Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako teitä oma koulutus tai ammatti?

Vierailija
21.10.2022 |

Tai kouluttomattomuus?

Välillä tuntuu, että ihmisestä ajatellaan vähemmän, jos hän ei ole käynyt korkeakoulua tai omaa useampaa tutkintoa.

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkinto on hyvä olla. Niilläkin, joilla on pelkkä oppiarvo, on hyvä olla jokin ammattipätevyys.

Vierailija
2/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi porukka ylenkatsoo mun ensimmäistä ja toinen toista koulutustani. Eihän tässä muuta ehtisi kuin hävetä, jos viitsisi sellaiseen alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ammattitutkintoa (+lukio) joista kahta tarvitsen työssäni. En häpeä, teen juuri sellaista työtä josta tykkään. Pidemmälle kouluttautuneena mielekästä, koulutusta vastaavaa ammattia ei olisi ollut.

Vierailija
4/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä omaa ammattia, mutta en halua ilmaista sitä vieraammille, koska monilla on paljon ennakkoluuloja ja vääriä uskomuksia. Mieluummin tutustun ensin ja kerron sitten. Kurjaa, kun hyvin harva uskaltaa laittaa ennakkoluulot sivuun ja tutustua oikeasti

Vierailija
5/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut opiskella merkonomiksi. Taustalla kesken jääneet opinnot AMK:sta. 

En kyllä aio kenellekään kertoa tuosta aiemmasta kömmellyksestä. Ennemmin olen "vain" merkonomi kuin opintonsa munannut. Jos päädyn kaupan kassalle niin se siitä sitten, parempi edes jotain.

Vierailija
6/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä omaa ammattia, mutta en halua ilmaista sitä vieraammille, koska monilla on paljon ennakkoluuloja ja vääriä uskomuksia. Mieluummin tutustun ensin ja kerron sitten. Kurjaa, kun hyvin harva uskaltaa laittaa ennakkoluulot sivuun ja tutustua oikeasti

Itseäkin inhottaa nuo ennakkoluulot! Pyrin pitämään ammattini "salassa" mahdollisimman pitkään. Pelottaa, että toinen ajattelee "no et sinä sitten pitkälle pötkinyt".

Vierailija
7/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, jota on perinteisesti tehty yliopistokoulutuksella. Huomaan että AMK-koulutukseen suhtaudutaan alalla todella epäluuloisesti. Yritän olla välittämättä, mutta eihän reaktioiden huomaaminen mukavalta tunnu.

Vierailija
8/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuta kuin peruskoulu joten toisinaan joo. Mutta toisaalta ihan sama.

Vierailija
9/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nolota.

Kävin 2,5 vuotta amista ja nyt olen töissä.

Tienaan nettona n. 2000€/kk.

Olen töissä tehtaalla liukuhihnalla ja ikää 20v.

Vierailija
10/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpa mennyt omituiseksi. 

Vierailija
11/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI! Terv. entinen siivoja, työtön nykyisin.

Vierailija
12/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ammattitutkintoa (+lukio) joista kahta tarvitsen työssäni. En häpeä, teen juuri sellaista työtä josta tykkään. Pidemmälle kouluttautuneena mielekästä, koulutusta vastaavaa ammattia ei olisi ollut.

Saako lukion jälkeen käydä pelkät ammattitutkinnot ilman ammatillisia perustutkintoja?

Vierailija
13/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen lähihoitaja. En häpeä ammattiani, mutta häpeän aika montaa työkaveriani. 

Vierailija
14/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi tutkinto. Yhtä niistä tavallaan häpeän, koska en olisi käynyt sitä "vapaaehtoiseti". Se on työpaikan vaatima.

Vierailija
15/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana kaupassa nolotti, mutta pelkäsin vain näkeväni tuttuja, koska en kestä kyselyjä. Kaupan henkilökunnan tiloja taas ei nolottanut siivota, vaikka myyjiä näkyi siellä täällä. Oltiin kaikki kiireisiä ja myyjät tuntuivat jotenkin samiksilta.

Vierailija
16/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun nuorempana häpesin maisteritutkintoani. Treffimiehillekin kerroin vasta, kun muutama tapaamiskerta oli takana. Syytä en oikein hahmota.

Vierailija
17/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikkovirta-asentaja ja ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää.

Vierailija
18/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heikkovirta-asentaja ja ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää.

Mitä heikko virta on? Sähkö on mielenkiintoista. En käsitä sähköstä mitään.

Vierailija
19/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä, jota on perinteisesti tehty yliopistokoulutuksella. Huomaan että AMK-koulutukseen suhtaudutaan alalla todella epäluuloisesti. Yritän olla välittämättä, mutta eihän reaktioiden huomaaminen mukavalta tunnu.

Olisin halunnut hakea yhtä työpaikkaa, mutta osaston johtajalta lisätietoja kysyessäni jouduin kuuntelemaan pitkän monologin miten mikä tahansa koulutus yliopistosta valmentaa samalla johtajaksi. Ja on kuulemma aivan välttämätön edellytys tehtävään, toisin kuin opinnot AMK:ssa. Nyt tuntuu hyvin kiusalliselta olla jossain yhteydessä tekemisissä tämän sankarin kanssa.

Vierailija
20/176 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota. Ainoastaan harmittaa oman alan huono työllisyystilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän