Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* AURINKOISTA LAUANTAITA KESÄKERTUT! *

04.03.2006 |

Huomenta vaan kaikille..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuimpa huonosti..mahaan ' sattui' oudosti koko yön ja sai taas rampata vessassa! Siksi heräsin aikaisin ja tulin siis avaaman kaikille lauantai aamun :)

Eipä tässä ole kerenny vielä ihmeempiä tapahtumaan. Masuasukki antoi herätys potkuja pari aamulla. Pyöriikö teidän vauvat masussa ihan ympyrää? Kun tuntuu ja näkyy, et tuleva prinsessa tekee sellasia voltteja, et välillä tekee pahaa :) Hyvä asia se kai on!

Tänään on täällä hippohiihdot ja esikoinen tarvitsisi viedä hiihtämään! Pakkasta vaan näyttää olevan aika paljon.. Ja tänään pitää mennä isosiskon synttäreille. Saa kakkua, nami! :D

Mä meen valmistamaan aamupalaa, jos vaikka sais syödä rauhassa!

Tulen myöhemmin kommentoimaan eilisiä tekstejä, kun en ehtinyt eilen koneelle ollenkaan :(

Hanna*

Vierailija
2/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istun kahvikupin kanssa koneella. Tyttö tossa levittelee tavaroita olkkarin lattialle, mutta en viitsi nyt häiritä. Kinataan ne sitten kaikki kerralla kasaan;-) Mieskin meni jo töihin ja viipyy koko päivän. Illalla pääsi yheksän aikaan ja painu vielä pariksi tunniksi kellariin. Hulluhan tuo on, mut ei raaski kieltääkään, kun kaikkihan me hyödymme. Aamulla sit heräsin ajoissa, et sain ees hetken olla kainalossa. Täytyy ottaa ilo irti näistä hetkistä, kun ne jää vähiin, kun molemmat vaan kaatuu väsyneinä sänkyyn ja sit toi pikku termiitti aamusella ei oikeen nuku.

Joku vanha viisas totes, että siitä tietää, että on lapsi vanhentunut vähän, että aletaan toista odottaan, ni on nukkunut pidempiä pätkiä=) Ja sit taas vanhenee sopivasti ne kaks, kun aletaan sitä kolmatta haikaileen.... Miten lie paikkaansa pitää??!

Ilotulitusta iltasella aiotaan mennä kattoon, jos pilvet vaan väistyis. Muuten suuntaan ehkä kaupungille pyörimään. Täytyy vähän tuumata, kun tuo tyttö kyl kävelee hyvin, mut jos kauan ollaa ni väsyy väkisin ja auto on miehellä.

Tässäpä ne aamusen jutut, kaikkeen en muistanut iltasella eilisiin vastailla mut no en nytkään sinne pinoon sitten syvemmälle eksynyt. Kovasti ois mukava jäädä kotiin jo nyt. Kukahan oli puolenyön jälkeen kirjotellu? No sinä kuitenkin sori tää onneton nimi muisti. Ootko ajatellu, että menetät 3 vuosilomapäivää, mikäli et tee 6 työpäivää välillä touko-syyskuu? Eihän sillä sinänsä väliä, mut laskin sit äippäloman jälkeen, et täysillä lomilla saa koko huhtikuun ja maaliskuun lopun vuosilomaa eli palkkaa. Sori että puutun, mut mulle tuli yllätyksenä, ennen kun pomo kerto. Eli Jos oon töissä, enkä kuluta vuosilomaa, mut jään saikulle mulle jää enemmän päiviä kuitenkin loppuun. Eli LA 17.6., Ä-loma 12.5 ja töissä 2.5.-11.5. 28 pv vuosilomaa tai saikulla 2.5-11.5 25 pv vuosilomaa. Mut jos vuosilomalla 2.5.-11.5 vuosiloma 25pv miinus 7pv eli keväälle jää vaan 18pv eli ei riitä huhtikuun loppuun. No joo sori! Kaikki tekee itselleen paremman mukaan! Toistan itseäni ja sanon, että ei ollu mulla tiedossa ennen sivistystä pomon taholta...

Lytte ja Masukki 25+0 uutta viikkoa taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]herätty on taas 7.30...aina ei vaan jaksa tehdä aloitusta päivälle kun tuntuu ettei tuo ajatus kulje aamusella :)

kyllä harmitti taas aamulla kun mun äiteeni soitti kirppikseltä ja kertoi että siellä on halvalla paljon lastenvaatetta...höh...

no nyt tuli kutsu keittiöstä palailen kohta...

krisse rv 25+0 :D

Vierailija
4/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tossa aamulla että hammasta vihloo ikävästi jostain tuolta takaa...On ollu jo muutamana päivänä aina välillä, höh...Hammaslääkäriin ei millään haluais mennä kun selällään oleminen tekee huonoa, välillä tulee tosi paha olo. No, jos tässä nyt seurailen muutaman päivän, jos vaikka menis ohi...

Pesänrakennuksesta: Mä en ole hankkinut vaaville oikeestaan mitään, on esikoiselta kaikkea vielä jäljellä. Sitä olen miettiny pitäskö ostaa sisarusrattaat, mut toisaalta käyn kuiteski muksujen kanssa niin vähän m issään ni oon päättäny ostaa seisomalaudan tai sellasen sisarusistuimen. Sekin mietityttää, pitäskö olla kahdet vaunut kun esikoinen nukkuu vielä päikkärit ulkona, sisällä ei tule kuuloonkaan.Turvakaukalot sun muut meillä on vielä tallessa. Ja äitiyspakkauksen sain pari viikkoa sitten ja ne vaatteet sun muut viikkasin kaappiin. Vielä pitäs pestä niitä ihan pieniä, tytön vanhoja. Eiköhän niillä pärjäillä.

Mies lähti aamulla jo viideltä töihin. Tekee nyt koko viikonlopun eikä yhtään tiedä miten pitkää päivää...Ja ens viikolla on sitte iltavuoro joten kauheesti ei tässä yhteistä aikaa ole...

Mutta tuo istukansijainti taitaa vaikuttaa asiaan...

En saa minäkään Ansua mielestä kuten eilen jo joku kirjoitti..Nytkin niin ihana auringonpaiste.ja toisilla suunnaton suru :( Miten sellaisesta ikinä selviää...

Nyt täytyy yrittää reipastua ja nauttia tästä masusta! Lähdenkin tästä hiukan pulkkailemaan tytsyn kanssa.

queen, masuasukki 27+1rv ja neitinen 1v 2kk sylistä jälleen

Vierailija
5/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli masuvaaveli liikkui aamulla jonkun verran ja edelleen liikkeet on vaimeita tytteliin verrattuna mutta istukan sijainti varmaankin vaikuttaa asiaan...Oikeen oon kateellinen niille joilla vauvat kovasti potkii :(

queen edelleen

Vierailija
6/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan nyt nauttia näistä vielä pitkistä aamuista, kun saa nukkua :)

Kiitos kaikille tarvike vinkeistä, niistä oli hyötyä! Täytyy tästä pian alkaa ostelemaan. Vaunut, sitterin ja kantoliinan ajattelin ottaa käytettyinä.

Mun piti tänään aloittaa äitiysjooga, mutta olo on vielä flunssainen, joten jää väliin. Munkin mies lähti töihin ja kai sitä on pakko alkaa siivota.

Jäi vielä vanha epilaattori-keskustelu mieleen, miksei sitä saa käyttää raskaana?Mulla ollut monia vuosia ja oon heittänyt ohjeet roskiin. Itse oon kyllä ajellu sillä..

Vierailija
7/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans yritän kuluttaa aikaa yksin kotona. Mies lähti harrastusten pariin ja sitten illalla niillä on kavereiden kanssa tapaaminen,kun ei ole pitkään aikaan nähnyt. Plääh mä märehdin kotona :( No toisaalta se on ihan hyvä pitää kaverisuhteita yllä. Itsekin pitäisin jos pääsisin johonkin.

Eilen meidän vaavi oli vauhdikas iltayöstä. Ja tänään se on ollut koko aamun vauhdissa. Mäkin olen ihmetellyt,että mitä se oikeen siä tekee kun tulee välillä tosi ihmeellisen tuntuisia aaltomaisia potkuja :)

(joku muukin oli ihmetellyt)

Yöllä näin taas vauvaunia. Sain hoitoon serkun vauvan (syntyi tammikuulla) ja yhtäkkiä se jäikin mulle. (Siis unessa) olen nähnyt viime aikoina ihan ihmeellisiä unia.

Tänään ajattelin oikeen tsempata että pääsisin ruokakauppaan. Muuten tulee aika pitkäksi sitten illalla.

Mulle on tullut ihan ihmeellisiä pelkoja siitä,että kun mies lähtee illalla kavereiden luo ja ne sitten siinä kaljotteleen niin mä pelkään,että synnytys käynnistyy just silloin ja se ei pääsekkään mukaan.Ja mä on ihan yksin sielä synnärillä. (vaikka ei se usein käy kaljottelemassa,on viimeks tainnu käydä pikkujouluissa)Tai toinen pelko on että se on just työpalaverissa kun pitäis lähtee synnärille ja vauva kerkee syntyä ennen kuin se ehtii mun tueksi. Onko muilla vastaavanlaisia pelkoja?

Nyt pistän maate että pystyn lähtee sinne kauppaan.

Palaan illalla tänne vielä lukeen juttuja.

Lilli81 27+5

Vierailija
8/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]hetki on niin suhteellinen käsite...

piti tulla kohta takas...ja tässä sitä vasta ollaan...mies lähti äsken salille ja mäkin jouduin jo toistamiseen syödä kun nälkä iski (vaikka söin aamulla puuroakin)

no nyt ennen kuin unohdan:

ANNINAPA:epilaattorista...käväsen tässä kohta ettimässä sen mun epilaattorin ohjeen ja laitan tänne sitten sen mitä siinä lukee...

olis vaan mustakin kiva kuulla että miksi siinä on tuo varoitus...kun neuvolassakaan ei osanneet sanoa.

LILLI:mua ei pelota tuo että mies ei pääse synnytykseen mukaan (mutta ymmärrän hyvin että monia varmasti pelottaa)

mun ukko kun ei kuulemma pysty tulemaan mukaan...vaikka veikkaankin että pelkää turhaan liiaksi :/ mutta en haluu pakottaakkaan.

mimosaa (kuopus) kun olin synnyttämässä mies lähti hakemaan kassia kotoota kun tohinassa unohdin ottaa mukaan (ja siinä kun oli kamerat ja kaikki) niin sanoin miehelle että lähe hakemaan...ja niinhän siinä kävi että soitin miehelle heti synnytys salissa kun vaavi saatiin " ulos" ja ensimmäisiä parahduksia kuului taustalla :D

sanoin vaan että:" kuunteles mikä ääni täällä kuuluu"

mies harmitteli kun oli jäänyt syömään kun ajatteli että jos ei pääse sitten pitkiin aikoihin.

Niin olen ihan kivasti pärjännyt synnytykset ns. yksin (vaikka siellä ei kyllä hetkeekään tarvinnut olla yksin) :)

Eilen illalla nous sitten tunteet sen verran pintaan että kun mies tuli kotiin niin itkuhan siitä tuli kun kysyi että mikä on kun kiukuttaa..

alko niin kovasti harmittamaan taas kun eilen taas tajusin sen miten huonosti meidän suhteemme voi.. :((

kämppiksiä me ollaan :( ja harva se päivä tuntuu kuin olisin yksin huoltaja...ja sit kun siihen lisää vielä sen että on tulossa taas yksi lisää...

ja senkin kun mies sanoi pari päivää sitten että tämä saa olla sitten viimeinen lapsi...siihen tyyliin kuin siitä olis sille nyt niin kauheesti töitä ollut...eiköhän se oo tää mamma kuka lasten kanssa on kaikki päivätpitkät...

anteex...alko taas harmittamaan.

noh yritän pitää itteni iloisena sillä ajatuksella/tiedolla että pääsen huomenna rentoutumaan heti aamusta: kirppikselle shoppailemaan moneksi tunniksi!!! Ja ilman lapsia!

nyt pelaan texas holdemia hetken ennen kun tytöt taas heräilee, MORO!

krisse,tytöt -02 ja -04 ja Aurora/(Frank)rv25+0

Vierailija
9/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse huhuili taustailijoita ja minä nyt sitten vissiin ihan kerralla ryhdistäydyn kunnolla... ;))

Ei ole tullut kirjoiteltua, kun tuntuu, ettei mitään uutta ja ihmeellistä ole tapahtunut... Viime vuonna esikoista odottaessa kirjoittelin paljon ahkerammin. Nyt vain lähinnä taustailen ja kommentoin milloin mitäkin kyselyitä ja kirjoituksia täällä palstoilla. Kun jotenkin sitä on jo yhden lapsen äitinä ja samalla odottajana sellainen " outo yhdistelmä" , ettei oikein osaa pelkästään keskittyä jompaan kumpaan. En osaa selittää... Ehkä joku tajuaa, mitä tarkoitan.

Mua ärsyttää, kun ihmiset usein puhuu, että toinen raskaus " menee siinä sivussa" ja että rv:t menee sekaisin eikä ehdi keskittyä raskauteen. Mun on sanottava, että tasan tarkkaan tää raskaus ei mene siinä sivussa ja että tiedän tarkalleen rv:t ja päivät ;)) Mutta kun on uudelleensynnyttäjä, ei raskaudessa samalla tavalla mun mielestä tule sellasta uutta, että kirjoittelisi tänne palstalle yhtä ahkerasti kuin esikoista odottaessa ;) Mulle tää raskaus on kuitenkin (kuten varmasti kaikille) yhtä tärkeä kuin aiempikin ja kyllä mä tarkkailen omaa ja vauvan vointia päivittäin! En unohda hetkeksikään olevani raskaana. Jotkut kun höpöttää, että uudelleen raskaana ollessaan unohtaa olevansa raskaana, kun ei ehdi keskittyä siihen...

Krisse taisi kysellä seksielämästä... Meillä mies on hyvinkin halukas ja minäkin olen alun pihtailun jälkeen muuttunut TODELLA halukkaaksi... ;)) Mutta aina ei jaksa. Joskus joutuu innokasta miestä toppuuttelemaan ja muistuttamaan, ettei enää ole ihan niin helppoa tuo sänkypuuhastelu ;) Haluja siis molemmilla on, mutta mä alan olla sen verran väsynyt, että joskus torjun miehen lähestymisyritykset. ;)

Joku kyseli sitteristä. Mä kyllä suosittelen sitä ehdottomasti! Se on kätevä ihan pienen ja myös tuollaisen aktiivisesti liikkuvan kanssa. Saa välillä " sidottua" lapsen johonkin, kun itse touhuaa. :) Mä olen kyllä tätä nykyä aika väsynyt ja mua huimaa todella usein, joten kodinhoito on jäänyt vähän retuperälle :( Puhuttiin miehen kanssa, että hänen ollessa nyt sairaslomalla ja talvilomalla pari viikkoa hän yrittää herätä pojan tarpeisiin yöllä. Samoin jos poika vielä herättelee vauvan synnyttyä, mies isyys- ja kesälomallaan heräilee pojan kanssa. Sovittiin myös, että aletaan mekin painua pehkuihin samaan aikaan illalla kuin poikakin. Ja minä otan päiväunia useammin. Muuten tää mamma kyllä sekoaa väsymyksestä :( Nyt tuntuu siltä... Onneksi on jo valoisampaa ja koko ajan tulee valoisampaa. Ja onneksi tulee kesävauva :) Musta oli aika helppo heräillä pojan kanssa viime kesänä. Oikeastaan vasta marraskuussa alkoi tuntua se yöheräily. Mihin varmasti vaikutti ja vaikuttaa tää uusi raskaus...

Omasta navasta vielä, että tuntuu tämä uusi tulokas olevan vilkkaamman sorttinen kuin veljensä ja tällä ei tunnut olevan oikein mitään selvää rytmiä ainakaan vielä... Pojalla oli jo masussa tietty rytmi, jota noudatti piiitkääään ja yhä edelleen on osittain se sama rytmi...

KYSYMYKSIÄ: Missä iässä lapsesi on lopettanut maidon/vellin syömisen yöllä? Missä iässä hän on alkanut nukkua pitkiä pätkiä heräilemättä? Miten olet reagoinut lapsen heräilyyn missäkin iässä?

Voiko lapsen rytmiin, heräilyyn, yösyömiseen vaikuttaa ja miten?

Puhun nyt esim. n. 9kk iästä eteenpäin... Meillä poika menee nukkumaan n. klo 21-22 ja herää vaihtelevasti n. klo 02-03 ja/tai 05-06 ja vaihtelevasti tarvitsee maitoa 2dl kerralla. Syö toisinaan siis 2dl, toisinaan 4dl yössä. Tähän ei tunnut vaikuttavan päivän syömiset tai tapahtumat. Hän saa iltaisin puuroa, jogurttia tms. ja miatoa ennen nukkumaan menoa. Olen tavallaan kokeillut myös sitä " tassuttelua" , mutta se ei juuri poikaamme tehoa. Hän ei ole sellainen, joka rauhoittuu pelkästä kosketuksestä yöllä. Poikamme on siis 9kk. Hän on vauva yhä, tiedän, ja osa lapsista tarvitsee pidempään sen yösyötön. Mutta tulevaisuuden varalle ja oman jaksamiseni kannalta kyselin em. asioita. Että jos jollakulla on vinkkejä, olen kiitollinen... :) En voi valittaa, että poika olisi koko ikänään mua paljon öisin vaivannut, on ollut helppo ja " kiltti" vauva, kuten sanotaan. Ei kitise turhista. Mutta nyt kun on toinen tulossa, sitä malttamattomana odottaa pientä helpotusta esikoisen osalta... ;))

Charlotte ja poika 9kk ja rv 27+1

Vierailija
10/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin tuon Charloten viestin tähän pinoon, kun pyysi kopiointi apua=)

Vauvan syömisistä... Yksilöitähän nuo ovat. Meidän neiti nukku " yönsä" 2 kk eteenpäin. Eli alko nukkua 5-6 tunnin pätkiä siitä yö piteni nopeasti 7-8 tuntiin tossa puol vuotiaana. Eli tytttöä täysimetin sen 6 kk ja sitten iltasella alettiin vellittelemään. Hampaitten tulo aina herätteli välillä ja pahimpina öinä otin viereen en kuitenkaan yöllä ruokaa / juomaa tarjoillut. Päivällä nukutut eivät myöskään ole koskaan neitiä häirinneet veteli alta puoltoistavuotiaana kahdet päikkärit ja vieläkin nukkuu kevyesti 2-3 tuntia ja sitten yön klo 20-7 perään. Nykyisin täytyy laittaa nukkumaan ei siis itse mene niikun tässä välissä teki. Satu luetaan ja sitten jää nukkumaan.

Parisuhteesta... toi kämppismeininki on tuttua myös meidän suhteen ajoilta. Voisin sanoa, että mies ei sitä huomaa, eikä siitä häiriinny. Mies ei myöskään voi ymmärtää, mikä siinä naista häiritsee=) Sanoisin kohta kolmentoista vuoden yhteiselon käyneenä, että kissa pöydälle ja sopivana hetkenä asia vatvotaan läpi. Kunnon itku riita tekee ihmeitä noille äijille. Niitten puolelta, kun tuo majotus, ruoka ja lastenhoito toimii ilman erityistä panostusta vaimon tehdessä sen kun itsekseen=)

Ongelmahan on järjestää lapsi/lapset pois kotoa, että pääsee riitelemään kunnolla, koska niin saatua vapaa-aikaa ei viitsisi ritaan kuluttaa eli pääsääntöisesti pitää itse sitkuttaa hereillä ja iskeä siinä klo 23 jälkeen... No on vaan mun kokemus ja ei ehkä toimi kailkilla, mut yrittää sopii

Lytte vaihteeksi

Vierailija
11/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta lytte olikin kerennyt auttamaan Charlottea :)

tuun kohta taas vastailemaan... oli sen verran monta kysymystä

-k-

Vierailija
12/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan heti alkuun etta ANTEEKSI. Mulla on nyt pahamiele enkä oikee tiiä mihin sitä muuten purkaisin kun teille!

Meillä ei ole LAINKAAN seksiä!!!!!!!!! Kaks kolme kertaa kuukaudessa ja tuntuu todella kurjalta. Mun omat halut on raskauden myötä pompsahtanut kattoon mut en saa vastakaikua. Ollaan puhuttu ja mies sanoo et " pelkää" mahaa ja siinä sitten satuttavansa vauvaa. Ymmärrän ihan täysin häntä mut silti välillä, niinkun nyt, jotku hormooni pirulaiset tekee kepposensa ja en voi muuta ku tuntea itteni erittäin vastenmieliseksi, rumaks ja läskiks!!!!!!!!

Tän kaiken lisäks omahajamielisyys ärsyttää eikä sitä helpota lainkaan ku tänään tulin töistä ja UNOHDIN käydä kaupassa, nii mies totee kauniisti siihen et mihin ne mun aivot on jäänyt ku sellasen voi unohtaa!!!!!!!!!!! aaaarrghhh!!!!!!!!!!! :" (

Missä niitä miehiä kasvaa jotka tekee/osaa tehdä kotitöitä, -ruokaa, käydä kaupassa ja viel ymmärtää raskaana olevaa naista?!?

Musta ei saa tänään irti mitään positiivista... taidan siirtyä kiltisti takavasemmalle.

Hyvät viikonloput vielä muille kertuille!

odottavaparturi 23+ jottai

Vierailija
13/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen tost lomajututsta...

Mulla tosin on semmoinen tilanne että työsoppari on katkolla vuoden vaihteessa: pomo tosin sanoi että jatkomahdollisuus on mikäli tämä kenen hoitovapaasijaisuutta teen jää vielä kotiin... Eli saan vuoden vaihteessa lomarahat maksettuna jos työsuhde päättyy tai sitten jotain lomaa ees ens vuodelle jos jatkuu!... Joten en jaksa murehtia muutamasta päivästä tässä vaiheessa! eka mietin että en pitäis lomaa ollenkaan vaan koittaisin olla loppun asti töissä mutta työni on semmoista etten siellä varmaan jaksa edes loppuun olla!

Kiitos kuitenkin kun valaisit asiaa.. en tommosesta oo kuullukaan!!

Ikävä huomata että täällä muutkin painii tuon miehen haluttomuuden kera... :(((((

M rv25

Vierailija
14/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans peräänkuulutetaan noita ihmemiehiä!!! vaihtaisin ukko kyllä tällä hetkellä niiin mielelläni...

Tänään tuli taas todistetuksi että sillä on täysin oma elämä ja menot joihin mulla ei oo sanottavaa! Joten ketutuskäyrä kohoamassa myös täällä!!

Tsempitykset!!!

Vierailija
15/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin ollut paljon juttua seksielämästä raskausaikana..

No, meillä se on niin, että isukki on kyllä halukas (vaikka joka päivä) mutta se olin minä joka alussa oli ns. varovainen mahan kanssa (keskenmenon pelko yms.) eli olin haluton seksiin ja olo oli kauheen väsynyt ja paha olo vaivasi. Oli siitä asiasta kauhee morkkis, kun ei mies haluttanu. Ja kun itsellä oli paha olo ja oli vielä hoitanu esikoista päivän, niin helposti illalla vaan suoraan sanottuna kaatu sänkyyn ja ummisti silmät!

Nyt on kyllä toinen ääni kellossa..nyt mulla on kanssa halut pompannu kattoon :) En muista kuka, mut joku kirjotti kans, et nyt on alkanu vasta haluttamaan. Sama täällä.. ja isukki tykkää, tietysti. Olen myös huomannut, et tarviin paaaljon enemmän hellyyttä, kuin ennen. Mä suorastaan vaadin, et mua silitellään ja halaillaan ja pussaillaan. Esikoista odottaessa mulla ei ollut haluja koko raskausaikana, mut synnytyksen jälkeen halut palasi ihan normaaliksi. Kyllä ne hormoonit hyrrää jokaisella erilailla..

Joku kysy yösyötöistä jne. Esikoiselle en antanut velliä ollenkaan koskaan, ei juonut myöskään korvikkeita, koska mulla tuli maitoa niin hyvin ja imetinkin 1-vuotiaaksi asti.

3kk iässä aloin antaa kiinteitä ruokia ja tissiä sillon kun halusi..

n.6kk iässä lopetin yösyötöt. Se oli kerrasta poikki. Tarjosin yöllä vettä ja tuttia. Viikon poika taisi öisin itkeä ja sitten se oli siinä. Aamulla sitten aikasin annoin taas tissiä. Tietysti illalla ennen nukkumaan menoa annoin tissiä, että nukkui maha täynnä. Ja kun saa illalla jotain ns. iltapalaa niin varmasti sen pitäisi riittää aamuun asti. Joka perheessä tietty erilailla..meillä näin.

En muista enään mitä kaikkia juttuja siellä kyseltiin, mut vastasimpa noihin ainakin. Nyt täytyy mennä vähän ehostamaan, kun lähdetään kyläilemään :)

Vierailija
16/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä piti viel sanoo, et kun jotain ärsytti se, ettei joku muista välillä, et onkaan raskaana..Niin, mulla oli alussa niin, et en ehtiny ees ajattelemaan vauvaa, kun oli niin kauheesti touhua. Paha olo tietty muistutti aina välillä, et hei sinä odotat vauvaa! Sit kun potkut alko tuntua ja maha isontua niin kyllä mä sitten aloin tietysti liikkeitä seurailemaan ja neuvolakortteja vertailemaan. Oli vaan niin paljon alussa touhua, et ei yksinkertaisesti ehtiny ajatella masua..esikoinen vei muuton ym. lomassa kaiken ajan! Eikä se tarkottanu sitä etteikö tämä lapsi olisi ollut odotettu tai tärkeä. Kaikki lapset ovat tärkeitä! Ei tällaista tilaa saa montaa kertaa elämässä tuntea..nyt kaikki nauttimaan potkuista! Ja hyvää viikonloppua!

Hanna 25+5

Vierailija
17/17 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, muutama kommentti pikaisesti, yritän olla nyt nopea, siksi töksyvä tyyli.

Queen ja pesänrakennusvietistä; Juuri olin ajatellut kysyä, ootteko te muut ottaneet vanhoja vaatteita " esille" (kaappeihin tm. asuintiloihin) jo? Minä kun kävin läpi ne vanhat, joita olin säästänyt ja löysin 7kpl 50-60cm jotka sopii sekä tytölle tai pojalle ja laitoin kaappiin... Sitten aloin miettiä, onkohan vähän turhan aikasta... Mut kiva kuulla, et olit, Queen, viikannut paketin vaatteet jo kaappiin, etten ole ainoa. Tietty laskettuun aikaan on vielä - aikaa... Eipä paljon oo tosiaan jäänyt säästöön vanhastaan, tulee se paketti tarpeen. Puhumattakaan, et joutuu hommaileen sänkyä ym. kalliimpia tykötarpeita... Kaikenlaista sitä ilmaseks on tullut annettua pois.

Epillaattorista; onko se sama asia kuin ladyshaver? olen kyllä ajellut raskausaikana karvoja, eikai sen pitäis mitään haitata. Vai onko epilaattori sellainen, mikä nyppii? Josko mahd. kivun takia varoitetaan?

Krisse; Tuli mieleen tuosta miehesi kommentista, että vaivaakohan häntä jokin asia, minkä on menettänyt lasten myötä (aikasi, hänen huomioimisensa, hellyys, seksi?), kun sanoi, että saa olla viimeinen. Koita kysyä joskus kahden kesken, mistä kiikastaa, ja kuuntele. Ja jos kertoo toiveita, niin pyri ottamaan huomioon. Tietenkin huomioida tulee puolin ja toisin, mutta yleensä kun asiat alkaa mennä solmuun, on toisen kuitenkin tehtävä aloite, ja ehkä se on sinun tehtävä, kun tilanteen olet huomannut. Koittakaa jutella rakentavasti, ei syytellen. Eipä ois paljon varaa toisille neuvoja jaella sinänsä, mutta kun tietää, miten lukkoon tilanteet voi mennä, jos ei puhuta, ja miten rakentava keskustelu monesti auttaa, niin siksi sitä suosittelen. Toivottavasti tilanne helpottaa. Ymmärrän, miten ikävää varsinkin kun on raskaana.

No, se siitä lyhytsanaisuudesta:-)

Summersnow rv25+1