Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin uudessa työssä 2 viikkoa sitten ja nyt jo työkaveri kiusaa

Vierailija
20.10.2022 |

Paljon muistamista, kuka kukin on, missä mikäkin löytyy jne. Tämä kollega huimauttelee, että se on sanottu jo. Ei tervehdi, ja jos olen hänen lähettyvillään, hän sanoo, minun pitäisi olla siellä ja siellä eli jossain muualla (mikä ei pidä paikkaansa).
Joo, en muista kaikkea kerralla mitenkään, tässä on ihan hirveesti nippelitietoa. Siis mitä ihmettä?!
Antakaa neuvoja, mitä tehdä.
Naisvaltainen ala, toimistotyö, jossa myös asiakaspalvelua.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli jokin aika sitten uusi ihminen enkä voi sietää häntä (enkä ole ainoa). En kuitenkaan hänen kuullen sitä sano enkä halua tahallani loukata tai olla ilkeä. Ei vaan voi mitään, jos henkilökemiat ei kohtaa ja jotkut vaan ovat äärimmäisen rasittavia ja ärsyttäviä ihmisiä.

Vierailija
82/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nostaa kissa pöydälle HETI. Ei jää sitten sellaista astian makua suuhun pitemmäksi aikaa.

Itselläni oli töissä tilanne jossa yksi työkaveri nakkeli minulle niskojaan ja osoitti mieltään muttei kertonut mikä on ja sitä jatkui viikkotolkulla. Kysyin sitten että miksi hän on tuollainen kiusanhenki, niin hän sanoi että minä j toinen työntekijä olimme jättäneet hänet yksin tilanteeseen johon ei saa jättää. 

Harmi vain, että minulle ei ollut kukaan kertonut ettei saa jättää yksin siihen tilanteeseen joten tiuskiminen meni ihan väärään osoitteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekin tuli jokin aika sitten uusi ihminen enkä voi sietää häntä (enkä ole ainoa). En kuitenkaan hänen kuullen sitä sano enkä halua tahallani loukata tai olla ilkeä. Ei vaan voi mitään, jos henkilökemiat ei kohtaa ja jotkut vaan ovat äärimmäisen rasittavia ja ärsyttäviä ihmisiä.

Katsoisit kuitenkin vähän edes peiliin. Miksi juuri sinunlaisesi oleminen on oikeaa ja sen uuden ärsyttävää?

Vierailija
84/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpottavaa jollei olisi taloudellista pakkoa käydä töissä.

Vierailija
85/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kiire päästä pätemään nyt jonkun kustannuksella, kun harjoitteluvaihe. Tuskin itse oppi kaiken tosta vaan, ja voi vieläkin olla jotain mikä ei suju kuin Strömsössä, mutta ei voi tunnustaa. Ehkä yrittää päästä muiden suosioon tai jotain, mutta tuskin onnistuu noin taaperotyylillä. Se on kumminkin ainoa, mitä osaa.

Vierailija
86/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille typerykselle, että palaa asiaan aikaisintaan mahdollisen koeaikasi päätyttyä.

Huomauta hänelle, ettei kukaan opi kaikkia talon sääntöjä ja kirjoittamattomia tapoja kahdessa viikossa: ei edes hän ole oppinut aikoinaan.

Sen lisäksi sanot hänelle, että sinä aiot olla tuossa työpaikassa vuosikaudet, joten sinulla on kyllä aikaa oppia... 😏

Tee kiusaajallesi selväksi, ettet todellakaan aio lähteä työpaikasta, etenkään hänen takiaan ja etenkin, jos hän yrittää tehdä kaikkensa, että sinä lähtisit.

Vierailija
87/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsu pomon luokse se tyyppi ja jutelkaa kolmistaan. Kysy ihan suoraan, että mikä sen kiusaajan ongelma on ja miksi on niin ikävä sinua kohtaan.

Tuo voi tuntua aika hankalalta jos on ollut vasta pari viikkoa töissä. Voi toimia, mutta tuossa on se riski, että itse näyttää pomon silmissä henkilöltä, jonka on vaikea sopeutua uuteen työpaikkaan.

Silti parempi että pomo toimii keskustelun todistajana. Muuten on riski, että kiusaaja käy levitämässä ap:sta valheita ja erityisesti suoraan heidän pomolleen. Kaikki hankala kannattaa hoitaa kirjallisesti tai todistajien läsnäollessa. T. Maalituksen kohteeksi joutunut

Vierailija
88/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi sietää häntä? Mitä hän tekee väärin?

Vierailija
89/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täräytät sille tampiolle ihan suoraan, ettei kukaan voi muistaa heti kaikkea, eikä sitä voi keneltäkään edellyttää, ja jos on jotain henkilökohtaista sinua vastaan niin voi ihan tältä istumalta kertoa missä mättää kun käyttäytyy ikävästi, niin voitte jatkossa keskittyä ihan niiden töiden tekemiseen, koska ei olla missään lastentarhassa.

Täräytä kuitenkin asiallisesti eli harjoittele kotonasi peilin edessä ettei äänesi petä. Ja kun olet täräyttänyt ole aivan rauhallinen ja asiallinen kun katsot silmiin ja odotat vastausta.

Tsemppiä!

Vierailija
90/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku piti saada kun fiksummat ehdokkaat häipyivät muutamassa viikossa. Nyt sitten pohjois-euroopan typerin puupää ja v-mäisin naljailija pyörii jaloissa kertomassa mitä Oikeasti pitäisi firmassa tehdä.

Vierailija
91/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsu pomon luokse se tyyppi ja jutelkaa kolmistaan. Kysy ihan suoraan, että mikä sen kiusaajan ongelma on ja miksi on niin ikävä sinua kohtaan.

Tuo voi tuntua aika hankalalta jos on ollut vasta pari viikkoa töissä. Voi toimia, mutta tuossa on se riski, että itse näyttää pomon silmissä henkilöltä, jonka on vaikea sopeutua uuteen työpaikkaan.

No juuri tuo on takuulla kiusaajaeukon pääasiallinen tarkoituskin: saada uusi työntekijä näyttämään pomon silmissä turhanvalittajalta.

Jos minä olisin sinä, ap, niin kyselisin muilta työntekijöiltä kautta rantain, että onko minun paikallani ollut suurta vaihtuvuutta ja kuinka mones työntekijä olen tällä paikalla esim. kahden tai kolmen vuoden sisään. Sitten utelisin, miten kiusaajaeukko on suhtautunut heihin. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

Sen jälkeen kysyisin pomoltani, missä ajassa minun oletetaan oppivan koko työtehtävieni laajuus nippelitietoineen.

Sen jälkeen kertoisin kiusaajaeukolle pomon vastauksen seuraavan kerran, kun eukko avaa suunsa kiusatakseen. Eukko tajuaa hyvässä lykyssä viimeistään siinä vaiheessa, että sinäkin osaat pelata tuota peliä ja jättää sinut rauhaan, ellei ole täysin nuija tapaus.

Vierailija
92/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuo on takuulla kiusaajaeukon pääasiallinen tarkoituskin: saada uusi työntekijä näyttämään pomon silmissä turhanvalittajalta.

Jos minä olisin sinä, ap, niin kyselisin muilta työntekijöiltä kautta rantain, että onko minun paikallani ollut suurta vaihtuvuutta ja kuinka mones työntekijä olen tällä paikalla esim. kahden tai kolmen vuoden sisään. Sitten utelisin, miten kiusaajaeukko on suhtautunut heihin. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

Sen jälkeen kysyisin pomoltani, missä ajassa minun oletetaan oppivan koko työtehtävieni laajuus nippelitietoineen.

Sen jälkeen kertoisin kiusaajaeukolle pomon vastauksen seuraavan kerran, kun eukko avaa suunsa kiusatakseen. Eukko tajuaa hyvässä lykyssä viimeistään siinä vaiheessa, että sinäkin osaat pelata tuota peliä ja jättää sinut rauhaan, ellei ole täysin nuija tapaus.

Pidetään peukkuja pystyssä sen suhteen, että ap:lla olisi napakka pomo eikä sellainen, joka vaatii ymmärtämään ikävästi käyttäytyvää kollegaa.

Vierailija
93/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi heti esihenkilölle valittamaan, ehkä vasta myöhemmin, kun olet asettunut taloksi ja hallitset rutiinit, siis jos tuo ilkeys jatkuu silloinkin. Kuulostelisin, miten muut suhtautuvat kiusaajaan ja miten kiusaaja kohtelee muita. Voihan olla, että kiusaaja on hyvä työssään, mutta muuten täysin sietämätön tyyppi muidenkin mielestä. Ja sitä täytyy sitten vain sietää ja odottaa innolla hänen lomiaan.

Ehkä hän tosiaan tykkää pompottaa juuri aloittaneita, mutta minua ainakin helpottaisi tieto, että en ole ainoa, joka hänestä kärsii. Ja että se kiusaaminen hellittää jossain vaiheessa, kun en ole enää niin uusi tulokas.

Eikä kun nyt nimenomaan heti välittömästi kiusaamispeli poikki. Kahdenkeskinen juttelu, jossa ihan ystävällisesti nostat kissan pöydälle ja ihan kysyt, että hei onko kaikki ok, kuulit kun kuulostit turhautuneelta meikäläiseen. Ja kerro, että tämä uusi työpaikka on ollut jännä paikka aloittaa, mutta arvostaisit, jos saat tähän alkuun kärsivällisyyttä ja tukea myös tuolta henkilöltä. Eli ihan ystävällisesti kannattaa jutella. Ja sen jälkeen esimiehen kanssa keskustelu, jossa voit kertoa tuosta keskustelusta. Muista, että sinulla on täysi oikeus voida työpaikalla hyvin ja ilman kiusaamista. Tämä vaikuttaa niin paljon kotielämäänkin, että kannattaa heti selvittää ja viheltää peli poikki.

Vierailija
94/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi heti esihenkilölle valittamaan, ehkä vasta myöhemmin, kun olet asettunut taloksi ja hallitset rutiinit, siis jos tuo ilkeys jatkuu silloinkin. Kuulostelisin, miten muut suhtautuvat kiusaajaan ja miten kiusaaja kohtelee muita. Voihan olla, että kiusaaja on hyvä työssään, mutta muuten täysin sietämätön tyyppi muidenkin mielestä. Ja sitä täytyy sitten vain sietää ja odottaa innolla hänen lomiaan.

Ehkä hän tosiaan tykkää pompottaa juuri aloittaneita, mutta minua ainakin helpottaisi tieto, että en ole ainoa, joka hänestä kärsii. Ja että se kiusaaminen hellittää jossain vaiheessa, kun en ole enää niin uusi tulokas.

Ja muista myös kertoa, että sinusta on tuntunut kurjalta toisen käytös ja halusit siksi jutella, ettei ole mitään väärinkäsityksiä.

Eikä kun nyt nimenomaan heti välittömästi kiusaamispeli poikki. Kahdenkeskinen juttelu, jossa ihan ystävällisesti nostat kissan pöydälle ja ihan kysyt, että hei onko kaikki ok, kuulit kun kuulostit turhautuneelta meikäläiseen. Ja kerro, että tämä uusi työpaikka on ollut jännä paikka aloittaa, mutta arvostaisit, jos saat tähän alkuun kärsivällisyyttä ja tukea myös tuolta henkilöltä. Eli ihan ystävällisesti kannattaa jutella. Ja sen jälkeen esimiehen kanssa keskustelu, jossa voit kertoa tuosta keskustelusta. Muista, että sinulla on täysi oikeus voida työpaikalla hyvin ja ilman kiusaamista. Tämä vaikuttaa niin paljon kotielämäänkin, että kannattaa heti selvittää ja viheltää peli poikki.

Vierailija
95/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita löytyy miestenkin keskuudesta (ite mies)

Menin opettelemaan uutta työpistettä ja opeksi laitettiin joku 150kg puolirampa ikivalittaja, sanotaan häntä vaikka Maraksi, joka just just itenkin osasi perusteet ja kaikki muut puheenaiheet Maran suusta olivat sen omista työpisteen työ"kavereista" vinkumista.

Kahden viikon jälkeen en enää jaksanu ja kävin sanomassa suorat sanat esimiehelle, että joko hän lähtee tai minä jätän uuden oppimisen kesken.

Auttoi asiassa että muutamat omat työkaveritkaan ei suostu tule oppimaan kys. työpistettä niin kauan kun Mara on siellä.

Muutama viikko meni niin Mara siirrettiin muihin työtehtäviin lopullisesti.

Vierailija
96/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut kaksi tällaista ikivittuilijaa töissä. Kaikki on huonosti, kaikesta valitetaan, vain heidän tapansa tehdä asioita on oikea. Toisella tämä meni niin pitkälle että on joutunut pyytämään koko työyhteisöltä anteeksi useaan kertaan (syynä on milloin stressaava perhe-elämä ja milloin huono mies)... Ja sama meno jatkuu kuitenkin. Olen ajatellut sanovani seuraavalla kerralla ihan rehellisesti että eihän työpaikalla riehumista voi laittaa sen syyksi että oma lapsi ärsyttää, tuo on hirveän noloa käytöstä.

Vierailija
97/105 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, niin sitä osaa olla kiitollinen itsenäisestä työnkuvasta ilman työyhteisöä.

Vierailija
98/105 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi sietää häntä? Mitä hän tekee väärin?

Kysymykset ovat liian selkeitä ja simppeleitä. Ei hän osaa vastata sellaisiin. Oletettavasti tuo tyyppi on itse oman työpaikkansa ankeuttaja, eikä siinä uudessa työntekijässä ole mitään vikaa.

Todellista syytä inhota tätä uusinta tulokasta tuskin edes on.

Vierailija
99/105 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, niin sitä osaa olla kiitollinen itsenäisestä työnkuvasta ilman työyhteisöä.

Vaikka itse olen osa melko suurtakin työyhteisöä, niin monelta murheelta tosiaan säästyy, kun asema on silti itsenäinen, eikä tarvitse päteä tai kilpailla kenenkään kanssa paikasta auringossa.

Vierailija
100/105 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänkään ei siedä sua?