Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva isoäiti haluaa olla lapselle joku halvatun MUMA!

Vierailija
20.10.2022 |

Meille on syntymässä jouluna ensimmäinen lapsi. Olemme miehen kanssa jo päättäneet, että hänen äitinsä on lapselle mummu ja oma äitini puolestaan mummi. Tuleva mummi olikin nimityksestään innoissaan, mutta mummu ilmoitti päättäneensä olevansa MUMA. Mikä ihmeen MUMA!?

Jääräpäisesti inttää olevansa nyt nimityksensä päättänyt. Mies yritti selittää äidilleen ettei isovanhempi sitä nimitystä päätä ja että "muma" ei edes ole mikään sana, mutta anoppi vaan inttää ja kiukuttelee. Ehdotettiin myös, että haluaisiko olla mummun sijaan sitten vaikka mummo tai mamma, mutta ei - pakko saada olla joku saam*rin muma....

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Pakottaa tuo jatkuvalla korjaamisella nöyrtymään siihen mummuuteen vai laittaa hetkeksi välit jäähylle?

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aiuisen lapseni perheeseen sytyi ensimäinen lapsi ja meitä iso-äitejä kumaltakin puolelta 1. Minulta kysyttiin : Maluanko olla Mummi vai Mummo? Olin silloin isoäitinä itse: 46 vuotias, Sanoin haluan olla Mummo. Joten itseäni vanhempi iso- äiti sai sovinnolla olla Mummi! Oma äitini oli Suomen-Ruotsalinen hän halusi lapsen lapset sanoo mami.Häntä me lapset sanomme mamma.

Vierailija
82/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isovanhempi juurikin sen nimensä itse päättää. Anna olla muma. Mä aion olla mumma.

Todellisuudessa se lapsenlapsi voi vääntää nimen miksi muotoa tahansa ja siinä se voi pysyä.

Minä tiedän yhden, joka halusi olla Isoäiti, isolla I:llä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran kaikille niinne ISOÄIDEILLE , jotka EIVÄT USKALLA OLLA MUMMOJA

Ollaan niin muka nuoria että ei voi, ...eikäpysty olemaan rehdisti MUMMO.

MUMMO ei ole minkään taantuneen ikälopun vanhuksen nimi. Välttämättä. Voi tietty ollakin.

Niillä kaikilla ISOÄIDEILLÄ , jotka eivät halua olla MUMMO, ..

Heillä ON IKÄKRIISI.

100% varmuudella ikäkriisi.

Tietysti he kieltävät sen viimeiseen asti. Mutta ikävä kyllä, totuus on ikäkriisi.

Vierailija
84/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aiuisen lapseni perheeseen sytyi ensimäinen lapsi ja meitä iso-äitejä kumaltakin puolelta 1. Minulta kysyttiin : Maluanko olla Mummi vai Mummo? Olin silloin isoäitinä itse: 46 vuotias, Sanoin haluan olla Mummo. Joten itseäni vanhempi iso- äiti sai sovinnolla olla Mummi! Oma äitini oli Suomen-Ruotsalinen hän halusi lapsen lapset sanoo mami.Häntä me lapset sanomme mamma.

Sanotte suomenruotsalaista isoäitiä mammaksi? Miksi te äitiänne nimititte?

Vierailija
85/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*suomenruotsalainen

Vierailija
86/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan aina mummoksi niin kyllä se siitä ajan kanssa vakiintuu käyttöön. Nimimerkillä kokemusta valitettavasti on. Ja ilkkujille tiedoksi, on oikeasti yllättävän ärsyttävää kun tuleva isovanhempi yrittää ottaa itselleen käyttöön jonkun ihan järjettömän nimityksen.

Seurasin sivusta kahden rouvan tapaamista. Lapsenlasta kuljettava pahastui, kun toinen alkoi häntä mummotella ja korjasi äkkiä olevansa nonna. Kyseessä suomalainen nainen.

Vierailija
87/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan aina mummoksi niin kyllä se siitä ajan kanssa vakiintuu käyttöön. Nimimerkillä kokemusta valitettavasti on. Ja ilkkujille tiedoksi, on oikeasti yllättävän ärsyttävää kun tuleva isovanhempi yrittää ottaa itselleen käyttöön jonkun ihan järjettömän nimityksen.

Seurasin sivusta kahden rouvan tapaamista. Lapsenlasta kuljettava pahastui, kun toinen alkoi häntä mummotella ja korjasi äkkiä olevansa nonna. Kyseessä suomalainen nainen.

Sen lapsenlapsen toisella vanhemmalla saattoi olla italialaiset juuret tai olla itse ihan italialainen.

Vierailija
88/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti on minun lapsilleni mummu, veljen lapsille mummi, siskoni lapsille mami ja isäpuoleni tyttären lapsille mummukka. On siinä melkoinen selittäminen, kun yksi puhuu mummista ja toinen mummusta ja sitten lapsenlapset ihmettelevät, kun se onkin sama ihminen. "Anna mummu minulle kakkua", "Minulle mummi ekana", "Mami, ei sitten Ellille mansikoita" jne.

Vierailija
89/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ilmoitti lapsenlapsen syntyessä 12 vuotta sitten, että hän on MUMMI, ei mummo. Tämä oli selvä, mutta nyt viime kesänä halusikin, että häntä kutsutaan jollain muulla ilmauksella, mitä en todellakaan enää muista. Syynä tähän oli, että kun hänen oma äitinsä oli mummi, niin hän ei voi olla. No, kutsun häntä etunimellä, niin menee oikein. Kaikkea ihmiset miettii, en voi ymmärtää.

Vierailija
90/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallisia kommentteja. Mistä olette saaneet käsityksen, että isovanhempi päättää perheen puolesta nimityksensä? Se nimi on kunnianosoitus perheeltä isovanhemmalle, eikä isovanhemmalta itselleen. Muutenhan kaikki isovanhemmat olisivat ties mitä mumeja, mömöjä, papuja ja pöpöjä. "Ämmi" ihan jäätävän hirveä, kuulostaa joltain humalassa keksityltä muka-hyvältä idealta, jota katuisi seuraavana aamuna.

Mies ilmoittaa äidilleen, että nimitys on mummu tai mummo, jos ei passaa niin sitten puhutellaan etunimellä.

Ap

Eli kun sinun vuorosi tulee, tyydyt siihen että sinulle kerrotaan olevasi ämmi, nönnönunna tai önkköpönkkö?

Vierailija
91/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isovanhempi juurikin sen nimensä itse päättää. Anna olla muma. Mä aion olla mumma.

Me kysyimme omilta vanhemmiltamme, mitä nimeä he itse haluavat käyttää tulevien lastenlasten kanssa. Tuli Mamma ja Pappa, sekä Mummi ja Ukki . Meille ihan ok.

Vierailija
92/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen lisäisi yhden M kirjaimen, se olisi mumma.

Vierailija
93/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh mitä, meidän suvussa on kyllä isovanhemmat aina itse päättäneet, miksi heitä kutsutaan. Luulin että kaikilla on niin!

Ei meillä nyt suorastaan päättäneet, mutta toivoivat. Minun äitini halusi mieluiten olla mummi (kuten minunkin mummini oli) ja anoppi taas halusi olla mummu.

Sehän sopi meille oikein hyvin.

Vierailija
94/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhana että nämä provot muuttuu viikko viikolta tylsemmiksi! Se sun ukkos jo viikkaa vaatteet soffan reunalle pölyyntymään, nyt anoppi on keksiny väärän nimen ittelleen, mikä on sun seuraava aihe? Pliis, älä kekkaa enää mitään.

Vierailija
95/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nykyajan mumat ja mamit on niitä, jotka kokevat olevansa aivan liian nuorekkaita mummoiksi. Huvittavaa, kun vanhat naiset luulevat olevansa 3-kymppisiä vielä 6-kymppisinä. Oishan se kauheaa kun lapsi vaikka kaupassa huutaisi mummua... Kuinka vanha sitä tuntisi olevansa 🤣

Vierailija
96/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mumma! Miks pitää yrittää keksiä joku erikoinen ja outo kutsumanimi? Lapsen kaverit nauraa ja ihmettelee kun lapsi kertoo että oltiin mumman luona käymässä.

Ei lapset naura, eivät he ajattele samoin kuin vanhempi sukupolvi. Monilla lapsilla on mumma, muma, mami, mimmi ja muita erilaisia nimityksiä. Eivät kaikki nykyajan isoäidit halua olla mummoja. Käyttää joku italialaista nonnaakin. Ja mitä väliä, pikkujuttuja.

Vierailija
97/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotte suomenruotsalaista isoäitiä mammaksi? Miksi te äitiänne nimititte?

äidiksi meilläkin on äiti, mamma ja mummo

Vierailija
98/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tulee ÄMMI jos koskaan lapsenlapsia saan. Siinä saa miniät/vävyt nikotella jos haluaa.

Mun äiti on sisareni lapsille nimenomaan Ämmi. Äidin oma isoäitinsäkin oli hänelle ämmi. On yleinen nimitys pohjoisessa (tai ehkä kenties oli aikoinaan yleinen)

Vierailija
99/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kummallisia kommentteja. Mistä olette saaneet käsityksen, että isovanhempi päättää perheen puolesta nimityksensä? Se nimi on kunnianosoitus perheeltä isovanhemmalle, eikä isovanhemmalta itselleen. Muutenhan kaikki isovanhemmat olisivat ties mitä mumeja, mömöjä, papuja ja pöpöjä. "Ämmi" ihan jäätävän hirveä, kuulostaa joltain humalassa keksityltä muka-hyvältä idealta, jota katuisi seuraavana aamuna.

Mies ilmoittaa äidilleen, että nimitys on mummu tai mummo, jos ei passaa niin sitten puhutellaan etunimellä.

Ap

Oletko päättänyt miehesi puolesta senkin, saako lapsi kutsua häntä isäksi, isiksi, iskäksi, fatsiksi vai fadeksi? Tai ehkä joksikin ihan muuksi?

Vierailija
100/148 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli suomalainen mummu ja saksalainen Oma. Lapsenlapsella tule olemaan italialainen nonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi