Kaaoksen kesyttäjät SUOMI
Kommentit (545)
Erikoinen talous tämän iltaisessa jaksossa. Näytti siltä että iso osa omakotitalon huoneista oli jotain epämääräisiä tavaravarastoja. Kaikkea on vain haalittu miettimättä sen enempää. Valot palaa, mutta ketään ei ole kotona?
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että edesmenneen lemmikin tuhkat voi vapauttaa luontoon tai haudata jonnekin. Ikinä en haluaisi säilyttää minkään sortin uurnaa asuintiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki telkkaritavisnykyiset miehet ovat lapsellisia lässyjä, naiset nauraa räkättää..huh huh
Piti pistää äänet pois, kun en kestänyt tuon äidin naureskelua, jatkuvaa hölötystä ja ääntä.
Laiskuuttaan itse aiheutettuja ongelmia, kun ei ole viitsitty siivota vaan tavarat vain jätetty johonkin sopivaan kohtaan.
Siitä nyt ainakin tulee hyvä mieli, että ohjelman myötä nämä osallistujat kierrättää ja lahjoittaa tavaraa. Toivottavasti lahjoitukset ei päädy uusille himohamstraajille vaan oikeasti tarvitseville.
Eihän tuossa kodissa pysty edes siivoamaan. Kyllä ohjelmasta saa puhtia raivaukseen. Nyt on juuri meillä menossa iso keittiöremontti ja olen kantanut keitiön tavarat autotalliin. Ihmettelin miten perheen äiti oli rakastunut lasten vanhohin luistimiin. Itse koitan näin syksyllä karsia kesävaatteet pois yläkertaan. Pois laitan suoraan roskiin ja autoon säkkiin kirpparille menevät. Kolme säkkiä tuli viikonloppuna. Ongelmana on aikuisten lasten jättämä eletroniikka. Onneksi miniät myös ovat apuna, hauskempaa raivata yhdessä. Itselleenkin voi nauraa joskus. Ohjelm antaa ajattelun aihetta monenlaista.
Ahdistava jakso tänään. Miten on oikeasti mahdollista, että kerätään tavaraa nurkat täyteen ja sitten se vielä kehdataan esitellä telkassa. Samalla tuntuu hullulta, että eletään noin... Ostetaan lisää kun ei entisiä löydy. Liikaa rahaa, liian vähän taitoa hallita kodin siivousta..
Niin älytöntä avuttomuutta, että meinasi itkettää tai naurattaa. Huh huh. On sikoihin aikoihin eletty.
Oli outo ettei se tämän illan perhe päässyt siitä tavarasta oikei eroon vaan taas uhrasivat yhden makkarin roinalle. Mitä niilä enää varastoituna.
Mun kävi sääliksi tuo lätkän lopettanut poika. Sehän näytti olevan itku kurkussa koko ajan. Näytti siltä ettei mielellään tuohon osallistunut ja äiti tuhertaa itkua jossain nurkassa pojan luistimien kanssa.
Ja lopulta ne luistimet laitettiin seinälle kehyksiin. Muistuttaa poikaa joka päivä, kuinka pettynyt äiti on nyt sinuun kun et enää pelaa lätkää.
Jestas sentään.
Ainakin tuli selväksi, mikä äidille oli tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään UK-versiosta ja oon nyt katsonut kanssa tätä suomiversiota. Tykkään tästäkin, vaiks kyl sen huomaa että jaksot vähän lyhyempiä niin ei oikein ehdi syventyä.
Mut tää 3. Jakso missä Fatim Diarra mulle jäi erikoinen fiilis koko jaksosta. Hyviä ja olennaisia hetkiä, mut sit kans välillä musta liikaa Fatun persoonaan keskittymistä. Ja se näkyy ehkä erityisesti siinä, et tavaraa ei lopulta lähtenyt paljoakaan. Tavaraa oli alun alkaenkin paljon, mut toisaalta ei niin paljon kuin vaikka 1. Jakson perheellä joka oli selkeästi pulassa ja avun tarpeessa.
Mulle tuli tästä 3. Jaksosta jotenkin harmitus et on annettu tuollainen mahdollisuus oikeasti päästää tuetusti irti turhasta tavarasta mut sit kuitenkaan ei olla keskitytty siihen karsimiseen vaan itsestä puhumiseen
Musta jopa tää ammattijärjestäjä sanoi jotenkin vähän nolosti siinä lopussa, että tavaraa kuitenkin karsittiin lähes puoleen tai jotain. Edelleen oli kaikki laatikot täynnä kymmeniä purkkeja ja vaatteita ja leffoja. Mut mikäs siinä jos haluaa tavaroiden kanssa asua. Tosi kaunis heidän asunto kyllä oli.
Ehkä vähän. Toisaalta tarinat liittyivät niihin tavaroihin ja tässä näki sitä, miten tavaroihin liittyy muistoja ja tarinoita ja senkin takia niitä kertyy kun ei raaskita päästää irti. Heillä ei ollut ihan niin paljon tavaraa kuin perheillä aiemmissa jaksoissa, niin vähän vähempikin karsiminen auttoi. Järjestäjän kommentti oli kyllä selvästi höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään UK-versiosta ja oon nyt katsonut kanssa tätä suomiversiota. Tykkään tästäkin, vaiks kyl sen huomaa että jaksot vähän lyhyempiä niin ei oikein ehdi syventyä.
Mut tää 3. Jakso missä Fatim Diarra mulle jäi erikoinen fiilis koko jaksosta. Hyviä ja olennaisia hetkiä, mut sit kans välillä musta liikaa Fatun persoonaan keskittymistä. Ja se näkyy ehkä erityisesti siinä, et tavaraa ei lopulta lähtenyt paljoakaan. Tavaraa oli alun alkaenkin paljon, mut toisaalta ei niin paljon kuin vaikka 1. Jakson perheellä joka oli selkeästi pulassa ja avun tarpeessa.
Mulle tuli tästä 3. Jaksosta jotenkin harmitus et on annettu tuollainen mahdollisuus oikeasti päästää tuetusti irti turhasta tavarasta mut sit kuitenkaan ei olla keskitytty siihen karsimiseen vaan itsestä puhumiseen
Musta jopa tää ammattijärjestäjä sanoi jotenkin vähän nolosti siinä lopussa, että tavaraa kuitenkin karsittiin lähes puoleen tai jotain. Edelleen oli kaikki laatikot täynnä kymmeniä purkkeja ja vaatteita ja leffoja. Mut mikäs siinä jos haluaa tavaroiden kanssa asua. Tosi kaunis heidän asunto kyllä oli.
Myönnän, että itsekin ihmettelin jäljelle jääneen kosmetiikan määrää, mutta toisaalta nyt sitä oli jäljellä määrä, joka mahtui kodin säilytyskalusteisiin. Ei kai tässä ohjelmassa olekaan tarkoitus tehdä ihmisistä minimalisteja, vaan auttaa heitä karsimaan kodin tavaramäärä sen kokoiseksi, että kaikelle löytyisi paikka ilman, että tavaroita täytyy säilyttää kasoissa tasoilla.
Jep. Eikä olisi kovin arvojen mukaista heittää hirveästi avattua kosmetiikka-/hygieniatuotteita roskiin koska ne ei ole minimalistisia.
Olihan tämä pari siinä mielessä outo, kun eivät ole saaneet siivottua kotiansa omin avuin. Aikoinaan on ollut vilske neljän lapsen kanssa mutta nyt kotona asui enää yksi kouluikäinen poika.
Vierailija kirjoitti:
Hassunhauskaa viihdettä vakavasta asiasta. Kyllähän noissa aina on lopulta kyse jonkin sortin mt-ongelmasta.
No eikä ole. Eri asia tietenkin, mikäli on muuten elämänhallinnassa ongelmia tai esim. tavarakaaoksen lisäksi on myös epähygieenistä. Muutoin on monta syytä miksi ihmiset päätyy tavarapaljouden keskelle JA tuollainen on yllättävän yleistä, mua esim. ahdistaa äitini luona, joka on lapsuudenkoti, jossa äiti nykyisin asuu yksin: Ihan sikana sitä tavaraa, meiltä lapsilta on sinne jäänyt vaikka mitä kun muutettiin pois, niitä ylimääräisiä huoneita on monta, jotka on kaikki täynnä tavaraa.
Ja kun sitä tavaraa on tapreeksi, ihmisistä tuntuu vaikealta aloittaa sen karsimista, tässä ohjelmssa helpottaa varmasti paljon tuo, että ne tavarat leväytetään halliin kerralla nähtäväksi, eikä ole sellainen epävarma olo, että jos nyt tämän tavaran pistän pois, niin olikohan mulla jossakin toinen?
Itse uskoisin myös, että kerskakulutus lisää tällaista ongelmaa, eli kuten tuossa tokassa jaksossa myönnetäänkin: Tyypit vaan ostamisen ilosta ostaa lisää tavaraa ja eivät lopulta edes muista, että mitä kaikkea omistavat, mutta uutta pitää silti saada. Ostaminen tuo mielihyvää ja voi olla samanlainen ongelma kuin itselläni on esim. herkkujen syönti: Tiedän että se on pahasta ja silti sitä on vaikea vasustaa, kun se tuo niin suurta mielihyvää.
Havaintojeni mukaan juurikin tuo "liika tila" aiheuttaa tällaista, on niin helppo nakata jonnekkin 20 neliön varastoon niitä romuja, sen sijaan että hoitaisi ne esim. kaatopaikalle tai jonnekkin kierrätykseen asti, sitten se tavaramäärä on kohta niin valtava, että sen järjestäminen vaatii hitosti aikaa ja rahaa.
Kunpa joku kantaisi meidän tavarat tuollaiseen halliin ja saisi alkaa karsimaan! Meillä on tavaraa ihan liikaa. En kyllä pitäisi meidän kaosta mihinkään masennuksen piikkiin, minulla ei vain yksinkertaisesti ole aikaa raivata nurkkia.
Kamalaa junttimaista kielenkäyttöä lätkäperheen äidiltä.
"Noihan uppoo tonne ku vanhaan ihmiseen."
Todella raskaan oloinen nainen.
Ihan kamala.
Toi äiti oli aika hirvee.. Poika oli lopettanut harrastuksen ja se näytti olevan äidille traumaattista. Oikein suri asiaa..pitäisikö hänen ehkä kehittää jotain uutta sisältöä elämään, tai omaa harrastusta miettiä, kai nyt poika itse valitsee mitä harrastaa..huoh. onneksi poika uskalsi lopettaa. Tuollaisia yli-innokkaita vanhempia näkee vähän liian usein eri kenttien laidalle. Se luistimen sitominen seinälle oli kyllä ihan hanurista. Kiva pojalle että kokoajan muistutetaan että äidillä paha mieli koska hän lopetti hänen harrastuksen....muutenkin tosi raskaan oloinen se äiti, niin kun joku jo kirjoittikin...
Käydäänkö myös osallistujien seksilelut läpi?
Vierailija kirjoitti:
Käydäänkö myös osallistujien seksilelut läpi?
Joo tää olis hauska, järjestelijä avaa satunnaisen laatikon ja sieltä osuu käsiin valtava musta dildo, käsirautoja, piiska ja muuta kamaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa junttimaista kielenkäyttöä lätkäperheen äidiltä.
"Noihan uppoo tonne ku vanhaan ihmiseen."
Todella raskaan oloinen nainen.
Ihan kamala.
Ei ollut vaikea arvata, kuka siinä perheessä on päällepäsmäri.
Tuolla Lauralla on kieltämättä aika räkänauru ja omassa somessa rahtaus puskee liikaa, kun yrittää kuitenkin olla myös ihan vakavasti otettava asiantuntija. Mikä sen koulutus on? Ammattijärjestäjän kirjekurssi?