Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleva isoäiti haluaa olla lapselle joku halvatun MUMA!

Vierailija
20.10.2022 |

Meille on syntymässä jouluna ensimmäinen lapsi. Olemme miehen kanssa jo päättäneet, että hänen äitinsä on lapselle mummu ja oma äitini puolestaan mummi. Tuleva mummi olikin nimityksestään innoissaan, mutta mummu ilmoitti päättäneensä olevansa MUMA. Mikä ihmeen MUMA!?

Jääräpäisesti inttää olevansa nyt nimityksensä päättänyt. Mies yritti selittää äidilleen ettei isovanhempi sitä nimitystä päätä ja että "muma" ei edes ole mikään sana, mutta anoppi vaan inttää ja kiukuttelee. Ehdotettiin myös, että haluaisiko olla mummun sijaan sitten vaikka mummo tai mamma, mutta ei - pakko saada olla joku saam*rin muma....

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Pakottaa tuo jatkuvalla korjaamisella nöyrtymään siihen mummuuteen vai laittaa hetkeksi välit jäähylle?

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano Mummaksi 👵👍🌈💝

Vierailija
182/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Minä olen mumi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isoisä kenties Pupa? 

Vierailija
184/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini kutsuu itseään mummiksi ja minä puhun lapsille mummosta, kun en vain ole oppinut mummia jotenkin sanomaan. Kumpikaan ei ole loukkaantunut. Lapset käyttää molempia nimityksiä.  

Vierailija
185/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi halusi olla Mumi. Outo sana. Vähitellen hävisi tuo, kun lapset ja poikansa kutsuivat Mummuksi.

Vierailija
186/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

# First World Problem

Vierailija
187/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos olis mölö ja pölö.....

Mum(m)a ja pup(p)a

Vierailija
188/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei MA - MU.

Tai muna.

Vierailija
189/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni isoäiti oli Mami. Mielestäni kiva.

Vierailija
190/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mut isovanhemmaksi tulo voi olla kriisinpaikka. Sitä voi lieventää, jos saa vaikuttaa nimitykseensä.

Ymmärrät ehkä myöhemmin, kun sinulle on kertynyt elämänkokemusta lisää.

Vierailija
191/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini ei nimenomaan halunnut mummu-nimitystä. Hänellä oli siihen liittyen kielteisiä mielleyhtymiä, eikä toista kannata pakottaa. Isompiakin asioita on.

Vierailija
192/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa olisi, että hän antaisi teille joskus kahdenkeskistä aikaa ja jopa tilaisuuden nukkua rauhassa kokonainen yö.

Sellaista isovanhempaa kutsuisin vaikka Hänen Majesteetikseen jos hän niin toivoisi!

Vierailija
193/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyväkin että on erilaisia nimityksiä isovanhemmilla. Varsinkin kun voi useita mummoja ja ukkeja. Uusioperheiden myötä niin käy usein. Niinpä tiedän että on mummaa, paappaa, ukkia, pappaa, mummua, mummia ja mummoa. Lapset tietävät kenestä on kyse kun on eri nimitys. Ja sopii kuunnella isovanhempien toivetta. 

Vierailija
194/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tyrannimaiset vanhemmat! Mitäs jos antaisitte isoäidin ja lapsen päättää miten toisiaan kutsuvat. Minä olin ihan vaan grandma kunnes lapsi kasvoi ja aloimme lähettää "joke of the day"-sähköposteja toisillemme. Nyt olen G-ma.

Vierailija
195/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumma 😊

Vierailija
196/196 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat keskenkasvuiselta. Oletkohan sellainen, alle 30v. Silloin ihminen on aivoistaan vielä fyysisestikin keskenkasvuinen.