Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lumene peittelee kun ei halua eläinkokeettomuussertifikaattia?

Vierailija
21.10.2022 |

Väittävät nettisivuillaan ettei käytä eläinkokeita. Tätä osoittavaa sertiä eivät kuitenkaan syystä tai toisesta halua, vaan sen pitäisi riittää että he sanovat niin.

Kuitenkin suomalaisen työn serti ja vegaanisuutta osoittava serti löytyvät. Muutenkin kosiskelevat kovasti tuotteiden vegaanisuudella. Miksi siis eläinkokeettomuus ei kiinnosta?

Olen kysynyt tätä vuosien varrella pari kertaa lumenelta ja vastaus on ollut tuo etteivät tarvitse siitä kertovaa sertifikaattia, koska he kertovat asiasta nettisivuillaan. Miksi sitten tarvitsevat ne toiset.. aiemmin ainakin myivät tuotteitaan Kiinaan joten heidän on ollut pakko testata eläimillä jotta kiinan markkinoille edes pääsisivät.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien silmämeikkien testaamisessa käytetään kaneja. Kaneilla on kyynelrauhaset.

Käytettiin.

Onneksi täällä ei enää saa tehdä niin. Muualla päin maailmaa toki yhä tehdään 😟.

Vierailija
62/63 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan halua maksaa jollekin rahastajalle.

Mihinkä ylipäätään laittaa raja eläimillä testauksesta? Uskallan väittää, että jossain vaiheessa on suurinta osaa käytetyistä aineista testattu eläimillä jossain. Nämä merkin käyttäjät eivät ole itse testanneet, käyttävät vaan vanhoja turvalliseksi katsottuja aineita, mitkä joku on kuitenkin joskus menneisyydessä testannut.

Näinhän sen pitääkin mennä! Ei tarvi testata enää mitään, on testattu jo tarpeeksi. Ja onhan vapaaehtoisia ihmistestaajia, itsekin voisin olla. Ei kai ne mitään syanideja tai ydinjätettä testaile. Ensin vähän käteen, jos ei tuu mitään niin enemmän. Haistaa ja maistaa vaikka. Kai sitä voi silmäänkin tipan laittaa, jos noista edellisistä ei tule mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö he myy Kiinaan vain postimyynnin kautta?.. tällaisen selityksen ainakin itse olen saanut. Silloin ei tarvitse testata eläimillä. 

Itse olen ymmärtänyt että sertifikaattia ei enää tarvita, koska kosmetiikan eläinkokeet on eu:n alueella kielletty. Tiedä sitten jos tässä on jotain porsaanreikiä. Toivoisin voivani uskoa että ei kukaan muukaan niitä eläinkokeita halua, ei edes kosmetiikan valmistajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme