekemään juttuja paremmin kuin muiden ihmisten energiaa.

Ehkä ap:n äidillä on vastaava tausta.

No niin, kuka se väitti ettei demoneita ole olemassa?!

Tottakai demoneita on olemassa samoin kuin enkeleitäkin. En ole onneksi kuitenkaan tietääkseni, kohdannut demonia, siis niin että tietäisin kohdanneeni. En ikinä haluakaan kohdata. Puhuessani pahoista hengistä tarkoitin alhaisia henkiä, siis ihmisten henkiä, jotka ovat ilkeitä ja haluavat pelotella.

Mieluummin ajattelen hyvää, Jumalaa ja Jeesusta ja enkeleitä ja hyviä ihmishenkiä, sellaisia on siis myös. Kai nyt jokainen on mieluummin hyvän kanssa tekemisissä.

Mitä ihmisten henkiä? Kummitukset eivät kuulu kristinuskoon. Jokainen ihminen poistuu kuollessaan täältä taivaaseen tai kadotukseen, eikä jää tänne haahuilemaan. T. Entinen helluntailainen.

Ps. Mun äitini oli samanlainen hörhö kuin ap:n. Maallinen musiikki, korttipelit, lasten ja nuorten kirjat joissa aihepiiriin kuului minkäänlainen noituus, kummitukset, vampyyrit tms. oli kaikki suoraan paholaisesta. Demoneita kurkki joka nurkan takana jos ei ollut varuillaan, ja jos kuoli nukkuessaan ilman että ehti pyytää viimeisimpiä, ennen unta tulleita vääriä ajatuksia anteeksi, joutui kadotukseen. Juu, olin pitkään hyvin traumatisoitunut, ja kaiken kokemani jälkeen en voi sietää kristittyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä paras todiste siitä että henki on tullut taloon

tai

pyydä tukkimaan nasunsa.

Vierailija
64/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolestuttavaa jos uskoo "henkiin" joita ei ole kukaan muu nähnyt ikinä.

Vierailija
65/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti otsikkoon:

Ei voi, koska mitään henkiä tms. ei ole olemassa. On vain ihmisten tekemää musiikkia ja elokuvia jotka tunnetasolla meihin vaikuttavat. 

Ei joulupukkikaan ole sen todellisempi vaikka sitä kuinka tuputetaan eri medioista joulun lähestyessä.

Terveisiä äidille, hän voi viettää loppuelämänsä rauhassa.

66/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "yliluonnolliset kokemukset" pohjautuvat niihin, mihin kokija uskoo vahvasti.

Jumala: Jumalan läsnäolon tunteminen.

Enkelit: Enkelit auttavat minua.

Demonit: Pahuuden, demonien... kokeminen, vain sellaisissa asioissa, joita ei voi itse hyväksyä. (Tämän olen huomannut monissa uskovaisissa, jotka väittävät että jokin asia on Saat anasta, koska heidän mielestään, jokin epämiellyttävä asia ei ole Jumalan mielen mukaista, kun kysytään "Miksi Jumalan mielen mukainen toiminta on täsmälleen sama kuin sinun mielen mukainen toiminta?" Niin loukkaannutaan.)

Ufot: Näkevät ufoja.

Kummitukset: Näkevät kummituksia.

Jokainen meistä näkee ja kokee asioita, joihin vahvasti uskoo olevan olemassa.

Vierailija
67/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisilla on kumma tapa toimittaa uskontoaan ja keksiä siihen lisäosia mitä ei mitenkään mainita Raamatussa. Henget on taikauskoisuutta ja kerettiläisyyttä.

Vierailija
68/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut saman joskus äidiltäni. Mitä tuohon enää voi sanoa.

Vierailija
69/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa ääni kantaa energiaa. Kannattaa Manaus kohdat ainakin hiljentää leffan aikana

Eikös manaaminen tarkoita pahankarkoitusta? Eikös se tee pelkästään hyvää jos kotona saattaa olla pahoja henkiä.

Vierailija
70/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pelota mitkään demonit vaan ihmiset jotka tosissaan uskovat niihin, ja traumatisoivat ja aivopesevät lapsia

Vierailija
71/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljyyteen ja yksinkertaisuuteenhan se perustuu.

Henkiä ei tarvitse pelätä - niitä kun ei ole. Olen koko elämäni kuluttanut huoletta kaikkia mahdollisia medioita - kauhu mukaanlukien - ja mitään ihmeellistä ei ole koskaan tapahtunut.

Jos jotain tapahtuu, se johtuu aivoista, joissa kaikki ei ole aivan kohdallaan. Osa ihmisistä kokee psykooseja ja harha-aistimuksia, mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Miksi olet kuluttanut meedioita?

Vierailija
72/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei pelota mitkään demonit vaan ihmiset jotka tosissaan uskovat niihin, ja traumatisoivat ja aivopesevät lapsia

Eivät ihmiset työnnä mitään materiaalia lapsille, normaalitilanteessa. Aikuisten juttuja. Koulussa tosin uskonto kertoo jo hyvästä ja pahasta, Raamatun tarinoita.

Vierailija
73/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa jos uskoo "henkiin" joita ei ole kukaan muu nähnyt ikinä.

Aika moni väittää nähneensä, mutta eivät voi sille mitään jos jotkut eivät näe henkiselle puolelle tai ole intuitiota. Aika monesta asiasta voi huolestua, jos haluaa sellaista tai sitten voi keskittyä omaan elämäänsä.

Vierailija
74/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sormi perseessä ja ylistän sielunvihollista

Vierailija
75/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljyyteen ja yksinkertaisuuteenhan se perustuu.

Henkiä ei tarvitse pelätä - niitä kun ei ole. Olen koko elämäni kuluttanut huoletta kaikkia mahdollisia medioita - kauhu mukaanlukien - ja mitään ihmeellistä ei ole koskaan tapahtunut.

Jos jotain tapahtuu, se johtuu aivoista, joissa kaikki ei ole aivan kohdallaan. Osa ihmisistä kokee psykooseja ja harha-aistimuksia, mutta niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Nimenomaan. Lauseesi olivat melkein oxymoron.

Jollekin ihmiselle kokemus on todellisuus, juuri siksi, että aivoissa ei ole kaikki kohdallaan. 

Olen kai pakana, en ole määritellyt sen tarkemmin. Mutta kyllä tämän ap;n äiti on osittain oikeilla jäljillä. Voimakkaat tunnekokemukset väärällä hetkellä, väärälle ihmiselle voivat laukaista asioita. Leffa sinänsä ei ole syyllinen, mutta kun pohjalla on tarpeeksi patoutunutta tunnetta, niin mikä tahansa voi laukaista reaktion. Tosin laukaisijana voi olla musiikki, ohimennen kuultu lause tai mikä tahansa.

Vierailija
77/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kokkiohjelmia katsottaessa kotiin kokkeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan