Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaaoksen kesyttäjät SUOMI

Vierailija
18.10.2022 |

Milloin alkaa?

Kommentit (545)

Vierailija
121/545 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita oli tällä ohjelman puusepällä. Hyviä säilytysratkaisuja tehtiin perheelle. 

Vierailija
122/545 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikutoinen toteutus. Huono kuvaus ja äänitys. Tyyppien persoona ei kannata. Aihe olisi kiinnostanut, mutta en jaksa katsoa 'halvalla' tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/545 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ohjelma on siitä ihana, että tavaramäärää hämmästellään, mutta perheitä ei tuomita. Äidin ja kolmen lapsen perheessä tavaroita käytiin myös ajatuksella läpi, tytöt olivat ihanasti mukana ja osallistuivat hienosti työlääseen prosessiin. He myös mielestäni tarvitsivat selkeästi apua, ja ottivat sen ilolla vastaan. Toisen jakson moottoripyörä olohuoneessa -perhe suhtautui projektiin jotenkin "läpällä" ja vähän tuntui että heillä olisi ollut voimavaroja ja varaa toteuttaa tällainen projekti ihan itse vaikka ostamalla joku palvelu. 

Ohjelma on vähän liian lyhyt, jakso on leikattu nopeaksi ja itse muutostyölle ja sellaiselle ns henkiselle pohdinnalle ei ole leikkauksessa jätetty tarpeeksi tilaa. Brittiversiossa oltiin ehkä vielä aidommin perheiden "iholla" ja siinä näki miten välillä oli vaikeaa luopua.

Se, joka miettii onko nämä lavastettuja ja miten joku voi elää näin suuren tavaramäärän kanssa, ei ole varmaan koskaan nähnyt esimerkiksi 30 vuotta samassa talossa asuneen perheen autotallia. Kun on säilytystilaa, sinne turha tavara myös löytää tiensä. Vuosien ajan kertynyttä tavaraa voi olla todella raskasta käydä läpi, varsinkin jos arjessa ei ole tarpeeksi voimavaroja. Myös mielenterveysongelmat ja ihan vain kiireinen arki voivat vaikeuttaa tavaroiden läpi käymistä, saatika minkään myymistä jossain torissa.

Kaikkiaan ohjelman idea on ihana ja tärkeäkin, mutta ohjelma-aika ei mielestäni riitä ja perheiden tilanteisiin ei pääse tarpeeksi sisälle. Katson kuitenkin varmasti jokaisen jakson

Mun vanhemmat asuivat omakotitalossa 35 v.

Varastotilat jäätävät.

Äidillä on 4 nuorempaa sisarusta, itse olen kuopus. Meidän vanhat lastenvaatteet menivät serkuille.

80 luvulla aloin itse käymään kirppiksillä myymässä.

Eivätkä he ole ikinä mitään ostelleet.

Kaikesta huolimatta muutto oli aivan järkyttävä. He olivat puhuneet talon myynnistä ha heti alkoivat karsimaan. Muuttivat 200 neliön talosta 70 neliön omakotitaloon.

Itse myin pihalta kaikki keinut, tuolit, leikkimökin jne ja sisältä yhden sohvakalusteen jne.

Banaanilaatikoita alettiin keräämään ja täyttämään, tässä vaiheessa moni lähtikin kiertoon, ei laatikkoon.

Huh ! Ei ole ikävä niitä hetkiä

Vierailija
124/545 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasinkohan oikein, että ensi viikon jaksossa on Fatima Diarran koti? Jos on niin jätän kyllä jakson väliin. Sen verran luotaantyöntävä hahmo tukikavalluksineen ja luonnehdintoineen pääkaupunkiseudun ulkopuoliset sukurutsaisiksi.

Minäpä katson. Haluan nähdä miten hän noudattaa vihreitä arvojaan (Helsinki/Vihr).

Vierailija
125/545 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasinkohan oikein, että ensi viikon jaksossa on Fatima Diarran koti? Jos on niin jätän kyllä jakson väliin. Sen verran luotaantyöntävä hahmo tukikavalluksineen ja luonnehdintoineen pääkaupunkiseudun ulkopuoliset sukurutsaisiksi.

Haluaisitko selventää mitä tukikavalluksia tarkoitat, en googlella löytänyt.

Vierailija
126/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki jaksot ja olen tämän Suomi- kuin myös UK-version fani. Suomenkin versioon löydettiin niin hyvät toisiaan täydentävät tyypit! Pidän heistä kaikista tosi paljon, kaikkein eniten ihailen järjestelijä Lauraa. Olen alkanut jokaisen jakson nähtyäni järjestellä kotini jotain huonetta.

Vierailija
127/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KÄY!

Vierailija
128/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo oli edelleen tupattu ääriään myöten täyteen katosta lattiaan kaikki komerot, säilytystilat ja joka seinänvierusneliö täynnä huonekalua ja kaappia.

Joku hamstrausvimma noilla on, mihin ihminen tarttee 100 paria sukkia? Tai 70 kengät ja muuta vaatetta niin että riittäis seuraavaks 30 vuodeks jos meinais käyttää loppuun.

itellä joku 20 paria sukkia missä kesäsukat, paksummat ja villasukat ja tuntuu että siinäkin on puolet liikaa, ja saatu lahjaksi että en ole ostanut.

MITÄ osaa et ymmärtänyt! Mikä hamstrausvimma! TULIPALOn jälkeen ihmiset ovat LAHJOITTANEET heille tavaraa! Ei siellä mitään hamstrausvimmaa ollut. Opetelkaa lukemaan ja kuuntelemaan hyvänen aika!

Nyt oli hyvä tilaisuus päästä eroon siitä järjettömästä määrästä kaikkea. niin ei, kun tupattiin talo edelleen täyteen joka paikka katosta lattiaan niin että ei jäänyt suurinpiirtein nuppineulallekkaan tilaa,

niin kyllä se silloin on joku hamstrausvimma jos pitää olla karsinnankin jälkeen edelleen sen sata paria sukkia ja tavaraa niin että koko talo natisee liitoksissaan, vaikka nyt oli saatu keskelle lattiaa sentään tilaa.

Opettele ymmärtämään mitä luet jos vaan pystyt.

Onneksi sä et ole kokenut kotisi tulipaloa tai nähnyt vierestä, kun jonkun koti tuhoutuu täysin tulipalossa.

Ihmiset ja järjestöt ovat ihanan auttavaisia silloin vielä vuosia jälkeenpäinkin. Tavaraa on tyhjennetty omista nurkista ja tuodaan säkkikaupalla tupaan. Osa jopa tyhjensi säkit ja pyysi samantien katsomaan, että mitä otat ja mitä jätät. Niitä kun tulee viikottain, niin alkaa olla nuppi aika valmis, jos ei ole hyvää ja napakkaa läheistä paikan päällä varmistamassa, että tyypit sitten vie myös kamojaan pois.

Miksei tulipalon jälkeen voisi sairastua myös masennukseen? Myös kodin rakentaminen uudelleen voi aiheuttaa yhtä ja toista mielenterveydelle.

Heillä ei ilmeisesti ollut niin paljon läheisiä ja rakkaita ihmisiä, jotka  olisivat auttaneet ajoissa sen tavara runsauden kanssa. Tuollaiseen määrään tulee jo uupumus, että antaa olla... katon joskus, jos jaksan.

Ei siis tarvii olla hamsteri luonteeltaan, jos tavaraa vaan hyvää hyvyyttä kannetaan kotiin. Harvalla on pokkaa edes sanoa ei kiitos, kun ilmaiseksi tuovat.

Vierailija
129/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jaksoa nyt katsonyt ja tykkäsin kummastakin. Itsellä pisti ehkä enemmän silmään se, että kummallakin perheellä oli sanavalmiita ja kohteliaita lapsia. Ei mitään puntissa möllöttäviä sorminenässä lapsia.

Ykkösjaksoa onkin jo perattu pitkälti, että kaikki on varmaan jo sanottu. Joten siirryn kakkosjaksoon.

Mä tykkäsin tästäkin perheestä. Nämä oli selkeesti niin aktiivisia, ettei suunnittelua oikein oltu ehditty tekemään. Duunit ja harrastukset vie paljon aikaa.

Isä sitten sai kiksinsä shoppailemalla uutta, kun ei ollut tietoinen, että oli jo ostanut moisen. Olihan se aika järkkymäärä niitä avaamattomia paketteja. Rouvalla oli aika paljon vaatteita, silitettyjä! Nätisti rekissähän ne.

Ekalla sivulla joku mietti sitä vaatteiden määrää. Ei mulla todellakaan ole parikytä paria farkkuja. Parit riittää ja parit muunlaiset housut ja verkkarit. Missä ihmeessä mä ehtisin käyttää kaikkea? - se äiti ei kerennytkään, kun laput oli monessa tallessa. ;) Lisäksi äiti näytti mun silmiin ihan Jennifer Saundersilta.

Onnistunut kesytys heilläkin. Vaikka telkkarin paikkaa vähän jäin miettimään, että niin alas ja kulkuväylälle? Saihan sitä väänneltyä juu. Pääasia, että moottoripyörä kausivaloineen sai uuden paikan. :D

130/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.12

Miesten muoti- ja tyylivinkit: https://vuodenmies.com

Vierailija
131/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiaan ohjelman idea on ihana ja tärkeäkin, mutta ohjelma-aika ei mielestäni riitä ja perheiden tilanteisiin ei pääse tarpeeksi sisälle. Katson kuitenkin varmasti jokaisen jakson

Minusta se on ihan oikein noin. Miksi katsojien pitäisi saada riipiä pohjia myöten kaikki osallistujien ongelmat ja traumat, vaikka he ovatkin vapaaehtoisesti televisioon menneet?

Vierailija
132/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin katsomaan toista jaksoa ja uuvuin jo katsomisesta.

Tulipalo perheen voin ymmärtää, miksi on paljon tavaraa.

Mutta ostomanian vuoksi tavaraa kerryttäneet ihmiset ei oikein sympatiaa saa.

Vierailija
133/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin katsomaan toista jaksoa ja uuvuin jo katsomisesta.

Tulipalo perheen voin ymmärtää, miksi on paljon tavaraa.

Mutta ostomanian vuoksi tavaraa kerryttäneet ihmiset ei oikein sympatiaa saa.

Niin ja eniten odotan jälleen näkemisjaksoa, kuinka siisteys ja järjestys on säilynyt.

Vierailija
134/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatiman koti , mietin missä olen nähnyt hänet ???

Sitten keksin, hän oli vieraana Elämäni biisi.

Vierailija
135/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jakso nyt katselussa.

Tämä sarja paranee kaiken aikaa. Nyt on romujen ihmettelyssä sellaista tuttuuden tunnetta, että oksat pois. Juontajatkin luontevampia kuin 1. jaksossa. Kyllä tämä tästä. Katselen koko sarjan, ehdottomasti.

Taloa on siivottu nyt syksyllä useamman viikkoa, niin aarteita, roinaa kuin käyttökelvotonta paskaakin riittää.

Vierailija
136/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen sarja! Freesi juontaja ja kekseliäs puuseppä, asiantuntija taas laukoo ihan itsestäänselvyyksiä ja on täysin turha hihittelijä tuossa.

Ja toki myös miettii, millaisessa läävässä jengi voi asua. 😨 Läävällä tarkoitan tuota sotkua. Jos kaikki on sotkussa ja tavaraa kämppä täysi, niin mikä siellä on huoneilmankaan laatu. Voi olla melkoisia haisuleita asukkaat!

Vierailija
137/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä moottoripyörä? Missä huonekalut?

Ei KAIKKEA tuonne oo roudattu.

Vierailija
138/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään UK-versiosta ja oon nyt katsonut kanssa tätä suomiversiota. Tykkään tästäkin, vaiks kyl sen huomaa että jaksot vähän lyhyempiä niin ei oikein ehdi syventyä.

Mut tää 3. Jakso missä Fatim Diarra mulle jäi erikoinen fiilis koko jaksosta. Hyviä ja olennaisia hetkiä, mut sit kans välillä musta liikaa Fatun persoonaan keskittymistä. Ja se näkyy ehkä erityisesti siinä, et tavaraa ei lopulta lähtenyt paljoakaan. Tavaraa oli alun alkaenkin paljon, mut toisaalta ei niin paljon kuin vaikka 1. Jakson perheellä joka oli selkeästi pulassa ja avun tarpeessa.

Mulle tuli tästä 3. Jaksosta jotenkin harmitus et on annettu tuollainen mahdollisuus oikeasti päästää tuetusti irti turhasta tavarasta mut sit kuitenkaan ei olla keskitytty siihen karsimiseen vaan itsestä puhumiseen

Musta jopa tää ammattijärjestäjä sanoi jotenkin vähän nolosti siinä lopussa, että tavaraa kuitenkin karsittiin lähes puoleen tai jotain. Edelleen oli kaikki laatikot täynnä kymmeniä purkkeja ja vaatteita ja leffoja. Mut mikäs siinä jos haluaa tavaroiden kanssa asua. Tosi kaunis heidän asunto kyllä oli.

Vierailija
139/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään UK-versiosta ja oon nyt katsonut kanssa tätä suomiversiota. Tykkään tästäkin, vaiks kyl sen huomaa että jaksot vähän lyhyempiä niin ei oikein ehdi syventyä.

Mut tää 3. Jakso missä Fatim Diarra mulle jäi erikoinen fiilis koko jaksosta. Hyviä ja olennaisia hetkiä, mut sit kans välillä musta liikaa Fatun persoonaan keskittymistä. Ja se näkyy ehkä erityisesti siinä, et tavaraa ei lopulta lähtenyt paljoakaan. Tavaraa oli alun alkaenkin paljon, mut toisaalta ei niin paljon kuin vaikka 1. Jakson perheellä joka oli selkeästi pulassa ja avun tarpeessa.

Mulle tuli tästä 3. Jaksosta jotenkin harmitus et on annettu tuollainen mahdollisuus oikeasti päästää tuetusti irti turhasta tavarasta mut sit kuitenkaan ei olla keskitytty siihen karsimiseen vaan itsestä puhumiseen

Musta jopa tää ammattijärjestäjä sanoi jotenkin vähän nolosti siinä lopussa, että tavaraa kuitenkin karsittiin lähes puoleen tai jotain. Edelleen oli kaikki laatikot täynnä kymmeniä purkkeja ja vaatteita ja leffoja. Mut mikäs siinä jos haluaa tavaroiden kanssa asua. Tosi kaunis heidän asunto kyllä oli.

Myönnän, että itsekin ihmettelin jäljelle jääneen kosmetiikan määrää, mutta toisaalta nyt sitä oli jäljellä määrä, joka mahtui kodin säilytyskalusteisiin. Ei kai tässä ohjelmassa olekaan tarkoitus tehdä ihmisistä minimalisteja, vaan auttaa heitä karsimaan kodin tavaramäärä sen kokoiseksi, että kaikelle löytyisi paikka ilman, että tavaroita täytyy säilyttää kasoissa tasoilla.

Vierailija
140/545 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki telkkaritavisnykyiset miehet ovat lapsellisia lässyjä, naiset nauraa räkättää..huh huh