Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firmojen pikkujoulukausi lähestyy. Mikä on syy, että jätät taas väliin?

Vierailija
20.10.2022 |

Koska jokaisessa työpaikassa on ne samat naamat, jotka eivät osallistu näihin. Vuodesta toiseen. Mikä on syy?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun täytyy jäädä tekemään töitä, jotta firman hommat pyörisivät. Ei ole sellaista hetkeä, etteikö jonkun pitäisi olla töissä. Olen aina vapaaehtoinen töihin niin muut saavat lähteä kännäämään (itse en välitä kännäämisestä).

Vierailija
42/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että minua katsotaan kieroon kun en mene saunaan työkavereiden kanssa.

Saunotaanko teillä firman pikkujouluissa? Kuulostaa omituiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on aika masentavaa luettavaa..

ohis

Vierailija
44/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu varmasti siitäkin että mitä ne pikkujoulut pitää sisällään. Oman työpaikkani pikkujoulut järjestetään aina jossain virttyneessä juhlatilassa, tarjolla on joululounas, juomia talo ei tarjoa vaan jokainen tuo pussikaljansa tai viini-/viinapullonsa tullessaan, ehkä joku paikallinen bändi soittaa ikivihreitä, kukin tuo pikkupaketin ja "joulupukki" jakaa ne sitten ohjelmanumerona. Tästä huvista pitää vielä maksaa omavastuu mikä on yleensä 10€. Työnantajana suomalainen globaali perheyritys. Vuodesta toiseen sanon pikkujouluille kiitos ei.

Kuulostaa kamalalta. En tiedä minkä takia, mutta tuli jotenkin 70-luvun vibat tästä 😂

Vierailija
45/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä nykyään pidetä mitään pikkujouluja, sekin asia murskattu niinkuin kaikki muukin työntekijöitä ilostuttava toiminta varhaiskasvatuksessa. Työ on vakavaa puurtamista, ei mitää pikkujouluilua, eikä kukaan varmaan vapaa-ajallaan jaksaisikaan työporukkaa katsella.

Vierailija
46/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi väliin jos sellaiset tulisi kohdalle. Koko työhistorian aikana olen ollut vain muutamissa pikkujouluissa koska niitä ei yksinkertaisesti ole edes ollut.

Vierailija
47/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu varmasti siitäkin että mitä ne pikkujoulut pitää sisällään. Oman työpaikkani pikkujoulut järjestetään aina jossain virttyneessä juhlatilassa, tarjolla on joululounas, juomia talo ei tarjoa vaan jokainen tuo pussikaljansa tai viini-/viinapullonsa tullessaan, ehkä joku paikallinen bändi soittaa ikivihreitä, kukin tuo pikkupaketin ja "joulupukki" jakaa ne sitten ohjelmanumerona. Tästä huvista pitää vielä maksaa omavastuu mikä on yleensä 10€. Työnantajana suomalainen globaali perheyritys. Vuodesta toiseen sanon pikkujouluille kiitos ei.

Kuulostaa kamalalta. En tiedä minkä takia, mutta tuli jotenkin 70-luvun vibat tästä 😂

Suurin osa työpaikoista on edelleen henkisesti 70-luvulla. Hierarkia, autoritäärinen johtaminen ja kyttääminen on edelleen pop.

Vierailija
48/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan pitää välit työkavereihin neutraaleina. Työelämä ja vapaa-aika on kaksi eri asiaa, jotka pidän tiukasti erillään. 

Tuolla asenteella jäät työyhteisön ulkopuolelle. Tämä on tuttua. Teen töitä pienessä toimistossa ja täällä jokainen lähtee mukaan.

Olet ansainnut alapeukut kirkkaasti!

Vierailija
49/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Yle areenasta, tai mistä vain saa näkymään, "Kaverille ei jätetä" sarjan jakso "Pikkujoulu"!!!

On klassikko!!!

"Krhm, sitä vaan, että, tuotanoin, onkos täällä noissa pattereissa ilmaamisen tarvetta...."

Vierailija
50/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viina ja rellestäminen on kuulunut työpaikkani pikkujouluihin vuosikymmeniä, ei minua kiinnosta ottaa osaa tähän traditioon. En ole absolutisti mutta tämän sorttinen teiniörveltäminen ei vain yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa minua millään tavoin, joka hemmetin pikkujoulujen jälkeen on hemmetisti draamaa työpaikalla. On petetty ja jätetty ja töpätty ja yrjötty ja rikottu paikkoja, aikuiset ihmiset, hemmetin noloa. Pidän muuten työstäni ja työkavereistani, viina vain valitettavasti ei ole hyvä yhtälö heidän kanssaan.

Vierailija
51/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on aika masentavaa luettavaa..

ohis

Kuinka niin? Minä ymmärrän vallan hyvin, ettei ihmisiä kiinnosta lähteä vapaa-ajalla työpaikan pikkujouluihin. Työkavereita näkee jokatapauksessa ylivoimaisesti eniten kaikista ihmisistä. Joulun alla on paljon muitakin tapahtumia ja kaveri-/harrastusporukoiden pikkujouluja, joten täytyy valita minne menee.

Vierailija
52/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan pitää välit työkavereihin neutraaleina. Työelämä ja vapaa-aika on kaksi eri asiaa, jotka pidän tiukasti erillään. 

Tuolla asenteella jäät työyhteisön ulkopuolelle. Tämä on tuttua. Teen töitä pienessä toimistossa ja täällä jokainen lähtee mukaan.

Jaa, että sitä jää syrjityksi eli selkokielellä sanoen työpaikkakiusatuksi teidän työyhteisöön, jos kehtaa olla tulematta firmanne pikkujouluihin, niinkö? Siis oikeasti? Kuulostaapa todella tympeältä ja lapselliselta työpaikalta.

Lieneekö syrjiminen tuollaisesta syystä edes laillista, mitä luulet?

Tai syrjiminen ylipäätään? Mitä luulet?

T. Sama

Vierailija
53/120 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime pikkujoulut nähneenä mietin vielä lähdenkö tänä vuonna mukaan. Olen nyt äitiyslomalla enkä juo, vuosi sitten olin raskaana. Syyt miksi en lähtisi: pitää olla oma kuljetus että pääsee pakoon tarvittaessa. Osa porukasta on taatusti umpikännissä ja sekoilee. Sen lisäksi on melko varmaa että olen itse puheenaihe seuraavan viikon kahvitauoilla. Puhutaan siitä olenko laihtunut (riittävästi) ja mahdanko pamahtaa pian uudestaan paksuksi.

Olisi aivan mukavaa nähdä työkavereita tauon jälkeen, jokin silti vetää niskakarvat pystyyn.

Vierailija
54/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime pikkujoulut nähneenä mietin vielä lähdenkö tänä vuonna mukaan. Olen nyt äitiyslomalla enkä juo, vuosi sitten olin raskaana. Syyt miksi en lähtisi: pitää olla oma kuljetus että pääsee pakoon tarvittaessa. Osa porukasta on taatusti umpikännissä ja sekoilee. Sen lisäksi on melko varmaa että olen itse puheenaihe seuraavan viikon kahvitauoilla. Puhutaan siitä olenko laihtunut (riittävästi) ja mahdanko pamahtaa pian uudestaan paksuksi.

Olisi aivan mukavaa nähdä työkavereita tauon jälkeen, jokin silti vetää niskakarvat pystyyn.

Pakko kysyä, että mitä mukavaa on nähdä negatiivisesti sinusta satavarmasti jälkeenpäin juoruilevia työ"kavereita", jotka nostattavat niskakarvasi pystyyn pelkästä ajatuksesta? Nauttisit nyt rauhassa kotona olosta, kun sinulla on siihen mahdollisuus...

Vierailija
55/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän kampaviineritoimistossa sinä oikein työskentelet...

Vierailija
56/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on epäkiinnostavia enkä osaa jutella tuntemattomien ihmisten kanssa.

Vanhemmiten ilmainen alkoholi ja ruoka ei riitä siihen malliin, että menisin firman juhliin.

Vierailija
57/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri on humalassa niin huonokäytöksinen ja nolo, että aika monikin jättää juhlat ja siis myös pikkujoulut väliin. Lisäksi tänä vuonna ohjelmaksi on kyhätty joku kokkikouluteema, joka on ideana kuollut. Näköjään joku firma repii tällaisen palvelun myynnistä aivan uskomattomia maksuja. No, menkööt hifistelemään jjaomien ja työkaverien likakäsien tekemiä ruokia maistelemaan, minä en mene.

Vierailija
58/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua nähdä 50+ mieskollegoita kännissä heittämässä alatyylisiä vitsejä.

Vierailija
59/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää töissä mutta voisin sanoa edellisestä työpaikastani, että en osallistu koska vihaan kiusaavia työkavereitani. N35, olin miesvaltaisella alalla.

Vierailija
60/120 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä. Puhelinmyyjänä käytän tilaisuuden hyväkseni ja tuuttaan varattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi