Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla pienikokoinen sikiö rv20?

22.08.2008 |

Moi

Onkohan muita, joilla on sikiön koko rv 20 rakenneultrassa arvioitu pieneksi?

Meillä aikaisemmissa ultrissa arvioitu pari päivää raskausviikkoja isommaksi ja nyt rakenneultrassa kaikki muuten ok, mutta sikiön koko onkin nyt rv20+0 sijasta 19+2 ja painoarvio n.290 g.

Oletteko joutuneet seurantaan? Mua ihmetyttää, että meille kätilö sanoi vaan, että seuraava ultra sitten synnytystapa-arviossa rv 36. Ei siis laitettu mihinkään seurantaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo ole vielä paljoa,joten tuskin syytä huoleen mutta jos se paino ei tuosta ala nousta niin sitten.

Vierailija
2/4 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heitti 20 viikolla 6 päivää ja laitettiin seurantaa siten, että neljän viikon välein kävin ultrassa. Kasvu oli hieman hidasta eli jäi jälkeen koko ajan vähän. Jollain 30 viikolla oli jäljessä 1vko 4päivää. Sen jälkeen ei ole enää seurattu, koska kasvaa silti koko ajan. Eli pienoinen tyttö on tulossa.

Sama juttu minulla oli toisestakin lapsesta. Hän oli jäljessä 32 viikolla 2 viikkoa. Syntyi 8-18 päivää etuajassa (laksettua aikaa ei osattu varmaksi sanoa, koska jäi koko ajan jälkeen kasvussa. Terve tyttö syntyi nopeasti, painoi 2670g ja pituutta 46 cm.

(Ensimmäisessä raskaudessa koko vastasi viikkoja, poika syntyi 3160g ja 49 cm raskausviikolla 40+0)

Niin ja molemmissa raskauksissa raskausajan diabetes, joka hoidettiin ruokavaliolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla melkein ihan samalla tavalla kuin sinulle, eli oli rv tasan 20+0, kun rakenneultrassa vastasi vain viikkoja 19+1, painoarvio 272g. Saimme kontrolliajan kahden viikon päähän ultraan, jotta voitaisiin seurata miten vauva kasvaa.

Rv 22+0 vauva vastasi viikkoja 21+5, eli oli hyvin kirinyt ja näin ollen laskettu aika ei muuttunut. Painoarvio tuolloin oli 460g, eli tosi hyvin oli kahdessa viikossa kasvanut!

Vauva on muutenkin pienehkö, vaikka sf-mittani menee kokoajan yläkäyrällä tai yläkäyrän yläpuolella (nyt rv 34+5 sf-mitta 33cm). Vauvan painoarvio rv 32+5 oli vain 2040g (olimme muista syistä ultrassa). Pieni vauva siis tulossa. :)

Aika jännä kyllä, ettei sinua mihinkään seurantaan laitettu! Voisithan sinä itse pyytää sitä varmaan..?

Lillian 34+5

Vierailija
4/4 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksistanne!

Soittelin neuvolaan ja siellä olivat sitä mieltä, että kyllä ne äitiyspolilla tietää milloin tarvitaan seurantaa. Oman mielenrauhani takia menen kuitenkin yksityiselle ultraan tarkistamaan, että vauva kasvaa. Toivotaan parasta!