Miten tuo Sipilöitten avioero tuli yllätyksenä naiselle?
Naisen versio:
"Tuoreessa Anna-lehden haastattelussa näyttelijä sanoo eron tulleen yllätyksenä. Alkujärkytyksestä seurasi jopa fyysisiä oireita.
Ero tuli minulle sokkina. Alussa mieli oli niin sekaisin, että kehokin oli kouristuksenomaisessa krampissa.
Elämäntilanteen suuri muutos näkyy myös Sipilän ulkomuodossa. Lehden mukaan häneltä on pudonnut kiloja.
Hän oli vain viikkoa ennen eroa julkaissut Facebookiin päivityksen, jossa hän hehkutti täysi-ikäistä liittoaan (18 vuotta naimisissa).
Koin eläneeni hyvässä liitossa, toinen ei koskaan sanonut, että asiat olisivat huonosti. Puhuimme aina paljon. Luotin, että sellainen olisi tullut esille."
Miehen versio:
" Avioliitto Anskin kanssa tuli tiensä päähän, kasvoimme eri suuntiin ja eroamme. Minulle prosessi on ollut pitkä. Ensimmäinen vakava erokeskustelu käytiin pari vuotta sitten."
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tuo eritahtisuus. Itsekin olen pohtinut eroa pitkään. Mies tyytyväinen elämänsä. Ei koe tarvetta mihinkään suhteen parantamiseen . Ollaan käyty terapiassakin mistä hetkellistä apua kun keskustelu lisääntyi ja sen myötä läheisyys. Melko pian terapian jälkeen ollaan taas samassa tilanteessa, että ei ole muut yhteistä kuin lapset ja laskut. Minun mielestäni. Mies saattaa ajatella täysin erilailla.
Mikä estää keskustelemasta? Niitä on pelejäkin tehty sitä varten.
Mies. Hänestä keskusteluista syntyy aina riitoja. Mikä onkin totta kun niin harvoin puhutaan muusta kuin mitä ostetaan kaupasta tai kuka hakee lapset. Niin kyllähän siinä saattaa olla erimielisyyksiä monestakin asiasta jonossa odottamassa puhumista.
Kyllä se tuli minulle yllätyksenä. Ja shokissa laihduin minäkin sen n. 10 kiloa.
Minullakin intuitio varoitteli vikat viikot, mutta ä mies ei ollut koskaan aikaisemmin maininnut eroajatuksistaan, ero ei ollut koskaan ns. pöydällä. Oli vedonnut vain työstressiin. Olimme jopa ottaneet juuri lisälainaa ja muuttaneet uuteen kotiin. Siis vain muutama kuukautta aiemmin.
Kyllä jotkut ihan oikeasti ottavat eron yllättäen. Tuli järjetön häpeä siitä, kun jotkut ajatteli aloittajan tavoin, että olisihan minun pitänyt tajuta. Miehellä oli pian muuten uusi avokumppani.
Eikö ne oo uskovainen pariskunta, ei olisi uskonut että Juha eroaa. Ei sitten millään. Mihin tässä maailmassa enään uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Leena Sipilä on saattanut elää hyvässä liitossa. Harmi, että Johannes Lahtela ei ole selvästikään elänyt siinä samassa liitossa. Ihminen kuulee sitä, mitä haluaa kuulla.
Tähänhän on miehellä liittynyt myös pohdinta siitä onko valmis jättämään (kutsumus)ammattinsa erotakseen. Eli en usko, että aivan hetken mielijohteesta on lähtenyt vaikka ohi heilahtavan helman perään, kyllä tätä päätöstä on varmasti hartaasti pohdittu. Vaimo itsekin kirjoittanut vielä viikkoa aiemmin pitkän tarinan 18-vuotisesta liitosta jossa on ollut "vääntöä ja kääntöä ja ongelmia kuten varmaan kaikilla.." Tässä on nyt taidettu elää kahta todellisuutta, jossa toinen kestää ongelmista huolimatta ja toinen tahtoo erota niistä johtuen.
On voinut olla myös miehen kokonaisvaltaista identiteettikriisiä, jossa laitetaan kerralla monet palikat uusiksi. Silloin usein otetaan myös ero, vaikka juurisyyt olisivat muualla kuin pitkässä liitossa.
Erosta selviää, silloin kun on lapsia niin täytyy ajatella tosi fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuli minulle yllätyksenä. Ja shokissa laihduin minäkin sen n. 10 kiloa.
Minullakin intuitio varoitteli vikat viikot, mutta ä mies ei ollut koskaan aikaisemmin maininnut eroajatuksistaan, ero ei ollut koskaan ns. pöydällä. Oli vedonnut vain työstressiin. Olimme jopa ottaneet juuri lisälainaa ja muuttaneet uuteen kotiin. Siis vain muutama kuukautta aiemmin.
Kyllä jotkut ihan oikeasti ottavat eron yllättäen. Tuli järjetön häpeä siitä, kun jotkut ajatteli aloittajan tavoin, että olisihan minun pitänyt tajuta. Miehellä oli pian muuten uusi avokumppani.
Ei minunkaan mies koskaan puhunut erosta, ei edes uhkaillut. Hänkin vetosi työstressiin.
Meillä ei ollut uutta kotia, mutta mies oli puhunut, että haluaisi kolmannen lapsen. Sen hän tekikin vuosi eromme jälkeen.
40
Sateenkaarilippu olkkarissa. Mies vaihtoi mieheen/poikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Leena Sipilä on saattanut elää hyvässä liitossa. Harmi, että Johannes Lahtela ei ole selvästikään elänyt siinä samassa liitossa. Ihminen kuulee sitä, mitä haluaa kuulla.
Tähänhän on miehellä liittynyt myös pohdinta siitä onko valmis jättämään (kutsumus)ammattinsa erotakseen. Eli en usko, että aivan hetken mielijohteesta on lähtenyt vaikka ohi heilahtavan helman perään, kyllä tätä päätöstä on varmasti hartaasti pohdittu. Vaimo itsekin kirjoittanut vielä viikkoa aiemmin pitkän tarinan 18-vuotisesta liitosta jossa on ollut "vääntöä ja kääntöä ja ongelmia kuten varmaan kaikilla.." Tässä on nyt taidettu elää kahta todellisuutta, jossa toinen kestää ongelmista huolimatta ja toinen tahtoo erota niistä johtuen.
On voinut olla myös miehen kokonaisvaltaista identiteettikriisiä, jossa laitetaan kerralla monet palikat uusiksi. Silloin usein otetaan myös ero, vaikka juurisyyt olisivat muualla kuin pitkässä liitossa.
Usein olen ihmetellyt tätä identiteetti (tai ikä)-kriisi selitystä. Mitä se kriisi sitten muuta on kuin piste, jossa ihminen arvioi itseään ja elämäänsä, onko se oman näköinen. Jos kriisissä kokee, että kaipaa elämään hengellisyyttä, muuttoa maalle omavaraistalouteen tai uutta työuraa tai vaikka oivaltaa kaipaavansa samansukupuolista kumppania, niin onko se arvio silloin väistämättä väärä? Vai vain osoitus, että on elämän kulussa antanut itsensä ajautua itselleen vieraaseen elämään joka aiheuttaa pahoinvointia?
Meilläkään ei puhuttu erosta. Ei kummankaan aloitteesta. Eleltiin normaalia lapsiperhearkea, tiskeistä ja pyykeistä sen kummempaa riitelyäkään ei ollut. Perheessä ei ikinä huudettu.
Yhtäkkiä mies oli hommannut uuden naisen netistä ja jätti meidät kaikki ilmoituksella, kertarykäyksellä. Takaisin ei tullut.
Ja suhde ja avioliittomme kesti yhteensä 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laittaa etunimet, eikä tehdä tällaisia klikkiketjuja? Ehdin jo innostua, että Juha Sipilä olisi vihdoinkin sinkku, mutta vasta jutun avaamalla selvisi, että kyse oli jostain täysin tuntemattomista ihmisistä.
Ehkä siksi tämä on iltapulun luetuimpia uutisia, hekin otsikoivat vain Sipilä, joten kaikki luulevat, että onko Juha Sipilä eronnut :D
Iltapulu ei ole uutissivusto.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Sipilöitten avioero tuli yllätyksenä naiselle?
Eihä tuo ole mikään "Sipilöitten avioero", kun nainen on Sipilä ja mies on Lahtela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laittaa etunimet, eikä tehdä tällaisia klikkiketjuja? Ehdin jo innostua, että Juha Sipilä olisi vihdoinkin sinkku, mutta vasta jutun avaamalla selvisi, että kyse oli jostain täysin tuntemattomista ihmisistä.
Ehkä siksi tämä on iltapulun luetuimpia uutisia, hekin otsikoivat vain Sipilä, joten kaikki luulevat, että onko Juha Sipilä eronnut :D
Ei, mutta mikäli olet lukenut Aku Ankkaa, tiedät, että siellä käytetään kyseistä sanaa puhuttaessa iltapäivälehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta mikäli olet lukenut Aku Ankkaa, tiedät, että siellä käytetään kyseistä sanaa puhuttaessa iltapäivälehdistä.
Jaa. Minä käytän niistä nimitystä Iltapaska.
Naisille tulee yllätyksenä etteivät omista miehiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies koskaan puhunut erosta, ei edes uhkaillut. Hänkin vetosi työstressiin.
Meillä ei ollut uutta kotia, mutta mies oli puhunut, että haluaisi kolmannen lapsen. Sen hän tekikin vuosi eromme jälkeen.
40
Hyvä että löysivät onnea elämiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne oo uskovainen pariskunta, ei olisi uskonut että Juha eroaa. Ei sitten millään. Mihin tässä maailmassa enään uskoo.
Niinpä, eikös Johannes ole pappi.
Kyllästynyt ilmeisesti kaikkinaiseen kieroiluun ja voinut huonosti.
Mies on saanut lapset tehtyä ja nyt on aika siirtyä uuteen vaiheeseen elämässä.
Mikä estää keskustelemasta? Niitä on pelejäkin tehty sitä varten.