Kuinka woke olet, kokeile testillä
Korkeat woke-pisteet saaneilla on enemmän masennusta ja ahdistusta, kuten kaikilla sekopäillä yleensäkin.
Kommentit (272)
7 pistettä. Liikaa kysymyksiä transnaisista.
Vierailija kirjoitti:
Pah, woke🤥 tarkoittaa itsekeskeisyyden ruokkimista & valjastamista LIBERAALIN HEGEMONIAN voimavaraksi!!!
Maailmassa on niin paljon sosiopaatteja ynnä muita friikkejä (väliaikaisesti tai pysyvästi), että he ovat tosiaan mahtava voimavara - vähän niin kuin muoviroska Afrikan tai Intian köyhillä alueilla, ja organisoimalla sen voi muuttaa kullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historia opettaa, että kaikki ihmisten ominaisuuksiin, ideologioihin ja ihonväriin perustuvat jaottelut päättyvät katastrofiin, mutta ilmeisesti woken kohdalla sama oppi pitää vielä kerran hakea kantapään kautta.
Wokehan juuri pyrkii ettei tuota jaottelua olisi.
Nyt minä haastan kertomaan kuinka woke siihen tarkalleen ottaen pyrkii!
Minä olen ymmärtänyt koko ideologian niin, ettei riitä, että ns "etuoikeutettu", joka siis määritellään ensisijaisesti värin, sukupuolen, seksuaalisen orientaation mukaan, tunnustaa muiden ryhmien tasavertaiset oikeudet. Kun tästä tuli jo valtavirtaa ja institutionaalinen tosiasia, huomattiin, että joillain vähemmistöryhmillä menee yhä heikommin. No mikäs sitten neuvoksi? Tietysti se, että "etuoikeutetun" pitää tiedostaa ja ottaa huomioon kaikessa toiminnassaan ja valinnoissaan, että on saanut syntymälahjana sellaisia etuoikeuksia mitä jollain toisella ei ole. Tai ainakaan sen toisen vanhemmilla, tai esi-isillä ei ollut. Tasoittaakseen pelikenttää hänen on siis luovuttava- ja luovutettava- toisen hyväksi, jotta toisella on parempi mahdollisuus nousta hänen rinnalleen.
Aivan äärimmäinen tasapäistämisen ideologia siis ja jää nähtäväksi kuinka ihmiskunta hyötyy siitä, että johatajaksi valittu astuu alas luovuttaakseen paikkansa jollekin toiselle perustuen tämän heikompaan asemaan. Herää kysymys, mikä motivoisi enää fiksua pellavapääpoikaa tavoittelemaan erinomaisuutta, jos asemastaan käsin hänen on kuitenkin luovutettava työllään rakentamansa aseman tuomasta vallasta?
Voisiko joku myös selittää minulle ne ihme videot amerikkalaisista työpaikoista, joissa kaikki etuoikeutetut (valkoiset) polvistuvat muiden edessä ja näin pyytävät anteeksi esi-isiensä aiheuttamaa sortoa?
Olin melko woke, niin kuin ajattelin. Se liittyy erityisesti sosiaalisen tasa-arvon kannattamiseen. Välillä kyllä nauran aika tyhmille jutuille, ainakin salaa. Olen kuitenkin alunperin duunariperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku myös selittää minulle ne ihme videot amerikkalaisista työpaikoista, joissa kaikki etuoikeutetut (valkoiset) polvistuvat muiden edessä ja näin pyytävät anteeksi esi-isiensä aiheuttamaa sortoa?
No tää koko valkoisten itseruoskimistrendihän nousi ihan uusille kierroksille sen jälkeen kun joukko mielenterveysongelmaisia hyökkäsi valkoiseen taloon. Demokraatit saivat siitä koko liittovaltiota järkyttäneestä symbolisesta vallankumouksesta nyt sen pitkäaikaisen, vastaanlaittamattoman, lyömäaseen, jota ovat vuosikymmenet odottaneet. Palattiin takaisin sisällissodan jälkeisiin asemapaikkoihin ja valta-asetelmaan. Tässä ei ole kyse mistään muusta kuin sen kriittisen massan saamisesta puolelleen, joka kaksipuoluejärjestelmässä antaa jommalle kummalle mittaamattoman vallan maailman yhdessä johtavassa talousvallassa. Kun sisällissodan, orjuutuksen häpeän ja tuoreimpana capitol hill -kapinan traumatisoimassa maassa leimataan kaikki demokraattien agendan vastainen puhe vihaiseksi ja hajottavaksi, saadaan puoli kansaa valvomaan aivan ilmaiseksi, että eriävät mielpiteet pysyy ruodussa.
Todellinen kysymys kuuluukin, että mitä v*a varten suomalaiset haluaa ehdoin tahdoin tämän häikäilemättömän vallankäytön, ilman demokraattisesti luovutettua valtaa, tuontitavarana tänne meille???
Vierailija kirjoitti:
Olin melko woke, niin kuin ajattelin. Se liittyy erityisesti sosiaalisen tasa-arvon kannattamiseen. Välillä kyllä nauran aika tyhmille jutuille, ainakin salaa. Olen kuitenkin alunperin duunariperheestä.
Missä tuossa kyselyssä edes käsiteltiin mitään "kannatatko tasa-arvoa" -aiheita? Siinä lähinnä typistettiin monimutkaiset aiheet hyvin kärjistetyiksi väitteiksi. Joku voi kannattaa sosiaalista tasa-arvoa ihan täysillä, ja silti olla sitä mieltä että on epäoikeudenmukaista jos biologiset miehet kilpailevat naisten sarjoissa tai että ei ole oikeudenmukaista tai tasa-arvoista rajoittaa kenenkään puheoikeutta minkään etuoikeusasteikon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historia opettaa, että kaikki ihmisten ominaisuuksiin, ideologioihin ja ihonväriin perustuvat jaottelut päättyvät katastrofiin, mutta ilmeisesti woken kohdalla sama oppi pitää vielä kerran hakea kantapään kautta.
Woke juurikin jaottelee ihmisryhmät näiden "uhristatuksen" mukaan ja korkeammalla hierarkiassa oleville tarjotaan woke-yhteiskunnassa enemmän oikeuksia. Vähemmistöllä on oikeus sanoa, tehdä ja ajatella paljon sellaista mikä etuoikeutettujen tekemänä olisi vihapuhetta, vihateko tai viha-ajatus.
Toi on taas Woken vastustajien näkemys.
Siis ihan totuudenmukainen näkemys.
Hieman woke tuli vastaukseksi. Testiä korjattu jo 2x aamupäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokettajat nimenomaan jaottelevat ja näkevät kaiken mustavalkoisena. Huutavat kurkku suorana, ettei tarvitse kuulla vastakkaisia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurisen omimisen väittämät olivat myös hankalia. Mielestäni on iso ero siinä, jos laitan hiukseni letille (mikä kuuluu myös pohjoismaiseen kulttuuriin) kuin jos puen saamelaismiehen neljäntuulenhatun päähäni naisena ja yhdistän sen tavallisiin vaatteisiin.
Näistä omimisjutuista ja muista tulee aina mieleen vain se miten Rami Malekia vastaan twiittailtiin ja kritisoitiin sitä, miten "amerikkalainen valkoinen mies valitaan egyptiläisen Ramseksen rooliin". Ramin sukujuuret ovat Egyptissä..
Kulttuurisen omimisen käsite on riidankylvöä. Kansat ovat kautta aikojen lainanneet asioita ja sanoja ja tapoja toisiltaan. Wokettajat haluavat estää sen, siis pystyttää raja-aitoja ihan normaalin vuorovaikutuksen tielle. Wokettajat ovat myös pelottavalla tavalla fiksoituneita ihonväriin.
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat videot, joissa venäläiset pyytävät anteeksi suomalaisille vuosisatojen mittaan aiheuttamiaan kärsimyksiä? Ei tarvitse polvistua, mutta edes anteeksipyyntö olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuota en usko ennen kuin näen. Kaikenlaista olen nähnyt amerikkalaisissa FB-ryhmissä, mutta tuo on jo piirun verran liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt minä haastan kertomaan kuinka woke siihen tarkalleen ottaen pyrkii!
Minä olen ymmärtänyt koko ideologian niin, ettei riitä, että ns "etuoikeutettu", joka siis määritellään ensisijaisesti värin, sukupuolen, seksuaalisen orientaation mukaan, tunnustaa muiden ryhmien tasavertaiset oikeudet. Kun tästä tuli jo valtavirtaa ja institutionaalinen tosiasia, huomattiin, että joillain vähemmistöryhmillä menee yhä heikommin. No mikäs sitten neuvoksi? Tietysti se, että "etuoikeutetun" pitää tiedostaa ja ottaa huomioon kaikessa toiminnassaan ja valinnoissaan, että on saanut syntymälahjana sellaisia etuoikeuksia mitä jollain toisella ei ole. Tai ainakaan sen toisen vanhemmilla, tai esi-isillä ei ollut. Tasoittaakseen pelikenttää hänen on siis luovuttava- ja luovutettava- toisen hyväksi, jotta toisella on parempi mahdollisuus nousta hänen rinnalleen.
Aivan äärimmäinen tasapäistämisen ideologia siis ja jää nähtäväksi kuinka ihmiskunta hyötyy siitä, että johatajaksi valittu astuu alas luovuttaakseen paikkansa jollekin toiselle perustuen tämän heikompaan asemaan. Herää kysymys, mikä motivoisi enää fiksua pellavapääpoikaa tavoittelemaan erinomaisuutta, jos asemastaan käsin hänen on kuitenkin luovutettava työllään rakentamansa aseman tuomasta vallasta?
Siinäs haastat:
Woke (lausutaan englanniksi /woʊk/) on Yhdysvaltain afroamerikkalaisen väestön englannista peräisin oleva käsite, joka tarkoittaa poliittisesti valveutunutta, erityisesti rasismin, syrjinnän ja muun yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden tiedostavaa henkilöä.
Vuosikymmenen lopulla yhdysvaltalainen konservatiivinen oikeisto alkoi käyttää wokea halveksuvana ilmaisuna, jolla viitattiin erilaisiin arvoliberalismiin tai vasemmistoon liittyviin aatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Liittyy yhdysvaltojen historiaan tarkemmin tummien orjuuteen voit lukea tästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurisen omimisen väittämät olivat myös hankalia. Mielestäni on iso ero siinä, jos laitan hiukseni letille (mikä kuuluu myös pohjoismaiseen kulttuuriin) kuin jos puen saamelaismiehen neljäntuulenhatun päähäni naisena ja yhdistän sen tavallisiin vaatteisiin.
Näistä omimisjutuista ja muista tulee aina mieleen vain se miten Rami Malekia vastaan twiittailtiin ja kritisoitiin sitä, miten "amerikkalainen valkoinen mies valitaan egyptiläisen Ramseksen rooliin". Ramin sukujuuret ovat Egyptissä..
Kulttuurisen omimisen käsite on riidankylvöä. Kansat ovat kautta aikojen lainanneet asioita ja sanoja ja tapoja toisiltaan. Wokettajat haluavat estää sen, siis pystyttää raja-aitoja ihan normaalin vuorovaikutuksen tielle. Wokettajat ovat myös pelottavalla tavalla fiksoituneita ihonväriin.
Eiks äärioikeisto halua estää mmuuton ja monikulttuurillisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat videot, joissa venäläiset pyytävät anteeksi suomalaisille vuosisatojen mittaan aiheuttamiaan kärsimyksiä? Ei tarvitse polvistua, mutta edes anteeksipyyntö olisi paikallaan.
Venäjä ei vieläkään tunnusta aloittaneensa sotaa mainilan laukauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokettajat nimenomaan jaottelevat ja näkevät kaiken mustavalkoisena. Huutavat kurkku suorana, ettei tarvitse kuulla vastakkaisia mielipiteitä.
Nyt sekoitat äärioikeiston ja woken keskenään. Woket on vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy yhdysvaltojen historiaan tarkemmin tummien orjuuteen voit lukea tästä
Tarkoitat siis mustia.
Jos olisit woke🤥, et esittäisi järkeviä kysymyksiä.