Säästötilini vanki, olenko ainoa ?
No vähän hassu otsikko mutta oletteko muut samanlaisia siinä että säästötililtä ei oteta rahaa kuin isoon hankintaan (auto, remontti tms ) ja käyttötilillä eletään palkkapäivästä toiseen.
Minulla viikon päästä tili ja rahaa 80 euroa. Säästöissä on yli 60 000 mutta sinne "en saa" kajota. Nyt en raaski esim mennä ulos syömään huomenna ym rajoittavaa.
Itse olen budjetoinut ja kun se menee näin tiukalle tulee syyllinen ja epäonnistunut olo. Mutta miksi miksi miksi en voi säästöistä ottaa edes satasta. Olen typerä, tiedän.
Onko mulla kohtalotoveria ja miten toimitte ? Tällä hetkellä jemmaan rahaa muuten vaan, en säästä mitään erityistä asiaa varten. Osa varoista on sijoitettu. Inflaatio ym tiedän, tiedän...
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää saada joka kk 1000e säästöön ja jos en saa, tunnen epäonnistuneeni.
Yritän päästä tästä eroon ja jonakin kuukautena päätän, että tässä kuussa ei tarvi säästää, koska 10.000e/v riittää. Eli 2 vapaakuukautta vuodessa. 250.000e sijoituksissa nyt...Sulla on ilmeisesti hyvät tulot kun säästät noin paljon kuukaudessa?
Mulla on nettotulot n.1600€ eikä todellakaan ole varaa säästää tonnia kuukaudessa. Nyt ei jää yhtään mitään säästöön kun menee niin paljon bensaan rahaa opiskeluiden takia.
Netto 2800e, aikuiset lapset ja velaton asunto
Siitä kerrasta lähtee sitten säästötili tyhjenemään, kun sieltä voi ottaa rahaa.
Eihän sitä heroiiniakaan kuin ihan vaan kerran kokeillaan..
Säästetään pahan päivän varalle, mutta pitäisi sitten osata käyttää sitä rahaa sitten kun se paha päivä tai vanhuus tulee. Lähes kaikki vanhukset nuukailee, vaikka olis miten isot säästöt.
Niin, selitin huonosti. Ei tietenkään ollut tuosta kyse, että hän maksaisi luottokorttilaskun ennen eräpäivää. Niin kyllä teen itsekin (käytän Norwegianin maksutonta luottokorttia cashbackin vuoksi ja maksan laskun Mobifylla, niin saan vielä laskustakin bonusta).
Tää tyyppi siis kasvatti tonnien luottokorttivelkojaan, jotta pystyi yllättävistä kuluista huolimatta siirtämään pieniä summia puskureihinsa säästötileilleen ja saattoi iloita, ettei onneksi tarvinnut puskureihin koskea, vaikka tuli yllättävä meno!
Ei tajunnut, että voi jumalauta, puskurit ovat juurikin sitä varten olemassa, ettei yllättävän menon tullen tarvitse ottaa kallista luottokorttivelkaa tai muuta lainaa. Hän säästi niitä puskureitaan ikään kuin itseisarvoksi.
Ja SIKSI minulla meinasi pää räjähtää.