Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen äitini väittää että yliluonnollisia kauhuleffoja katsellessa kotiini voi tulla henkiä

Vierailija
22.10.2022 |

Jopa musiikin kautta niitä voi kuulemma tulla. Mihin tämä perustuu? Äitini on helluntailainen

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielunvihollinen ON olemassa. Se ei ole joku passiivinen hahmo, vaan valitettavasti hyvin aktiivinen.

Ihmisen ei tule lähestyä demonivaltoja (ei kauhuleffojen, idän uskontojen, apiritismin tms.muodossa), vaan turvata Jeesukseen.

Esim.New Agea harrastavien kodeissa on alkanut kummitella. Se ei vaan ole Jumalasta.

Ei se johdu new agesta itsestään aina, riippuu ihan mitä se on. Joskus se voi olla jokin esine jossa on ominaisuuksia, jotka voimistavat/heijastavat energioita, esimerkiksi vuorikide tai peili tms. Niitä on maapallolla luonnossa joka paikassa. Joskus chakrojen avulla osa aistii, koska on avannut niitä. Ei pidä olla pelokas, vaan rauhallinen, ymmärtävä, rohkea, ystävällinen. Joskin voi miettiä käyttääkö jotain toksista tai onko yhteydessä johonkin toksiseen. Yhtä lailla sähköinen laite on sähkömagneettinen ympäristössään (vain erilailla) ja se vetää henkiä puoleensa mahdollisesti, keinovalokin.

Vierailija
42/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä mieltä uskonnolliset siitä, että on olemassa heikkohermoisia jotka sekoaa teidän helvetti-demoni-saatana-mikäliepelotteluun? Sanotteko että hupsista?

Ei ole pakko uskoa siihen. Joillakin se voi olla ääni- tai kuvahallusinaatio, vaikka kuumeesta, alkoholista johtuva tai toksinen aine - ja se menee ohi. Henget saa yleensä siirrettyä myös pois ja energiat puhdistettua, ei se kaikille ole maailmanloppu. Joillekin taas possessio alkoholista/aineesta/muu voi olla ongelmallinen, jos eivät huomaa. Siksi osa harjoittaa hyviä asioita että osaa nämä asiat ja tutkii niitä, mahdollisimman turvallisesti. 

Tungette tosipelottavia asioita kaikille totena ja viestinne herkemmille"ei pakko uskoa" - ylimielisen kuuloista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin helluntailaisessa perheessä ja vanhempani ajattelivat samoin. He eivät ole missään nimessä pahoja tai pahaa tarkoittavia ihmisiä, mutta ovat oman aikansa kasvatteja (eli 60- ja 70-luvun ahdasmielisen uskovaisuuden). He ovat ihan aidosti huolissaan tällaisista asioista ja se nykyään, kun olen aikuinen, lähinnä surettaa minua. Eivätkä he enää paljoa edes juttele tällaisista asioista.

En ole lapsuudestani erityisen traumatisoitunut tai vanhemmilleni vihainen, mutta joskus suren myös lapsi-minun puolesta, että miksi minun piti syntyä uskovaiseen perheeseen. Vaikka olen aktiivisesti työstänyt uskovaisuuteni purkamista, on näitä juttuja edellen tiukassa mielen perukoilla. Itse en lapsia ole saanut enkä tule saamaan, eli ainakaan en siirrä tätä ahdistusta seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
44/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että pidät raamattua tv-tasolla kun katsot niitä elokuvia tai jotain. Äidilläsi on omat uskomuksensa mutta hän toivoo parastasi ja että olet suojassa pahalta.

Ja voihan niissä jutuissa olla jotain pientä luonnollista selitystä taustalla. Itse kuulin kerran nuorena saatananpalvonnasta kertovassa dokumenttiohjelmassa soitettavan omituista saatananpalvontamusiikkia ja asiantuntija lopetti ääninauhan soittamisen selittäen ettei sitä kannata kuunnella sen enempää. Hyvä kun katkaisi, koska minulle alkoi tulla musiikista epämukava olo ja tunsin jonkin huonon jutun kasvavan. En sano että saatana oli tulossa tai mitään sellaista, mutta ne jutut voivat aiheuttaa huonoja asioita. Eri asia luonnollisesti on liittyykö kauhuelokuvat millään tavalla niihin aitoihin asioihin.

Miksi äitisi edes tietää millaisia elokuvia katselet? Mikäli katselette elokuvia yhdessä, voisit joskus katsoa äitisi kanssa jonkin laimeamman kauhuelokuvan kuten Us tai Get out. Ne tuskin ahdistavat samalla tavalla. Tai vaikka Sixth sense vai mikä se oli jossa on Bruce Willis ja "I see dead people". The Others voisi olla myös sopiva näyttämään ettei kaikki "kauhu"elokuvat ole jotain demonijuttuja.

Vierailija
45/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielunvihollinen ON olemassa. Se ei ole joku passiivinen hahmo, vaan valitettavasti hyvin aktiivinen.

Ihmisen ei tule lähestyä demonivaltoja (ei kauhuleffojen, idän uskontojen, apiritismin tms.muodossa), vaan turvata Jeesukseen.

Esim.New Agea harrastavien kodeissa on alkanut kummitella. Se ei vaan ole Jumalasta.

Minä harrastan new agea/olen spirituaalinen (meditoin, joogan, tarotkortit, kristallit sun muut). Kodissani on tapahtunut useita yliluonnollisia asioita ja olen useaan otteeseen tuntenut henkien läsnäolon, mutta aina kun olen noita energioita tuntenut niin mulle tullut todella hyvä olo, eli jos joskus vaikka olen ollut tosi surullinen niin olen tuntenut sellaista rakastavaa lämmintä energiaa ympärilläni.

Voin sanoa että jatkossa eivät tule olemaan jos et lopeta ajoissa. Aluksi suurta huijausta.

46/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät elokuvat mitään henkiä kanavoi. Sitä paitsi kauhuelokuvissahan hyvä yleensä voittaa, ja paholaista edustava fiktiivinen hahmo häviää lopussa. Jos kauhuelokuvat pelottavat liikaa, niin silloin niitä ei kannata katsoa tietenkään, mutta se taas on eri asia.

Jos mietitään joitain yksittäisiä tekoja, niin hengellisesti vaarallista puuhaa olisi spiritismityyppinen okkultistinen touhu tai ylipäätään joku uskonnollinen (esim. juuri new age, buddhalainen tai mikä vain) harjoite, rituaali tai taika.

Mutta siis ylipäätään se, jos ei usko Jeesukseen on hengellisesti vaarallista puuhaa!

Ja vielä tuohon ap:n tekstiin... Ei kannata hengellistää kaikkea, koska lopulta voi päätyä tilanteeseen, ettei varmuuden vuoksi uskalla tehdä mitään. Esimerkiksi suomalainen saunahan on ymmärtääkseni alun perin ollut ritualistinen paikka, jossa harjoitettiin vanhaa luonnonuskontoa. En itse kuitenkaan pidä saunaa vaarallisena eli että tavallinen saunominen kanavoisi henkiä kotiin.

Vierailija
47/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuisten oikeesti.

Joulupukkia ei ole olemassa.

Pelko tai mitkään muutkaan tunteet ei tarkoita että maailmassa tapahtuisi yliluonnollisia asioita.

Miten te voitte olla noin sekaisin????

Vierailija
48/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Eivät elokuvat mitään henkiä kanavoi. Sitä paitsi kauhuelokuvissahan hyvä yleensä voittaa, ja paholaista edustava fiktiivinen hahmo häviää lopussa. Jos kauhuelokuvat pelottavat liikaa, niin silloin niitä ei kannata katsoa tietenkään, mutta se taas on eri asia.

Jos mietitään joitain yksittäisiä tekoja, niin hengellisesti vaarallista puuhaa olisi spiritismityyppinen okkultistinen touhu tai ylipäätään joku uskonnollinen (esim. juuri new age, buddhalainen tai mikä vain) harjoite, rituaali tai taika.

Mutta siis ylipäätään se, jos ei usko Jeesukseen on hengellisesti vaarallista puuhaa!

Ja vielä tuohon ap:n tekstiin... Ei kannata hengellistää kaikkea, koska lopulta voi päätyä tilanteeseen, ettei varmuuden vuoksi uskalla tehdä mitään. Esimerkiksi suomalainen saunahan on ymmärtääkseni alun perin ollut ritualistinen paikka, jossa harjoitettiin vanhaa luonnonuskontoa. En itse kuitenkaan pidä saunaa vaarallisena eli että tavallinen saunominen kanavoisi henkiä kotiin.

Muutamaa ääritapausta lukuunottamatta buddhalaiset, new aget ja ne luonnonuskonnotkin ovat yleensä erittäin rauhaa rakastavaa porukkaa. Mielestäni on todella surullista, että tuomitaan hyvää tekevät ihmiset pahoiksi/pahan riivaamaksi omien pelkojen ja ennakkoluulojen vuoksi.

Vierailija
49/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo taas väittää että mielisairaudetkin ovat demonien aiheuttamaa. Nämä demonit ikäänkuin "riippuisivat" selässä kiinni

Vierailija
50/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset on outoja. Eräs uskovainen tuttu väitti, että jos viheltää öisin niin silloin kutsuu pirua luokseen. Totesi siis tämän kun yön hämärässä viheltelin jotain biisiä

Vierailija
51/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikuisten oikeesti.

Pelko tai mitkään muutkaan tunteet ei tarkoita että maailmassa tapahtuisi yliluonnollisia asioita.

Ei tapahdukaan yliluonnollisia asioita, vaan kaikkihan on itse asiassa luonnollista mikä ylipäätään tapahtuu. Eikö se ole vain määrittelykysymyt?

Vierailija
52/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenköhän selvänäkijän elämäkerrassa oli juttua miten kävi katsomassa hellareitten kokouksia ja koska hän näki henkiä, hän myös näki miten kielilläpuhumisen hurmoksen sai aikaan hassuttelunhaluiset ilkiöhenget.?

Vierailija
53/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä mieltä uskonnolliset siitä, että on olemassa heikkohermoisia jotka sekoaa teidän helvetti-demoni-saatana-mikäliepelotteluun? Sanotteko että hupsista?

Ei ole pakko uskoa siihen. Joillakin se voi olla ääni- tai kuvahallusinaatio, vaikka kuumeesta, alkoholista johtuva tai toksinen aine - ja se menee ohi. Henget saa yleensä siirrettyä myös pois ja energiat puhdistettua, ei se kaikille ole maailmanloppu. Joillekin taas possessio alkoholista/aineesta/muu voi olla ongelmallinen, jos eivät huomaa. Siksi osa harjoittaa hyviä asioita että osaa nämä asiat ja tutkii niitä, mahdollisimman turvallisesti. 

Tämähän ei ollut Raamatusta tuleva neuvo, siellä ei puhuta mistään energioista ja henkien siirtämisistä. Jeesus on ainoa, joka hoitaa näitä henkimaailman asioita.

Vierailija
54/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä niitä kaikenlaisia henkiä voi saada kotiinsa monillakin eri tavoilla. Varmaan jonkun kohdalla, jos ei ole oikein asiat kunnossa, on herkkä ja altis ja katselee kauhuleffoja kovinkin peloissaan, voi joku kohdalle osunut, pelosta tankkaava henki hyvinkin innostua ja lyöttäytyä seuraan. Ei se kauhuleffa kuitenkaan itsessään niitä kotiin tuo.

Ihminen voi myös itse aiheuttaa poltergeist-ilmiöitä ja jopa luoda kummituksen tapaisia ajatusolentoja. Jos kovasti alkaa pelätä ja uskoa, että kotona on joku kummajainen, niin se saattaa sinne hyvinkin muodostua kun ajatusta oikein hellii. Se ei silloin kuitenkaan ole oikea vainaja, tai paha henki tms. 

Vierailija
55/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ollut Raamatusta tuleva neuvo, siellä ei puhuta mistään energioista ja henkien siirtämisistä. Jeesus on ainoa, joka hoitaa näitä henkimaailman asioita.

Läpi ihmiskunnan historian on ollut ihmisiä, jotka pistää henkiä ruotuun. Sinänsä on tietysti fiksumpaa hoitaa hommat tuota kautta, koska henkien tunnistaminen ja käsittely ei ole aivan helppoa ja koska kaikenlaiset hiipparit voi vaikka esiintyä edesmenneinä läheisinä, on helpompaa vaan todeta, että pysytelkää erossa kaikesta tuollaisesta. Itse asiassa ei ole oikein mitään keinoa varmistautua siitä että joku henki on se, mikä väittää olevansa, joten vaikka kuolleen mummon kanssa jutteleminen on aika yhtä tyhjän kanssa, kun ei voi olla varma onko se mummo vai joku muu. 

Vierailija
56/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus ole ensimmäinen, joka henkimaailmaan on ollut yhteydessä. Shamanismiakin on harjoitettu yli 10 000 vuotta sitten.

Vierailija
57/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikuisten oikeesti.

Ei tapahdukaan yliluonnollisia asioita, vaan kaikkihan on itse asiassa luonnollista mikä ylipäätään tapahtuu. Eikö se ole vain määrittelykysymyt?

No siinä vaiheessa kun puhutaan että "kotiin voi tulla henkiä" niin ollaan mielestäni sillä tasolla että ko. henkilölle tulisi harkita asiainhoitajaa.

Vierailija
58/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla helluntalaiset ei saanut kuunnella muuta maallista musaa kuin TOTOA, sitä kaikki nuoret kuunteli, ehkä se oli niin "viatonta" ja moni kristilline nbändi esim HEUREKA sai siitä vaikutteita.

Toton jätkät toki veti kokaiinia minkä ehti mutta hyvää ja kaunista musaahan se on

59/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon yliluonnollisia kokemuksia ja niiden myötä olen tullut myös uskovaiseksi. Vältän katsomasta yliluonnollisia kauhuleffoja juuri siksi, että se houkuttelee paikalle pahoja henkiä. Minun tapauksessani siis, ei välttämättä muiden kohdalla. Se mekanismi toimii niin, että tuollainen leffa ohjaa ajatukseni ko aiheeseen, mikä jo itsessään näyttää aiheuttavan yliluonnollisia ilmiöitä ympärilläni. Lisäksi ne leffat aikaansaavat pelkoa, mikä on voimakas energia, jota pahat henget käyttävät hyväkseen pelotellakseen ihmisiä.

Kaikilla näin ei ehkä tapahdu, luulen sen liittyvän pääasiassa sellaisiin ihmisiin, jotka ovat vähän mediumistisia. Termiä on vaikea selittää, mutta joillain ihmisillä on ehkä sellaista energiaa, jota henget voivat hyväksikäyttää ns tekemään juttuja paremmin kuin muiden ihmisten energiaa.

Ehkä ap:n äidillä on vastaava tausta.

Luulisi, että Demoneita "uhkaavat" enemmän uskovaiset, kuin sellaiset joita uskonto, taivas ja jumalat, eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
60/77 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ja uskonta on surmannut ihmisiä ja aiheuttanut henkisiä ongelmia tässä maailmassa enemmän ihmisiä kuin mitkään sodat tai taudit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi