Kaaoksen kesyttäjät SUOMI
Kommentit (545)
Kaaoksen syy kirjoitti:
Katoin ja kuuntelin ohjelman ja siitä tuli sellainen olo että pojan kohta ja se kaaos Äiti toi joka asiassa kipu masennus ,yn isää ei mainittu ei halunnut , kavereita ei totaalinen yksinhuoltaja .laps esitti onmansa nurkan vaatteet ,Ihmettelen ettei kotona pystynyt tekeen mitään kivulta mutta matkustella pysty.Sitten ohjelman lopuks Poika vielä tuumas eiköhän me nyt pystytä koti kuosissa pitään.Yhteinen makuuhuone ynm laitettiin Kommentoinnit ihmetykset ynm ,Ohjelman Äitin lopuks vastaa ja evää ei nuin ole, pojalla hyvä isä rakastava miten nyt vastas ,oma huone siellä ,kavereita on yötäkin ,äiti olohuoneessa nukkuu ,Tunne oli mulla että kaikki suurin piteen oli toisin kuin kommentoijat ja katsojat näki eli Fiktiota tehty ennen ohjelmaa kaaos.Pitää kauppalappu laittaa jotta muistaa jotta karkkeja on ja jos kavereita on ihme jotta niitä löyty.En ollut nähnyt kuin Autisen lapsen koti ja tämä ,Nyt olen katsonnut ja ainaskin yksinhuoltajan isän pidin todella oli varma Fakta.
Mitähän tässä nyt yritetään sanoa?
Kovasti toisia neuvotaan, mutta omatkin ajatukset ja ainakin ulosanti on aika sekavaa.
Tää äiti ja poika jakso oli kiva. Ja se poika jotenkin tosi suloinen.
Mullakin joskus unohtuu karkit jonnekin kaapin perukoille syömättä, sitten ilahdun kun ne löytyvät ja siinä välissä olen tietysti ne jo unohtanut. Kaikki karkit eivät mene pilalle esim. kovat hedelmäkarkit kestää vaikka kuinka kauan. Suklaa toki menee pilalle pian päivämäärän umpeuduttua mutta muut kestää hyvin, myös lakritsa vaikka vähän kuivahtaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin joskus unohtuu karkit jonnekin kaapin perukoille syömättä, sitten ilahdun kun ne löytyvät ja siinä välissä olen tietysti ne jo unohtanut. Kaikki karkit eivät mene pilalle esim. kovat hedelmäkarkit kestää vaikka kuinka kauan. Suklaa toki menee pilalle pian päivämäärän umpeuduttua mutta muut kestää hyvin, myös lakritsa vaikka vähän kuivahtaisikin.
Olen lapsesta lähtien ollut sitä mieltä, että kuivahtanut lakritsa on parempaa kuin tuore!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elinan pitkään ja hyvään kommenttiin yksi huomio. Sanoi menevänsä hotelliin kun pojalla on kavereita yökylässä, jolloin lapset saavat koko asunnon itselleen: noin pientä poikaa ei saa jättää yöksi yksin, ei edes kavereiden kanssa. Siitä joku vielä tekee lastensuojeluilmoituksen, ja jos jotain sattuu kun poika on yksin, niin otetaan huostaan.
Poika oli 13 ohjelman aikaan. Ties vaikka olisi jo 14 tässä vaiheessa. Kyllä voi jättää jos on kypsä ja pärjää.
EI!
Ei saa jättää yksin alle 16 vuotiasta yksin. Siihen tarttuu lastensuojelu jos jotain sattuu tai joku keksii ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elinan pitkään ja hyvään kommenttiin yksi huomio. Sanoi menevänsä hotelliin kun pojalla on kavereita yökylässä, jolloin lapset saavat koko asunnon itselleen: noin pientä poikaa ei saa jättää yöksi yksin, ei edes kavereiden kanssa. Siitä joku vielä tekee lastensuojeluilmoituksen, ja jos jotain sattuu kun poika on yksin, niin otetaan huostaan.
Poika oli 13 ohjelman aikaan. Ties vaikka olisi jo 14 tässä vaiheessa. Kyllä voi jättää jos on kypsä ja pärjää.
EI!
Ei saa jättää yksin alle 16 vuotiasta yksin. Siihen tarttuu lastensuojelu jos jotain sattuu tai joku keksii ilmoittaa.
No hohhoijaa. Fiksu poika ei ole vastoin tahtoaan yksin, vaan kaverin kanssa ja äiti puhelimen päässä hotellissa, eikä lähtenyt örveltämään. Ei lasu puutu kun lapsi kerran ei ole heitteillä, ei itse rällää, riko, karkaa ja ryyppää, ei pelkää, ei näe nälkää, kasvu, kehitys ja hyvinvointi ei vaarannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI!
Haloo, tämä ei ole mikään USA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI!
No jo on kummallinen asenne sulla. Lapsia joutuu olemaan yksin kotona mm koulupäivien jälkeen ja hyvinkin pieniä lapsia,
Toki jokaisen kohdalla on kyse lapsen persoonasta tai pitää olla, sillä uskon että vanhemmat tuntevat lapsensa ja voivat luottaa, ettei mitään pahaa tapahdu. Nykyisin ollaan myös kaiken aikaa kännykkäyhteyden päässä, toisin kuin ennen jolloin ei ollut kaikilla lankapuhelinta yhteydenpitoon.
Luottamusta puolin ja toisin ja ohjeistusta niillä pärjää pitkälle.
Olen muutaman jakson katsonut, ja pidän sarjasta. Eikä ohjelman juontajissakaan ole mitään vikaa.
Tuo tavaroiden hamstraaminen taitaa olla aika yleistä. Itseäni tuo tavaran määrä hirvittää. En pystyisi elämään tuollaisen kaaoksen keskellä. Mutta itse olenkin tällainen kohtuuden mentaliteetilla elävä.
Vanhempani ovat sellaisia jotka säilyttävät kaiken. Kaapit on täynnä aivan turhaa tavaraa. Mitään ei osata heittää pois tai viedä kierrätykseen. Esimerkiksi joka vuosi ostetaan taas pari uutta joulukoristetta, joita onkin kertynyt jo aikamoinen määrä. Viimeiset vuodet äitini suosikkipuuhaa on ollut Tokmannilla shoppailu. Erikoista tässä asiassa on se, vaikka mitään ei pystytä heittää menemään ja tavaran määrä lisääntyy vuosi vuodelta, niin silti äitini ei ole halunnut säästää minun vanhoja piirrustuksia tai kouluaskarteluja. Ne on ollut hänelle turhaa tavaraa, koska on vaan lapsen tuherruksia.
Koen tuon loukkaavana.
Jokin aika sitten yritin heille hienovaraisesti mainita kertyneen tavaran määrästä. Isäni sanoi, jos hän kuolee ennen äitiäni, niin äiti voi sitten myydä tavaraa ja tienata sillä rahaa. Ei mitään järkeä. Varsinkaan, kun äitini ei osaa edes nettiä käyttää. Päätin, että en aio osallistua tuohon projektiin.
Vierailija kirjoitti:
256 karkkipakettia! Siis mitä ihmettä nyt?!
Mä näin silmissäni vain sen hukkaan heitetyn määrän euroja. Niilläkin rahoilla olisi saanut vaikka kuinka paljon järkevää ruokaa, tai maksanut esim. vesimaksun.
Jestas sentään. Tällaisena järjestelmällisenä ja taloudellisena kuluttajana en vain pysty käsittää millaiseen tarpeettomuuteen ihmiset tuhlaavat. Ja sitten valitetaan kuinka on rahat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tykännyt tästä sarjasta, vaikken tosi-TV -fani ole. Perheet on mukavasti valittuja, kaaoksen kesytykselle on sosiaalinen tilaus, ja jaksoista on jäänyt hyvä mieli. Susani lässyttää liikaa, mutta se on pieni virhe muuten onnistuneessa kombinaatiossa.
Toivon, että moni katselija saa ideoita tästä sarjasta. Kaappi tai huone kerrallaan lahjoita-kierrätä-myy!
Mä oon karsinut konmari tyylillä. Mutta ei meille halli riittäisi, jos olisin ohjelmassa.
Näissä kodit ovat selkeesti täynnä. Lopputulos kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lässyttäjä ja tungettelevakin tuo juontaja on. Lässytti tuolle lapselle kuin jollekin pikkulapselle. Pieneen asuntoon jäi kuitenkin vielä paljon tavaraa ja liikaa kalusteita ja tasoja. Tuossa asunnossa oli kuitenkin tiskikone. Tässä ohjelmassa ei sitten kuitenkaan taideta suosia minimalismia.
TISKIKONE! Tiskikone on taloudellinen ekoteko, se kuluttaa paljon vähemmän vettä kuin käsin tiskaaminen. Jos siis haluaa puhtaita astioita.
Noh, itse joudun asumaan vanhempani kanssa ja täällä ei ole tiskikonetta, vaikka olen sellaista toivonutkin jo vuosia. Joudun sitten tiskaamaan käsin ja inhoan sitä. Yhteen tiskaamiseen kuluu aina joku 2-3 tuntia. Olen kateellinen kaikille, joilla on tiskikone. Valitettavasti en voi vaikuttaa tähän, vaikka toki sossusta useammankin mielestä tämäkin on omaa syytäni.
Saahan sitä aikaa kulumaan, kun välillä pitää ottaa selfieitä ja keikistellä instassa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pysty ymmärtämään tuota kantakaupunki-juttua, että mikä siellä on niin hienoa, että haluaa asua siellä vaikka ei olisi varaa kuin yksiöön kahdelle. Mutta eipä mun sitä tarvi ymmärtääkään. Kiva että vähän avaruutta tuli pieneen asuntoon kun tavaraa lähti.
Minä en muuttaisi täältä mihinkään
T punavuorelainen
Ihmettelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku vie karkit ja herkut varastoon jos ei niitä syö???!!!
Aikamoinen rahamäärä meni roskikseen pilaantumaan päässeistä karkeista,aika huolettomasti käytetty rahaa.
Mieti mitä muuta on mennyt. Varmaan lähes kaikissa jaksoissa on ollut lastenvaunuja, pieniä vaatteita jne.
Niitä nyt on vaan ollut ja nyt ne on poissa.
Minulla karsiminen kesti 6 vuotta, ennen kuin koti oli siinä, mitä halusin.
Harvat meidtä on täydellisiä
Vierailija kirjoitti:
Onko osallistujille tarjolla asiantuntijoiden toimesta elämäntapahallintaa ja terveellisten elämäntapojen ohjaamista?
Miksi? Ei ne kuulu ohjelman formaattiin millään tavalla. Ne on eri ohjelmia, esimerkiksi Olet mitä syöt ja Kukkaron herraksi. Ei yhteen tunnin ohjelmaan voi sulloa kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku vie karkit ja herkut varastoon jos ei niitä syö???!!!
Aikamoinen rahamäärä meni roskikseen pilaantumaan päässeistä karkeista,aika huolettomasti käytetty rahaa.
Mieti mitä muuta on mennyt. Varmaan lähes kaikissa jaksoissa on ollut lastenvaunuja, pieniä vaatteita jne.
Niitä nyt on vaan ollut ja nyt ne on poissa.Minulla karsiminen kesti 6 vuotta, ennen kuin koti oli siinä, mitä halusin.
Harvat meidtä on täydellisiä
eikä niitä karkkeja olisi edes tarvinnut heittää roskiin parasta ennen päiväyksen vuoksi: karkit ovat sokeria, ne säilyvät kyllä. Eri asia tietenkin se, että karkin ostaneet tahot eivät pitäneetkään niistä.
Joku kommentoi, kuinka on järjetöntä haluta asua kantakaupungissa, kun kauempaa saisi samalla hinnalla tai halvemmalla enemmän neliöitä. Mutta, kun kaikki ei halua asua missään syrjemmässä. Osa nauttii kaupunkielämästä. Se voi olla se käytännöllisinkin vaihtoehto.
Ja tulee edullisemmaksi, kun pääsee kulkemaan hyvin julkisilla eikä tarvitse autoa.
En ymmärrä miksi vielä tänä päivänäkin joidenkin on niin välttämätöntä demonisoida kaupunkielämää, ja väheksyä niitä jotka siitä nauttivat.
Mun mielestä on aikansa elänyt myytti, että suomalaisen unelma on ns. punainen tupa ja perunamaa.
Mietin
eikö olisi lastensuojelulla aihetta tutustua näihin kaaoskoteihin
Vanhemmista ei väliä, mutta kuinka lapset joutuu elämään noissa tavaraläävissä. ???
Miksi tuota asuntoa sanottiin yksiöksi ja kuitenkin puhuttiin olkkarista ja makkarista?
Sulla ainakin on krooninen kirjoitusvirhekaaos. Kamalaa lukea tuollaista tekstiä. Pilkut ja pisteet miten sattuu ja isoja kirjaimia siellä täällä kesken lauseen. Ei tuollaista ulosantia pysty edes lukemaan.
Laitapa se sisäinen kaaos järjestykseen ja opettele kirjoittamaan.
Ja pliis, välilyönti pisteen jälkeen ja pilkkujakaan ei tarvitse ihan joka väliin lyödä :(