Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaoksen kesyttäjät SUOMI

Vierailija
18.10.2022 |

Milloin alkaa?

Kommentit (545)

Vierailija
401/545 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susani on aivan ihana juontaja. Hän on niin superempaattinen ja antaa jakson ihmisten kertoa elämästään ja vastoinkäymisistäkin ilman että asettuisi heidän yläpuolelleen tai yrittäisi jotenkin besserwisseröidä tilanteessa - hän kuuntelee empattisesti ja samalla ihmiset ehkä ääneen puhuessaan tajuavat tilanteestaan jotain. Järjestäjä taas nolaa ihmisiä ja saa heidät näyttämään typerältä - joissain kohdissa on ollut jo kiusaamisen rajoilla mielestäni (esim. kartanojaksossa boolimaljasta kuittailu).

Äiti ja poika jakso oli kyllä kauhea. Pojalla ei mitään leikki- ja touhuilutilaa. Ja vielä enemmän säälittää se, että 13-vuotias poika joutuu nukkumaan kerrossängyssä äitinsä kanssa. Murrosikä ja kaipaisi varmasti vähän yksityisyyttä ja oman sängyn Olisivat laittaneet äidille sohvasängyn olohuoneeseen ja huone kokonaan pojalle!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi kommenttisi alkuosasta! Hyvin sanottu! Jälkimmäinen osa taas ei resonoi ajatteluni kanssa. Mielestäni nämä äiti ja poika tuntuivat viihtyvän hyvin kahdestaan isossa yksiössään, jossa kumpikin sai järjestelyillä oman tilan. Myös teini näytti olevan mielissään ja tyytyväinen asuinjärjestelyyn.

Vierailija
402/545 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee kolme vuotta joulun aikaan, kun ainoina alusvaatteinani on ollut kaksi paria  t-paita+lyhyet alkkarit yhdistelmää. Toinen pari käytössä, toinen pesussa. Hyvin on toiminut, eikä synny tavarakaaosta niistäkään.

Joo, mulla on noin 5-7 mustaa tee-paitaa, aina joku pyykissä, joku narulla joku päällä, sama pikkupöksyissä ja leggingsseissä, kaik menee samassa pyykissä. Kippaan kuivuttua koriin joka on pyykkikoneen päällä. EI ole ongelmia, kaapeissa ei taida olla juuri mitään. Yksi villatakki ja yhdet päällyshousut, niillä mennään. Kun kuluvat puhki, ostan uudet.

Ei tartte kaaoksen kesyttäjiä.

Mukava katsoa himohamstraajia ja kaaoksen kesyttäjiä kun ei joo ole tarvetta heh.

Vain yhdet päällyshousut ja yksi villatakki teepaitojen ja legginsien lisäksi? Ihan oikeasti? En kyllä pärjäisi millään. Mulla on enemmän mukana kun lähden ulkomaille reissuun. Lisäksi sanotaan ettei pitäisi pestä tyhjiä koneellisia, eihän noista tule pesukone täyteen vaikka sinne heittäis kaiken. En minäkään kauheasti edusta että sen vuoksi pitäisi olla kauhean paljon vaatetta mutta kyllähän eri tilanteisiin on vähän erilaiset vaatteet ja kengät. Suomen säässäkin on hyvä olla vähän erilaisia vaatteita eri vuodenajoille.

Mulla ei ainakaan ole tarvetta elvistellä vaatteilla. Pesukoneessa on "puolikas pesu" eli voi pestä puoli koneellista. No, mä kuljen samoissa vaatteissa kesät talvet, paitsi kesällä en pidä toppatakkia enkä talvoilenkkareita.

No enpä tiennytkään että olen vaatteilla elvistelijä kun omistan vaatteet erilaisiin tilanteisiin ja vuodenaikoihin. En voisi ajatellakaan että menisin esim. sienimetsään ja hautajaisiin samoissa housuissa ja villatakissa. Mutta jokainen meistä toimii niinkuin parhaaksi näkee ja se on täysin sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/545 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava katsoa himohamstraajia ja kaaoksen kesyttäjiä kun ei joo ole tarvetta heh.

enajoille.

Mulla ei ainakaan ole tarvetta elvistellä vaatteilla. Pesukoneessa on "puolikas pesu" eli voi pestä puoli koneellista. No, mä kuljen samoissa vaatteissa kesät talvet, paitsi kesällä en pidä toppatakkia enkä talvoilenkkareita.

No enpä tiennytkään että olen vaatteilla elvistelijä kun omistan vaatteet erilaisiin tilanteisiin ja vuodenaikoihin. En voisi ajatellakaan että menisin esim. sienimetsään ja hautajaisiin samoissa housuissa ja villatakissa. Mutta jokainen meistä toimii niinkuin parhaaksi näkee ja se on täysin sallittua.

No, jos sua yhtään lohduttaa, en mene metsään, sieneen enempää kuin huvikseenkaan. Asusteilla saa vaihdeltua senverran minkä tarvitsee. Rahan haaskausta ostaa vaatteita yms sälää kellarit ja komerot täyteen. Karsea ekologinen jalanjälki.

Vierailija
404/545 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enajoille.

No, jos sua yhtään lohduttaa, en mene metsään, sieneen enempää kuin huvikseenkaan. Asusteilla saa vaihdeltua senverran minkä tarvitsee. Rahan haaskausta ostaa vaatteita yms sälää kellarit ja komerot täyteen. Karsea ekologinen jalanjälki.

On olemassa muutakin kuin ääripäät "yksi vaatekerta ympäri vuoden" - "kämppä ja kellarit täynnä huvikseen ostettuja vaatteita". Osoittaa tilannetajuttomuutta ja hölmöyttä tuomita toisen vaatetapakulttuuri tietämättä siitä mitään muuta kuin sen, mitä omat ennakkoluulot tuntuvat kertovan. On ekologisesti kestävää ja tässä ilmastossa välttämätöntä omistaa riittävä määrä hyvälaatuisia vaatteita erilaisiin käyttötarkoituksiin. Kausivaate kuluu vähemmän kuin ympärivuotisessa käytössä oleva vaate,joten se myös kestää pidempään, jolloin uusia vaatteita ei tarvitse ostaa usein. Kun pukeutuu sään- ja tilanteenmukaisesti, välttyy turhilta vilustumisilta ja esim. liukastumisilta, mikä vähentää esimerkiksi sairauspoissaoloja töistä. Ekologistakin on, kun ostaa harkiten ja hyvää laatua eikä täytä kaappia huonolaatuisilla hikipajalumpuilla.

Vierailija
405/545 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään turhempaa ohjelma-aihetta kyetä keksimään?

Halpaa tehdä, katsojat itse esiintyy eikä kässäriä tarvita.

Miksi ihmeessä sen ohjelman pitäisi aina olla kalliisti tehty? 

Ja sitten kun on ohjelma, jossa on kässäri vingutaan, että ei se ole oikata ohjelmaa, kun käsikirjoitus käskee ne tekemään ja sanomaan noin.

Jollekin ei mikään kelpaa, mutta sen ei pitäsi olla ongelma, koska tv:ssä on nappula jolla sen saa suljettua, eikä sitä oikeastaan tarvitse edes avata, jos ohjelmat tympii. Keksi muuta ja kallista tekemistä ihan ite.

Vierailija
406/545 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopulla kirjoitti:

Nelihenkinen perhe omakotitalossa. Eniten ihmetytti se reuna/putoamissuoja, joka laitettiin sängyn reunalle joistakin levyistä. Jos oikein ymmärsin, äiti ja toinen poika nukkuivat siinä.. (Avioelämä???) Eikö se poika olisi voinut nukkua seinän puolella, jolloin putoamisvaaraa ei olisi ollut?

Tämäkö oli sun mielestä tärkein keskustelunaihe jaksossa?

Mä ymmärrän hyvin tuon reunan, meilläkin on pienten kanssa sänky jouduttu hyvin "aitaamaan" sänky ettei levoton nukkuja tipahda kesken unien. Lisäksi lapset nukkuvat yleensä useamman tunnin yöunet kuin vanhempansa, jolloin lapsi on yksin osan yöstä sängystä, ja meillä ainakin lapset mönkii pitkin sänkyä unissaan ja tipahtaa omasta sängystäänkin ilman laitaa.

Myös avioelämä-kommenttisi oli tarpeeton. Jotkut pystyvät harrastamaan seksiä muuallakin kuin pariskunnan yhteisessä parisängyssä 🙄

Joskus lapsiperheessä vain joutuu soveltamaan, jotta kaikki saisivat edes jotenkin nukuttua.

Vierailija
407/545 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopulla kirjoitti:

Nelihenkinen perhe omakotitalossa. Eniten ihmetytti se reuna/putoamissuoja, joka laitettiin sängyn reunalle joistakin levyistä. Jos oikein ymmärsin, äiti ja toinen poika nukkuivat siinä.. (Avioelämä???) Eikö se poika olisi voinut nukkua seinän puolella, jolloin putoamisvaaraa ei olisi ollut?

Myös seinän puolelle oli laitettu pehmuste, varmaan poika pyörii ympäri sänkyä. Mukavampi äidillekin että on mahdollisuus nukkua molemin puolin.

Vierailija
408/545 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi jakso missä äiti ja poika. Olin satavarma että tiimi olis laittanut pojalle oman huoneen ja äiti siihen keittiöolkkariin. Kuka äiti haluaa olla ylipäätän niin itsekäs että tuon ikäisen lapsen kanssa pitää samaa huonetta. Säälitti se poika.

Vierailija
409/545 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuossa ohjelmassa on säilytysratkaisuiden toimivuuden ja sisustuksen esteettisyyden kannalta se, ettei mitään säilytyskalusteita saa ostaa uutena, vaan ne kasataan löydetyistä materiaaleista. Siten niistä tulee rumia hökötyksiä, missä kaikki tavarat ovat näkösällä ja tekevät tilasta sekavan näköisen. Edes kaappien eteen viritettyjä kankaita ei ole selitetty, vaan kaappien edessä roikkuu ryppyisiä, ohuita ja hionolaatuisen näköisiä rättejä.

Vierailija
410/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaa kun laps tuumaa lopuks eiköhän me nyt jakseta pitää järjestystä yllä,niin edellisessäkin Autistinen tyttö ,uskon tässäkin tapauksesa kodin siisteys järjestys ollut ennen lapsen syntymää retuperällä.Toivottavasti lapsella on kavereita.Kuntopyöräkin oli ja se karkkien määrä.Avaa silmät mulla ja muilla laiskuus tässäkin mittasuhteessa huutaa jo ovella kun lehtivuoren ohi menee ulos.

Vierailija
411/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopulla kirjoitti:

Mä ymmärrän hyvin tuon reunan, meilläkin on pienten kanssa sänky jouduttu hyvin "aitaamaan" sänky ettei levoton nukkuja tipahda kesken unien. Lisäksi lapset nukkuvat yleensä useamman tunnin yöunet kuin vanhempansa, jolloin lapsi on yksin osan yöstä sängystä, ja meillä ainakin lapset mönkii pitkin sänkyä unissaan ja tipahtaa omasta sängystäänkin ilman laitaa.

Myös avioelämä-kommenttisi oli tarpeeton. Jotkut pystyvät harrastamaan seksiä muuallakin kuin pariskunnan yhteisessä parisängyssä 🙄

Joskus lapsiperheessä vain joutuu soveltamaan, jotta kaikki saisivat edes jotenkin nukuttua.

Jännä juttu, ettei meillä tippuilla sängystä.

Vierailija
412/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formaatin idea on hyvä, mutta toteutus huono. Jää todella pinnalliseksi. Noh, Ikean mainoshan tuo on.

Vierailija
413/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja poika yksiössä: Miten voi olla noin paljon syömätöntä ja vanhentunutta karkkia??? Ei olis kyllä mulla jäänyt jemmaan...

Äidillä selkeästi elämänhallintaongelmia. Sehän sanoi kärsineensä masennuksesta. Ilmeisesti yrittää saada masentuneena mielihyvää karkista ja ostaa sitä yli tarpeen.

Ja olihan se koko kämppä muutenkin lähtenyt käsistä. Normaalisti ihminen hallitsee asuntonsa tavaramäärän ja myy/lahjoittaa/heittää roskiin tarpeettoman sitä mukaa kun tarvitsee.

Vierailija
414/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopulla kirjoitti:

Mitä ihmeen "jännää" tuossakin sitten muka on?

Vierailija
415/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopulla kirjoitti:

Sinulle/teillä taitaa olla "jännä" elämä, jos kaikki mitä ei teillä ole tapahtunut, mutta jollekin muulle on, on sitten "jännää" :D

Vierailija
416/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen ja tekemättä jattäminen onkin nykyaikana joka tuutista tuleva.Olis pitännyt kysyä miten ennen lapsen syntymää Oliko paino ongelmia ennen raskautta jos vaikuttiko se jalka selkäkipuun Jää niin pintapuoliseksi ja poika mua harmittaa,ohjaako äiti lasta vaikka uimahallille johon itekkin menis.Minäkin luen joten tiedän siihen menee humahdus tunti toinen ei jää kuiteskaan työt tekemättä .Pakko kuntoutukseen päivittäin siihen pitäis panostaa enemmän.Selkä mullakin reistaa 45v työrupeama siivous ompelu laitoshuoltaja sairaalassa kävele n8t vuorossa Jos olis jäännyt kotiin sängyn pohjall .KUuntelin lääkärin ohjeen kävele vaikka vähän kerralla ulkona kilometri ,aamusta ja illasta lisää mutta älä rehki .Koira oli knnon ylläpitäjä.Ite välillä 2 työtä 3lasta ,maalla oppi tekeen ja kiitos vanhempien meillä vaadittiin myös Kehitysvammainen mukana.Toivottavasti ohjelmassa mukana olevat äitit ottaa vastuun ei lapset jotta koti pysyy kuosissa .

Vierailija
417/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopulla kirjoitti:

Mies oli symppis, toivoi että lapset alkaisivat nukkumaan omissa sängyissään. Selkeästi kaipaa kahdenkeskistä aikaa vaimonsa kanssa.

Vierailija
418/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee kolme vuotta joulun aikaan, kun ainoina alusvaatteinani on ollut kaksi paria  t-paita+lyhyet alkkarit yhdistelmää. Toinen pari käytössä, toinen pesussa. Hyvin on toiminut, eikä synny tavarakaaosta niistäkään.

Kannattaa hankkia vielä kolmannet.. Kestää huomattavasti pidempään kuin kahden parin systeemi.

Näin yhdet on aina puhtaana kaapissa, yhdet käytössä. Kolmas pari pesussa/kuivumassa.

Vierailija
419/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä puhutaan jostain Fatimasta. Ei ohjelmassa ole ollut ketään Fatimaa. Fatim oli kyllä ja hän oli symppis. Missä ohjelmassa tämä parjattu Fatima on?

Vierailija
420/545 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susani on aivan ihana juontaja. Hän on niin superempaattinen ja antaa jakson ihmisten kertoa elämästään ja vastoinkäymisistäkin ilman että asettuisi heidän yläpuolelleen tai yrittäisi jotenkin besserwisseröidä tilanteessa - hän kuuntelee empattisesti ja samalla ihmiset ehkä ääneen puhuessaan tajuavat tilanteestaan jotain. Järjestäjä taas nolaa ihmisiä ja saa heidät näyttämään typerältä - joissain kohdissa on ollut jo kiusaamisen rajoilla mielestäni (esim. kartanojaksossa boolimaljasta kuittailu).

Äiti ja poika jakso oli kyllä kauhea. Pojalla ei mitään leikki- ja touhuilutilaa. Ja vielä enemmän säälittää se, että 13-vuotias poika joutuu nukkumaan kerrossängyssä äitinsä kanssa. Murrosikä ja kaipaisi varmasti vähän yksityisyyttä ja oman sängyn Olisivat laittaneet äidille sohvasängyn olohuoneeseen ja huone kokonaan pojalle!

Olen täysin samaa mieltä kanssasi kommenttisi alkuosasta! Hyvin sanottu! Jälkimmäinen osa taas ei resonoi ajatteluni kanssa. Mielestäni nämä äiti ja poika tuntuivat viihtyvän hyvin kahdestaan isossa yksiössään, jossa kumpikin sai järjestelyillä oman tilan. Myös teini näytti olevan mielissään ja tyytyväinen asuinjärjestelyyn.

Tuli mieleen, että vielä sujuu yhteisasuminen äidiltä ja 12v pojalta, mutta ei montaa vuotta. Veikkaisin, että kun poika on 15v alkaa tarvitsemaan omaa tilaa. Jos on ns normaali poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä