Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinussa parisuhdetta ajatellen joku iso turn off-omanaisuus, joka ei näy päällepäin?

Vierailija
18.10.2022 |

Missä vaiheessa deittailua kerrot? Esim luottotiedot puuttuu, vakava trauma menneisyydessa ja aiheuttaa mt-ongelmia, tms

Kommentit (1168)

Vierailija
561/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen luottamuksen puute ihmisiin yleensäkin.

Liian usein tullut petyttyä.

Vierailija
562/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen äärimmäisen aamuvirkku ja iltauninen. Herään neljän viiden aikaan, nukkumaan haluan viimeistään yhdeksältä illalla.

En voi sietää ihmisiä, jotka nukkuvat aamupäivään ja valvovat yöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko se turn off vai mikä. Mutta trauma, jota todennäköisesti kannan loppuikäni.

Entinen aviomieheni, jonka kanssa olin yhdessä noin 20 vuotta oli persoonallisuushäiriöinen ja hänen ongelmansa kasvoivat vuosien myötä. Hän yritti surmata minut suhteemme lopussa, mutta selviydyin kuin ihmeen kaupalla. Kiitos poliiseille jotka saapuivat viime hetkellä pelastamaan minut.

Tämän vuoksi minun on todella vaikea luottaa miehiin. En pysty olemaan minua selkeästi suurempikokoisten ja pidempien miesten lähellä, koska alitajuntani sanoo että kyseinen mies on väistämättä minua vahvempi enkä pysty tarpeen vaatiessa puolustamaan itseäni. Saan siis ihan paniikkikohtauksia, jos minua selkeästi suurempikokoinen mies ja varsinkin tuntematon mies lähestyy minua yllättäen enkä ole voinut varautua tilanteeseen.

En usko että pystyn koskaan enää luottamaan yhteenkään mieheen 100% missään asiassa. Mutta jos sen hyväksyy niin minusta saa maailman kilteimmän ja luotettavimman naisen.

Vierailija
564/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vapautta. Siis ihan aidosti rakastan vapauttani, ja se näkyy vaikka parin haluaisinkin. Tiedän mistä se johtuu. Lapsena mulla oli kova kuri ja kontrolli päällä koko ajan, isä oli suorastaan sadistinen ja kontrolloi kaikkea ihmissuhteitani myöten, työtä oli tehtävä hirvittävästi hänen unelmiensa eteen jo 5-vuotiaasta (yritys, lapsena raadoin siellä). ILmoitin jo lapsena, etten halua koskaan mennä naimisiin/ perhettä, ja mua tuijotettiin suu auki. Uskon että jokapäiväisessä elämässä levitän tätä vapauden rakastajan "auraa" missä kuljenkin - vaikka parisuhteen, uskollisuuteen pohjaavan parisuhteen eri asunnoissa haluaisinkin. Hyväksyn tämän ja elän yksin. Miehille jos menet deitti-ilmossa jotakin selittämään vapauden kaipuustasi, se käsitetään hyvin nopeasti seksuaaliseksi vapaudeksi - sitä en tarkoita, olen vain aito introvertti. En halua jakaa arkea. Haluan jakaa ajatukset ja kroppani. 

Vierailija
565/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin on, mutta en tiedä mikä.

Vierailija
566/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepäin ei näy mutta kuuluu koska hoen tauotta turn offia Red flakkia ropleemi solvettia ja nou nouta ps.jou jou.

Vierailija
567/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hirveän introvertti. Sitä ei ehkä usko päältä päin, koska osaan hyvin small talkia. Mutta en vapaa-ajalla jaksaisi ihmisiä yhtään.

Vierailija
568/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset, joita häpeän esitellä ja jotka kaikki eivät edes halua tulla esitellyiksi mitä monet pitävät omituisena. Emme ole lähipiirin kanssa vihoissa, mutta emme juurikaan osallistu mitenkään toistemme elämään emmekä kaikki edes vieraille toistemme luona, yhteydenpito lähinnä puhelinen välityksellä. Toista sisartani esimerkiksi en ole tavannut livenä yli 10 vuoteen vaikka hänen asuinkaupungissaan olen käynytkin ja toinen sisareni ei ole esitellyt koskaan miesystäväänsä jonka kanssa seurustellut pitkälle toista kymmentä vuotta, lähipiirissä on myös alkoholiongelmainen. Perhe on pahin ja joskus myös riesa.

Vierailija
569/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Saan tykkäyksiä, osumia ja treffipyyntöjä esim. Tinderissä normaalisti runsaasti. Olen pitkä 188cm ja kivannäköinen 90kg mies. Viisi vuotta sinkkuna jo. En typerehdi, polta, kännää, käy vieraissa jne. 

Kerran laitoin profiilitekstiin maininnan "Mensan jäsen vuodesta 2018." Ja hymiö perään. No, tykkäykset loppuivat, kuin seinään. Sama, kun olisi ilmoittanut, että sairastan lepraa, tai etsin oikeasti pitkäaikaista tavallista parisuhdetta. (Olen hauska ihminen, heh...)

Sitten otin kyseisen tekstin pois ja kas. Taas alkoi tulemaan tykkäyksiä. Olen oikeasti kiva, vaatimaton ja ystävällinen ihminen, mutta vaikka aina etsitään älykästä herrasmiestä, todellisuudessa älykkyys pelottaa suurinta osaa ihmisistä. Siksipä en ole asiasta puhumalla kertonut, kuin kolmelle ihmiselle eläissäni.

Eikä pelota. Vaikutat vain tosi omahyväiseltä ja ylimieliseltä kun kehuskelet Mensan jäsenyydellä. Itsekehun perään lisätty hymiö ei muuta itsekehua vitsiksi. Siksi kiinnostus lopahti.

Mensa ei myöskään tietääkseni etsi jäseniä vaan ne joilla on tarve saada tunnustusta älykkyydestään, hakeutuvat itse jäseniksi. Eli en todellakaan usko kun väität olevasi vaatimaton. Päinvastoin sinulla on selkeä tarve saada muut huomaamaan miten älykäs olet. Mutta ei omahyväisyys ja tarve esitellä hyviä puoliaan ole toki iso vika ihmisessä.

Olen myös aika älykäs, mutta en koskaan sanoisi tätä tällä tavalla ääneen muulloin, kuin tässä keskustelussa. En ole Mensan jäsen, en tiedä voisinko olla, koska ei ole ollut tarvetta hakea jäsenyyttä. Mielestäni älykkyys tulee ilmi muissa tilanteissa ihan itsestään sitä erikseen korostamatta. Tietynlainen 'kirjaviisaus' ei siis aina tosiaankaan kulje käsi kädessä muunlaisen fiksuuden ja sosiaalisten taitojen kanssa.

Sinä Mensan jäsen joka ihmettelet, että älykkyyttäsi pelätään: oletko miettinyt, ettei älyä tarvitse tuoda esiin pätemällä tai jäsenyyksillä? Vai miten itse ajattelisit esimerkiksi kauniista ihmisestä, joka ihmettelee ääneen miten näin kaunis ei löydä kumppania, vaikka on näin ja näin monien missikilpailujen voittajamissi, ja muistaa aina kertoa sen uuden ihmisen tavatessaan. Kiinnostuisitko helpommin ulkoisesti kauniista ihmisestä, joka ei 'mainosta' kauneuttaan? Ihmiset usein etsivät toista huomioivaa ja mukavaa ihmistä kumppanikseen, ei sellaista, jonka jolla on tarve korostaa omaa paremmuuttaan.

Mikä sitten on korostamista ja pätemistä? Jos on Mensan jäsen, niin täytyykö se pitää visusti salassa kumppanilta, jotta ei tekisi älykkyydestään liian isoa numeroa? Miten se eroaa siitä, jos kuuluu johonkin muuhun yhditykseen? Jos kuuluu vaikka Marttoihin, niin onko sen mainitseminen kotitaloustaidoilla pätemistä tai leuhkimista?

En kuulu Mensaan, mutta jos kuuluisin, niin olisin sen ihan varmasti kumppanilleni joskus sanonut. Ja tiedän myös, että yksi hänen eksistään on ollut Mensan jäsen, eikä se ollut miehelle mikään ongelma, hän kun tykkää älykkäistä naisista.

Et kuulosta kovin älykkäälle. Älykäs olisi jo ymmärtänyt, että joskaan joku Mensa ei ole likainen salaisuus, niin se ei myöskään ole treffi-ilmon eka lause. Kuulostat omahyväiseltä, etkä kovin kiinnostavalta.

Vai ketä kiinnostaisi ilmo: Olen Marttojen jäsen jo vuodesta kivi ja kanto. Kuulostaa, ettei elämässä muuta olekaan kuin se marttailu, kaiket illat ollaan Martta-piirissä ja puhutaan martta-asiaa. 

nimim. oikeasti Marttojen jäsen

Vierailija
570/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen pääongelma joka estää deittailun alkuunsa. Yhden naisen jälkeen en enää voi luottaa että oikeasti kelpaisin ja nainen pitäisi minusta omana itsenäni.

Vierailija
571/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu.

Vierailija
572/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin pidä seksistä, voisin hyvin olla täysin ilman sitä. Parisuhde olisi kiva, mutta en tahdo kiusata ketään haluttomuudellani enkä toisaalta velvollisuudesta harjoittaa seksia, kuten entisessä avioliitossani tein. Tästä syystä päätin, etten edes etsi parisuhtetta enää, se ei taida olla minua varten. 

Olisitko valmis avoimeen suhteeseen? Ihan oikeasti avoimeen, eli sellaiseen, jossa olisit suhteessa vaikkapa mieheen, joka on jo suhteessa?

Ja mitäpä se mies saisi tästä suhteesta? Kaverin?

Seurustelusuhteen?

Itse olen ainakin todella ihastunut yhteen naiseen työpaikalla, mutta vaikka seurustelisin hänen kanssaan, todennäköisesti en haluaisi seksiä hänen kanssaan lainkaan. En pystyisi edes kuvittelemaan koko asiaa. Hänelläkin taitaa olla jotakin kiinnostusta minua kohtaan, mutta ikävä kyllä mahdollisesti vain seksuaalisella tasolla. Oma ihastumiseni häneen ei ole muuten platonista, mutta hänessä ei kerta kaikkiaan vaan ole mitään seksuaalisesti kiinnostavaa.

Seurustelisin hänen kanssaan mielellään, mutta harrastaisin jonkun muun kanssa seksiä.

No joo, olenpa vaikea.

En jotenkin yhtään ymmärrä tuota ajatusta. Mikset sitten seurustelisi suoraan sen kanssa jolta haluat seksiä? Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa molemmat harrastavat seksiä muiden kanssa, mutta eivät keskenään? Eihän se ole mikään parisuhde.

Eipä kai.

Paha vain, että sellaiset naiset, jotka herättävät seksuaalisen kiinnostukseni, eivät ole kiinnostuneita minusta. 

Sen sijaan ne naiset, jotka ovat olleet kiinnostuneet minusta, ja tuoneet sen selkeästi esiin, eivät ole omasta mielestäni seksuaalisesti lainkaan puoleensa vetäviä. Olen yrittänyt tällaisen naisen kanssa seurustelusuhdetta, ikävin ja ennalta-arvattavin lopputuloksin. 

Juuri näin. Olen nainen 173 cm ja mieheni on 171 cm. Ainoa missä tää haittaa on se etten voi käyttää korkkareita hänen seurassaan. Tosin en omista edes niitä, jo riittää tää mun pituus :)

Vierailija
573/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti moniakin, ja pyrin kertomaan ne kaikki ihan heti ensimmäisenä.

Vierailija
574/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen savolaismies.

Elä heetä kirvestä kaevvoon. Vetissejä on, ja tuo voepi olla niistä yksi. Suatat löettee nuarraa jok käöp kuumana justtiisa sinnuu.

Huvitti myös nämä pari savolaiskommenttia. Itse muualta kotoisin mutta savolaisen kanssa perustanut perheen. Onhan tässä kaikkea ollut kieltämättä joopajoo. Mutta pääasiassa hyvin menee. Kumpikin hirveitä päälle päsmäreitä...

Vierailija
575/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihaerikko kirjoitti:

Ei ole.  Lihavuuteni näkyy päälepäin enkä viitsi esittää vaatteilla varakasta kun autona kuitenkin Fiat. Hoikkana miehenä vielä oli vientiä mutta ei oo jaksanut nyt viimeaikoina panostaa laihdutukseen koska naisten taso ei helli. 

Sisäisesti minulla ei ole mitään muuta turn offia muu kuin se, että olen semmoinen puhelias, ystävällinen ja en osaa peitellä kiinnostustani. Nämä siis näkyvät myös päällepäin. 

No tietysti se ei näy päälle että on yksi lapsi. Se on monille ihme kyllä turn off enkä käsitä miksi. Minulle ainakin on vaan plussaa jos nuorella naisella on yks lapsi, eikä montaa monen eri miehen kanssa. 

Itseäni ei haittaa se, jos nainen ei osaa kokata, koska minun seurassani sen kyllä oppii. Mutta jos on nirso, eikä syö mun ruokia (joita on siis monia vaihtoehtoja) niin sitten lentää kyl kaaressa. 

Jokaisella on oikeus valita mitä syö. Sinun tapauksessa ruokasi tekevät lihavaksi.

Vierailija
576/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen äärimmäisen aamuvirkku ja iltauninen. Herään neljän viiden aikaan, nukkumaan haluan viimeistään yhdeksältä illalla.

En voi sietää ihmisiä, jotka nukkuvat aamupäivään ja valvovat yöt.

En minäkään voi näin yökyöpelinä sietää aamuvirkkuja ja niiden terroria. Unirytmi ei ole valinta.

Vierailija
577/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd jonka takia arkeni on välillä ihan hirveää kaaosta. Toinen on voimakas introverttius, käytännössä voisin elää erakkona jos se olisi mahdollista :D

Vierailija
578/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä onko se turn off vai mikä. Mutta trauma, jota todennäköisesti kannan loppuikäni.

Entinen aviomieheni, jonka kanssa olin yhdessä noin 20 vuotta oli persoonallisuushäiriöinen ja hänen ongelmansa kasvoivat vuosien myötä. Hän yritti surmata minut suhteemme lopussa, mutta selviydyin kuin ihmeen kaupalla. Kiitos poliiseille jotka saapuivat viime hetkellä pelastamaan minut.

Tämän vuoksi minun on todella vaikea luottaa miehiin. En pysty olemaan minua selkeästi suurempikokoisten ja pidempien miesten lähellä, koska alitajuntani sanoo että kyseinen mies on väistämättä minua vahvempi enkä pysty tarpeen vaatiessa puolustamaan itseäni. Saan siis ihan paniikkikohtauksia, jos minua selkeästi suurempikokoinen mies ja varsinkin tuntematon mies lähestyy minua yllättäen enkä ole voinut varautua tilanteeseen.

En usko että pystyn koskaan enää luottamaan yhteenkään mieheen 100% missään asiassa. Mutta jos sen hyväksyy niin minusta saa maailman kilteimmän ja luotettavimman naisen.

Olen todella pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Onneksi selvisit hengissä. Luottamuksenpuute miehiin on täysin normaali ja ymmärrettävä reaktio tuollaisen kokemuksen jälkeen. Sinulla on oikeus suojella itseäsi ja pitää itsestäsi huolta. En usko, että kenellekään meistä on hyväksi luottaa täysin sokeasti johonkuhun, vaikka kyseessä olisi esim. oma puoliso. Rajat kannattaa aina vetää läheisessäkin ihmissuhteessa ja olla itse paras mahdollinen kumppani itselleen. Toivon sinulle hyvää ja onnellista elämää, sen olet ehdottomasti ansainnut!

Vierailija
579/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistan mielessäni pinnallisia kaavamaisuuksia joten en ole parisuhdematskua.

Vierailija
580/1168 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso trauma jonka takia iso kasa mt-ongelmia, kerron heti ekoilla treffeillä.

Juuri näin se kuuluu tehdä, niin selviää heti, onko se toiselle ylitsepääsemätön rasti vai ihan ok juttu 👍🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi