Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koirarotua suosittelette

Vierailija
21.10.2022 |

Noin viisikymppisellä 15-vuotiaan lapsen vanhemmalle. Asuntona kolmio kaupungissa. Koiria ollut lapsuudesta asti, omina terreristä rescue-koiran kautta saksanpaimenkoiraan. Kaikki kanssa meni hyvin koko näiden eliniän ajan.

Harkinnassa oli aiemmin bullterrieri, mutta olen luopunut ajatuksesta näiden kaikkien koirahyöykkäysten vuoksi. En halua koiraa, jolla voi napsahtaa, ja tämä tappaa toisen koiran. Koira saa olla suhtaktiivinen, tykkään tehdä pidempiäkin lenkkejä metsässä. Koulutettavuuden ei tarvi olla helpoin mahdollinen, mutta ei turhan haastavakaan. Koko mielellään keskikokoinen, ehkä 15-35kg painoltaan. Turkin hoidettavuudella ei niin väliä. Mieluiten vähähaukkuinen kerrostalossa asumisen vuoksi. Vahtivietillä ei niin väliä. Metsästysviettiä ei saisi olla.

Tiedän, ettei näin koiraa valita, mutta ajattelin jos tätä kautta tulisi uusia ideoita. Edellisen koiran poismenoata on nyt kaksi vuotta, koen että nyt olisi aika uudelle koiralle. Olen vastuuntuntoinen koiranomistaja, ja panostan koiran tapakoulutukseen.

Kommentit (1103)

Vierailija
321/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labradorinnoutajat aivan mahtavia!

Tää on niin totta! Lämmöllä muistelen meillä olleita.

Vierailija
322/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullmastiff ihana ja rauhallinen tykkää ihmisistä loistava ystävä niin lenkillä kuin muuallakin noudattaa ohjeita......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bulmastiffin omistaja kirjoitti:

Bullmastiff ihana ja rauhallinen tykkää ihmisistä loistava ystävä niin lenkillä kuin muuallakin noudattaa ohjeita......

Vähän turhan iso kerrostaloon vissiin

Vierailija
324/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme ennen kerrostalossa ja meillä oli silloin jo nykyinen koiramme, stabyhoun. Sopii hyvin kerrostaloon, vaatii kyllä liikuntaa ja aktiviteettia, mutta eihän kerrostalossa asuminen ole sille este. Staby on rauhallinen sisätiloissa, tykkää lapsista, kouluttaminen helppoa, turkinhoitoa ei paljon vaadi ja on passelin kokoinen, keskikokoa, ihan mahtava koira varsinkin ulkoilusta ja liikunnasta tykkäävälle. Stabyt ovat suhteellisen harvinaisia ja pentua saattaa joutua odottamaan, mutta tuntuu, että rotu on yleistymään päin.

Vierailija
325/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoira

Brasilianterrieri

Pihakoira

Joku terrieri tai spanieli

Vierailija
326/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä labradorinnoutaja voittanutta. Siinä on paras perhekoira.

Australian labradoodle voisi olla myös hyvä. Yhdellä ystävällä tosin sellainen on aika haukkuherkkä, mutta muuten kiva koira.

Vierailija
327/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoista videonoutajaa.

Vierailija
328/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei labbikset turhaan ole niin suosittuja kuin ovat

Vierailija
329/1103 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lagotto

Vierailija
330/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amstaffi. Tappaa talossa ja puutarhassa

Vierailija
331/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota lyhytkuonoista.Ne on usein jalostettuja.Riippuu siitä millainen olet itse.Oletan että olet nainen.Jos olet sosiaalinen ja tykkäät pikkulenkeistä etkähermostu vaikka koira joskus sinua pikkuisen purisi niin suosittelen englannin kettuterrieriä. Mulla oli tämä rotu.Eli pitkän elämän 15v. Joskus pikkusen purasi mutta tämä rotu on niin valloittava ja innostuva että se oli vahinko.

Vierailija
332/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ota lyhytkuonoista.Ne on usein jalostettuja.Riippuu siitä millainen olet itse.Oletan että olet nainen.Jos olet sosiaalinen ja tykkäät pikkulenkeistä etkähermostu vaikka koira joskus sinua pikkuisen purisi niin suosittelen englannin kettuterrieriä. Mulla oli tämä rotu.Eli pitkän elämän 15v. Joskus pikkusen purasi mutta tämä rotu on niin valloittava ja innostuva että se oli vahinko.

Purkoot omistajia sitten miten paljon lystää, jos se on ok, mutta esimerkiksi minua tai lastani tarvitse yhdenkään koiran purra, vaikka miten innostuisi. Kipeä ja härnätty koira on eri juttu, mutta sinä saat sen kuulostamaan siltä, että on ok pureskella, kun vähän innostuu.

Vierailija
333/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkoot omistajia sitten miten paljon lystää, jos se on ok, mutta esimerkiksi minua tai lastani tarvitse yhdenkään koiran purra, vaikka miten innostuisi. Kipeä ja härnätty koira on eri juttu, mutta sinä saat sen kuulostamaan siltä, että on ok pureskella, kun vähän innostuu.

Koirien kanssa voi aina käydä pikku vahinkoja. Eri asia sitten nämä pitbullien loppuun asti tappohyökkäykset, joiden seurauksena on kuollut tuhansia ihmisiä ympäri maailman

Vierailija
334/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbull tottakai, varsinkin jos sulla on itsetunto-ongelmia, hankit vaan muskelikoiran, niin ei tarvitse mennä terapeuteille.

Vierailija
335/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran purema on sama kuin ihmisen lausuma haista v....

Vierailija
336/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään koirista mutta anteeksi vaan Labbikset on laiskoja.Ainakin mun tuntema on ja sen omistaja on lihava ja laiska.

Vierailija
337/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitbull tottakai, varsinkin jos sulla on itsetunto-ongelmia, hankit vaan muskelikoiran, niin ei tarvitse mennä terapeuteille.

Itsetunto-ongelma paranee sillä kun oma kiva pikku perhekoira amstaffi repii kasvot irti.

Vierailija
338/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään koirista mutta anteeksi vaan Labbikset on laiskoja.Ainakin mun tuntema on ja sen omistaja on lihava ja laiska.

On niitäkin. Omani ei ole, liikutaan tosi paljon, parin tunnin metsälenkkejä miltei joka päivä. Söisi kyllä ihan kaiken, ja vähän enemmänkin!

Vierailija
339/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bokseri suosittelisin luonteen ja muun suhteen. Palveluskoira joka ehdottomasti vaatii hyvän peruskoulutuksen. Harrastuskaveria saa palveluskoira touhuihin tai lenkkikaveria ja ehdottomasti seuraa.

Viim 25 v ollut meillä aina boksereita. Mutta mutta.. Terveys on mennyt niin huonoon suuntaan. Enkä puhu mistään lonkka- tai selkävioista vaa kaikesta muusta terveyden jutuista.

Epilepsia, munuaisviat, allergiat, sydänviat ym on lisääntyneet huimasti viim 15 v aikana rodussa.

Jatkossa varmaan elän ennemmin ilman koiraa kokonaan kun enää otan eläinlääkäri kuluja, kalliita vakuutuksia, huolta ja stressiä koiran terveydestä. Ehkä huonoa tuuria mutta kaksi edellistä on kuluttanut eläinlääkäri palveluita enemmän kun me itse leipää

Vierailija
340/1103 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bokseri suosittelisin luonteen ja muun suhteen. Palveluskoira joka ehdottomasti vaatii hyvän peruskoulutuksen. Harrastuskaveria saa palveluskoira touhuihin tai lenkkikaveria ja ehdottomasti seuraa.

Viim 25 v ollut meillä aina boksereita. Mutta mutta.. Terveys on mennyt niin huonoon suuntaan. Enkä puhu mistään lonkka- tai selkävioista vaa kaikesta muusta terveyden jutuista.

Epilepsia, munuaisviat, allergiat, sydänviat ym on lisääntyneet huimasti viim 15 v aikana rodussa.

Jatkossa varmaan elän ennemmin ilman koiraa kokonaan kun enää otan eläinlääkäri kuluja, kalliita vakuutuksia, huolta ja stressiä koiran terveydestä. Ehkä huonoa tuuria mutta kaksi edellistä on kuluttanut eläinlääkäri palveluita enemmän kun me itse leipää

Kurja kuulla. Meillä oli kotona kaksi bokseri 80-90-luvuilla. Kummatkin olivat täysin terveitä, toinen eli vielä pitkä bokserielämän, 1980-2004.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi