Voitteko kertoa syitä, miksi elää?
Voitteko kertoa mulle syitä, minkä takia mä pysyisin vielä täällä?
Kommentit (60)
Katsoa loppuun asti mitä elämä tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei voi tietää mutä ihanaa huomenna tapahtuu.
Tai mitä kauheaa.
Aurinko nousi tänäänkin. Ja nousee huomennakin. Ihana syksyinen metsä. Luojan luoma kaunis luonto. Tämä maailmankaikkeus ja elämä on ihme. Että saamme olla täällä. Toki voi olla isoakin kipua.
Kuitenkin tämä kaikki on niin ihmeellistä. Ja vaikka maailmassa on pahuutta, on myös valtavasti hyvyyttä, kauneutta ja rakkautta.
Etkö tykkää tehdä mitään sillä aikaa kuin odottelet jotain tapahtuvaksi? Onhan sitä kaikenlaista. Hyviä ohjelmia jne. Pitää vähän etsiä ehkä mutta kuitenkin. :P
Entäs jos synnyt heti uudelleen tytöksi muslim* perheeseen ja sut naitetaan kymmenen vuotiaana viiskymppiselle sedälle?
Nyt sulla on kuitenkin varmaan jonkin verran vaikutusvaltaa omaan elämääsi?
Sulle voi olla varattuna tehtäviä, jotka muuttaa toisten ihmisten elämää positiivisella tavalla
Mä oon muutamasti miettinyt, että hitsi, jos pohtisin tekwväni itselleni jotain tai ajatus kuolemasta ei kauhistuttaisi, niin sehän olis mahtava lähtökohta alkaa pelottomasti elämässä tekemään ihan mitä vaan.
Kokeilisin extreme-lajeja.
Lähtisin reppureissaamaan vailla rahaa maailmalle ja katsoisin mihin päädyn ja miten selviän.
Kokeilisin kiivetä Mount Everestille.
Menisin tekemään vapaaehtoistyötä vaarallisille alueille.
Mutta noin muuten, syitä elää, no itseä ainakin kiinnostaa hirveästi nähdä mitä kaikkea on keksitty esim 20 vuoden päästä. Tai 50 vuoden päästä. Millainen maailma on. Mitä tekoälyllä tehdään. Millaiselta arki näyttää. Mitä avaruudesta löydetään, jne.
Lotossa voi voittaa seuraavalla kierroksella ja jos ei niin sitten v!ttuilee valtiovallalle olan takaa siihen asti kunnes voittaa.
Onko joku läheinen ihminen? Joka välittää tai rakastaa? Yksi tai useita?
Äiti, isä, sisko, veli? Lapsi? Ystävä, rakastettu, kumppani? Työkaveri, tuttu naapuri, lapsuudenkaveri? Mummo, pappa? Täti, setä, serkku?
Siinä syy.
Ja jos ei nyt tule ketään mieleen, niin Jumala rakastaa sinua aina. Eikä koskaan hylkää.
Tappaa itsensä niin. 33% mahdollisuus että pääsee parempaan mitä nyt. 33% mahdollisuus että asiat pysyy yhtä pskana. 33% mahdollisuus että asiat menee huonommaksi. Eli 66% mahdollisuus että ei hyövää tappaa itseä. Nämä samat mahdollisuudet käy joka päivä läpi kun elää.
sanotaan ny vaikka lördari-juustonäkkärin maku tai hyvä musiikki.
iso tuoppi silloin kun sellaista haluaa...kolmas konstaapeli-kirja...tai muita, tapani rytöhongan (sarjakuvapiirtäjä) sanoin "onnen pieniä pipanoita"
se iso ja merkityksellinen "kohtalo" tai jokin..eipä moisesta havaintoa, mutta eipä o tarvettakaan.
Sauna, luonto, hyvät kirjat. Läheiset. Muuta elämässäsi jotain joka päivä, jos olet noin onneton. Esim. kokeile jotain uutta. Katso vuoden päästä mikä fiilis.
Hyvän tekeminen. Se tekee onnelliseksi.
Tee enemmän niitä juttuja joista tykkäät, se tekee elämän siedettävämmäksi.
Mulla ne olisi esim. kävely luonnossa, koiran silittäminen, jäätelön syöminen, lukeminen, tanssiminen yksin kotona, sarjojen katsominen, pitkät lämpöiset suihkut, lehtien lukeminen kirjastossa, askartelu.
Älä mieti mitä sun pitäisi tehdä, vaan mitä tykkäät tehdä. Ota vähän lomaa velvollisuuksista.
Taide
Se voi antaa niin paljon.
Musiikki, runot, maalaukset, romaanit, elokuvat, teatteri. Tai itse maalata, piirtää, laulaa, soittaa, kirjoittaa, tanssia...
Sillä voi saada kipua ja pahaa oloa ulos. Tai löytää merkityksellisyyttä raskaisiin kokemuksiin. Minä en tietenkään tiedä sinun kokemuksiasi enkä tilannettasi.
Siunausta joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
HP!
Heh taas uskovaiset jumalaansa tuputtamassa. Jollakin vähän hankalaa niin heti. Korppikotkat raadolla heti.
Kerran kuussa ainakin rahapäivä. Voi ottaa vaikka viinaa v*tutukseen kuhan päivä menee eteenpäin. Elämä on paska selviytymis peli.