Mulla menee ruokaan 1000 euroa kuussa. Miten voisin oppia käyttämään vähemmän?
Syön jonkun verran ulkona, wolttaan jne. Ostan myös alkoholia aika usein. Tykkään savulohesta ym ja limsaa juon joka päivä. Haluaisin, että ruokaan menisi max 300 e niin kuin normaaleilla ihmisillä, mutta olen tällainen herkkupossu. Vinkkejä miten oppisin elämään niukemmin?
Kommentit (20)
Mulla menee ilotyttöön kuukaudessa 1000e.
Aika vähän, itse syömme 3-5 kertaa viikossa ravintolassa ja rahaa kuluu noin 1500 €/kk ruokaan. Jos on varaa, ei se haittaa. Samalla tulee työllistettyä muita.
Käytä kauppaan se 300e. Loput voit laittaa 5-10 seteleiksi ja käyttää vessapaperina. Ainakin sillä tavalla kauppaan todellakin jää vain se 300e ja ei tarvii ostaa vessapaperia. Eli siinä säästää. 🤣
Hyvä vaan jos käytät. Hyvä verotulo , joten anna mennä .
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän, itse syömme 3-5 kertaa viikossa ravintolassa ja rahaa kuluu noin 1500 €/kk ruokaan. Jos on varaa, ei se haittaa. Samalla tulee työllistettyä muita.
Varaa on joo mutta ärsyttää kun senkin rahan voisi käyttää "paremminkin".
Miksi haluat pienentää laskua jos sinulla on tähänkin asti ollut varaa tuohon? Suomessahan pitää kuluttaa, lukee kaikkialla. Kaikki eivät voi joten hyvä sinä joka siihen pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa on joo mutta ärsyttää kun senkin rahan voisi käyttää "paremminkin".
Ihan itsestäsi kiinni wolttaatko vai ostatko kokkikirjan ja teet itse. Itse tein juuri leivitettyjä kanapihvejä ja todellakin olin sitä mieltä, etten ikinä ole ravintoloissakaan saanut niin meheviä sisältä ja rapsakoita ulkoa. Oli meinaan niin hyvää.
Iltapascat voisivat kysellä myös yli 70 v. montako seksikumppania oli. Olisi mielenkiintoisempaa ja saattaisin lukeakin. Nuoret nuhhii jokaista vastaantulevaa nykyisin siksi totakaan juttua ei viitsi edes lukea.
Ensimmäisenä kannattaa tehdä parilta kuukaudelta listaus, mihin nuo rahat oikeasti menevät. Vähintään alkoholi, wolt, ravintolasyöminen ja ruokakauppalaskut eriteltynä erikseen. Siitä voi alkaa hahmottaa, että mistä olisi helpoin säästää rahaa. Limsakin on hyvin erihintaista riippuen siitä, ostaako sen yksittäisinä tölkkeinä, multipäkeissä vai isoissa pulloissa.
Häh? 300 on järkyttävän paljon. Minulle riittää alle 200/kk. m37 178cm 82 kg
Sinulla näemmä on isot tulot tai varakas mies vai perintö rahoillasi elät? Jatka samaa tahtia vain, ei ole keneltäkään se pois.
Muuta maalle. Siellä loppuu wolttaaminen ja ulkona syöminen tarkoittaa omaa grilliä tai nuotiota.
Tai opettele laittamaan itse ruokaasi.
Mutta on se hyvä, että joku sentään pitää yllä kansantaloutta kierrättämällä rahaa! Olisi se sääli, jos sinäkin panttaisit niitä rahojasi jollakin säästötilillä.
Limun juominen joka päivä johtaa lapsettomuuteen.
Ei limsa paljon maksa eikä savulohikaan mutta alkoholi on kallista, jos sen Suomesta ostaa.
Ja limsa on ihan turhaa, viimeksi olen juonut varmaan 40 vuotta sitten limua. Yök, ajatuskin siitä sokeriliemestä etoo.
Meillä menee tonni kolmelle. Tänään vähän kulmiani kohotin kassalla kun en oikeestaan mitään ostanut ja Prisman piti olla cittaria edullisempi ja satanen meni. Toki loimulohta 20€, mansikoita, kirsikoita, kesäkurpitsaa, herneenpalkoja, varhaiskaalia, kukkakaalia, muutaman päivän maitotuotteet, kylmäsavuleikkelettä ja paistopisteestä leipä. Kymppi hygieniatuotteisiin. No kesä ja tuoreet... maksaahan ne jostain syystä.
Perunat kävin kaivamassa takapihalta, vähän tasapainottaa laskua.
Tee itse ruokasi ja osta tarjouksista. Esim itse tein broileria ja vihanneksia kookosmaitokastikkeessa ison satsin. Broilerin hinta oli 900G/8e tarjouksesta, 6 dl kookosmaitoa, ja pakastethai kasvikset 3e. Riisiä keitin ja sen hinnaksi max1,5e. Vaimo söi kahtena päivänä illalliseksi. Itse yhden illallisen ja kahdeksi päiväksi reilu kokoiset annokset töihin. Kahden ihmisen ruuat kahdelle päivälle (itselle kolme) siis 12,5e. Tuohon päälle aamiainen ja esim halpa keitto lounaaksi jos on tarvis.
En voisi kuvitellakaan wolttaavani, halua ruokani suoraan pannulta pöytään, en muoviboxissa seisseenä. Muutenkin ravintolaruoka on harvoin hintansa arvoista ja annoksen hinnalla syö 2-4pv!
Tänään teen ihanaa raikasta tabboulehia oman pihan sadosta ja yrteistä, falafeleja, jugurttikastiketta ja broileria. 2 hengelle tulee maksamaan yhteensä alle 5e kun ravintolassa annos olisi min 15e/hlö! Säästämme siis heti 25e!
Syöt noin viiden ihmisen edestä?