Aloitin uudessa työssä 2 viikkoa sitten ja nyt jo työkaveri kiusaa
Paljon muistamista, kuka kukin on, missä mikäkin löytyy jne. Tämä kollega huimauttelee, että se on sanottu jo. Ei tervehdi, ja jos olen hänen lähettyvillään, hän sanoo, minun pitäisi olla siellä ja siellä eli jossain muualla (mikä ei pidä paikkaansa).
Joo, en muista kaikkea kerralla mitenkään, tässä on ihan hirveesti nippelitietoa. Siis mitä ihmettä?!
Antakaa neuvoja, mitä tehdä.
Naisvaltainen ala, toimistotyö, jossa myös asiakaspalvelua.
Kommentit (105)
Näin kyökkipsykologin silmiin tämä kuulostaa siltä, että ko työntekijällä on huono itsetunto ja hän on huomannut jo lyhyessä ajassa, että olet oppinut tekemään työt jo yhtä hyvin kuin hän tai tulet oppimaan lähitulevaisuudessa. Tämä herättää hänessä tukalia tunteita, joita hän ei pysty tunnistamaan. Selvitäkseen hankalasta olosta hän tekee sen ainoan, mikä tuo hetken helpotuksen: siirtää epävarmuuden tunteensa sinuun. Älä ota sitä vastaan. Tsemppiä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme, että niin moni kohtaa kiusaamista kun tuollainenkin koetaan kiusaamisena.
Joillain työpaikoilla uusiin työntekijöihin suhtaudutaan todella tympeästi. Yhdessä työpaikassa kollega totesi suoraan ettei aio auttaa tai neuvoa minua missään, koska minulle maksetaan isompaa palkkaa kuin hänelle. Kaveri oli täysi m****u.
Työpaikalla oli paljon ongelmia ja olin lopulta irtisanoutumisilmoituksen jättäessäni todella helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
Näin kyökkipsykologin silmiin tämä kuulostaa siltä, että ko työntekijällä on huono itsetunto ja hän on huomannut jo lyhyessä ajassa, että olet oppinut tekemään työt jo yhtä hyvin kuin hän tai tulet oppimaan lähitulevaisuudessa. Tämä herättää hänessä tukalia tunteita, joita hän ei pysty tunnistamaan. Selvitäkseen hankalasta olosta hän tekee sen ainoan, mikä tuo hetken helpotuksen: siirtää epävarmuuden tunteensa sinuun. Älä ota sitä vastaan. Tsemppiä, ap.
Hän on ollut tuolla vuoden ja hän on toiseksi uusin tulokas, minä siis uusin. Ehkä tällä on jotain merkitystä tässä kokonaisuudessa. Ap
Tämä on haastavaa, mutta vaikean kollegaan kannattaa yrittää suhtautua kuin hän olisi jäänyt henkisesti lapsen tasolle. Hänellä on ilmiselvästi jotain ongelmia, mutta todennäköisesti ne eivät varsinaisesti liity sinuun. Ikävältä tuntuvan käytöksen syyt tulevat tuskin missään vaiheessa kunnolla selviämään.
Pidä kirjaa kaikesta kokemastasi. Tallenna keskustelut ja säästä ne missä tapahtuu(toisin kuin joku tietämätön sanoo, tämä on täysin laillista jos itse osallistut keskusteluun). Pistä merkille kuka oli läsnä, jos tarvitsee todistajaa. Säilytä kaikki sähköpostit tms. josta käy ilmi kiusaaminen.
Kun todistusaineistoa on tarpeeksi, vie asia eteenpäin.
Piilota varastettua tavaraa tuon työkaverin kaappiin tai laukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kirjaa kaikesta kokemastasi. Tallenna keskustelut ja säästä ne missä tapahtuu(toisin kuin joku tietämätön sanoo, tämä on täysin laillista jos itse osallistut keskusteluun). Pistä merkille kuka oli läsnä, jos tarvitsee todistajaa. Säilytä kaikki sähköpostit tms. josta käy ilmi kiusaaminen.
Monessa työpaikassa esimies yrittää painaa alaisten huonoa käytöstä villaisella. 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa työpaikassa esimies yrittää painaa alaisten huonoa käytöstä villaisella. 😒
Huonoimmassa tapauksessa kehotetaan vain henkilöitä selvittämään asiat keskenään, koska aikuisiahan tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on erittäin tyytyväinen työpanokseeni. Muut työkaverit tuntuvat myös olevan. Se on tämä yksi. Kuulin hänen tänään tuhahtavan toiselle työkaverille, kun selitti ensin mulle kärsimättömästi jotain: "Mä en kestä, mä en todella kestä tota." Ap
Sä oot vieny sen haluaman työpaikan. Projisoi turhautumistaan nyt sinuun.
Kyllä se siitä rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on erittäin tyytyväinen työpanokseeni. Muut työkaverit tuntuvat myös olevan. Se on tämä yksi. Kuulin hänen tänään tuhahtavan toiselle työkaverille, kun selitti ensin mulle kärsimättömästi jotain: "Mä en kestä, mä en todella kestä tota." Ap
En ole ap, mutta minulla on töissä juuri tuollainen tilanne. Kyseinen henkilö yrittää aktiivisesti aina tilaisuuden tullen pelotella minua etten varmasti tule selviämään töistäni. En todellakaan tiedä mitä tuollaiselle tyypille pitäisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minulla on töissä juuri tuollainen tilanne. Kyseinen henkilö yrittää aktiivisesti aina tilaisuuden tullen pelotella minua etten varmasti tule selviämään töistäni. En todellakaan tiedä mitä tuollaiselle tyypille pitäisi sanoa.
Itse asiassa tekisi mieli sanoa näin: "Tiedätkö, tällä paikalla olen sinun sijastasi minä, koska ilmeisestikään asenteesi takia sinua ei nähty tähän tehtävään sopivaksi". Mutta en halua kärjistää tilannetta.
Olemme tuon tyypin kanssa samalla nimikkeellä samoissa tehtävissä, meitä on yhteensä 8 näissä samoissa tehtävissä. En ole siis vienyt kenenkään työtä. Ap
Tollaset on loppupeleissä aivan paskoja vastustajia, laita se ruotuun sanomalla että nyt riitti tämä schaiba.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olikin todella out of the box -tyyppinen ratkaisuehdotus ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olikin todella out of the box -tyyppinen ratkaisuehdotus ongelmaan.
Ap, älä kuitenkaan kokeile tätä. Voi tulla sinulle ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olet yksvitun autistivajakkí.
Onkohan tuo entinen työkaverini? Hän ei kestänyt minua, ja toi sen kyllä esille. Pomo oli tyytyväinen työpanokseeni, joten se riitti minulle. Ei minusta tarvitse pitää, mutta jotenkin tosi lapsellista kiekua ja valittaa jostain sillain sopivasti metrin päässä, että varmasti puheen aihe itse kuulee, mutta ei kuitenkaan niin että voisi osallistua keskusteluun.
Koita olla stressaamatta, tuolla tyypillä pitää aina olla joku inhokki. Kaikki muut vaan myöntelee, koska eivät jaksa lähteä vääntämään että et ole itsekään kuule täydellinen. Ota tämä kasvuvaiheena; jos jaksat tuollaisen ihmisen kanssa, niin jaksat aika monenlaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tarvitse pitää, mutta jotenkin tosi lapsellista kiekua ja valittaa jostain sillain sopivasti metrin päässä, että varmasti puheen aihe itse kuulee, mutta ei kuitenkaan niin että voisi osallistua keskusteluun.
Itse olen tuollaisessa tilanteessa todennut ääneen, että terve vain kaikille, täällä olen ja hyvin kuulen. Paskanpuhujalla tosin oli aikamoinen pokeri. Ei ilmekään värähtänyt, kun hän huomautti terve ja jatkoi muun asian parissa keskustelua.
Joillain työpaikoilla uusiin työntekijöihin suhtaudutaan todella tympeästi. Yhdessä työpaikassa kollega totesi suoraan ettei aio auttaa tai neuvoa minua missään, koska minulle maksetaan isompaa palkkaa kuin hänelle. Kaveri oli täysi m****u.