Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firmojen pikkujoulukausi lähestyy. Mikä on syy, että jätät taas väliin?

Vierailija
20.10.2022 |

Koska jokaisessa työpaikassa on ne samat naamat, jotka eivät osallistu näihin. Vuodesta toiseen. Mikä on syy?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan pitää välit työkavereihin neutraaleina. Työelämä ja vapaa-aika on kaksi eri asiaa, jotka pidän tiukasti erillään. 

Tuolla asenteella jäät työyhteisön ulkopuolelle. Tämä on tuttua. Teen töitä pienessä toimistossa ja täällä jokainen lähtee mukaan.

Vierailija
22/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on palkallista työaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei saa palkkaa joten ei kiitos

Vierailija
24/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan pitää välit työkavereihin neutraaleina. Työelämä ja vapaa-aika on kaksi eri asiaa, jotka pidän tiukasti erillään. 

Tuolla asenteella jäät työyhteisön ulkopuolelle. Tämä on tuttua. Teen töitä pienessä toimistossa ja täällä jokainen lähtee mukaan.

Jos viettää ylivoimaisesti suurimman osan valveillaoloajastaam työkavereiden kanssa niin ei varmasti jää työyhteisön ulkopuolelle. Tai sitten kertoo kyllä jotain työyhteisöstä jos henkeä ja yhteisöllisyyttä rakennetaan vain työajan ulkopuolella. En haluaisi olla tuollaisessa työpaikassa töissä.

Vierailija
25/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni ei tarvitse olla juurikaan kontaktissa työkavereihin. Miksi vapaa-aikana pitäisi? Lisäksi ovat pääosin urpoja juntteja. Uskoisin ettei kukaan heistä viisastu viinasta.

Vierailija
26/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajalla ja työnanatajan kustantamalle joululounaalle osallistun, omakustanteiseen ja vapaa-ajalle ajoittuviin pikkujouluihin en. Minulla on vapaa-ajallank muutakin tekemistä kuin katsella työkavereiden naamoja.

Vierailija
27/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin joskus, nyt ei enää jaksa. Jotenkin ne on vain niin nähty.

Vierailija
28/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla taas kukaan " tuttu" lähteä, joiden kanssa on muutenkin hauskaa töissä. Yksi " tuttu" ajatteli lähteä, mut kuiten ei lähde, kun eräs on menossa josta tämä ei tykkää.

Viime juhlissa kävin, sain olla aika yksin. Tylsää oli. Ajattelin ehdottaa muutamalle, lähdetäänkö muuten vain parille jonain toisena päivänä.

Sitäpaitsi nää juhlat olisi paikassa, jonne minulla olisi vaikea mennä. Liki tuntematonta seutua, ahdistaa ajatus lähteä yksin yöllä humalassa rämpimään kotia kohti tuntemattomia katuja, kun kuiten kännissä en tiedä mihin suuntaan menen. Taksi koko matkalle olisi liki 100e. Päätinkin olla menemättä.

Vierailija
29/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että muut halusivat herkkukassin, minä olin niitä harvoja jotka halusivat mennä syömään. Enemmistö voitti.

Vierailija
30/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ole vuosiin järjestetty.

Vierailija
31/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti työkaverit, tyhmiä juttuja joutuu jo työaikana kuuntelemaan, jos siitä maksettaisiin voisin harkita pistäytyväni.

Vierailija
32/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että minua katsotaan kieroon kun en mene saunaan työkavereiden kanssa.

Vierailija
33/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä musiikkia jota niissä soitetaan.

Vierailija
34/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty selväksi ettei minua kaivata yhteisiin tilaisuuksiin, joten en halua ärsyttää ketään menemällä juhliin.

Vierailija
35/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eikä kiinnosta. Tarpeeksi muitakin bileitä loppuvuodelle.

Vierailija
36/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että sitä jää syrjityksi eli selkokielellä sanoen työpaikkakiusatuksi teidän työyhteisöön, jos kehtaa olla tulematta firmanne pikkujouluihin, niinkö? Siis oikeasti? Kuulostaapa todella tympeältä ja lapselliselta työpaikalta.

Lieneekö syrjiminen tuollaisesta syystä edes laillista, mitä luulet?

Vierailija
37/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu varmasti siitäkin että mitä ne pikkujoulut pitää sisällään. Oman työpaikkani pikkujoulut järjestetään aina jossain virttyneessä juhlatilassa, tarjolla on joululounas, juomia talo ei tarjoa vaan jokainen tuo pussikaljansa tai viini-/viinapullonsa tullessaan, ehkä joku paikallinen bändi soittaa ikivihreitä, kukin tuo pikkupaketin ja "joulupukki" jakaa ne sitten ohjelmanumerona. Tästä huvista pitää vielä maksaa omavastuu mikä on yleensä 10€. Työnantajana suomalainen globaali perheyritys. Vuodesta toiseen sanon pikkujouluille kiitos ei.

Vierailija
38/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jokaisessa työpaikassa on ne samat naamat, jotka eivät osallistu näihin. Vuodesta toiseen. Mikä on syy?

Syy on juuri siinä, että vastaavasti samat naamat aina osallistuvat näihin. Pikkujouluissa toimitusjohtajan p-nuolijoiden hovi kokoontuu, enkä kuulu heihin.

Vierailija
39/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pikkujoulut tai työkavereiden seura työajan ulkopuolella. 

Vierailija
40/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pitää työelämäni ja vapaa-aikani erillään.

En itse juo ollenkaan, joten en jaksa katsoa muiden juopumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi