Miten tuo Sipilöitten avioero tuli yllätyksenä naiselle?
Naisen versio:
"Tuoreessa Anna-lehden haastattelussa näyttelijä sanoo eron tulleen yllätyksenä. Alkujärkytyksestä seurasi jopa fyysisiä oireita.
Ero tuli minulle sokkina. Alussa mieli oli niin sekaisin, että kehokin oli kouristuksenomaisessa krampissa.
Elämäntilanteen suuri muutos näkyy myös Sipilän ulkomuodossa. Lehden mukaan häneltä on pudonnut kiloja.
Hän oli vain viikkoa ennen eroa julkaissut Facebookiin päivityksen, jossa hän hehkutti täysi-ikäistä liittoaan (18 vuotta naimisissa).
Koin eläneeni hyvässä liitossa, toinen ei koskaan sanonut, että asiat olisivat huonosti. Puhuimme aina paljon. Luotin, että sellainen olisi tullut esille."
Miehen versio:
" Avioliitto Anskin kanssa tuli tiensä päähän, kasvoimme eri suuntiin ja eroamme. Minulle prosessi on ollut pitkä. Ensimmäinen vakava erokeskustelu käytiin pari vuotta sitten."
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
"Elämäntilanteen suuri muutos näkyy myös Sipilän ulkomuodossa. Lehden mukaan häneltä on pudonnut kiloja."
Jooh. Muijat yllättäen laihtuu aina silloin kun pitää etsiä uusi ukko X-DDDDD
Sinulla ei taida olla mitään kokemusta yhtään mistään, kun et tajua, miten iso stressi vaikuttaa ihmisiin. Kyllä sinä tajuat, kunhan ensin aikuistut.
Vierailija kirjoitti:
Usenhan se on niin, että toinen on jo pitkän aikaa puhunut erosta, mutta toinen taas on ollut ihan tyytyväinen suhteeseen, joten eropuheet on menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä niitä ole sisäistetty millään tavalla. Sitten se toisen lähtö tuleekin ihan yllätyksenä
Tämä on jotenkin persoonakysymys minusta. Toisille on mahdotonta ottaa vastaan tietoa joka tuntuu liian vaikealta käsitellä. Tietoisuus ikään kuin blokkaa epämieluisat merkit ja korostaa lupaavia merkkejä.
Tiedän esim eron, jossa jätetty kysyi kuinka henkilö voi haluta eroa kun vasta viikko sitten kertoi rakastavansa. Näin oli tosiaan tapahtunut, henkilö oli sanonut erosta keskustellessa, että "tulet aina olemaan minulle rakas, mutta ystävänä".
Vierailija kirjoitti:
"Elämäntilanteen suuri muutos näkyy myös Sipilän ulkomuodossa. Lehden mukaan häneltä on pudonnut kiloja."
Ei, vaan naiset laihtuu silloin, kun se psykososiaalinen rasite eli mies on saatu pois elämästä eli erottu. Näin on käynyt itselle ja usealle ystävälleni. Kellään meistä ei ole mitään sikomusta ottaa uutta rasitetta elämään. Parisuhde on naiselle rasite.
Nainen ottaa eron 95% tapauksista, koska ei enää jaksa. Mies ottaa eron vain, kun uusi akka on ko valmiiksi katsottuna, eli mies vaihtaa lennosta uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan naiset laihtuu silloin, kun se psykososiaalinen rasite eli mies on saatu pois elämästä eli erottu. Näin on käynyt itselle ja usealle ystävälleni. Kellään meistä ei ole mitään sikomusta ottaa uutta rasitetta elämään. Parisuhde on naiselle rasite.
Tämä! Itselle kävi juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laittaa etunimet, eikä tehdä tällaisia klikkiketjuja? Ehdin jo innostua, että Juha Sipilä olisi vihdoinkin sinkku, mutta vasta jutun avaamalla selvisi, että kyse oli jostain täysin tuntemattomista ihmisistä.
Siinäpä odotat maailmantappiin asti, että lestadiolaiset eroaisivat pyhästä liitostaan. Ei tule tapahtumaan.
Minun pitäisi tiputtaa noin 7kg normaalipainon sisällä, mutta parisuhteen hankkiminen siksi että saisi eron hyödyt tuntuu pikkasen liian rankalle dieetille. Jumalauta sitä kärsimystä ennen eroa, ei vaan kykene enää.
Meilläkin ero tuli kumppanille yllätyksenä. Minä luulen, että toistuvat erokeskustelut tulkitaan usein vastakkaisilla tavoilla. Eroaja kokee käyvänsä läpi eroon valmistavaa prosessia ja jokainen eroaiheinen keskustelu on lähempänä lopullista päätöstä. Jätettävä taas tottuu ja turtuu eron uhkaan, ja alkaa tuudittautumaan siihen ettei kumppani tarkoita eropuheitaan kun ei se ole ennenkään lähtenyt. Minullekin exä totesi aikanaan erosta puhuessani, että "niinhän sä aina sanot". Näin prosessin edetessä jättäjän mielessä jokainen eropuhe on edellistä suurempi ja vakavampi ja lähempänä loppua, kun taas jätetty ottaa jokaisen eropuheen aina vähemmän tosissaan kuin edellisen. Lopulta ollaan tilanteessa, jossa toisen mielestä ero tulee ihan yllättäen, kun eihän suhteessa ole mitään muuta vikaa kuin ne toiset tyhmät erohöpötykset.
Jos nainen on vanhempi kuin mies, niin usein (ei aina) ero tulee sitten kun ikäeron alkaa huomata. Naiset vain luulee, että miehet välittää niiden luonteestakin tai että se on ratkaiseva juttu. Jos mies on yhtä vanha tai vanhempi, niin se jää suhteeseen, koska laskee saavansa omaishoitajan naisesta (ja on itse liian raihnainen lähtemään). Tosin mulla oli omassaxsuvussa päinvastainen tapaus, jossa kymmenen vuotta nuorempi mies omaishoiti vaimoaan kun tämä oli reilu 70-v. mummo, mutta harvinaisempaa se on niin päin.
Parisuhteet on raadollisia.
Kauan pappi kesti pervolippua kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin ero tuli kumppanille yllätyksenä. Minä luulen, että toistuvat erokeskustelut tulkitaan usein vastakkaisilla tavoilla. Eroaja kokee käyvänsä läpi eroon valmistavaa prosessia ja jokainen eroaiheinen keskustelu on lähempänä lopullista päätöstä. Jätettävä taas tottuu ja turtuu eron uhkaan, ja alkaa tuudittautumaan siihen ettei kumppani tarkoita eropuheitaan kun ei se ole ennenkään lähtenyt. Minullekin exä totesi aikanaan erosta puhuessani, että "niinhän sä aina sanot". Näin prosessin edetessä jättäjän mielessä jokainen eropuhe on edellistä suurempi ja vakavampi ja lähempänä loppua, kun taas jätetty ottaa jokaisen eropuheen aina vähemmän tosissaan kuin edellisen. Lopulta ollaan tilanteessa, jossa toisen mielestä ero tulee ihan yllättäen, kun eihän suhteessa ole mitään muuta vikaa kuin ne toiset tyhmät erohöpötykset.
Tää on vähän vaikea yhtälö kun toisaalta ei saisi vetää myöskään mattoa jalkojen alta. No toki, voi aina kertoa pikkuhiljaa, että on onneton suhteessa. Siitäkin saattaa seurata toisen kova yrittäminen korjata tilannetta ja sitten ajatella, että erouhka on nyt torjuttu kun korjasin toimintaani suhteessa. Fakta on kuitenkin, että kun toinen alkaa harkita eroa, on suhde harvoin enää korjattavissa sillä, että toinen muuttaa käytöstään. Kun tunteet on poissa niin vaikea niitä on uudelleen enää herätellä.
Anna-Leena Sipilä on saattanut elää hyvässä liitossa. Harmi, että Johannes Lahtela ei ole selvästikään elänyt siinä samassa liitossa. Ihminen kuulee sitä, mitä haluaa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ottaa eron 95% tapauksista, koska ei enää jaksa. Mies ottaa eron vain, kun uusi akka on ko valmiiksi katsottuna, eli mies vaihtaa lennosta uuteen.
Kyllä, minunkin mies vaihtoi lennosta uuteen. Mieheni lähti vasta, kun uusi suhde oli varmistettu. Muutti kirjaimellisesti meidän kodista naisen kotiin. Että heippa vaan 17 vuoden avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minunkin mies vaihtoi lennosta uuteen. Mieheni lähti vasta, kun uusi suhde oli varmistettu. Muutti kirjaimellisesti meidän kodista naisen kotiin. Että heippa vaan 17 vuoden avioliitto.
Sama. Tosin muutaman vuoden avoliitosta "vain" kyse. Mutta uusi oli katsottu työpaikalta valmiiksi, läpsystä vaihto eikä ilmoituksen jälkeen tullut enää koskaan kotiin eikä asiasta keskusteltu. Haki tavarat pois, kun olin töissä. Vuokrasopimus oli molempien nimissä ja olimme juuri muuttamassa täysin uuteen asuntoon. Kaikki käytännön järjestelyt jätti minulle - muutin sitten yksinään, pääsinpä samalla muistoista eroon.
Puolen vuoden päästä itki perään. Minä en. Aloitin oman elämän ja on ollut yhtä ylämäkeä since. Onni onnettomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tosin muutaman vuoden avoliitosta "vain" kyse. Mutta uusi oli katsottu työpaikalta valmiiksi, läpsystä vaihto eikä ilmoituksen jälkeen tullut enää koskaan kotiin eikä asiasta keskusteltu. Haki tavarat pois, kun olin töissä. Vuokrasopimus oli molempien nimissä ja olimme juuri muuttamassa täysin uuteen asuntoon. Kaikki käytännön järjestelyt jätti minulle - muutin sitten yksinään, pääsinpä samalla muistoista eroon.
Puolen vuoden päästä itki perään. Minä en. Aloitin oman elämän ja on ollut yhtä ylämäkeä since. Onni onnettomuudessa.
Näinhän se menee, että usein ero on lopulta siunaus myös hänelle joka ei eroa toivonut. Kyllä se onneton suhde on sitä molemmille, vaikkei toinen osapuoli haluaisikaan vielä luovuttaa tai esim pelkää herkemmin muutosta. Sitten kun se muutos pakotetaan, niin voi pian herätä ihmettelemään, että miksi pidinkään niin tiukasti kiinni siitä huonosta suhteesta.
Minulle ei ihan noin yllätyksenä meidän ero tullut. Intuitio varoitteli siinä vaiheessa, kun miehen puhelin meni salasanan päälle, alkoi tulemaan viestejä koko ajan ja puhelin lähti mukaan vessaan. Eli toimintatapojen muutos varoitti paria kuukautta ennen.
Mutta vuotta aiemmin olin vastannut av-ketjuu, jossa kysyttiin, että uskotko joskus eroavast. Vastasin, että olen 99,9 % varma, etten koskaan eroa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko laittaa etunimet, eikä tehdä tällaisia klikkiketjuja? Ehdin jo innostua, että Juha Sipilä olisi vihdoinkin sinkku, mutta vasta jutun avaamalla selvisi, että kyse oli jostain täysin tuntemattomista ihmisistä.
Minäkin ehdin luulla, että sippe on sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Anna-Leena Sipilä on saattanut elää hyvässä liitossa. Harmi, että Johannes Lahtela ei ole selvästikään elänyt siinä samassa liitossa. Ihminen kuulee sitä, mitä haluaa kuulla.
Tähänhän on miehellä liittynyt myös pohdinta siitä onko valmis jättämään (kutsumus)ammattinsa erotakseen. Eli en usko, että aivan hetken mielijohteesta on lähtenyt vaikka ohi heilahtavan helman perään, kyllä tätä päätöstä on varmasti hartaasti pohdittu. Vaimo itsekin kirjoittanut vielä viikkoa aiemmin pitkän tarinan 18-vuotisesta liitosta jossa on ollut "vääntöä ja kääntöä ja ongelmia kuten varmaan kaikilla.." Tässä on nyt taidettu elää kahta todellisuutta, jossa toinen kestää ongelmista huolimatta ja toinen tahtoo erota niistä johtuen.
Surullista tuo eritahtisuus. Itsekin olen pohtinut eroa pitkään. Mies tyytyväinen elämänsä. Ei koe tarvetta mihinkään suhteen parantamiseen . Ollaan käyty terapiassakin mistä hetkellistä apua kun keskustelu lisääntyi ja sen myötä läheisyys. Melko pian terapian jälkeen ollaan taas samassa tilanteessa, että ei ole muut yhteistä kuin lapset ja laskut. Minun mielestäni. Mies saattaa ajatella täysin erilailla.
Usenhan se on niin, että toinen on jo pitkän aikaa puhunut erosta, mutta toinen taas on ollut ihan tyytyväinen suhteeseen, joten eropuheet on menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä niitä ole sisäistetty millään tavalla. Sitten se toisen lähtö tuleekin ihan yllätyksenä