Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaoksen kesyttäjät SUOMI

Vierailija
18.10.2022 |

Milloin alkaa?

Kommentit (545)

Vierailija
421/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan oikeasti vaivaa Autistinen tyttö ja nyt 12v poika .äitit on hamstraajia joiden elämähallinta ollut retuperällä aina ja voi nyt sitten kertoa masennuksesta kivuista en siihe ota kantaa..Kumpikin äiti tuoo esiin koulutuksen matkuste´ lun kun ympäri maailmaa mutta missä oli pojan harrastus kavereit ,ynm .Autisinen kasvaa ja joskus valmi asumisykikköön ihan omaa elämää elään .Yhteiskunta vois järjestää jotain lapsille muuta kuin että valvoovat lapset jotta koti pysyy asuntona-.kotina.Kirjoja Dekkareita melkein pääasiassa äitit lukee . .Siihen päälle tv-n niin voi sanoa Lapsuus korvataan matkustelulla.Missä oli etä isät.Hyvä ohjelma tekijät tuunaaja välillä ei ihan onnistu .Mullakin sisko kehitysvammainen Pääsi asumisyksikköön kauan sitte ,ne rahat mitä sai kotona ollessa meni kyllä vanhempien käyttöön Sai vaatteet ja ruuan mutta muuten olis jäännyt vaille kaikkea mitä tänäpäivänä vammaisille järjestetään.

Vierailija
422/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Krunikan äiti ei nukkunut olkkarissa? Iso poika äitinsä kanssa samassa huoneessa? Kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa katsoa sitä roinan määrää. 🙈

Vierailija
424/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään turhempaa ohjelma-aihetta kyetä keksimään?

Halpaa tehdä, katsojat itse esiintyy eikä kässäriä tarvita.

Samaa tuubaa kuin tissit ja perceet rannoilla hotelleissa saarissa sun vaikka missä, näillä on vaan vaatteet päällä.

Silti katotaan!

Nelosella ruudussa on himohamstraajat vaihtaa koteja, sinne siis!

Vierailija
425/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä Krunikan äiti ei nukkunut olkkarissa? Iso poika äitinsä kanssa samassa huoneessa? Kurjaa.

Odotin sitä ratkaisua ja olin pettynyt, kun se ei tullut. Olisin antanut sen huoneen pojan käyttöön kokonaan.

Vierailija
426/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että vielä sujuu yhteisasuminen äidiltä ja 12v pojalta, mutta ei montaa vuotta. Veikkaisin, että kun poika on 15v alkaa tarvitsemaan omaa tilaa. Jos on ns normaali poika.

Kyllä 12v tarvitsee jo omaa tilaa, voisi kuvitella että poika olis ollut omasta huoneesta todella onnellinen. 

Toivottavasti tarkastelujaksossa huone olisi kokonaan pojan!

Vierailija
427/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä perheellisten jaksoissa lapset ovat olleet ihan loistavia, siitä pisteet heille! Ihan huikeita lapsia joilla on ollut intoa tyhjentää asuntoa, saada tavaraa kiertoon ja innolla odottaa muodonmuutosta ja lupausta pitää koti siistinä!

Vierailija
428/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susani on aivan ihana juontaja. Hän on niin superempaattinen ja antaa jakson ihmisten kertoa elämästään ja vastoinkäymisistäkin ilman että asettuisi heidän yläpuolelleen tai yrittäisi jotenkin besserwisseröidä tilanteessa - hän kuuntelee empattisesti ja samalla ihmiset ehkä ääneen puhuessaan tajuavat tilanteestaan jotain. Järjestäjä taas nolaa ihmisiä ja saa heidät näyttämään typerältä - joissain kohdissa on ollut jo kiusaamisen rajoilla mielestäni (esim. kartanojaksossa boolimaljasta kuittailu).

Äiti ja poika jakso oli kyllä kauhea. Pojalla ei mitään leikki- ja touhuilutilaa. Ja vielä enemmän säälittää se, että 13-vuotias poika joutuu nukkumaan kerrossängyssä äitinsä kanssa. Murrosikä ja kaipaisi varmasti vähän yksityisyyttä ja oman sängyn Olisivat laittaneet äidille sohvasängyn olohuoneeseen ja huone kokonaan pojalle!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi kommenttisi alkuosasta! Hyvin sanottu! Jälkimmäinen osa taas ei resonoi ajatteluni kanssa. Mielestäni nämä äiti ja poika tuntuivat viihtyvän hyvin kahdestaan isossa yksiössään, jossa kumpikin sai järjestelyillä oman tilan. Myös teini näytti olevan mielissään ja tyytyväinen asuinjärjestelyyn.

Tuli mieleen, että vielä sujuu yhteisasuminen äidiltä ja 12v pojalta, mutta ei montaa vuotta. Veikkaisin, että kun poika on 15v alkaa tarvitsemaan omaa tilaa. Jos on ns normaali poika.

Kyllähän 12 v poikakin varmasti haluaisi tuoda kavereita kotiin tms, mutta aikaisempaan läävään ei voinut, eikä se oikein nytkään käy, jos äiti tekee etätöitä. Ja muutenkin, on siinä kavereille selittelemistä.

Minustakin ainoa järkevä ratkaisu olisi ollut, että pojalle se makkari ja äiti nukkuu futonilla joka levitetään olkkarin lattialle. Ja se naurettavan idioottimaisen iso sohvanrotisko kaatopaikalle, kierrättää ei kannata, kuka sellaista huolisi?

Muutenkin näki, että äiti takertui liikaa poikaan. Kehui, miten se on alkanut tehdä kotitöitä ja on hyödyksi, ja kun keittiönpöytä saatiin esiin, selitti innostuneena, että nyt me voidaan ottaa taas ne peli-illat käyttöön. Ja aikaisemmin, että "kun jos mulla on vähän energiaa töiden jälkeen, vietän mieluummin aikaa pojan kanssa kuin siivoan".

Äidin mieleen ei juolahtanut, että normaali 12-vuotias viettää mieluiten aikaansa kavereiden kanssa, oli kyseessä tyttö tai poika. Se, että kykitään yksiössä vaivaisen äidin kanssa, ei ole mitenkään mukavaa esiteinille. Tuossa on lapsi selvästi joutunut kannattelemaan äitiään ihan pienestä, eikä tunnista enää omia tarpeitaan.

Ja missä isä? Ihmettelin sitä sekä näiden yksiötyyppien että tulipalokeissin tapauksessa. On masentavaa nähdä, miten lapset joutuvat ottamaan liian aikuisen roolin, kun niille ei ole järjestetty kunnollista isää vaan menty sikiämään sinkkuna.

Vierailija
429/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä perheellisten jaksoissa lapset ovat olleet ihan loistavia, siitä pisteet heille! Ihan huikeita lapsia joilla on ollut intoa tyhjentää asuntoa, saada tavaraa kiertoon ja innolla odottaa muodonmuutosta ja lupausta pitää koti siistinä!

Ne lapset on LIIAN loistavia. Joutuvat olemaan liian aikuisia, koska vanhemmat -tai vanhempi- ovat täysin elämänhallintaa vailla.

Jos teini-ikäinen lapsi on liian fiksu, liian aikuinen, se kertoo lähes aina siitä, että asiat ei ole ihan hyvin.

Eikä näillä tietenkään ole. Vanhempia joutuu kannattelemaan, kun eivät osaa edes kotia hoitaa, kavereita tuskin on riesaksi asti kun ketään ei voi ikinä tuoda kotiinsa jne. Sokerina pohjalla äidit ilmoittavat perheen tositeeveeohjelmaan, että varmasti saadaan lapsista kiusattuja.

Vierailija
430/545 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava tämä yksinhuoltajan perhe. Poika oli selvästi hyvin kasvatettu ja symppis.

Vierailija
431/545 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti yh perheen pojan puolesta. Odotti varmaan, että saisi oman huoneen :(

Aikuiset puhui, että poika sai omaa tilaa, mutta ei tuolla ollut teinille mitään omaa. Tavaratkin oli raivattu pois. Yritti esittää reipasta, mutta pettymys paistoi kasvoilta...

Vierailija
432/545 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että... Eikö nyt voisi saada apuja ilman julkisuutta. Ihan turha tehdä joka ongelmaan omaa tv ohjelmaa.

Vierailija
433/545 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku vie karkit ja herkut varastoon jos ei niitä syö???!!!

Vierailija
434/545 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, eksyin tänne lukemaan kommentteja itsestäni näin lounastauon "ratoksi". Voisin muutamaan huoleen vastata. Olen siis jakson 7 äiti. 

Olen kipukroonikko ja minulla on lääkitys, joka väsyttää todella paljon. Kipu on minulla toisessa jalassa, ja esimerkiksi siivoaminen ja kävely aiheuttavat helposti jalkaan todella pahan hermokivun, se on kuin puukolla vedettäisiin jalkaa. Siivoan ja touhuan voimakkaiden kipulääkkeiden voimin. Siksi asuntoon kertyi vuosien varrella ihan liikaa tavaraa. 

Lapsellani on ihana ja läsnäoleva isä, joka ei halunnut, että häntä mainitaan ohjelmassa. En ole siis yksinhuoltaja, harmillisesti tämä tieto oli leikattu ohjelmasta pois. Lapsi on isällään säännöllisesti ja hänellä on siellä oma huone. Isän kanssa harrastetaan nimenomaan paljon liikuntaa, kun minä en siihen kykene. 

Lapsellani on todella paljon kavereita, ja itse asiassa meillä kyläilee heitä todella paljon ja usein, sillä asumme ihan koulun vieressä ja meille ovat aina kaikki tervetulleita.  Esimerkiksi yökyläilyssä lapsi kavereineen saa olohuoneen itselleen ja minä linnoittaudun sitten makkariin kuulokkeet korvilla sarjamaratonin pariin, tai sitten menen hotelliin ja lapsi kavereineen saa koko asunnon itselleen. 

Nukun tällä hetkellä olohuoneessa. Itse asiassa siirtyminen sinne on ollut alusta asti suunnitelmana, sillä ostin sohvan, joka kestää jatkuvaa nukkumista. 

Olemme toki miettineet muualle muuttamista, mutta koska lapsen koko kaveripiiri ja koko hänen elämänsä elinympäristö on tuossa kantakaupungissa, ei lapsi yksinkertaisesti halua muuttaa muualle. Asuimme siis ennen eroa samalla alueella ja eron jälkeen minulla ei ollut siltä alueelta yksin varaa kuin yksiöön. Lapseni on hyväksynyt sen, ettei silloin myöskään saa omaa huonetta. Käytännössä makkari tosin on jo hänen huoneensa, sillä olen itse lähinnä olohuoneessa. 

Vastaan mielelläni muihin kysymyksiin, jos haluatte tietää jaksosta enemmän! :D 

PS. Ne onnettomat karkit! Ongelmana oli se, että ostimme karkkia, mutta emme sitten syöneet niitä. Nyt sovimme, että uusia ostetaan vasta, kun edelliset on syöty, ja tämä on myös pitänyt. ;)

terveisin

Elina, 7. jakson äiti

Vierailija
435/545 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina, en ole nähnyt kodissasi kuvattua jaksoa, mutta olen tätä ketjua selatessani ollut huolissani siitä, millaisia kommentteja jotkut ovat kirjoittaneet tänne. Kaikki ne, jotka ovat hakeutuneet tv-ohjelmaan, ovat hyvin rohkeita ihmisiä ja halukkaita tekemään kaiken mahdollisen parantaakseen elämänsä laatua mahdollisista haasteista, esimerkiksi kroonisesta kivusta, huolimatta. Kaikkea hyvää!

Vierailija
436/545 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kävit Elina kommentoimassa! Mukava kuulla, että lapsella on kaikki reilassa koska ohjelma on aina niin lyhyt otanta elämästä.

Olen itse vammaisen äidin lapsi. Meillä oli todella likaista ja nykyään aikuisena äidilläni on todella likaista. Siellä kun ei ikinä siivota. Kärsin likaisuudesta lapsena ja kärsin äidin likaisesta kodista myös aikuisena. Siivoan sitä (oman arkeni lisäksi!) vaikka en jaksaisi, mutta ei sellaisessa saastassa voi elää.

Äitini ei ole ikinä ymmärtänyt kuinka paljon likaisuus minua häiritsi. On vain ollut tyytyväinen kuinka reipas lapsi hänellä on kun siivoaa ja pyykkää.

En tarkoita, että teillä olisi asiat kuten meillä, mutta haluan vain sanoa, että joskus lapset esittävät reippaampia mitä ovat ja jos vanhempi ei jaksa siivota niin sitten pitää etsiä apua eikä pakottaa lasta elämään liassa ja sotkussa.

Terv. Tuo yksi joka kaipaili lapselle omaa huonetta.

Vierailija
437/545 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Elina! Pidin jaksostanne. En pidä siitä, miten täällä palstalla kommentoidaan. Olette fiksu perhe ja teillä on toimiva vuorovaikutus ja keskinäistä rakkautta ja kunnioitusta. Toivon teille kaikkea hyvää!

Vierailija
438/545 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku vie karkit ja herkut varastoon jos ei niitä syö???!!!

Sinne viedään kaikkea ja vähän päälle.

Mutta jos tarkoitat ohjelman varastoon, ihan just siks että näkee miten paljon on joutavaa karkkia tullut haalattua!

Vierailija
439/545 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osallistujille tarjolla asiantuntijoiden toimesta elämäntapahallintaa ja terveellisten elämäntapojen ohjaamista?

Vierailija
440/545 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

256 karkkipakettia! Siis mitä ihmettä nyt?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi